Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

Vastaus: Armeijassa

Siellä nyt omassa topikissaan sivarit muistelevat heidän niin paljon hyödyllisempää valintaansa. Baarissa ja koulutuskeskuksessa kaljan juonnin opiskelua. Ja venäläisiä ilolintujakin joskus aikanaan havaittu. Aikalailla erilaista lähitaistelua varmaankin meille opetettiin venäläisten kanssa :D Jotenkin vaan putoaa mun silmissä pohja noiden jannujen tänne niin jalona kertomista jutuista ja siitä miten paskan valinnan minäkin aikanani tein kun 11kk intissä vietin. Ja perhana päälle vielä palkallisena "propagandakoneiston" osana muutaman kuukauden. Voi mua suurta syntistä :rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Kai se on sitten hyväksyttävä, että sivareidenkin mielestä Suomen olisi kannattanut vaan nostaa kädet pystyyn ja menettää itsenäisyys. Olothan Venäjällä ovat paremmat kuin Suomessa ja siellä on sitten pakollinen asevelvollisuus jonka aikana pääsee ihan tositoimiin.

EDIT: En vaan jaksa ajatella, että joku pitää vihollisen elämään suurempana kuin omaansa tai perheensä. Minulla sitä moraalia ei ole, että tuntisin sääliä. Tappaminen on iso asia, mutta kun sitä tapahtuu ihan rauhankin aikana. Vielä pienemmistä syistä
 
Vastaus: Armeijassa

Ei puolustusvoimat ole mikään sodanlietsojakoneisto, sehän on olemassa nimenomaan sodan ehkäisemiseksi. Toivottavasti sitä ei ikinä tarvi käyttää.

En ole itse vielä käynyt inttiäni, käyn sen parin vuoden päästä. Yritän mennä sinne sillä asenteella, että tämä on käytävä ja se loppuu kyllä. Eihän siitä voi tykätä jos aloittaa kitisemisen puolta vuotta aikaisemmin kuten esim. serkkuni. Eräs tyyppi taas meni sinne ihan puhtaalta pöydältä ilman mitään ennakkokäsityksiä ja hyvinhän se siellä pärjää. Olen valmis uhraamaan pari tippaa hikeä tälle kaikelle, josta pidän kiinni. Sivarit (eivät tietysti kaikki) aukokoon päätään miten haluavat, mutta en usko puheisiin, joiden mukaan intissä opetetaan olemaan ajattelematta omilla aivoilla. Siltähän se tosin voi sivustakatsojasta näyttää.

Uskonpa että laulan valan muiden jääkärien joukossa.

E: Ja loppuun vielä että puolustusvoimat on suurempi ja tehokkaampi rauhanpuolustajajärjestö kuin kaikki vasemmistonuoret jne. yhteensä.

oikea asenne! itekkin menin sinne aika pitkälti samalla asenteella, vaikka kyllähän se vitutti kuitenkin... hyvin selvisin kuitenkin sen puol vuotta mitä siellä vietin.. näin jälkeenpäin ajateltuna oon ilonen että tuli käytyä... vaikka välillä meinas kyllä oikeesti pää levitä jollain 16 päivän leirillä yms :p ja oon kyllä sitä mieltä että jokaisen kuuluisi armeija käydä (poislukien ne joilla sairaus ym estää) vaikka miten ois pienet mahikset venäjää vastaan tai muuta mitä nää jotkut sankarit täällä valittaa...

varmaan iso syy tähän sivari innostukseen löytyy tästä meidän pullamössö sukupolvesta josta jotkut voi olla oikeesti menemättä vaikka vaan sen takii ettei vois enää olla koneella/pelata 24/7 ym paskaa... kaiken kruunaa vielä se kun monet täällä kehuu lähtevänsä karkuun suomesta jos sota syttyy!! WAY TO GO
 
Vastaus: Armeijassa

No välillä kyllä tuntuu siltä että ihminen on orja, juuri yhteiskunnalle.

Siis kyllähän sitä pystyy hyläämään yhteiskunnan ja muuttua vaikka maailmanmatkaajaksi, ilman oikeaa kotimaata. Kuitenkin niin kauan kun asustaa jossain tietyssä maassa ja ottaa irti yhteiskunnasta tulevat edut, tulee ihmisellä olla velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaankin. Siitähän se etuliite 'yhteis-' tulee.

Ja sama pätee Esunalle, kyllä on täysi vapaus hylätä Suomi ja lähteä menemään - kukaan ei estä, paitsi ehkä vanhemmat. Kyllä varsinkin eteläisellä pallonpuoliskolla löytyy paljon lääniä, jossa saa elää täysin vapaasti, mutta siellä ei sitten ole niitä ah niin mukavia sivistyksen tuomia etuja, joita yhteiskunta tuottaa. Mutta yhteiskuntahan ei tosiaan ole mikään maaginen juttu joka vain päätetään että meillä semmoinen on, vaan yhteiskunnan eteen on pakko tehdä väähn töitäkin. Se, että voit jotenkin rinnastaa yhteiskunnan velvoitteet orjuudeski on jotain todella hämmentävää.
 
Vastaus: Armeijassa

En ole itse vielä käynyt inttiäni, käyn sen parin vuoden päästä. Yritän mennä sinne sillä asenteella, että tämä on käytävä ja se loppuu kyllä. Eihän siitä voi tykätä jos aloittaa kitisemisen puolta vuotta aikaisemmin kuten esim. serkkuni.

Tosiaan toi on se suurin virhe minkä moni tekee. Armeija on meinaan aika lailla sitä mitä sä sen haluat olevan. Menet sinne ja ajattelet kaiken olevan paskaa ja mökötät nurkassa koko ajan niin tottakai se on täysin perseestä. Alat viellä avautumaan porukalle kun pitäisi tehdä jotain ja muutenkin heittäydyt hankalaksi niin varmasti tulee ylimääräistä paskaa niskaan.

Jos taas meet sinne asenteella "kyllä täällä varmasti jotain hauskaakin on" niin meno on huomattavasti parempaa ja aika kuluu paljon nopeammin. Ja jos tekee murisematta ne pienet jutut mitä käsketään niin pääsee huomattavasti helpommalla ja pääsee nopeemmin viettämään vapaaaikaa.

Joten pidät vaan ton asenteen niin on sunkin aikas varmasti ihan viihtyisää enimmältä osin.

Kannattaa myös koittaa kattoa jokin kiinnostava juttu mitä haluaisit tehdä armeijassa. Ja tehdä se selväksi porukalle. Esim sanot siitä kutsuinnoissa ja viellä vaikka soitat etukäteen kassuille varmistukseksi onko sana mennyt perille. Tällä tavalla säästyt joutumasta johonkin skeida hommiin. Toki voi olla ettei niitä paikkoja ole enää saatavilla silti kannattaa yrittää, ei siinä mitään häviäkkään.
 
Vastaus: Armeijassa

Osaan muuten kuitenkin käyttää Wikipediaa ja löysin orjuus-artikkelista myös tällaisen:
Ensinnäkin, jos meinaat lainata jonkun kirjoittamaa tekstiä, pidä se siinä muodossa missä se on kirjoitettu.

Kuulostaa minun korvaani ihan Suomen puolustusvoimilta. Melko valikoiva tuo copypaste-silmäsi.
Melko erikoinen on sinunkin lukutaitosi ja tietosi. Kuten edellä jo mainitsinkin, asepalveluksen suorittaminen EI ole duunipaikka.

Mistä teille on tullut tuollainen käsitys?
 
Vastaus: Armeijassa

Varmaan siitä kun sivari käy duunipaikasta. Meillä lähti armeijasta pari tyyppiä vanhaan duuniin hoitamaan sivaria. Eli käytännössä niitten meno oli ihan samaa kuin ennenkin palkkakin juoksi. Ja ohan se perseestä tulla armeijaan kun on lapset ja vaimo jne, sitä voi sitten kysyä itseltään oliko järkeä jättää se sinne meno niin myöhäiseksi.

Enivei toi orjuus juttu on kyllä niin kaukaa haettua ettei mitään rajaa.

Sinänsä en yhtään ihmettele miksi näiden tyyppien mielestä armeija täysin perseestä kun asenteet sitä kohtaan on jo niin negatiiviset kuin olla voi.
 
Vastaus: Armeijassa

Kannattaa myös koittaa kattoa jokin kiinnostava juttu mitä haluaisit tehdä armeijassa. Ja tehdä se selväksi porukalle. Esim sanot siitä kutsuinnoissa ja viellä vaikka soitat etukäteen kassuille varmistukseksi onko sana mennyt perille. Tällä tavalla säästyt joutumasta johonkin skeida hommiin. Toki voi olla ettei niitä paikkoja ole enää saatavilla silti kannattaa yrittää, ei siinä mitään häviäkkään.
Joo, olen ajatellut tuota kovasti ja taidan päätyä krh:n puolelle. Täytyy yrittää vakuuttaa porukka siitä että haluan sille puolelle. "Lankomies" sanoi että parempi krh:ssa on olla kuin ihan nurmiporana, homma jokseenkin vaihtelevaa ja saa leikkiä suht mielenkiintoisilla kamppeilla. Kuulostaa meikäläisen korviin hyvältä.

E: Ja eihän se armeija muuten niin paha paikka voi olla, kun siitä kerran puhutaan kaverin kanssa hymyssä suin vielä kymmenien vuosien päästä.

E2: Sveitsissä on muuten jännä systeemi. Siellä asevelvollisuuden keskeyttäneet maksavat 2% armeijaveroa. Minulla on ollut myös käsitys, jonka mukaan Sveitsissä ei saa äänioikeutta, ellei suorita asevelvollisuutta. Yritän tarkistaa tätä vielä.
 
Vastaus: Armeijassa

Ei onneks tartte lähtä larppaamaan kuudeksi kuukaudeksi armeijaan ku sain vapautuksen. On parempaaki tekemistä nääs.
 
Vastaus: Armeijassa

Mitä sitten opit siellä, kerro minullekkin. :)
Itsellä lukee palvelutodistuksessa kohdassa "alakohtaista työkokemusta".
4kk rakennustekniikkaa
4kk maatilatalous
4kk metsätalous
4kk kone, metalli ja LVI tekniikka
4kk auto- ja kuljetustekniikka
lisäksi oli mahdollisuus suorittaa jonkinnäköiset räjäyttäjän paperit 100mk hintaan kun siviilissä niistä sai pulittaa useamman tonnin.
Siinä sivussa tuli lisäksi opittua miten metsästä löytää pois ja mitä siellä voi syödä jos nälkä iskee.
Taisin jonkun kipparikortinkin sieltä nykäistä.

Ampumaankin opeteltiin.
 
Vastaus: Armeijassa

Eikö olisi parempi, jos joukot koostuisivat osaavista ja hyvin varustelluista lihamyllyistä, eikä tällaisista veltoista toimistorotista kuten minä?
Kummasti veltosta toimistorotastakin voi löytyä edes rahtunen miestä, kun vihollinen osoittaa aseella sinua kohti.
No, jos lykkää opintojen päättymiseen asti sitten menettää (myös rakkaalle Suomen valtiolle!) tuottavan vuoden työtä ja ihanaa veronmaksamista. Niin tai näin, aikaa meni minun näkökulmastani hukkaan.
Entäpä naiset. Nehän joutuvat synnyttämään lapsen. Eihän sekään nyt ole oikein!
Ja ei, todellakaan ei aina pääse kuudella kuukaudella halutessaan. TUO on sitä propagandaa. "Mene vain, kuudella pääset kuitenkin." Ellet sitten hommaa B-kelpoisuutta vanhalla kunnon urheiluvamma-kikalla.
Meillä pääsi joka ikinen, joka niin ilmoitti. Muutama sanoi, että jos joukun aukkiin, lopetan intin. Äärimmäinen keino, mutta hyvin tepsi.
Tarkoitan rivimiehillä sellaisia, jotka on arvottomia, eli sotamiehet, korpit yms.. Isot herrat istuu jossakin bunkkerissa ja juo kahvia, kun porukkaa kuolee heidän käskyjensä seurauksesta.
Ja minua syytit liiasta elokuvien kattelusta!? Kannattaisi todella tutustua asiaan ennenkuin menee laukomaan faktana pitämiään mutu-tietoja
Jotenkin raivostuttaa vain sellaiset ihmiset, jotka heti luulee tuntevansa toisen, vaikka mitään käsitystä asioista ei ole. :)
Kyse nyt oli siitä, että aloitin keskusteluni sinun kanssasi vaikka ilmeisimmin et osaa edes ihmisiä kunnioittaa.
Tässä esimerkki?
Muutoinkin tämä sinun kyynelehtiminen on ihailtavaa. Valitat, että:
jos vaadit keskustelua, niin voisit jättää ne alentavat kommentit. Ok? ;)
mutta samaan syssyyn lauot ite "militanttipuupää"-kommentteja jne. Kannattaisikos joskus sinne peiliinkin vilkaista?
se tuskin on yhdenkään alikessun tai sinun päätettävissä että laitetaanko sivarille asetta kouraan. :D
Ja joku on niin väittänyt?

Ensin kirjoitat näin, ilmeisesti perustellen jotain syytäsi olla lähtemättä inttiin:
Aseiden positiivisia vaikutuksia olen seurannut hyvinkin läheltä erään läheiseni "lähtemisen" seurauksena. Ihminen ei ole kauneimmillaan sen jälkeen kun siihen laitetaan viinaa ja haulikko. Voisin sanoa että kuvottavaa jälkeä tulee. Ehkä siksi olen hiukan asevastainen, vaikkakin loppupeleissä ihminen tekee itse ratkaisunsa. :rolleyes:
Mutta kuitenkin toisessa topikissa kirjoitat näin:
Tekisi mieli hankkia ase, mutta pitäisi ensin liittyä johonkin ampumaseuraan ja harjoitella ennen kuin saa edes pienikaliipeerista ostaa. Kuitenkin polttelee pirusti, mutta on vasta suunnitteluasteella. Clock olisi kiva, tai joku uudempi S&M. Tai sitten revolverina Magnumin 357, aah. Mutta senpä näkee tulevaisuudessa.
Erinomaista loogisuutta!
 
Vastaus: Armeijassa

Kojo[/quote sanoi:
Ensinnäkin, jos meinaat lainata jonkun kirjoittamaa tekstiä, pidä se siinä muodossa missä se on kirjoitettu.

Anteeksi. Postisi oli vain niin pitkä, mutta ehkä lyhentämisen olisi tosiaan voinut tehdä fiksumminkin.

Melko erikoinen on sinunkin lukutaitosi ja tietosi. Kuten edellä jo mainitsinkin, asepalveluksen suorittaminen EI ole duunipaikka.

Mistä teille on tullut tuollainen käsitys?

Tämä on nyt melkoista venkoilua. Suomen valtio käyttää minun aikaani ja energiaani työn tekemiseen (teettää työtä) uhaten vankilalla.

Kiitäjä sanoi:
Enivei toi orjuus juttu on kyllä niin kaukaa haettua ettei mitään rajaa.

Sitten sellaisen ajattelun virheellisyys on varmaan helppo osottaa argumentein eikä kohauttamalla olkiaan alentuvasti.

peppokani sanoi:
Kummasti veltosta toimistorotastakin voi löytyä edes rahtunen miestä, kun vihollinen osoittaa aseella sinua kohti.

Ah, ihanan kansallisromanttinen mielikuva. Näin sankarit syntyvät. Mitään tekemistä tämän argumentin kanssa tällä ei tietenkään ole, mutta oli kiva ajatusleikki. Kiitos.

Entäpä naiset. Nehän joutuvat synnyttämään lapsen. Eihän sekään nyt ole oikein!

En tiennytkään, että naisia, jotka eivät tuo 2,3 lasta maailmaan odottaa vankeustuomio. Kiitos, tämä oli mielenkiintoinen tieto. Oikeasti, jos joku printtaisi jonkun Yleisen Asevelvollisuuden Puolustajien Yleisimmät Argumentit Ja Niiden Loogiset Aukot -pamfletin, niin täältä näitä näemmä löytyisi.

Meillä pääsi joka ikinen, joka niin ilmoitti.

Onneks olkoon. Kun teillä kävi niin, se on varmaan universaali totuus. (Meillä pääsi muistaakseni yhdeksän henkeä. Halukkaita oli varmaan kahdenkymmenen luokkaa, ehkä enemmän.)
 
Vastaus: Armeijassa

Ah, ihanan kansallisromanttinen mielikuva. Näin sankarit syntyvät. Mitään tekemistä tämän argumentin kanssa tällä ei tietenkään ole, mutta oli kiva ajatusleikki. Kiitos.
Eli sinä rintamalle jouduttuasi heittäisit rynkyn veks ja sanoisit kavereillesi, että "ei kiinnosta". Ampukoot mut jos haluavat?
En tiennytkään, että naisia, jotka eivät tuo 2,3 lasta maailmaan odottaa vankeustuomio. Kiitos, tämä oli mielenkiintoinen tieto.
En tainnut missään väittää, että näitä uhkaisisi vankeus. Vastasin lainaukseen, jossa sinä puhuit työn teosta ja verojen maksusta.
Saa sitä päätään vähän vaivata, ennenkuin painaa "lähetä vastaus"-nappulaa
Onneks olkoon. Kun teillä kävi niin, se on varmaan universaali totuus. (Meillä pääsi muistaakseni yhdeksän henkeä. Halukkaita oli varmaan kahdenkymmenen luokkaa, ehkä enemmän.)
Kyllä, se on totuus. Jos osaat esittää tuon asian tarpeeksi ponnekkaasti ja tarvittaessa tarpeeksi monta kertaa, niin se myös toteutuu.
Taas se, että tuvassa peiton alla hiljaa mutisee asiasta ja kiroaa pahaa maailmaa, ei vie asiaa yhtään eteenpäin.
 
Vastaus: Armeijassa

Noh... satuin itse käymään sivarin, koska pidin sitä keskimäärin hyödyllisempänä touhuna kuin armeijassa käymistä. Sivarihommista on hyötyä suomalaisille jotakuinkin heti, armeijassa hyöty tulee joskus hamassa tulevaisuudessa. En ainakaan tähän mennessä ole katunut päätöstäni ja mielestäni olen hoitanut velvollisuuteni siinä missä armeijan harmaissakin kulkenut.

En kiellä etteikö sivareissakin olisi kaiken sortin hörhöjä, mutta suurin osa sluibaajista ja hörhelöistä hoitaa itselleen vapautuksen armeijasta sen sijaan, että tekee vuoden työtä lähes palkatta. Se on se aidan matalin kohta, ei suinkaan sivari. Siksi vielä nykyäänkin tapahtuva sivariviha lähinnä kummastuttaa.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö ottaisi mukisematta sitä rynkkyä käteen, jos semmoinen annetaan ja veli venäläinen kolkuttaa ovella. En. Vihaan väkivaltaa, mutta tiedän hyvin maailmassa olevan kusipäitä, joita vastaan kannattaa varautua.
 
Vastaus: Armeijassa

Inttiin vaan jokainen tietokone nörtti, mamman poika, ituhippi sun muut yhteiskunnan riesat.
Huomaa hyvin kuinka uus avuttomia nykyajan nuoret ovat kun armeijassa ei voi laittaa mosia leirille kun nämä kaiken maailman väliin putoajat ei osaa sytyttää tulta, käyttää kirvestä, pystyttää telttaa, tai ei uskalla nukkua sielä teltassa kun aina on äiti ollut viereisessä huoneessa turvana jos sattuu se pahojen unien mörkö pelästyttämään. :(

Sitten ollaan ihmeissään jos sota tulee kun esimerkiksi lämpimiä taloja ei välttämättä enään ole niin miten nämä selviävät jotka ei osaa tulta tehdä? Ei tiedetä mitään muita ruoan hankinta keinoja kuin se lähikauppa? Tai sitten kun se ituhippi lähtee metsään vastustamaan metsästystä ja kaatamaan hirvitorneja ja eksyy sinne? Mitenkäs sieltä nyt osaakaan pois kun ei ole ikinä kompassia nähnyt eikä maastossa liikkunut?

Armeijan pitää olla pakollinen jo pelkästään sen takia että siellä oppii PALJON vättämättömiä asioita joita läheskään jokainen suomalainen nuori ei tänä päivänä osaa(taitavat tulla lähinnä helsingistä ja muista suurista kaupungeista nämä luuserit).

SÄÄLITTÄVÄÄ KITINÄÄ KASVAKAA AIKUISIKSI JA MENKÄÄ ARMEIJAAN!
 
Vastaus: Armeijassa

Armeijan pitää olla pakollinen jo pelkästään sen takia että siellä oppii PALJON vättämättömiä asioita joita läheskään jokainen suomalainen nuori ei tänä päivänä osaa

No eipä tule ainakaan heti mieleen edes tutun tutun tutun tuttua joka olisi eksynyt metsään taikka joutunut tilanteeseen, jossa tarvitaan esim. tulentekotaitoja. Ei ne mun mielestä ole mitenkään välttämättömiä taitoja.

Ja kyllä, olen menossa tammikuussa armeijaan. Silti mielestäni sivareiden pilkkaajat on naurettavia ihmisiä. Case closed.
 
Vastaus: Armeijassa

No eipä tule ainakaan heti mieleen edes tutun tutun tutun tuttua joka olisi eksynyt metsään taikka joutunut tilanteeseen, jossa tarvitaan esim. tulentekotaitoja. Ei ne mun mielestä ole mitenkään välttämättömiä taitoja.

Ja kyllä, olen menossa tammikuussa armeijaan. Silti mielestäni sivareiden pilkkaajat on naurettavia ihmisiä. Case closed.

Oletko ikinä käynyt asfaltti viidakon ulkopuolella? Minkä ikäinen olet? Jos alle 3 vuotta niin ymmärrän että et ole ikinä tulen teko taitoa tarvinnut. Ei joka paikassa ole sähkösaunaa ja hellaa! Lähdeppä viikoksi lappiin erä kämpälle ja sano sitten että ei tulen teko taitoa tarvita.
Voisi tehdä hyvää sinullekkin?
 
Vastaus: Armeijassa

Oletko ikinä käynyt asfaltti viidakon ulkopuolella? Minkä ikäinen olet? Jos alle 3 vuotta niin ymmärrän että et ole ikinä tulen teko taitoa tarvinnut. Ei joka paikassa ole sähkösaunaa ja hellaa! Lähdeppä viikoksi lappiin erä kämpälle ja sano sitten että ei tulen teko taitoa tarvita.
Voisi tehdä hyvää sinullekkin?

19 ja olen maalta kotoisin. Kaksi vuotta asunut kaupungissa koulun ja työn takia. Ja meillä on kotona kyllä ihan puukiuaskin ja sen sytytys onnistuu. Puitakin on hakattu ihan vapaaehtoisesti. Kertaakaan ei ole kyllä tullut tilannetta eteen, jossa olisi ollut hyötyä noista "taidoista".

Välttämätön taito = tulee väkisinkin tilanteita joissa jotain tiettyä taitoa tarvitaan. Eräretki Lapissa ei tule ihan jokaiselle vastaan. Tuskin sinne edes lähtee kuka tahansa, koko elämänsä kaupungissa asunut ihminen.

Ja vähän fiskumpia kommentteja hei. :) Kiitos.
 
Ylös Bottom