Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Marvel's Wolverine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uutta pätkää. Mua on alkanut ärsyttämään suunnattomasti kun kehittäjät on alkanut käyttämään enemmän ja enemmän näyttelijän oikeaa naamaa. Troy Bakerin ääni kuullaan lähes jokaisessa AAA pelissä niin onko sen naamakin pakko vielä tunkea niihin. Se myös syö mielikuvitusta mitä voisi käyttää hahmojen ulkonäön kanssa.

Uutta pätkää. Mua on alkanut ärsyttämään suunnattomasti kun kehittäjät on alkanut käyttämään enemmän ja enemmän näyttelijän oikeaa naamaa. Troy Bakerin ääni kuullaan lähes jokaisessa AAA pelissä niin onko sen naamakin pakko vielä tunkea niihin. Se myös syö mielikuvitusta mitä voisi käyttää hahmojen ulkonäön kanssa.

Toi vähän riippuu ja roikkuu, Troy Baker on nyt sen verran kuuluisa ja kulutettu hahmo, loistava ääninäyttelijä ei siinä mitään. Mutta jos kyseessä olisi ollut joku ei niin käytetty ääni/naama niin luulen et sua ei ois ärsyttänyt niin paljon? Mun mielestä se vaan luo lisää immersiota jos käytetään sen näyttelijän oikeeta naamaa ja ääntä, esim nyt pelaamani Saros niin sopii kuin nyrkki silmään Rahul Kohli naama ja ääni kyseiseen peliin/hahmoon, kuin että siinä ois vaikka sen ääni mut joku random naama tai päinvastoin.

Mut Troy Bakerin tapaukses minäkin kuuntelisin mielummin ihan vain sen ääntä eikä että vielä naamaa pitäs kattoo, sillä se on nyt sen verran käytetty niin sen naama pelihahmona niin näen sen enemmän Troy Bakerina enkä niinkää hahmona, Death Stranging nyt yhtenä esimerkkinä.

Mua on alkanut ärsyttämään suunnattomasti kun kehittäjät on alkanut käyttämään enemmän ja enemmän näyttelijän oikeaa naamaa. Troy Bakerin ääni kuullaan lähes jokaisessa AAA pelissä niin onko sen naamakin pakko vielä tunkea niihin. Se myös syö mielikuvitusta mitä voisi käyttää hahmojen ulkonäön kanssa.
Ehkä tässä tosiaan ongelma on lähinnä näyttelijän tunnettuus kuin se että sama näyttelijä on sekä äänen että naaman takana.

Itsellä ei ole oikeastaan mitään lukkoon lyötyä näkemystä tähän. Riittää että hahmon ulkonäkö ja ääni toimii yhteen sekä ääninäyttely ja liikekaappaus yms. on toimivia. Olkoon siis joko sekasikiö, jonka naama on jonkun muun kuin kuultava ääni, tai sitten naama ja ääni samasta kehosta lähtöisin.

Tärkeintä että toimii.

Harvoin itsellä ongelmia myöskään edes tunnettujen näyttelijöiden suhteen, sillä jos tarina, repliikit ja näyttely toimii, niin siihen peliin (tai elokuvaan yms.) uppoaa niin hyvin ettei tyyppiä enää muista ajatella Troy Bakerina tms.

Mua on alkanut ärsyttämään suunnattomasti kun kehittäjät on alkanut käyttämään enemmän ja enemmän näyttelijän oikeaa naamaa.
Tämä niin tuhannesti. Kyse on vieläpä sarjakuvaan perustuvasta videopelistä, niin miksi tähän tarvitaan linkki tosimaailmaan?
-------

Mainospuheiden perusteella pelin pitäisi pyöriä mukavasti. Ilmeisesti jostain lätäköstä saattaa erottaa pikselöityneen Ahman, koska 60 kuvaruudun lisäksi luvassa on säteenseurantaa. En usko, että kukaan varsinaisesti odotti heikkoa suorituskykyä Insomniacilta.

Tämä niin tuhannesti. Kyse on vieläpä sarjakuvaan perustuvasta videopelistä, niin miksi tähän tarvitaan linkki tosimaailmaan?
No jaa. Nimekkäät näyttelijät on aina olleet osa markkinointia ja toisaalta nimeä he on keränneet (yleensä ja toivottavasti) näyttämällä osaamisensa, joten lopulta ainakin ihan ymmärrettävä homma. Olkoonkin että samat nimet joka paikassa jaksaa välillä varsinkin suomalaisessa viihteessä huvittaa.

Itsekin tietysti tykkäisi jos nousisi ihan uusia ja tuntemattomia osaajia esille mutta kyllähän se "linkki tosimaailmaan" on aina olemassa näyttelijöiden kautta. Tekoälyn käytöllähän sen "linkin" voisi rikkoa mutta eihän nyt kukaan sellaista halua tai toivo.

Mjoo, eli ymmärrän kyllä ongelman mutta toisaalta sitä on vähän hankala kiertää kun ymmärtää miksi sitä tehdään ja miten vaikea on toisaalta bongata uusi hyvä tekijä ja saada vielä hyväksyntä nimettömämmän tyypin palkkaamisesta merkittävään rooliin. Peleissä se tosin onnistuisi paljon helpommin kuin leffoissa, joissa elokuvajulisteissa lukevat nimet tuntuvat olevan yksi tärkeimmistä seikoista.

Ylös Bottom