Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Joo, siis autoiluhan taitaa ollakin GTA-pelien parhaita ja toimivimpia mekaniikkoja mutta ei sekään nyt parempien autopelien tasolle pääse.
No ei millään voikaan tällaisessa open world pelissä autopelien tasolle päästä. Liekkö olisi teknisesti edes mahdollista, kun varmaan nuo hyvien, varsinaisien autopelien fysiikat vie ihan mukavasti jo tehoa ja resurssejakin ja näissä tämän GTA tyylisissä open worldeissa on vielä paljon muutakin. Mutta esim Cyberpunkiin verrattuna jopa vitosessa mikä on tosiaan sen 13v vanha peli on parempi ajettavuus.
 
No ei millään voikaan tällaisessa open world pelissä autopelien tasolle päästä. Liekkö olisi teknisesti edes mahdollista, kun varmaan nuo hyvien, varsinaisien autopelien fysiikat vie ihan mukavasti jo tehoa ja resurssejakin ja näissä tämän GTA tyylisissä open worldeissa on vielä paljon muutakin. Mutta esim Cyberpunkiin verrattuna jopa vitosessa mikä on tosiaan sen 13v vanha peli on parempi ajettavuus.
Joo, mutta keskustelu lähti siitä että mikään GTA:n gameplaystä ei ole sellaista, että niiden takia peliä pelaisin, joten ei yhtään haittaisi jos niitä jollain tapaa olisi paranneltu. En minäkään siis sinänsä vertaile open worldin mekaniikkoja peleihin, jotka keskittyy yhteen asiaan, vaan halusin vain siis sanoa että GTA:ssa ei ole yhtään gameplay-juttuja, jonka takia peliä haluaisi pelata. Enemmänkin se on se kokonaisuus ja tarina sitten. Toisaalta omalla kohdalla kiinnostus koko pelisarjaan on laskenut iän myötä kun tuntuu että nykyään pitää olla entistäkin enemmän sen gameplay hyvän tuntoista ja kaikki muu on ekstraa. Ellei sitten ole joku tarinapeli kyseessä, missä ei gameplaytä ei edes juuri ole.

Itse asiassa jätin tuoreimman Sherlock Holmesinkin kesken kun oli niin ärsyttävän tönkkö pelata. Ja se on kuitenkin hyvin tarina- ja puzzlepainotteinen peli. Ei vain jotenkin jaksanut kun kaikki menuja myöten oli jotenkin niin kökköä.
 
Rockstar muistaakseni käyttää tai ainakin käytti ajomekaniikkaa omasta pelistä eli midnight club jossa ajettavuus vähintään yhtä hyvä kun need for speedeis joka tuotu sit näihin uusiin gta peleihin, joka on enemmän kun parempi tämän tyyppisessä pelissä ja jos ihan rehellisiä ollaan en mä edes haluais mitään gran turismon tasoista simulaattori ajotuntumaa gta peleihin.

Toinen pelisarja jossa ajettavuus on yhtä hyvä ja ehkä jopa jollain tapaa parempi/raskaampi on mafia pelit. Muissa kuten nyt esim watch dogs on aivan liian kevyen lelumaisen tuntuista ajaminen.
 
Rockstar muistaakseni käyttää tai ainakin käytti ajomekaniikkaa omasta pelistä eli midnight club jossa ajettavuus vähintään yhtä hyvä kun need for speedeis joka tuotu sit näihin uusiin gta peleihin, joka on enemmän kun parempi tämän tyyppisessä pelissä ja jos ihan rehellisiä ollaan en mä edes haluais mitään gran turismon tasoista simulaattori ajotuntumaa gta peleihin.

Toinen pelisarja jossa ajettavuus on yhtä hyvä ja ehkä jopa jollain tapaa parempi/raskaampi on mafia pelit. Muissa kuten nyt esim watch dogs on aivan liian kevyen lelumaisen tuntuista ajaminen.
Mafia 3 oli allekirjoittaneen mielestä paras ajomalli mitä on OpenWorldeissä tullut vastaan. Toki se muuten on pelinä todella itseään toistava mutta ajomalli oli loistava.
 
Ylös Bottom