Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mielestäni armeijan käyti tulisi olla pakollinen.Ei siihen kuole.Ja mitä periaatteisiin tulee niin voi morjens.
Työkaveri on kotoisin virosta ja sitä ikäpolvea että viro oli silloin venäjän vallassa kun hän armeijan kävi.Armeija kesti päälle 2 vuotta.Helpolla täällä vielä pääsee siihen nähden
Toisin sanoen, simputus takas armeijaan, ni nähtäis oikeesti, että ketkä on MIEHIÄ ja ketkä Lottiia
No mitäs hyötyä tuosta on? Mitä mä sillä tiedolla teen, että sattuukos naapurin Erkka olemaan MIES taikka Lotta?
Lukemisen ymmärtäminen EI ole kiellettyä
Tarkoitin ihan sitä henkilöä, että kuka siellä armeijassa nyt majailee, esim sinä, jos olet siellä ja sua simputetaa ja sä teen ne jutut ja kestät ne kunnialla niin olet Mies isolla Ämmällä ja jos valitat pystymättömyyttäsi niin olet Lotta, tai jotain sinneppäin mä tarkotin, jos herra Makkara ymmärtää
Tuosta nyt voi lukea, että olet menettänyt vuoden siellä?
Mitäs muita argumentteja olet esittänyt, joihin haluat minun (ilmeisesti mielestäsi erittäin tärkeän) mielipiteen?
Mielestäni pieni simputus kuuluu armeijaan. Nykyään kun kaiken maailman ituhipit ja naiset saavat päättää asioista, niin armeijastakin on tulossa koko ajan naurettavampi paikka jossa ei saa edes huutaa, ettei äidin pienille kultapojuille tule pahoja elinikäisiä traumoja.
Naiset voisivat muutenkin pysyä poissa armeijasta, ei niistä ollut siellä kuin haittaa. Silti jaksavat valittaa tasa-arvosta keksityillä argumenteillaan vaikkeivat edes joudu armeijaan!
Armeija oli kyllä itselle ainakin mukava paikka! Voisin mennä toistekin! Sivariin en koskaan lähtisi, voisi olla että alkaisi pohtimaan itsemurhaa jos joutuisi kirjastossa lajittelemaan kirjoja vuoden verran.
Sivariin en koskaan lähtisi, voisi olla että alkaisi pohtimaan itsemurhaa jos joutuisi kirjastossa lajittelemaan kirjoja vuoden verran.
Älä ajattele, että joutuisit. Ajattele, että voisit, että se olisi mahdollisuus tehdä työtä, jota suuri osa ihmisistä muutenkin tekee. Pitäisikö näiden ihmisten tehdä itsemurha? Entä pitäisikö veteraaneja hoitavien ja näille vaippoja vaihtavien tehdä itsemurha? Suurtalouskokkien, sosiaalityöntekijöiden ja kauppiaiden? Ajatuskulkusi mukaan varmasti pitäisi, sillä vain armeijassa fasistis-maskuliininen elämäntapa ja syy olla olemassa toteutuu. Muuhan on vain turhuutta, jonka rinnalla itsemurhakin on parempi vaihtoehto.
Ottamatta kantaa kenenkään mielipiteisiin, mutta jos on moderattori, niin eikö saa esittää omia näkemyksiään? Jos ei, niin miksi ei?varsinkin kun kyseessä on moderaattori.
kun kuitenkaan Suomeen ei kukaan tule hylökkäämään
eihän Suomi ole oikeasti vaaraksi kenellekkkään
niin miksi saatanassa armeija on pakollinen, no siksi kun eihän Suomi tavoistaan voi muuttua
Aikamoisia olkinukkeja. Mielestäni todella epäasiallista väittää tuollaista, varsinkin kun kyseessä on moderaattori.
Se että minua ei kiinnostaisi tehdä vuotta niinkin mielenkiintoista työtä kuin kirjojen lajittelu, tarkoittaa mielestäsi siis sitä että minun mielestäni kyseistä hommaa, sekä muita jotenkin etäisesti liittyviä (en kyllä tajunnut logiikkaasi tuossakaan) ammattiryhmiä pitäisi kuolla.
Asepalveluksessakin voi, välillä jopa joutuu tekemään töitä. Esimerkiksi kuskit ja sääpuolella palvelevat varusmiehet. [sarcasm] Sinä ilmeisesti haluat tappaa heidät. [/sarcasm]
Sinä ilmeisesti haluat tappaa heidät.
Asepalveluksessakin voi, välillä jopa joutuu tekemään töitä. Esimerkiksi kuskit ja sääpuolella palvelevat varusmiehet.
näin juuri, nykyään armeija on niin helvetin lastenleikkiä että tikkari lapseltakin on vaikempaa viedä kun käydä armeija
Esim mun isän aikaan armeissa jos herra iso herra sanoi: Kiipeä tuohon puuhun jalat eellä, niin helvetti, et sä voinu sanoa sille, etten osaa tai pysty siihen, sillon oli jokainen komennus toteltava sanatarkasti... ai millon isäni kävi armeijan? No sehän oli joskus 50-luvun puolvälissä, joten kyllä tää nyky systeemi jossa ei voi simputtaa pätkääkä on nii saatanan helppoa että huhhuijakkaa, jos joku sanoo nyky systeemiä vaikeaksi ja raskaaksi, niin olkoot hyvä ja kokeilkoot Ranskan muukalaislegioonaa
Se on nyky kersoille yhtä kiva kokemus ku sillon 50luvun puolvälissä ollut Suomen armeija jossa sai simputtaa mielin määrin...
Toisin sanoen, simputus takas armeijaan, ni nähtäis oikeesti, että ketkä on MIEHIÄ ja ketkä Lottiia
Mielestäni pieni simputus kuuluu armeijaan. Nykyään kun kaiken maailman ituhipit ja naiset saavat päättää asioista, niin armeijastakin on tulossa koko ajan naurettavampi paikka jossa ei saa edes huutaa, ettei äidin pienille kultapojuille tule pahoja elinikäisiä traumoja. Naiset voisivat muutenkin pysyä poissa armeijasta, ei niistä ollut siellä kuin haittaa. Silti jaksavat valittaa tasa-arvosta keksityillä argumenteillaan vaikkeivat edes joudu armeijaan!
Kojo sanoi:Ottamatta kantaa kenenkään mielipiteisiin, mutta jos on moderattori, niin eikö saa esittää omia näkemyksiään? Jos ei, niin miksi ei?
Ei tässä mitään olkinukkeja ole. Totesit, että "voisi olla että alkaisi pohtimaan itsemurhaa jos joutuisi kirjastossa lajittelemaan kirjoja vuoden verran", mutta kirjaston työ - asiakaspalvelu, tiedonkeruu ja -järjestely, hyllytys, hankinnat, muovitus jne - on aivan samanlaista kuin vaikkapa kaupan alan työ, hoitotyö tai työ pankissa tai postissa. Perusperiaatteiltaan siis - aihepiiri on toki eri, mutten näe kirjoissa (aihepiiri = kaikki tieto) mitään poikkeuksellisen epämiellyttävää.
Väitettäsi ei voi tulkita toisin, koska selvästi toit ilmi yllä esitetyn väitteen. En minä väitä, että olisit sitä mieltä, että näiden ammattiryhmien tai niiden jäsenten tulisi kuolla. Sanoin vain, että väitteesi ei koske pelkästään kirjastosivareita, vaan sivareita ja normaaleja työntekijöitä yleensä suhteessa sinuun. Väite "kuolisin mieluummin kuin tekisin työtä x" implikoi suoraan lauseen "työ x ei ole minulle minkään arvoista, ainakin itse kuolisin ennemmin". Samalla itseesi kohdistuva väitteesi kääntyy välittömästi arvottamaan myös muiden ihmisten tekemän työn. Sanoit heille, vaikkakin ehkä tahtomatta, ettei heidän työnsä ole minkään arvoista.
Entä pitäisikö veteraaneja hoitavien ja näille vaippoja vaihtavien tehdä itsemurha? Suurtalouskokkien, sosiaalityöntekijöiden ja kauppiaiden? Ajatuskulkusi mukaan varmasti pitäisi
Jay Ar sanoi:Ja Chavezille sanoisin, että kovapäinen ja kovakuntoinen nainen pärjää armeijassa varmasti ihan yhtä hyvin kuin keskiverto suomalainen rapamaha. Esim. Israelissa, Usassa ja Venäjällä naiset ovat voineet suorittaa asepalveluksen jo paljon ennen Suomea. Naiset ovat osallistuneet miehille suunnattuihin pääsykokeisiin esim. laskuvarjojääkärikoulutuksessa ja tulleet hyväksytyksi.
Paitsi, ettei tämä pidä paikkaansa, sillä kätevimmät voivat halutessaan hankkia vapautuksen ilman mitään sellaista perustetta, joka olisi este jonkin itsellesopivan, tai ylipäänsä minkään homman hoitamiseksi. Ja jäähän lopuilleksin vielä sivari ja vankila vaihtoehdoiksi. Ehkä onkin itse asiassa niin, että nykyinen asevelvollisuusarmeija toimiikin samaan tapaan kuin kuvailit erästä palkka-aremijaa: se kerää riveihinsä kaiken maailman ressukoita, jotka eivät ole täysin päteviä huolehtimaan itse omasta elämästään, ja harkitsemaan muita vaihtoehtoja, eivät liioin nousemaan vääräksi kokemaansa vastaan. Tiedä häntä.Siksi, että kaikkien ikäluokkien koko kirjo saadaan mukaan talkoisiin ! Jenkkien palkka-armeijan muodostavat suurimmaksi osaksi ketkä ? Aivan , kouluttamat , mustat , vähätuloiset ja muuten vaan elämässä ahdinkoon joutuneet. Asevelvollisuus taas tuo siviili lähtökohdista riippumatta kattavan leikkauksen ikäluokasta PV:n palvelukseen. Näin taataan pääasiallisesti oikean miehen / naisen pääsy oikeaan ( lue: itselle parhaiten sopivaan hommaan) hommaan.
Ja suosittelen armeijan käymistä ja sotilasvalan vannomista ihan vaikka veteraanien takia - -
Paitsi, ettei tämä pidä paikkaansa, sillä kätevimmät voivat halutessaan hankkia vapautuksen ilman mitään sellaista perustetta, joka olisi este jonkin itsellesopivan, tai ylipäänsä minkään homman hoitamiseksi. Ja jäähän lopuilleksin vielä sivari ja vankila vaihtoehdoiksi.
Ehkä onkin itse asiassa niin, että nykyinen asevelvollisuusarmeija toimiikin samaan tapaan kuin kuvailit erästä palkka-aremijaa: se kerää riveihinsä kaiken maailman ressukoita, jotka eivät ole täysin päteviä huolehtimaan itse omasta elämästään, ja harkitsemaan muita vaihtoehtoja, eivät liioin nousemaan vääräksi kokemaansa vastaan. Tiedä häntä.