Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Huhut kuulostaa hyviltä mutta patentit on aina patentteja, ei niistä ole välttämättä varmistamaan mitä pelissä on. Mitä ovat patentoineet, scubailun? :D

Mut joo, ois siistä jos olisi veden alaista tutkittavaa. Luolasukellusta? :D

Sen verran tarkennan vielä et ite vertaan gta yksityiskohtaista maailmaa näihin gta klooneihin, watch dogs, mafiat ym, kun alkaa ottaa kaikkia muita mahollisia openworld pelejä toki alkaa sit olee jo aika lähellä tai jopa parempia yksityiskohtia, mutta näissä gta klooneissa ehkä mafia on mun mielestä ainoa varteenotettava kilpailija vaikka viimeisin melko heikko mafia peli olikin, kolmosesta tykkäsin yllättävän paljon sen toistosta huolimatta.

Kuten sanoin pelkät mutatipat nyt paljon merkkaa, mut jos niitä yksityiskohtia alkaa olee kymmeniä tai satoja alkaa olee vaikee olla niitä huomaamatta mutta huomais kyllä jos niitä ei ollenkaan olisi.

Ei ne varmaa tuu ilmoittaa sitä vasta kun reilusti gta 6 julkasun jälkeen että "hei tämmönenkin tulee vielä ihan levylle" se ainakin osittain mihin en kyllä usko vähentäis myyntejä, ainakaa niin huomattavasti. Mutta tietenkin jos haluaa puristaa jokaisen pennin niin myydään ensin digit ja latauslipukkeet ja sen jälkeen vielä levyversiot, suurimmat fanit ostaa varmaa kaikki versiot. Mut jos ne nyt ilmoittas myös levyversion tulevan niin saattais monet jäädä odottaa sitä ja myynnit vähentyis?

Ite kuten gta 6 julkaisuhuhuistakaa välittänyt jos niistä sössötti jotkut sössösivustot niin sama tän asian kanssa.

Niin siis alunperinhän tämä koko jupakka on lähtöisin yhdestä viestistä joka on tulkittu miten ihmset sen haluaa tulkita. Siinä ei sanota että levyjä painettaisiin mutta näin jengi sen halusi kuitenkin tulkita.

Nyt sitten tahot jolla on oikeaita lähteitä vaan kumoaa kaiken tämän sanoen ettei heistä kukaan ole kuullut että levyjä olisi tulossa eikä niitä koskaan ollut tulossa mutta väärinymmärrämällä saadaan paljon pöhinää aikaan.

Mä luulen, että tässä tehdään samalla lailla kuin Alan Wake 2:n kanssa. Fyysinen julkaisu tulee noin vuoden jäljessä. Hölmöähän se olisi jo nyt ilmoittaa fyysisen tulosta, kun se vaan tekisi hallaa (joskin hyvin pientä) julkaisupäivän myynneille.

Mä luulen, että tässä tehdään samalla lailla kuin Alan Wake 2:n kanssa. Fyysinen julkaisu tulee noin vuoden jäljessä. Hölmöähän se olisi jo nyt ilmoittaa fyysisen tulosta, kun se vaan tekisi hallaa (joskin hyvin pientä) julkaisupäivän myynneille.
Vaan ku se fyysinen on jo tulossa tässä tapauksessa. Alan Wakessa ei ollut minkäänlaista fyysistä julkaisua alkuun. Tuohan olisi aivan jäätävä fuck you julkaisussa fyysisen ostajille jos muutaman kk päästä tulisi oikea fyysinen versio. :D

Siitä joku jo tässä ketjussa aikasemmin sanoi, alan wake 2 kohalla ei ollut mitään edes sitä tyhjää koteloa koodilärpykäl, vain pelkkä digi. Tässä on se "fyysinen" kuitenkin olemassa, eli tyhjät kannet ja koodilerpukka. Nii se on tämän peli se "fyysinen".

Edit: Murdoc se taisi olla ja ehtii jo enne mua. :D

Tuohan olisi aivan jäätävä fuck you julkaisussa fyysisen ostajille jos muutaman kk päästä tulisi oikea fyysinen versio. :D

Ehkä olisi, mutta haittaisiko se Take Twota tai Rockstaria, kun ylimääräistä rahaa olisi tiedossa? Tämä peli tullaan kuitenkin julkaisemaan useita kertoja ainakin seuraavan 10 vuoden aikana. Tulee mm. PC-versiota ja ensi sukupolven remasterit. Kyllä sinne mahtuisi vielä se oikea fyysinen julkaisu.

Ehkä olisi, mutta haittaisiko se Take Twota tai Rockstaria, kun ylimääräistä rahaa olisi tiedossa? Tämä peli tullaan kuitenkin julkaisemaan useita kertoja ainakin seuraavan 10 vuoden aikana. Tulee mm. PC-versiota ja ensi sukupolven remasterit. Kyllä sinne mahtuisi vielä se oikea fyysinen julkaisu.
Tämä huhuiltu aikajana ei vaan jotenkin täsmää. En millään jaksa uskoa, että levyllinen versio tulisi noin lähellä digiversion julkaisua nyt kun kaikki paukut on laitettu digiversioon. Sitten taas jos puhutaan vaikka kesästä 2027, niin tilanne on eri. Ja silloinkin se on siinä ja siinä halutaanko siellä edes julkaista levyversiota, kun se ei ole julkaisijalle niin tuottoisa kuin digiversio.

Pistänpä lusikkani tähän levyversiosoppaan. Voihan se olla, että levyversio pelistä tulee vaikkapa vuoden-kahden kuluttua, ja sisältää jotain pientä hipleetä lisäsisältöä mitä ensimmäiseen julkaisuun ei ole saatu ympättyä. Silloin ei vaikuttaisi ihan niin röyhkeältä rahastustempulta, ja sieltäpä sataisi jälleen uusia miljoonia kehittäjien laariin. Tosin spekuloidahan voi vaikka ja mitä, mitään ei vaan kannata uskoa ellei lähteenä ole rockstar itse.

Tuohan olisi aivan jäätävä fuck you julkaisussa fyysisen ostajille jos muutaman kk päästä tulisi oikea fyysinen versio. :D
Juuri tämän takia en itsekään usko levyversion tulevan jouluksi. Nyt testataan tosissaan, saadaanko konsolimaailma käännettyä digiin.

Voihan se olla, että levyversio pelistä tulee vaikkapa vuoden-kahden kuluttua, ja sisältää jotain pientä hipleetä lisäsisältöä mitä ensimmäiseen julkaisuun ei ole saatu ympättyä. Silloin ei vaikuttaisi ihan niin röyhkeältä rahastustempulta, ja sieltäpä sataisi jälleen uusia miljoonia kehittäjien laariin.
Mielestä tämä skenaario hyvinkin mahdollinen. Tai sitten digimyynti vetää niin hyvin, että lisäkilkkeetkin tulee vain diginä tai latauskoodeina.

Kyllä tämä taisi olla game changer konsolibisneksen osalta. Eipä taida levyasemalle olla jatkossa kovin paljon tarvetta uusien laatupelien osalta. Ainakaan seuraavalla konsolilla.

Vaikka täällä joku jakaakin porukan lampaisiin ja selkärankaisiin sen mukaan, suostuuko ostamaan vain diginä myytävän kaikkien aikojen suurimman pelijulkaisun, niin en itse samalla tavalla jakoa tekisi. GTA VI todennäköisesti saavuttaa yli 90p arvostelut, joten sen myötä kymmenien ellei yli sadan tunnin laatupläjäyksestä voi 80€ maksaa, vaikka ei penniäkään saa takaisin pelin myymällä tai fyysisen kappaleen omistussuhdetta ei synny. Ihan kaikkien pelien osalta en todellakaan täyttä hintaa digistä maksaisi, mutta GTA on poikkeus. Vastaavan summan olen ollut valmis maksamaan laaturäiskinnöistä ja mm. suosikkipelisarjastani Horizonista.

Veikkaan, että ensi vuoden kesälomakaudelle tai viimeistään joululle on jotain GTA VI lisäkilkettä luvassa, diginä toki ja vieläpä mahdollisesti ennakkomyynnillä.

Niin, tämä voi tosiaan katkaista kamelin selän mitä tulee fyysiseen mediaan pelaamisessa. Toisaalta tämä on niin poikkeuksellisen suuri tapaus, että ennustaako tämä sitten lopulta yhtään mitään kuolevaisten pelien osalta? Itse tietenkin toivon tästä tulevan ihan oikean fyysisen version, mutta pärjään kyllä kokonaan ilmankin tätä peliä, mikäli sellaista ei koskaan tulekaan. Minulle tämä on kaikesta huolimatta yksi peli muiden seassa.

Tuo arvosanakeskustelu tulee olemaan mielenkiintoista. Kun miettii millaiset rahat, aika ja odotukset tähän on jo ladattu, niin millaiset paineet kriitikoilla on jatkaa tätä samaa linjaa? En siis sano, etteikö peli voi yli 90 pisteen peli. Kysymys onkin, että voiko se olla mitään muuta?

Ihme sfääreihin menee kyllä jutut kun nyt ilmeisesti digimyyntikin on joku GTA VI:n lanseerama uusi juttu, joka mullistaa ostokäyttäytymisen? Itse kyllä näkisin että digi on ollut olemassa jo iät ja ajat ja kuluttajilla siihen on jo olemassa omat suhtautumisensa. Sitä ei yksi julkaisu muuta suuntaan tai toiseen.

Enkä jaksa uskoa että yhtään enemmän pelejä ostaville GTA VI olisi ensimmäinen julkaisu, joka on vain diginä saatavilla, joten tuskin on senkään suhteen mikään erikoisempi pioneeri tai uusi asia. Meillähän oli jo ihan suomalainenkin malliesimerkki kun Alan Wake 2:sta pidettiin vain digimyynnissä hyvin pitkään ennen kuin tuli mitään puhetta fyysisestä.

Ylös Bottom