Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Älä huoli, sillä tuosta ei varmastikaan ole kyse, ainakin jos Max Payne-pelien linjalla jatketaan. Ainakaan Max ei ikinä kommentoinut, mitä hänen pitäisi tehdä - "I had to save Mona"- yleistä tunnelmannostoa lukuunottamatta. Monologi keskittynee vain ja ainoastaan fiilistelyyn pelin tapahtumilla.Sinällään ihan ymmärrettävää, että peli tehdään mahdollisimman suurille markkinoille. Mutta jos kaikki selitetään tyyliin: "I must open that door", "That is important, I may use that to fix this" tuhoavat nuo aika äkkiä tunnelman.
Tämä ei ole ihan niin yksinkertaista, kuin voisi kuvitella. Ei toimittaja varmasti lyttää peliä sen kotimaan takia, mutta asenteet peliä tai maata kohtaan voivat vaikuttaa vaivihkaa tekstiin hyvinkin - tällaisien asioiden takia kotimaassa arvostellut pelit yleensä saavatkin enemmän pisteitä.Melko pienisieluinen saa henkilö olla, jos pelin tekijöiden kotimaan perusteella haukkuu peliä - mitä en usko Petter Hegevallin olevan.
Arvosteluissa on huononapuolena se, että arvosana ja mielipiteet perustuvat useimmiten yhden ihmisen arvioon. Otanpa esimerkiksi taas kerran yhden arvostelun; arvosteltavana oli 24 the game peli eräällä nimeltä mainitsemattomalla sivulla. Tekstin lopussa arvostelija kertoi kuinka ei edes pidä 24 tv-sarjasta, näin ollen koko arvostelu sai melko negatiivisen sävyn. Minkä ihmeen takia laittaa arvostelijaksi ihminen joka ei pidä TV-sarjasta johon peli perustuu täysin? Vaikka kuinka yrittäisi olla puolueeton, asia vaikuttaa arvosteluun auttamatta. Hänhän tavallaan antoi arvostelun ihmisille jotka eivät peliä tule koskaan pelaamaan. Miksi ei voitu antaa ihmisen arvostella, joka on kyseisen sarjan fani ja joka oikeasti voi antaa arvostelun fanin näkökulmasta.
Sinällään ihan ymmärrettävää, että peli tehdään mahdollisimman suurille markkinoille. Mutta jos kaikki selitetään tyyliin: "I must open that door", "That is important, I may use that to fix this"
Toisaalta podcastissa hehkuteltiin Dead Rising 2:sta, joka oltiin taas lytätty täysin aiemmin kuuntelemassani 4 guys 1 upissa nimenomaan grafiikoiden puolesta. Jotenkin sitä kuvittelisi, etteivät mielipiteet niin hämärtäisi käsitystä grafiikasta suuntaan tai toiseen, mutta hyvin ristiriitaista juttua toimittajilta kuulee.
Grafiikkapuolen negatiiviset kommentit ovat täysin normaaleja mutta tasan yhtä demokenttää 20 minuuttia pelanneena ei kunnon toimittaja vailla jonkinlaista asenteellisuutta vedä johtopäätöksiä useamman kentän tilasta tai tee negatiivisia yleistyksiä, joiden mukaan näkymättömät seinät aiheuttavat tunteen ettei pelaaja itse olisi edes puikoissa.Tämä toimittajan irvikuva sattuu olemaan myös arvostettu graafinen suunnittelija ja palkittu pelikriitikko, joka kertoo kaunistelemattomat ensifiiliksensä pelistä (ennen perusteellisempaa ennakkoa). Mutta ehkä olisi parempi, että pelilehdet alleviivaisivat vain niitä hyviä puolia fanien mieliksi.
Hirveästi syitä ei näillä hehkutuksille tai dumauksille annettu. Dead Rising ilmeisesti kiinnosti, koska siinä on awesoumia shittiä ja saa tappaa zombeja. Alan Wakea taas dumattiin grafiikoista, eikä siitä oikein muuta sitten sanottu. 1 Upissa taas Dead Risingia dumattiin yleisesti viimeistelemättömimmän oloiseksi ja vähiten AAA-titteliksi X10:n tarjonnasta, tämä sisälsi grafiikat.Hehkutettiinko sitä Dead Risingia grafiikkojen takia, vai ihan jonkin muun takia? Sinäkin vaan jauhat kokoajan pelkistä grafiikoista, jotka eivät todellakaan ole Alan Waken kaltaisen pelin täkein anti, vaikka niiden luoma tunnelma onkin vahvasti esillä.
Ylläpito tulee, pakoon toverit!Antakaa asian olla ja odottakaa siihen saakka, että pääsette itse peliä pelaamaan.
Jotenkin musta kuitenkin tuntuu, että katolinen jyrähdyskin johtui vain mahdollisuudesta päästä heruttelemaan tätä yksityiskohtaa.Tai odotatte maaliskuuhun, jolloin minä voin toivottavasti jotain sanoa asiasta.
Jotenkin musta kuitenkin tuntuu, että katolinen jyrähdyskin johtui vain mahdollisuudesta päästä heruttelemaan tätä yksityiskohtaa.![]()
Ja musta tuntuu, että katolisessa jyrähdyksessä ilmoitettiin viimeisen, virallisen sanan saapumisen ajankohta tähän debaattiin.Jotenkin musta kuitenkin tuntuu, että katolinen jyrähdyskin johtui vain mahdollisuudesta päästä heruttelemaan tätä yksityiskohtaa.
Tietty voidaan esittää pohdintaa siitä paljonko "messuolosuhteissa" nähty pelimateriaali eroaa kotikoneelta katsotusta HD-pelikuvasta, noin niinkuin sen suhteen, että kuka voi esittää mielipiteitä ja millä perustein.Teillä on edessänne kuvat ja videot, toimittajilla oikeat pelit.
Tämän takia halusin vielä vastata, koska koen oikeudekseni puolustaa itseäni tätä väärää väittämää kohtaan. Ei, lasini eivät ole Alan Waken suhteen millään tapaa värittyneet. Se on kiinnostava peli muiden joukossa, mutta mitään erityistä (fani- tai muuta) suhdetta minulla ei peliä saati Remedyä kohtaan ole.Tuntui vain olevan niin värittyneitä laseja, että pakko jotain oli lisätä.
This seems like a perfect opportunity to discuss the lighting effects in the game. They are exemplary, with shadows and light-beams falling naturally across beautiful textures. Particle effects too are something quite special.
...
The cut-scenes were not good. Facial animations were the worst I’ve seen for probably half a decade and the voicing was stilted and unconvincing. There were reasonably severe frame-rate problems in the cut-scenes too with one part – a car travelling over a bridge – that looked more like a brisk slideshow than a smooth animation.