Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olet käynyt vääntämässä ja tappelemassa nyt aiheesta monen sivun verran ja samalla valittamassa jatkuvasti, miten moderointi ja muukin on pielessä.

Moderointia on täällä kyllä kritisoinut todella moni muukin, enkä sinuna suhtautuisi tähän kritiikkiin noin kevyesti. Se on päivänselvää, että tätä ei moderoida kunnolla enää.

Ja siis hyvää moderointia olisi kaiketi, no, moderoida tuota "tappelua", jos siellä jotain sääntöjen vastaisesti on kommentoitu.

Kun sinun kanssa ei halua jatkaa keskustelua ja kohteliaasti toteaa, että kanta on tullut selväksi, niin sekin on väärin.

Milloin sinulle olisi selvinnyt minun "kanta" sinun näkemykseen siitä, että pelilevyjen tuotantoketju on AI:n uhri, ellei juuri tuossa ainoassa viestissä?

Minä selvensin miksi minun mielestäni aikajanat eivät oikein nyt kohtaa digitaalisen kuluttamisen ja AI:n kanssa, mutta ilmeisesti sinulle riittää keskusteluissa se, että sanot olevasi oikeassa ilman perusteluja.

Jos täällä oleminen on niin pahasta, niin ehkä pieni tauko olisi paikallaan?

Kyllä tätä menoa myös moni muukin aktiivinen kirjoittaja on kohta ulkona täältä, ei tarvitse siitä huolehtia.

En kyllä uskoisi, että vastaava päätoimittaja näin aktiivisille jäsenille kirjoittelee, mutta ehkä tällä foorumilla meneekin niin hyvin, että tähän asenteeseen on varaa.

Moderointia on täällä kyllä kritisoinut todella moni muukin, enkä sinuna suhtautuisi tähän kritiikkiin noin kevyesti. Se on päivänselvää, että tätä ei moderoida kunnolla enää.

Ja siis hyvää moderointia olisi kaiketi, no, moderoida tuota "tappelua", jos siellä jotain sääntöjen vastaisesti on kommentoitu.

Milloin sinulle olisi selvinnyt minun "kanta" sinun näkemykseen siitä, että pelilevyjen tuotantoketju on AI:n uhri, ellei juuri tuossa ainoassa viestissä?

Minä selvensin miksi minun mielestäni aikajanat eivät oikein nyt kohtaa digitaalisen kuluttamisen ja AI:n kanssa, mutta ilmeisesti sinulle riittää keskusteluissa se, että sanot olevasi oikeassa ilman perusteluja.

Kyllä tätä menoa myös moni muukin aktiivinen kirjoittaja on kohta ulkona täältä, ei tarvitse siitä huolehtia.

En kyllä uskoisi, että vastaava päätoimittaja näin aktiivisille jäsenille kirjoittelee, mutta ehkä tällä foorumilla meneekin niin hyvin, että tähän asenteeseen on varaa.
Kuten tuolla on sanottu, moderaatiota, kuten sivua, tehdään kaiken muun ohella. Petri jo asiasta hyvin kiteytti, miten foorumia voi itsekin auttaa pysymään siistinä. Teemme kaiken, mitä ehdimme ja voimme. Mutta tämänlainen jatkuva negatiivinen ja hyökkäävä asenne, joka sinulla on ollut päällä pitkään, ei auta mitään.

Eli: otetaan henkeä, siirrytään eteenpäin ja jos oikeasti pänni, niin taukoa.

En tälläkään kertaa tiedä, että kuka tätä rautalankaa kaipasi.
Se voisi selvitä jos seuraisi keskustelua ja tietäisi mihin vastasi ja mitä. Tässä tapauksessa selitystä tuntui kaipaavan ainakin hän, joka ihmetteli miksi puhutaan aiheen mukaisesta aiheesta sekä sinä, joka ihmettelit miksi vastasin sinulle, joten yritän vielä selventää asiaa ja sitten voi varmaan jo riittää.

1. Ensin tuli viesti, jossa kirjoitettiin näin:
Hyvä uutinen pelaajille saatiin täällä käännettyä taas ihan muuksi.

2. Sitten sinä vastasit siihen näin:

3. Mihin minä vastasin että asiaa "ei käännetty ihan muuksi" vaan jatkettiin keskustelua aiheesta, eli digi vs fyysinen. Samassa ihmettelin että oli outoa että tuo asia piti selittää.

4. Sen jälkeen ihmettelit seuraavaa:
En tiedä miksi lainasit minun viestiä, mutta minulle sinun ei tarvitse mitään selventää.

5. Minä vastasin että koska olit lainaamasi viestin kanssa selvästi samaa mieltä. Vai miten se "nimenomaan" pitäisi tulkita?

Nyt kysyisin että ymmärsinkö jotain väärin tässä viestien ketjussa? Olisin toki voinut lainata vastaukseeni myös sitä viestiä, jonka kanssa tunnuit olevan samaa mieltä mutta koin että tuoreempaa, asiasta samaa mieltä selvästi olleen, viestin lainaaminen oli ihan yhtä toimiva vaihtoehto. Ilmeisesti tein siinä kuitenkin jonkun vääryyden.

Mutta tämänlainen jatkuva negatiivinen ja hyökkäävä asenne, joka sinulla on ollut päällä pitkään, ei auta mitään.

Mutta siis sinun kohdallasi koit, että tapasi keskustella juuri tässä ketjussa edisti parempaa keskustelukulttuuria?

Annoin edelleen sinulle mahdollisuuden perustella kantasi ja palauttaa keskustelu asiaan tuolla ketjussa, jossa AI:n kerrot syöneen jakeluketjut. Vastaa jos tuntuu siltä, että myös sinun mielipiteesi vaatisi perusteluja.

Petri jo asiasta hyvin kiteytti, miten foorumia voi itsekin auttaa pysymään siistinä.

Siinä kiteytyi myös todellisuus, moderoinnin taso on laskenut. Suosittelen ottamaan tämä laajasti jaettu näkemys ihan aidosti tosissaan.

Jos täällä vielä jatkossakin nämä yksittäiset nimimerkit kaappaa ketjut offtopicillaan, niin lopulta moderointi tulee kyllä helpottamaan, kun väki vähenee entisestään.

Heidän pitää värvätä joku semihullu arvaamaton moraalimode joka jakelee jäähyjä epäsäännöllisensäännölliseti. Controlled Chaos.
Pitää nämä eniten 'häiriötä' aiheuttavat porukat varpaillaan - ja näin ollen kontrolloituna. Ei tämä foorumi mikään uitun demokratia ole.

Mutta siis sinun kohdallasi koit, että tapasi keskustella juuri tässä ketjussa edisti parempaa keskustelukulttuuria?

Annoin edelleen sinulle mahdollisuuden perustella kantasi ja palauttaa keskustelu asiaan tuolla ketjussa, jossa AI:n kerrot syöneen jakeluketjut. Vastaa jos tuntuu siltä, että myös sinun mielipiteesi vaatisi perusteluja.

Siinä kiteytyi myös todellisuus, moderoinnin taso on laskenut. Suosittelen ottamaan tämä laajasti jaettu näkemys ihan aidosti tosissaan.

Jos täällä vielä jatkossakin nämä yksittäiset nimimerkit kaappaa ketjut offtopicillaan, niin lopulta moderointi tulee kyllä helpottamaan, kun väki vähenee entisestään.
Me olemme tuon saman väännön käyneet jo aiemmin. Laitoin asiasta uutislinkin ja kun keskustelu lähti taas saman väännön suuntaan, niin oli yksinkertaisempaa todeta, että kanta on selvä ja jättää asia siihen.

Eli, vielä kerran ja ystävällisesti, jätetään tämä nyt tähän.

Me olemme tuon saman väännön käyneet jo aiemmin.

En ole ikinä ennen kuullut tätä näkemystä, että pelilevyjen ja levyasemien jakeluketjut ovat AI:n uhri, joten rohkenen epäillä.

Mutta voidaan lopettaa toki tämä metakeskustelu keskustelun tasosta. Kuten kirjoitin, jos haluat asiasta itsessään keskustella, niin voit palata alkuperäiseen ketjuun perustelemaan ja keskustelemaan aiheesta asian tasolla. Sitähän hyvä keskustelukulttuuri on.

• Like
Reactions: Zak
Ylös Bottom