Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Sieltähän se lähti jenkki storesta pelin ultimate eli täysversio 80€. Ei paha hinta ollenkaan. Näytti yllättävän siistiltä kaikki ultimate version bonus kama kun yleensä ne on älyttömän turhia monissa peleissä.
 
Yllättävän halpa tuo ultimate edition jos se nyt pitää paikkaansa. Useimpien pelien ultimate editionit, jos sellaisia peleissä on, on yleensä 120€-130€ niin tämähän on suorastaan halpa!
Tuo pieni hintaero versioiden välillä on varmaan ihan fiksu veto, ultimate varmaan myy hyvin noin pienellä hintaerolla.
 
Se mitä Rockstar/TakeTwo uskaltaa tässä fyysisen version suhteen tehdä on juuri se mitä kaikki konsolivalmistajat haluaisivat fyysisten versioiden suhteen tehdä.
Levyttömän fyysisen kappaleen julkaisu AAA-kategorian pelistä on minusta jopa isompi juttu kuin GTA 6 -julkaisu itsessään. Tämä muuttaa alaa ja varmasti perässähiihtäjiä on tiedossa ellei myynti sakkaa odotuksiin nähden.

Ja vaikka itse digitaalisena pelini ostankin, on todella, todella typerää lähteä myymään "fyysistä" versiota joka on vain latauslipuke.
Mutta mites lahjaksi ostamiset ja keräilijät?

Omasta mielestäni olisi tuossa tapauksessa järkevämpää julkaista vain digitaalisena, jättää ne turhat muovikotelot tekemättä.
Minusta voisi ne pahvilirpakkeet laittaa kassojen lähelle myyntiin, mutta tyhjistä koteloista voisi tosiaan luopua, kerran tälle linjalle lähdettiin.
 
Toki tässä herää sellainen kysymys, että miksi se Ultimate-versio ei ole suoraan se perusversio perusversion hinnalla? Niin kuin monen muunkin pelin kohdalla, kokonaisesta pelistä on leikattu osa ja laitettu se maksumuurin taakse. Laittakaa vaan ne kokonaiset pelit myyntiin ilman näitä ihmeellisiä kikkailuita.

Tietenkin ymmärrän, että kyse on vain ja ainoastaan rahasta, mutta miksi pelaajamassat suostuvat tähän pelleilyyn kerta toisensa jälkeen?
 
Levyttömän fyysisen kappaleen julkaisu AAA-kategorian pelistä on minusta jopa isompi juttu kuin GTA 6 -julkaisu itsessään. Tämä muuttaa alaa ja varmasti perässähiihtäjiä on tiedossa ellei myynti sakkaa odotuksiin nähden.
Samaa mieltä. Tämä voi hyvinkin olla koko alaa muokkaava ennakkotapaus.
Mutta mites lahjaksi ostamiset ja keräilijät?
Lahjaksi ostaminen on esimerkiksi Xboxilla edelleen mahdollista ihan kauppapaikan kautta. Toki siinä ei saa fyysistä latauslipuketta ja tyhjää koteloa, mutta mahdollista se on. Keräilijät tietysti ovat se isoin häviäjäsegmentti tässä.
Minusta voisi ne pahvilirpakkeet laittaa kassojen lähelle myyntiin, mutta tyhjistä koteloista voisi tosiaan luopua, kerran tälle linjalle lähdettiin.
Ympäristön ja muun järkevyyden kannalta kyllä, mutta samalla siinä menetettäisiin osa pelikotelon viehätysvoimasta. Toisin sanoen menin kauppaan ostamaan GTA VI:sta, joten tässä tämä on koteloineen kansipapereineen päivineen. Tosin ei levyä. :)
 
Ultimate edition ennakkotilattu. Listataan muutamat perustelut omaksi iloksi ja ajan kuluksi:
1. 13 vuoden odotus
2. Myös GTAV ja RDR2 ennakkotilattu aikoinaan
3. Peliaikaa 1000+ tuntia GTAV, 500+ tuntia RDR2 (onlinet mukaan luettuna)
4. Tulen käyttämään 100+ ellen jopa 200+ tuntia platina trophyn tavoitteluun
5. RDR2 nosti pelimaailman immersiivisyyden uudelle tasolle ja en epäile hetkeäkään että GTAVI ei tekisi samaa
6. Eipähän raha polttele tilillä
7. En joudu syömään näkkäriä tulevat viikot 20€ "lisämaksun" vuoksi

Ainoa asia, joka mietityttää, on GTA Onlinen mahdollinen lisämaksullisuus, mistä GTA VI:n jatkuva korostaminen yksinpelikokemuksena kielii.

Tottakai näen myös tuon puolen, miksi levyversion julkaisemattomuus ei ole hyvä asia. Itse tykkään myydä pelini käytettynä ja jos muut yhtiöt ottaa saman käytännön, ei enää jatkossa siitä tarvitse haaveilla.
 
Toki tässä herää sellainen kysymys, että miksi se Ultimate-versio ei ole suoraan se perusversio perusversion hinnalla? Niin kuin monen muunkin pelin kohdalla, kokonaisesta pelistä on leikattu osa ja laitettu se maksumuurin taakse. Laittakaa vaan ne kokonaiset pelit myyntiin ilman näitä ihmeellisiä kikkailuita.

Tietenkin ymmärrän, että kyse on vain ja ainoastaan rahasta, mutta miksi pelaajamassat suostuvat tähän pelleilyyn kerta toisensa jälkeen?
Ei tämä ensimmäinen kerta ole. Tuskin nuo kamat niin merkittäviä on, että jos haluaa mennä perusversiolla niin kamalasti missaa mutta jotain extraa taas niille, jotka haluavat kaiken mahdollisen mitä voi saada. Ei tarvitse, kun mennä storeen selaamaan myynnissä olevia uudempia ja isompia nimikkeitä niin järkiään niissä kaikissa on 10-20€ kalliimpi versio tarjolla missä on ties mitä lisäextraa ja härpäkettä. Miksi se tämän pelin kohdalla on yhtäkkiä niin iso asia?
 
GTA VI on isoin julkaisu vuosikausiin, siksi kirjoitus "lisä"sisällöstä tuli tänne. Isoin julkaisu, isoin vaikutus. Ei tämä tosiaan ainoa tapaus ole, kuten jo alunperinkin kirjoitin:

"Niin kuin monen muunkin pelin kohdalla, kokonaisesta pelistä on leikattu osa ja laitettu se maksumuurin taakse.
 
Kerrankin voi repäistä ja hankkia fyysisen version omaan levyasemattomaan pleikkariin!

En tiedä onko tuo ultimate-versio itselle tarpeeksi kiinnostava. Onneksi tässä ehtii tätä suurta ongelmaa pohtia.
 
siihen on ihan selvä syy minkä takia myyvät pelkkiä latauslipukkeita myös fyysissä versioissa ja se on se, että, maailmalla on pieniä yksittäisiä pelikauppoja jotka eivät pidä kiinni julkaisupäivistä eli eivät kunnioita Street Dateja, ja myyjät pelin kallimpaan hintaan fyysisenä 3-5 päivää aiemmin tiskin alta luotettaville asiakkaileen tai tutuilleen, joskus jopa viikkoja aiemmin, eli kun saavat peliä pieneensä firmaansa, tuo on heille ihan aito bisnes että myyvät pelin jollekin tutulle vaikka 50-100 kalliimalla,

väitän kun on vielä GTA 6, että joku voisi myydä pelin 10 000 eurolla (todennäköisesti hinta voisi olla vielä paljon suurempi) jollekin rikkaalle fyysisenä noin viikko ennen julkaisua jossain Ebay:ssa, joten hyvä vain että pelifirmat ovat tähän puuttuneet. muistaakseen joku myi No Man Sky fyysisen version 1-2 viikkoa aiemmin 1300-2000 eurolla. tarkkaa summaa en muista
 
siihen on ihan selvä syy minkä takia myyvät pelkkiä latauslipukkeita myös fyysissä versioissa ja se on se, että on pieniä yksittäisiä pelikauppoja jotka eivät pidä kiinni julkaisupäivistä eli eivät kunnioita Street Dateja, ja myyjät pelin kallimpaan hintaan fyysisenä 3-5 päivää aiemmin, joskus jopa viikkoja aiemmin, eli kun saavat peliä pieneensä firmaansa, tuo on heille ihan aito bisnes että myyvät pelin jollekin tutulle vaikka 50 kalliimalla, muutama päivä aiemmin.

väitän kun on vielä GTA 6, että joku voisi myydä pelin 10 000 eurolla (todennäköisesti hinta voisi olla vielä paljon suurempi) jollekin rikkaalle fyysisenä noin viikko ennen julkaisua jossain Ebay:ssa, joten hyvä vain että pelifirmat ovat tähän puuttuneet. muistaakseen joku myi No Man Sky fyysisen version 1-2 viikkoa aiemmin 1300-2000 eurolla. tarkkaa summaa en muista
Ei tämä voi olla se syy miksi on latauslipuke levyn sijaan. Ensinnäkin tämä on niin pientä nappikauppaa, ettei se paljon venettä heiluta ja toisekseen nykyään on paljon keinoja blokata pelin pelaaminen, vaikka joku saisi levyn käsiinsä ennen julkaisupäivää. Joten ei, tämä tuskin on se syy miksi siellä on latauslipuke.

Paljon isompi harmi julkaisijalle on käytettyjen levyjen kauppa, pelien lainaaminen ja ylipäätään hinnan tippuminen tai se ettei pelin hintaa voi samalla tavalla kontrolloida.
 
Onko tietoa onko tuossa kotelossa vaan tosiaan latauslipuke vai löytyykö siitä myös kartta?
Rockstarin omat sivut eivät ainakaan mainitse karttaa:

What is included in the physical versions of Grand Theft Auto VI?

The physical version of GTAVI will contain a download code that can be used for the digital download of the game. A disc will not be included in the box.

Physical versions of GTAVI are expected to become available for shipping and pick-up from retailers starting on November 12. Codes can be used as soon as they are received to support pre-load on November 12.

Physical pre-orders will contain the following:
  • One code for digital download of Grand Theft Auto VI and the Vintage Vice City Pack which includes:
    • '55 Vapid Stanier Sedan and Garage
    • Outfits and Hairstyles
    • Exclusive Weapon Pattern
 
Ei tämä voi olla se syy miksi on latauslipuke levyn sijaan. Ensinnäkin tämä on niin pientä nappikauppaa, ettei se paljon venettä heiluta ja toisekseen nykyään on paljon keinoja blokata pelin pelaaminen, vaikka joku saisi levyn käsiinsä ennen julkaisupäivää. Joten ei, tämä tuskin on se syy miksi siellä on latauslipuke.

Paljon isompi harmi julkaisijalle on käytettyjen levyjen kauppa, pelien lainaaminen ja ylipäätään hinnan tippuminen tai se ettei pelin hintaa voi samalla tavalla kontrolloida.

Kyllä, vai että se että joku leakkaa pelistä 1-2 viikkoa aiemmin vaikka video materiaalia nettiin, kyllä muuten varmasti hetkauttaa, turha edes väittää muuta, toisekseen jos pelissä olisi vaikka pakollinen day one patchi, että se käynnisty ilman sitä, niin silti fyysiset kopiot voi dataminetä eli onkia niistä tietoa niistä etukäteen, joten eivät ota mitään riskejä
 
Kyllä, vai että se että joku leakkaa pelistä 1-2 viikkoa aiemmin vaikka video materiaalia nettiin, kyllä muuten varmasti hetkauttaa, turha edes väittää muuta, toisekseen fyysiset kopiot voi dataminetä eli onkia niistä tietoa niistä etukäteen, joten eivät ota mitään riskejä
Eivät tietenkään ota mitään riskejä, mutta kuten sanottu pelin pelaamisen pystyy blokkaamaan ennen julkaisupäivää, vaikka sinulla olisi fyysinen levyversio. Tästähän on montakin esimerkkiä, jossa peli ei toimi ilman julkaisupäivän päivitystä.
 
Eivät tietenkään ota mitään riskejä, mutta kuten sanottu pelin pelaamisen pystyy blokkaamaan ennen julkaisupäivää, vaikka sinulla olisi fyysinen levyversio. Tästähän on montakin esimerkkiä, jossa peli ei toimi ilman julkaisupäivän päivitystä.

juu mutta vaikka pelin pelaamisen blokkaa niin silti sen pelin pystyy dataminemään ja onkimaan siitä ne tiedot, joten eivät ota siinäkään tapauksessa mitään riskiä, eli kun fyysinen versio ei sisällä mitään dataa niin ei ole mitään dataa mitä datamineä.
 
Ymmärsinkö oikein, että tuossa ultimate editionissa on lisänä vain jotain ylimääräisiä ajoneuvoja, kauppoja, aseita ja skinejä yms tauhkaa eikä varsinaista tarinasisältöä?
 
Ylös Bottom