Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Se oli vaan se perus kankea rockstar northin ohjaus, koska ne ei ilmeisesti osaa tehdä parempaa.
Kyllä minä uskon että tuo oli ihan tietoinen valinta hidastaa peliä ja tehdä ns pacingistä rauhallisempi. Jos katsot GTA6 extendediä niin se kassin nappaus lattialta kestää nanosekunnin eli tässä loottaus ei ole tasoa hidastus kuten RDR2

Kyllä minä uskon että tuo oli ihan tietoinen valinta hidastaa peliä ja tehdä ns pacingistä rauhallisempi. Jos katsot GTA6 extendediä niin se kassin nappaus lattialta kestää nanosekunnin eli tässä loottaus ei ole tasoa hidastus kuten RDR2
Siis mä tarkoitan sitä yleistä liikkumista.
Esim rdr2:ssa saa third person kuvakulmasta pelattuna usein sovittaa sitä hahmoa useamman kerran kun haluaa vaikka avata jonkun lipaston laatikon kun se usein ottaa vaikka askeleen liikaa jonka jälkeen se avaus prompti katoaa ja sitten kun käännät hahmoa niin sama tapahtuu taas uudestaan.
Kun pelaa ekasta persoonasta niin sä voit vaan kävellä sivuttain kuten missä tahansa ekan persoonan pelissä joten kaikki tuo toimii paljon paremmin.

Ekasta persoonasta myös rdr2:ssa kuten myös gta:ssa juoksu toimii vaan pitämällä pleikkarilla R1 nappi pohjassa ja jopa tuon aikana voit kääntyä ympäri niin nopeasti kuin mitä kameran nopeus antaa periksi.
Kummassakin myös ekan persoonan ns. perus kävely vauhti on aika sama mitä third personin hölkkäys.

Siellä on olemassa ihan ok ohjaus, mutta vain ekasta persoonasta kuvattuna.
Toinen asia mikä mulla tökkii sekä rdr2:ssa, että gta 5:ssa on tähtäys jota ei saa tuntumaan hyvältä vaikka miten säätelisi, mutta esim max payne 3:ssa se oli hyvä ihan vakio asetuksilla, mutta kuten sanottu niin se olikin rockstar vancouverin tuotos.

Nyt tajusin mitä meinaat. Se on se Rage enginen osa, mitä on nyt tweakattu ja pitäisi olla luonnollisempi animaation vaihteluissa, eli se animaatio ei mene loppuun vaan se on instant luonnolliesti. Mikä sen tekniikan nimi nyt on, oli Euphoria? Juuri se mitä ylikäytettiin GTA IV:ssä. Uskon ja toivon että tuo on viilattu kuntoon

''GTA VI:ssa on valtava määrä sisätiloja – rakennukset tehdään näyttämään realistisilta sekä ulkoa että sisältä.'' Tämä on kyllä mahtava juttu että rakennuksiin pääsee sisälle jotka on kauppoja sun muita etteivät ole tyhjiä kuoria.

''Rockstar suosittelee GTA VI:n pelaamista useita kertoja'' Jos tarinan läpäisy kestää 70-80 tuntia mitä jossain väitetty niin helpommin sanottu kuin tehty :D Tää peli kuulostaa niin hyvältä.

''GTA VI:ssa on valtava määrä sisätiloja – rakennukset tehdään näyttämään realistisilta sekä ulkoa että sisältä.'' Tämä on kyllä mahtava juttu että rakennuksiin pääsee sisälle jotka on kauppoja sun muita etteivät ole tyhjiä kuoria.

''Rockstar suosittelee GTA VI:n pelaamista useita kertoja'' Jos tarinan läpäisy kestää 70-80 tuntia mitä jossain väitetty niin helpommin sanottu kuin tehty :D Tää peli kuulostaa niin hyvältä.
Rupeaa kyllä kuulostamaan aivan mahtavalta. Hype vain nousee, mikä on harvinaista itselle.

• Like
Reactions: rap

Mua vaan tällaiset pituudet ahistaa. Tietää siis, että tästäkin tulee ikuisuuprojekti, mitä pelataan vielä 30-luvullakin. Muutenkaan pelin pituus ei ole mulle mikään itseisarvo. Moni peli on lässähtänyt liiallisen pituuden takia ja sitä on vaan viimeisen 10 tunnin ajan miettinyt, että koska tämä oikein loppuu.

Mua vaan tällaiset pituudet ahistaa. Tietää siis, että tästäkin tulee ikuisuuprojekti, mitä pelataan vielä 30-luvullakin. Muutenkaan pelin pituus ei ole mulle mikään itseisarvo. Moni peli on lässähtänyt liiallisen pituuden takia ja sitä on vaan viimeisen 10 tunnin ajan miettinyt, että koska tämä oikein loppuu.
Kumma kyllä, itse en ole puutunut Rockstarin peleissä kertaakaan. Eivät ne toki ole olleet näin pitkiä, mutta kyllä RDR2:n pituus oli kunnioitettava.

Ei varmasti kestä tarina tuollaista tuntimäärää kun melkein jokaisen roolipelinkin päätarina on lyhyempi.
Kyllä tuohon on laskettu jo kaikki kisat, kerättävät ja muut mukaan.

Ei varmasti kestä tarina tuollaista tuntimäärää kun melkein jokaisen roolipelinkin päätarina on lyhyempi.
Kyllä tuohon on laskettu jo kaikki kisat, kerättävät ja muut mukaan.

Kehittäjän puheen mukaan sisälsi tarinan ja sivujuttuja joilla on tarinallista merkitystä. Veikkaan että jengi totaalisesti aliarvioi sen miten massiivinen tämä peli tulee olemaan koska sitä verrataan normaaliin videopeliin.

No jopa jossain witcher 3:ssa pystyy pelaamaan päätarinan lisäksi ison määrän sivutehtäviä 80 tunnissa ja se on skaalaltaan "hieman" isompi mitä gta.
How long to beatin mukaan witcherin päätarinaan menisi 51,5 tuntia joten vielä olis se 20-30 tuntia aikaa tehdä sivutehtäviä.
Tietenkin siinä vielä menee iso määrä aikaa ihan vaan keskusteluissa ja hevosella ratsastamiseen.

Tässä on paljon pienempi kartta ja ajetaan autolla joten tuo laittaa jo asioita perspektiiviin sen suhteen kuinka iso määrä tässä pitäs olla ns. merkittävää tarinallista sisältöä jotta noihin lukemiin päästäisiin.
Joten en edelleenkään usko hetkeäkään tuohon väittämään vaikka olis jonkun kehittäjän sanoma. Ne liioittelee joka pelin kohdalla.
Eikä tuo ole edes mikään miinus. Mieluummin hyvä määrä laatua kuin iso määrä turhaa filleriä.

Itse toivoisin nimenomaan vaihtelua, ja sen kautta uudelleenpeluuarvoa, yhdistettynä kompaktin pituiseen pääjuoneen, jolloin sen voisi oikeasti haluta ja ehtiä pelata useampaan kertaan. Kaikkea sivutouhua ja pääjuonta "koristelevaa" ja tukevaa sivujuonta voi sitten olla enemmän tarjolla.

En osaa parempaa vertailukohdetta tähän hätään muistista kaivaa mutta Cyberpunk 2077:n pääjuoni oli melko tiivis. Jos siitä jättäisi kaikki kaverien tehtävät ja muut sivujuonteet pois, niin kyllä sen saisi melko nopeasti läpäistyä. Eri asia tosin täysin että saako sellaisesta "riisutusta" läpipeluusta mitään irti jos/kun siitä puuttuu kaikki "kuorrutteet"?

Joo ja olihan tuolla kaikkea "rakennukset vaikuttaa tuuleen suuntaan ja tuuli hiuksiin"-juttuja taas - mikä on ihan älytöntä monella tapaa - mutta itse toivoisi noiden päälle että pelin ydinasiat olisi mielenkiintoisia ja tyydyttäviä.

Varmasti näiden kaikenlaisten tuuli-, hius- yms. simulaatioiden ja muiden vastaavien kautta huikea peli sellaisille pelaajille, jotka tykkää elää pelien maailmoissa.

Siinä mielessähän tarinan pituus ei haittaisi että seuraava GTA tulee varmaan sitten yli 10 vuoden päästä. Tosin ei sekään lohduta jos tarina tuntuu liian pitkältä, sillä varsinkin hitaammin pelattuna ehtii kadottamaan punaisen langan varmasti moneen kertaa ennen kuin pääsee lähellekään loppua. Sitä kun tapahtuu jo muutenkin niin usein peleissä kun eksyy tekemään kaikkea sivutouhua. Itse unohdin KCD2:ssa että Hans oli hukassa. Ihan oikeasti. Siinä kohtaa kun sen taas tapasin niin ajattelin että "ai niin, tää jätkähän katosi siellä jossain kylässä jossain kohtaa - ja joku tärkeä tehtäväkin taisi olla yhdessä tehtävänä".

Minusta ei ole olemassa mitään tarkkaa rajaa kuinka pitkä tarina peleissä pitäisi olla. Riippuu pelistä. GTA on luonteeltaan sellainen, että pitkä tarina sopii siihen. Olisi aika koomista, jos olisi rakennettu massiivinen ja näyttävä pelialue, jonka tutkimiseen tulee käytettyä paljon aikaa, mutta tarina olisi pelattu äkkiä läpi. Minulta jäi RDR2 kesken, mutta en näe sitä pelin puutteena, etten jaksanut pelata sitä kokonaan. Ainahan sitä voi myöhemmin palata siihen.

Se muuten unohtui vielä mainita kuinka siitä 30 minuutin esittelystä huomasi, että rockstar on selvästi käyttänyt gta onlinea testialustana joissakin asioissa sillä ne kohtuu nopeasti ruudulla vilahtaneet yökerho ja öiset katukisat näytti niin tutuilta.
Jos joku ei ole pitkään aikaan tai koskaan pelannut gta onlinea niin siihen lisättiin vuosia sitten yökerho jonka voi ostaa ja sillä on jopa suosiomittari ja mitä täydenpänä se on niin sitä enemmän siellä on ihmisiä bilettämässä.
Muutaman eri dj:n välilläkin voi vaihtaa.

Sitten vielä myöhemmin lisättiin midnight club tyyliset öiset katukisat ja samalla tuli myös autoihin lisää tuunaus mahdollisuuksia ja sitten lisättiin vielä erilliset driftaus kisat ja drift renkaat joten eiköhän tuokin kutosesta löydy.
Siis ainahan onlinessa oli kisoja myös yöllä, mutta noissa oli enemmän sitä laittoman katukisan fiilistä ja niissä oli paljon uusia esineitä ja muuta tien varsilla.

Toi main storyn kestokin on vähän sellanen miten kukin sen kokee. On pelaajia jotka skippaa heti kaikki keskustelut ja välivideot jos vaan voi ja sit on meitä ketkä katselee kaikki videot hartaudella ja jos keskusteluissa on valintoja niin niidenkin valitsemiseen menee aikaa sitten vielä ihaillaan ja tutkitaan ympäristöä. Sitten on niitäkin ketkä heti sekunttikellolla ottaa aikaa et kuinka nopeesti saa juostua pelinläpi ja sit se on siinä.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom