Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sanokaas peliä pelanneet, että millainen kokemus tämä on nykyään PS5 Prolla? Kiinnostaisi hommata mutta mietityttää ruudunpäivitys ja kontrollit ainakin, että miten hyvin toimii noisen osalta nykyään. Ei oo vielä PS storessa ollut alessa niin sitäkin mietin, että pitääköhän ootella vielä ekaa alea vai ostaisiko täyteen hintaan.
En oo toviin peliä käynnistelly, mut oon törmänny kommentteihin et päivitysten jälkeen suorituskyky ois vähän ottanu taka-askeleita. Eli alkuun on toiminut paremmin mut nyt myöhemmin lukuisten päivitysten jälkeen menny vähä väärään suuntaan. Mut omaa kokemusta ei toki tästä nyt ole. Mut ehkä joku tuoreella kokemuksella voi tän vahvistaa. Kannattaa joka tapauksessa ainaki tuota vielä varmistella ja pohtia sit et onko alennus parempi odotella.

Olin jo melkein unohtanut, että tämmönen ilmestyi keväällä. Peli siis kiinnostaa, mutta kommentien perusteella tämä oli julkaisussa aika raakile, joten peli jätettiin odottamaan parempia aikoja. Nythän pelin saa käytettynä jo aika reiluun hintaan ja korjauspäivityksiäkin on tullut sen verran, että voi jo varovasti harkita lompakon avaamista. Toki pitää nyt vähän ensiksi harventaa backlogia, ennen kuin ottaa työn alle tämmösen monen kymmenen tunnin järkäleen.

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kommenteista! Otin nyt kuitenkin leap of faithin ja ostin pois. Sen verran kovasti on kuitenkin kiinnostellut jo pidempään. Jospa nyt ei ihan ohi ostos ollut. Teköäly meinasi, että on 80% varmuus, että tykkään tästä :D

No hyvältähän tuo ainakin alun perusteella maistuu! Nätti ku mikä ja combat tuntu heti tosi hyvältä. Maailmakin näyttää mielenkiintoiselta tutkittavalta. Vielä toki ihan alussa mutta hyvän ensifiiliksen jätti. Kontrollit ehkä vähän erikoiset paikoin mutta eiköhän noihin totu, kun pelaa pidemmälle. :)

No hyvältähän tuo ainakin alun perusteella maistuu! Nätti ku mikä ja combat tuntu heti tosi hyvältä. Maailmakin näyttää mielenkiintoiselta tutkittavalta. Vielä toki ihan alussa mutta hyvän ensifiiliksen jätti. Kontrollit ehkä vähän erikoiset paikoin mutta eiköhän noihin totu, kun pelaa pidemmälle. :)
Tämä kiinnostaa niin paljon! Mutta odottelen alennuksia että saa Xboxille. Yrittänyt myös kytätä käytettyä mutta kaikki PS5:lle. Perkule. Mutta nautinnollisia pelihetkiä! :D

Tämä kiinnostaa etäisesti. Mutta ei ole tullut oikein selväksi, että mikä tässä on ideana? Tässä vaikuttaa olevan niin paljon toimintoja, että ei tiedä onko tämä lintu vai kana :D

Tämä kiinnostaa etäisesti. Mutta ei ole tullut oikein selväksi, että mikä tässä on ideana? Tässä vaikuttaa olevan niin paljon toimintoja, että ei tiedä onko tämä lintu vai kana :D
Poskettoman iso maailma täynnä tutkittavaa ja kyllä, erilaisia hulluja toimintoja mikä tekeekin tästä aika mielettömän pelin :D En halua alkaa spoilaamaan mitään koska tää on vaan semmonen mikä pitää iha ite kokea.

Hauskaa kun pelkästään aloitusalueella voi helposti viettää 100h ja pelistä löytyy monta muutakin aluetta missä omat juttunsa.

En ole vieläkään tätä hommannut kun odotellut hyviä alennuksia Xboxille (nyt olisi -20% vielä muutaman päivän), mutta koko aika houkuttelisi enemmän ja enemmän. Nyt on tullut ennakkomyyntiin lisäri Charting The Unknown, hintaa 24,95€, ja julkaisu 16.10.2026. Pääsee tutkimaan meriä laivalla, sukeltelemaan sekä rakentamaan taloa päivitetyllä Housing modella (tästä puhuttu Crimson Desert goes The Sims). Sitten voi nähtävästi alkaa jonkinlaiseksi yrittäjäksi tai kiinteistömoguliksi ("Rent and manage a variety of facilities to earn your fortune").

Kai tämän voisi hankkia tällä viikolla.

Jos Suorituskyky ei olisi niin epätasainen niin tätä voisi kyllä harkita kalliillakin hinnalla, nyt joutuu odottelee aika isoja aleja valitettavasti. Kiinnostaa kyllä kovasti.

Hyvä peli mutta jatkaa samalla linjalla että voi tehdä käytännössä mitä vaan. Eli ei ole yksityiskohdissa kauhean kaksinen, pätee hyvin sanonta ”laaja kuin valtameri mutta yhtä syvä kuin lätäkkö”.

Tuli nyt napattua Deluxe Edition Xboxille alennuksesta. Tänään pääsee koulupäivän jälkeen ottamaan ensimmäiset kokeilut. Päätin jo että nappasen tuon lisärin myös. Koska meri. :D

Tuli nyt napattua Deluxe Edition Xboxille alennuksesta. Tänään pääsee koulupäivän jälkeen ottamaan ensimmäiset kokeilut. Päätin jo että nappasen tuon lisärin myös. Koska meri. :D
Jos tykkäät avoimen maailman peleistä niin tulet varmasti viihtymään, toi maailma on MASSIIVINEN, joillakin on menny pelkkään ekaan Hernandin maakuntaan 80h :D Sitä maailmaa on jopa kiva tutkia kun se on tehty sillee fiksusti että aina horisontissa siintää joku mielenkiintoinen kohde ja siinä matkalla törmää jos mihin ihmeellisiin juttuihin. Ja kyllä, alun parin pakollisen tehtävän jälkeen voit lähteä heti minne haluat. Itse taisin lähteä heti tutkimaan että no mikä se Crimson Desert alueena oikein on ja jouduin aika hulluihin seikkailuihin ja löysin siistejä juttuja :D

Sellainen pikku disclaimer tosin, jotkut paikat on alkuun tyhjiä, koska ne liittyy tarinaan jollain lailla ja se voi olla vähä immersiota rikkovaa mut noi onneks tosi harvassa ihan johtuen maailman koosta.

Siis aivan uskomaton peli. Olen nyt samoillut tässä vajaan tunnin kylässä, kerännyt ötököitä ja nappasin kissan väkisin syliin koska halusin paijata sitä. Palaan keräämään ötököitä ->

Edit. Läppä läppänä. Mutta siis opin juuri käyttämään luutaa lakaisuun... Mikä peli tämä on? :D

Viimeksi muokattu:
Siis aivan uskomaton peli. Olen nyt samoillut tässä vajaan tunnin kylässä, kerännyt ötököitä ja nappasin kissan väkisin syliin koska halusin paijata sitä. Palaan keräämään ötököitä ->

Edit. Läppä läppänä. Mutta siis opin juuri käyttämään luutaa lakaisuun... Mikä peli tämä on? :D
Jos sä paijaat sitä kissaa tarpeeks se tykästyy suhun ja saat siit lemmikin :D Sit sielt löytyy kauppa mist voist ostaa varusteit hänel, esim. supersöpön kypärän!!

Lemmikiks voi kesyttää kissoi, koiria, vissii nykyää lintui ja lentoliskojakin jos löydät munan jostai :) Koirat on kätsyi, ne keraa loottia sun puolest.

Nyt hakannut tätä vajaa 12 tuntia, lähinnä tehnyt tarinatehtäviä, samalla tutustunut maailman menoon ja meininkiin. Sain juuri sen toisen pelattavan hahmonkin.

Ja siis voi elämä, tämä on oikeasti aika uskomaton kokemus itselleni. Yhdessä kohtaa tuli tippa linssiin ihan vain maiseman ja musiikin yhteisvaikutuksesta (oli aivan uskomattoman kaunista jotenkin).

Nyt pakko käyttää Googlea apuna koska tässä on siis aivan tajuttoman paljon tekemistä. Olen häkeltynyt. Niin paljon pitää opetella (vasta nyt tajusin että voin olla taskuvaraskin). Siihen päälle kaikki mikromanagerointi jne. Huh, saa nähdä mitä tästä tulee. Ja kun se lisäosa saapuu ensi kuussa, tulee taas uusia juttuja opeteltavaksi. Ainakin saa rahalle vastinetta tällä pelillä.

Viimeksi muokattu:
Nyt hakannut tätä vajaa 12, lähinnä tehnyt tarinatehtäviä, samalla tutustunut maailman menoon ja meininkiin. Sain juuri sen toisen pelattavan hahmonkin.

Ja siis voi elämä, tämä on oikeasti aika uskomaton kokemus itselleni. Yhdessä kohtaa tuli tippa linssiin ihan vain maiseman ja musiikin yhteisvaikutuksesta (oli aivan uskomattoman kaunista jotenkin).

Nyt pakko käyttää Googlea apuna koska tässä on siis aivan tajuttoman paljon tekemistä. Olen häkeltynyt. Niin paljon pitää opetella (vasta nyt tajusin että voin olla taskuvaraskin). Siihen päälle kaikki mikromanagerointi jne. Huh, saa nähdä mitä tästä tulee. Ja kun se lisäosa saapuu ensi kuussa, tulee taas uusia juttuja opeteltavaksi. Ainakin saa rahalle vastinetta tällä pelillä.

En ois joskus vaikka 10 vuotta sitten ikinä uskonut että tulen sanomaan "tässä pelissä on liikaa pelattavaa". Yksi syy miksi en ole tätä ostanut on juurikin se syy, että en tiedä onko tässä liikaa pelattavaa, mitä tämä peli yrittää olla, yrittääkö olla vähän kaikkea ja vähän liikaa? Pitää joskus ihan varata aikaa vain ja ainoastaan tälle pelille ilman mitään muita backlogeja ja lukittautua johonki syrjäiseen mökkiin vain minä ja tämä peli. :D

Sillä nyt tuntuu että hukkuisin tämän peli tarjoamaan paljouteen.

Joo tekemistä on paljon mutta ottaa vaan suunnan ja lähtee ihmettelemään eikä koita tehdä kaikkea kerralla. Ilmoitustauluille tulee aina lisää tekemistä joka alueella kun vanhat saa pois.

Välillä vähän kehittää sitä omaa leiriä paremmaks jne. :) Täs pelis ei ole koskaan mikää kiire.

Varusteist viel semmone et miltein kaikki kamppeet on hyviä kunhan vähän päivittelee, niin voit tehdä ukostas niin coolin kuin haluat. Tärkeimpiä on ne gearit joita voi laittaa kiinni varusteisiin, ne taitaa aueta chapter 5:ssa yhen bossin jälkeen.

Täytyyks sitä tulla itekki pelaa ku lisäri tulee :D Menee päällekkäin Dragons Dogma 2 lisärin kans, ehkä sen jälkeen.

En ois joskus vaikka 10 vuotta sitten ikinä uskonut että tulen sanomaan "tässä pelissä on liikaa pelattavaa". Yksi syy miksi en ole tätä ostanut on juurikin se syy, että en tiedä onko tässä liikaa pelattavaa, mitä tämä peli yrittää olla, yrittääkö olla vähän kaikkea ja vähän liikaa? Pitää joskus ihan varata aikaa vain ja ainoastaan tälle pelille ilman mitään muita backlogeja ja lukittautua johonki syrjäiseen mökkiin vain minä ja tämä peli. :D

Sillä nyt tuntuu että hukkuisin tämän peli tarjoamaan paljouteen.
Tuo pelotti itseäkin. Kaikki mitä tästä lukenut sai vaan ajattelemaan, että kuinka helvetissä pystyn tätä edes pelaamaan. Mutta kyllä se tästä. Olen nyt täysin koukussa. Tämä on itselle kuin "fantasiaelämäsimulaattori." Tykkään niin paljon miten tässä on monet asiat toteutettu. Ja olen oikeasti vasta raapaissut pintaa. Tulee koko aika vastaan uusia asioita ja sitten olen ihan monttu auki "Wau!" :D
Joo tekemistä on paljon mutta ottaa vaan suunnan ja lähtee ihmettelemään eikä koita tehdä kaikkea kerralla. Ilmoitustauluille tulee aina lisää tekemistä joka alueella kun vanhat saa pois.

Välillä vähän kehittää sitä omaa leiriä paremmaks jne. :) Täs pelis ei ole koskaan mikää kiire.

Varusteist viel semmone et miltein kaikki kamppeet on hyviä kunhan vähän päivittelee, niin voit tehdä ukostas niin coolin kuin haluat. Tärkeimpiä on ne gearit joita voi laittaa kiinni varusteisiin, ne taitaa aueta chapter 5:ssa yhen bossin jälkeen.

Täytyyks sitä tulla itekki pelaa ku lisäri tulee :D Menee päällekkäin Dragons Dogma 2 lisärin kans, ehkä sen jälkeen.
En ole vielä edes paneutunut tuohon leirin päivittämiseen. Innostuin samoilemaan metsässä, keräämään mustikoita ja metsästämään eläimiä. Varusteita olen päivitellyt sepällä. Pitää tosin siihenkin paneutua lisää.

Ja repesin hiukan siitä, että
parturi aukeaa siinä 20 tunnin pelaamisen jälkeen(?) ja voiko tuo oikeasti pitää paikkansa. Nähtävästi voi. :D

Tässä vielä yksi hienoimpia hetkiä itselleni koskaan missään pelissä (nappasin mäyrän kouraan, otin kuvan ja päästin vapaaksi :D):

1000077499.jpg

Tuo pelotti itseäkin. Kaikki mitä tästä lukenut sai vaan ajattelemaan, että kuinka helvetissä pystyn tätä edes pelaamaan. Mutta kyllä se tästä. Olen nyt täysin koukussa. Tämä on itselle kuin "fantasiaelämäsimulaattori." Tykkään niin paljon miten tässä on monet asiat toteutettu. Ja olen oikeasti vasta raapaissut pintaa. Tulee koko aika vastaan uusia asioita ja sitten olen ihan monttu auki "Wau!" :D

En ole vielä edes paneutunut tuohon leirin päivittämiseen. Innostuin samoilemaan metsässä, keräämään mustikoita ja metsästämään eläimiä. Varusteita olen päivitellyt sepällä. Pitää tosin siihenkin paneutua lisää.

Ja repesin hiukan siitä, että
parturi aukeaa siinä 20 tunnin pelaamisen jälkeen(?) ja voiko tuo oikeasti pitää paikkansa. Nähtävästi voi. :D

Tässä vielä yksi hienoimpia hetkiä itselleni koskaan missään pelissä (nappasin mäyrän kouraan, otin kuvan ja päästin vapaaksi :D):

Näytä liitetiedosto 21914
Hemmetin komee armori!

Heh ootas vaa ku pääset päätarinas eteenpäin :D Siin mul tuli jo vähä et come oooon täs on tällastaki?! Mut hyväl taval :) Iso osa jutuista tulee leirin kautta niin kannattaa päivittää ja ettiä kaverit sinne. Saat kauppoja ja muita elämää helpottavia juttuja auki.

Mut löytyy tuolt aika bullshit juttujakin mut sanoisin et ne hyvät asiat voittaa mennen tullen ne muutamat huonot ratkaisut.

Ja se on mainittava että Pearl Abyss tuntuu kuuntelevan pelaajien palautteita ja tekee nopeita korjauksia.

Esim ennen maailma oli staattinen, jos valtasit leirejä jne niin siellä ei enää vihuja ollu ja leirit pysy sulla. Aika äkkiä tekivät ison pätsin jossa vihut v nyt vallata leirit takas jollonka sul tulee syy samoilla ympäriinsä. Pakkoha se farmi hakee takas piraateiltä ku sielt tuli hitosti ruokaa leiriin :D

Sit ku lähtee leiriä kehittää ja muutenki saa laittaa väkeä töihin, joo täs on kunnon työelämäsimulaattori ja voit pistää sun graymanet töihin ympäri maailmaa :D niin muista lahjoittaa kirkolle rahaa. Siitä saa pysyvää boostia leirin tuottoihin, saa helpot tupla/tripla tuotot kaikelle.

Täs on oikeesti nii hemmetist juttuja. Ainii, tutki vesiputoukset ;) Jos niis on tasanna missä on pieni kivipaasi siin ni sinne taakse pääsee. Pitää tehä semmonen stab hyökkäys ni se syöksyy läpi siit vedest.

No kyllä nyt oli semmoset myyntipuheet että taitaa olla seuraava peli minkä ostan. :oops: Mut silti aloitan tän pelaamisen vasta sitten kun on edes hieman backlogia tai jo nyt menossa olevat pelit pelattu läpi, Kingdom Come 2 ja Mortal Shell 2 jo sen verran massiivisia nii ei jotenki haluais vielä entistä massiivisempaa peliä näitte lisäksi. Alkaa ahistaa. o_O

Ylös Bottom