Tätä en tule koskaan ymmärtämään että miksi pelaajat ostavat mieluummin digi version kun fyysisen koska digi on usein kalliimpi kuin fyysinen hankkia, ei mitään järkeä jos ajattelee vain rahaa. Maksavat mieluummin 80€ digistä kuin vaikka gigantista 60€ fyysinen. Uskomatonta. Ihmisillä on liikaa rahaa näköjään.
Pari syytä:
- pelin saa heti eli nopeasti ja fomo
- helppoa vs. tilata tai hakea kaupasta
- ei tarvitse plärätä/vaihtaa levyjä
- digipelejäkin saa tarjouksesta
- levypelien tarjoukset ovat heikentyneet
Minulle henkilökohtaisesti oikeastaan vain levyjen vaihtamisen välttäminen on iso lisäarvo.
Itse olen ostanut kiinnostavat yksinpelit levyinä, jos julkaisun aikaan on ollut ~50-60€ tarjous. Sen jälkeen peli luiskaan 30-40€ hintaan. Tätä tapahtuu nykyisin aika harvoin.
Moninpelit ostan pääosin diginä, koska en jaksa alkaa levynvaihto-operaatioon pelatakseni yhden erän codia ja tunteja tulee kuitenkin parin vuoden aikana runsaasti.
PS+ taas mahdollistaa tarpeeksi pelejä jälkikasvulle sisältäen mm. riittävän tuoreet versiot fifasta ja änäristä.
Pleikkani sisästä löytyy lisäSSD, jonka myötä asennettuja pelejä on vähintään riittävästi. Tonninen netti taas mahdollistaa kohtuu nopean lataamisen, jos on tarve jokin peli digikirjastosta asentaa uudelleen.
Aiemmin keräilin pelejä ja leffoja hyllyyn. Ajan myötä totesin, että eipä niihin tule palattua. Lisäksi suoratoistopalvelut vei voiton helppoudessaan leffojen osalta ja PS+ taas pelien osalta. Lähti 98% peli- ja leffalevyistä luiskaan. Muutama peltiboxisuosikkileffa ja yksi peli jäljellä. Minulle siis omistamisella ei ole merkitystä. Ymmärrän, että keräilijöille, vanhoja pelejä pelaaville ja vähävaraisille Sonyn linjaus on hanurista.