Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The_Akzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaikka Sony ansaitsee kaiken ripulin mitä tuosta päätöksestä seuraa, tuollainen työntekijöiden ohjeistus ei ymmärtääkseni ole mitenkään erikoista. Varsinkin pörssiyhtiöissä on erityisen tarkkaa, että mitä väki päästää suustaan isojen muutosten keskellä.
Aika normaalia toimintaa kun ei haluta että ihan kaikki kertovat oman mielipiteen asiasta mikä ei kuitenkaan edusta yhtiön mielipidettä.

Yleensä noissa isoissa korporaatioissa työntekijöitä ohjeistetaan ottamatta kantaa yrityksen päätöksiin esim. sosiaalisessa mediassa. Itsekin olen aika isossa firmassa töissä ja vaikka meitä ei ole suoraan kielletty kommentoimasta yrityksen päätöksiä, olen aika varovainen mitä työnantajastani kerron julkisesti.

Yleensä noissa isoissa korporaatioissa työntekijöitä ohjeistetaan ottamatta kantaa yrityksen päätöksiin esim. sosiaalisessa mediassa. Itsekin olen aika isossa firmassa töissä ja vaikka meitä ei ole suoraan kielletty kommentoimasta yrityksen päätöksiä, olen aika varovainen mitä työnantajastani kerron julkisesti.
Meillä tulee myös ohjeistukset firman suunnalta, että mitä on syytä ottaa huomioon, kun somessa juttelee yritykseen liittyen. Ihan normaali käytäntö yritysmaailmassa. Ja mitä isommasta yrityksestä kyse, niin yleensä myös ohjeet on selvemmät (ja monesti tiukemmat).

Meillä tulee myös ohjeistukset firman suunnalta, että mitä on syytä ottaa huomioon, kun somessa juttelee yritykseen liittyen. Ihan normaali käytäntö yritysmaailmassa. Ja mitä isommasta yrityksestä kyse, niin yleensä myös ohjeet on selvemmät (ja monesti tiukemmat).

Aikoinaan (reilu vuosikymmen sitten), eräs puolituttu työkaveri joka silloin työskenteli kanssani saman puljun palveluksissa, sai potkut kun meni somessa kommentoimaan juovuspäissään latoen painokelvotonta tekstiä. Ja se kommentointi tai sen kohde ei liittynyt mitenkään firmaan tai edes alaan jolla työnantaja toimi. Mutta työnantaja tulkitsi asian niin, että kun ko henkilö ilmoitti julkisesti siellä työnantajansa profiilin tiedoissa, niin kaikki mitä hän sillä alustalla kirjoitti, on työnantajan edustamista. Tästä(kin) syystä en itse ole koskaan laittanut tietoja työnantajastani julkiseksi, enkä muutoinkaan kommentoi työasioita missään julkisesti.

edit. Lisätään nyt sen verran, että pyrin kyllä pitämään muutenkin kommentointini asiallisena, ihan työtilanteesta riippumatta :D

Ylös Bottom