Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Superihmisen jalostaminen kuului heidän omaan uskontoonsa, mutta alkeellisille planeetoille istutettiin myyttiä Messiaasta, jota voi käyttää hyödyksi, vaikka kyseessä ei olisi mikään oikea superihminen. He eivät odottaneet Messiasta, vaan yrittivät tehdä sen itse.
Bene Gesseritin suunnitelma oli, että Jessica olisi synnyttänyt tyttären, joka olisi naitettu Harkonnenien pojalle (Feyd-Rauthalle, muistaakseni). Suunnitelma meni ketuiksi siinä, että Jessica priorisoi Leton tahtoa, minkä seurauksena syntyi Paul. Politiikka vei sitten Atreidesit Dyynille, jossa kävi mitä kävi.

Voi olla, että en ihan kaikkia yksityiskohtia muista kauhean tarkkaan, kun viimeksi luin kirjat vähän reilu kaksi vuotta sitten. Pirun hienon maailman Herbert kuitenkin loi.

Nyt tämä sama kyseinen patukka on jossain paikois jopa 600€ :oops: Et melkoinen hintapomppu, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin vai onko noi sitten jotain vielä parempia patukoita? Mielestäni kyl katoin ja vertailin tekstejä ja kaikkee niin ihan sama paketti oli ja samat ominaisuudet, mutta hinta semmoset noin 500€.
Se on jokin aivan ylihinnoiteltu kappale tai sitten eri kapasiteetilla. Nuo PS5:lle kelpaavat yhden teran M.2 SSD:t pyörivät tällä hetkellä n. 250 eurossa, ja 2 teratavun kepukat ovat lähempänä neljääsataa euroa (ilman alennuksia).

Tommoinen kuuden huntin hinta viittaa enemmän 4 teratavun malliin (joka sekin on toki törkeän kallis).

Tuosta tuli mieleen, että vaikuttaako tämä AI kupla muka myös ihan perus usb kovojen hintaan vai onko prisma muuten vaan nostellut hintoja.
Pari vuotta sitten ostin terasen toshiban usb kovon joka oli 60e ja nyt se oli jo 100e.

Tuosta tuli mieleen, että vaikuttaako tämä AI kupla muka myös ihan perus usb kovojen hintaan vai onko prisma muuten vaan nostellut hintoja.
Pari vuotta sitten ostin terasen toshiban usb kovon joka oli 60e ja nyt se oli jo 100e.
Mekaanisissa kiintolevyissä on jonkin verran heittelyä hinnoissa, mutta ei se suoranaisesti tästä AI-buumista johdu.

PS. Vuonna 2021 ostin 5 teran USB-levyn n. 77 eurolla tarjouksesta. Siinä oli hinta/koko-suhde kohdillaan.

Screenshot 2026-08-17 at 11.23.00.png

Vähän alkanut polttelemaan ajatus ostaa PS5 pro levyaseman kera. Mutta en osaa tehdä ostopäätöstä. Onko se edes järkevä sijoitus kun oletettavasti muutaman vuoden päästä tulee jo PS6?
Tosin en kyllä edes tiedä olenko ostamassa koskaan koko vekotinta. Riippuu paljon mitä se maksaa ja mitä vastinetta rahalle saa. Mulla on siis julkaisumallin PS5 käytössä joka toimii moitteetta. Mutta auttakaa miestä mäessä :D

Vähän alkanut polttelemaan ajatus ostaa PS5 pro levyaseman kera. Mutta en osaa tehdä ostopäätöstä. Onko se edes järkevä sijoitus kun oletettavasti muutaman vuoden päästä tulee jo PS6?
Tosin en kyllä edes tiedä olenko ostamassa koskaan koko vekotinta. Riippuu paljon mitä se maksaa ja mitä vastinetta rahalle saa. Mulla on siis julkaisumallin PS5 käytössä joka toimii moitteetta. Mutta auttakaa miestä mäessä :D
Julkkarimallista saa varmaan ihan ok hinnan vielä, niin Just do it!! :D Itsellä Pro, mutta en osaa sanoa onko kannattava vai ei, mutta tyytyväinen olen ollut ja eiköhän tällä pärjää vielä useamman vuoden, kun tuskin lopettavat PS5 tukemista vaikka kutonen tuleekin.

Viimeksi muokattu:
En ole itse katunut Pron hankintaa, mutta sainkin sen kohtalaiseen hintaan. Samoin lisätallennustila oli tuolloin vielä järkevän hintaista. Nykyisillä hinnoilla en voi suositella pelkkää konsoliakaan, saati sitten lisämuistilla varustettua. Toki jos raha ei merkitse tässä tapauksessa paljoa, niin kannattaa katsoa vaikka se, että mitkä pelit saavat lisähyötyä tehokonsolin ominaisuuksista. Sen mukaan sitten arvottaa, että onko saatu lisähyöty päivityksen arvoista. Täytyy sanoa, että päivitetty PSSR on ollut oiva. Ja kyllähän PS4-pelitkin voivat hyötyä myös uusista ominaisuuksista.

Tässä esim. eräs lista, josta voi katsella päivityksiä:

Lisätään vielä että vanha PS5 menisi todennäköisesti vanhemman pojan käyttöön ja hänen minun vanha ps4 menisi taas nuoremmalle pojalleni :D

Tehokonsolit, ja varsinkin kallis PS5 Pro, on kyllä sellaisia laitteita ettei niitä voi yksiselitteisesti suositella kenellekään, vaan harkitsijan täytyisi itse punnita että hyötyykö siitä ja/tai onko se rahan arvoinen itselle.

Olen pariin kertaa jo todennut ettei PS5 Pro mielestäni ole kauhean järkevä ostos hintaansa nähden mutta ei minua ole kaduttanut yhtään että sen ostin. En edes miettinyt mitään "saan vanhasta tuon ja tämän verran"-kuvioita vaan ihan vain ostin sen. Vanhakin jäi lojumaan kaappiin.

Mitä enemmän pelaa, niin sitä enemmän siitä kuitenkin varmasti myös hyötyy, kun pääsee kokemaan mahdollisimman paljon pelejä ja pelitunteja tehokkaimmalla konsolilla.

Ja jos vielä päivittää normivehkeestä, niin sitä parempi sen hankinta on tietysti perustella. Jos siis perusteluja edes kaipaa, sillä joskus kannattaa unohtaa järkeily, perustelut ja muistaa että mieluisat harrastukset saa maksaa. Tosin voihan senkin rahan laittaa peleihin, eli mikä nyt sitten kenelläkin on rahan arvoista yms.

Mistä jengi hommaa psn valuuttaa? Mulla oli aikaisemmin eräs dude joka myi valuuttakoodeja vähän edullisemmin mutta on nyt lopettanu. Tarviin uuden "diilerin" :D

Laitetaan tänne kun en nyt parempaakaan paikkaa keksi.

Onko kellään mitään suositusta, aavistusta tai vinkkiä että missä koittaa myydä aavistuksen harvinaisempia mutta kovin spesifejä keräilyversioita ja figuureja? Ebay tottakai, mutta jos suomen markkinoilla ensin koittaisi?

Kyseessä on siis
- Life is Strange Limited Edition, PC versio. Avaamattoman muoveissaan. Tässä lienee pelikin mukana, en tiedä onko se steamikoodi vai levy.
- Life is Strange Double Exposure Collector's Box. Avaamattomana muoveissaan. Vinyyli on tässä ilmeisesti "se juttu".
- Life is Strange Reunion Collector's Box. Avaamattomana muoveissaan. Vinyyli tässäkin ja huikeat kitaraplektrat :D

- Mass Effect 2 Tali ja Shepard figut, tottakai avaamattomana. Erikoisemman näistä tekee se, että tämä DC Unlimited sarja jäi tyngäksi kun Biowarella meni moti firmaan
- Dark Horse Triss Merigold figu, myöskin avaamattomana. Tämä on se originaali versio jonka tuotanto on lopetettu, ei se uusi malli.

Ongelmahan näissä on että mulla ei henkk. koht. ole harmainta aavistusta mikä näiden kotimainen markkina-arvo on, koska ebayn hinnat on mitä sattuu.

En siis ole näitä täällä myymässä tai mitään, vaan yritän vähän hahmottaa että missä kannattaisi ja millä hintaa. Teillä on satavarmasti enemmän tietoa asiasta kuin minulla.

Laitetaan tänne kun en nyt parempaakaan paikkaa keksi.

Onko kellään mitään suositusta, aavistusta tai vinkkiä että missä koittaa myydä aavistuksen harvinaisempia mutta kovin spesifejä keräilyversioita ja figuureja? Ebay tottakai, mutta jos suomen markkinoilla ensin koittaisi?

Kyseessä on siis
- Life is Strange Limited Edition, PC versio. Avaamattoman muoveissaan. Tässä lienee pelikin mukana, en tiedä onko se steamikoodi vai levy.
- Life is Strange Double Exposure Collector's Box. Avaamattomana muoveissaan. Vinyyli on tässä ilmeisesti "se juttu".
- Life is Strange Reunion Collector's Box. Avaamattomana muoveissaan. Vinyyli tässäkin ja huikeat kitaraplektrat :D

- Mass Effect 2 Tali ja Shepard figut, tottakai avaamattomana. Erikoisemman näistä tekee se, että tämä DC Unlimited sarja jäi tyngäksi kun Biowarella meni moti firmaan
- Dark Horse Triss Merigold figu, myöskin avaamattomana. Tämä on se originaali versio jonka tuotanto on lopetettu, ei se uusi malli.

Ongelmahan näissä on että mulla ei henkk. koht. ole harmainta aavistusta mikä näiden kotimainen markkina-arvo on, koska ebayn hinnat on mitä sattuu.

En siis ole näitä täällä myymässä tai mitään, vaan yritän vähän hahmottaa että missä kannattaisi ja millä hintaa. Teillä on satavarmasti enemmän tietoa asiasta kuin minulla.
No Suomessa jos yrität myydä, niin Huuto.net ja huutokauppa pystyyn. Tietysti on Tori.fi ja "uutuutena" Vinted.

Markkina-arvo määräytyy sen mukaan mitä toteutuneet kaupat ovat olleet. Pyynti voi olla useammassakin vaikka kuinka paljon, mutta jos toteutuneet kaupat ovat luokkaa 10-30€, silloin se on se markkina-arvo. Suomen saa selville varmasti vain laittamalla huutokaupan pystyyn Huuto.nettiin. Tai etsit Googlella ulkomailta niitä toteutuneita kauppoja, ei pyyntihintoja, sen mukaan määrittelet mitä voisit laittaa hinnaksi, Suomessa ehkä tinkivaralla.

No Suomessa jos yrität myydä, niin Huuto.net ja huutokauppa pystyyn. Tietysti on Tori.fi ja "uutuutena" Vinted.

Markkina-arvo määräytyy sen mukaan mitä toteutuneet kaupat ovat olleet. Pyynti voi olla useammassakin vaikka kuinka paljon, mutta jos toteutuneet kaupat ovat luokkaa 10-30€, silloin se on se markkina-arvo. Suomen saa selville varmasti vain laittamalla huutokaupan pystyyn Huuto.nettiin. Tai etsit Googlella ulkomailta niitä toteutuneita kauppoja, ei pyyntihintoja, sen mukaan määrittelet mitä voisit laittaa hinnaksi, Suomessa ehkä tinkivaralla.

Kiitos!

Tuo markkina-arvohan se on aikamoinen ongelma, sillä ulkomailla tuo toteutuneet myynnit ovat satasissa boksien kohdalla, ja jotenkin tuntuu hassulta että kukaan suomessa tuommoista summaa maksaisi edes lähelle

Kiitos!

Tuo markkina-arvohan se on aikamoinen ongelma, sillä ulkomailla tuo toteutuneet myynnit ovat satasissa boksien kohdalla, ja jotenkin tuntuu hassulta että kukaan suomessa tuommoista summaa maksaisi edes lähelle
Juu, Suomessa ei kukaan lähde maksamaan noita summia mitä eBayssa sakki maksaa.

Mä oon ite samassa veneessä, mullaki julkkari ps5 paksu levyasemallinen mutta on alkanu houkuttaa nyt se pro kun PS6 tulee olemaan hemmetin kallis ja ilman levyasemaa todennäköisesti, mutta jos siinä olis edes se asema ihan sitä varten että voi pelata niitä olemassa olevia levyjä jne. PS5 pro olisi hyvä semmonen päivitetty tehokkaampi välimalli jolla varmasti pärjäis muutaman vuoden vaikka se ps6 tuliski, vanhasta läskimallista mitä tori.fi ym kattonut voisi saada jopa semmoset 400€, 350€ nyt varmasti niin pron hinnaksi jäisi tolloin semmoset 600€ joka sekin hemmetin kallis mut kuitenkin.

Vaikeita päätöksiä, hmm. Tekis mieli, mut sit taas tuntuu että tällä perus mallillakin pärjää erinomaisesti. Ääh. :rolleyes: Ehkä jos saisi jotain virallista tietoo mitä se ps6 lopulta tulee olemaan, onko asemaa, eikö ole asemaa, se lopullinen hinta jne. Ehkä jopa siinä vaiheessa jos hyvin käy ps5 proon hintaki laskenu mikä hyvin epätodennäköistä, varmaa vaa nousee tästä. First world problem jne...

Mä oon ite samassa veneessä, mullaki julkkari ps5 paksu levyasemallinen mutta on alkanu houkuttaa nyt se pro kun PS6 tulee olemaan hemmetin kallis ja ilman levyasemaa todennäköisesti, mutta jos siinä olis edes se asema ihan sitä varten että voi pelata niitä olemassa olevia levyjä jne. PS5 pro olisi hyvä semmonen päivitetty tehokkaampi välimalli jolla varmasti pärjäis muutaman vuoden vaikka se ps6 tuliski, vanhasta läskimallista mitä tori.fi ym kattonut voisi saada jopa semmoset 400€, 350€ nyt varmasti niin pron hinnaksi jäisi tolloin semmoset 600€ joka sekin hemmetin kallis mut kuitenkin.

Vaikeita päätöksiä, hmm. Tekis mieli, mut sit taas tuntuu että tällä perus mallillakin pärjää erinomaisesti. Ääh. :rolleyes: Ehkä jos saisi jotain virallista tietoo mitä se ps6 lopulta tulee olemaan, onko asemaa, eikö ole asemaa, se lopullinen hinta jne. Ehkä jopa siinä vaiheessa jos hyvin käy ps5 proon hintaki laskenu mikä hyvin epätodennäköistä, varmaa vaa nousee tästä. First world problem jne...
Nykystä Sonyn linjaa miettien, ei varmanakaan tule olemaan fyysistä asemaa PS6 vimpakkeessa

Mulla vielä asiaa puoltaa se, että mulla on kaksi poikaa joista vanhemmalla on mun vanha PS4 ja nuorempi on alkanut pyytelemään omaa konsolia niin tässä voisi tehdä semmoisen isältä pojille siirron, että isille pro ja vanhemmalle pojalle PS5 ja nuorempi saisi sitten nelosen. Mutta sitten taas se vaihtoehto poistuu, että voisin myydä ton vanhan PS5:n pois. Ja lisäksi pitää ostaa se levyasema erikseen. Ja mustat kuoret! On tässä pohtimista :D

Ylös Bottom