Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameStop / EB Games (vanha ketju / suljettu)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Koskeeko toi exclusion list myös powertradea.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Koskeeko toi exclusion list myös powertradea.

Muutama sivu taaksepäin (sivu 182) löytyy toi Gamestopin newsletteri jossa mainitaan tästä powertraden uudistumisesta ja samassa yhteydessä kerrotaan, että sama exclusion list koskee nyt myös tätä uutta powertradea.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Pientä palautetta ja muutaman kysymyksen ja ihmettelyn ajattelin GameStopille antaa. Ensinnäkin, tuli neli vuotta opintojen aikana käytettyä Kampin liikettä, eikä toiminnasta sinällään ole mitään pahaa sanottavaa, homma toimi kivasti, kun lähes päivittäin kulki puljun ohi ja palvelu oli hyvää.

Tätä koskien odottelen edelleen kommentteja ja vastauksia ^^. Ellei GameStopilla sitten tunneta itseään vaivautuneeksi ja kykenemättömäksi vastaamaan ja ottamaan vastaan kritiikkiä ja kehitysehdotuksia...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Tätä koskien odottelen edelleen kommentteja ja vastauksia ^^. Ellei GameStopilla sitten tunneta itseöön vaivautuneeksi ja kykenemättömäksi vastaamaan ja ottamaan vastaan kritiikkiä...
Jos et pistänyt merkille, ei Gamestopper ole tuon alkuperäisen viestisi jälkeen käynyt ketjuun kirjoittelemassa. Jo alunperin hän ilmoitti, että vastailee muutaman päivän välein "ryppäissä".

PS. Saksin tuota lainaustasi, koska Gamestopper varmasti löytää viestisi kokonaisuudessaan tuolta parin sivun takaakin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jos et pistänyt merkille, ei Gamestopper ole tuon alkuperäisen viestisi jälkeen käynyt ketjuun kirjoittelemassa. Jo alunperin hän ilmoitti, että vastailee muutaman päivän välein "ryppäissä".

PS. Saksin tuota lainaustasi, koska Gamestopper varmasti löytää viestisi kokonaisuudessaan tuolta parin sivun takaakin.

No empäs huomannut katsoa, että milloin on käynyt :D Nooh odotellaan, Batmanin julkkariin on kuitenkin vielä reilu 2 viikkoa :D
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Eilen kävin Jumbon GameStopiin viemässä Skate1, Dead Rising, Perfercdark zeron ja FNR3 ja ennakkovarasin Assa2 sekä Bätmänin. Sanoivat soittelevansa sitten kun pelejä voi tulla hakemaan. Ja sano vielä että ensimmäisille kiinnostuneille jaetaan Assa2 kohdalla limited editionit pois joka tuli vähän yllätyksenä että sellainen on mahdollista saada.

Varmaan tulee vielä jatkossakin ainakin yks peli tätä kautta ostettua niin paljon noita tusina pelei jotka pelannut läpi hyllyssä ja muutenkin jäi toiminnasta erittäin positiivinen fiilis :cool:
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

GameStopin käytäntö pakottaa asioimaan liikkeessä kaksi kertaa yhden pelin takia, joka on mielestäni aika idioottimaista. Mikä ongelma siinä on, että jos asiakas soittaa viikkoa etukäteen 50 km päästä, että olisi julkkaripäivänä asioilla liikkeen suunnalla voiden tuoda pari peliä vaihtoon ja ottaisi samalla uuden pelin?

Samaan syssyyn ruikutan näistä vaihtotarjouksista. Hyviä juttujahan ne ovat, mutta taas voidakseni hyödyntää niitä, joutuisin ajamaan 100 km (2 x 50 km) aivan turhaan etukäteen ja maksamaan parkkimaksuja ihan vain sen takia, että yhden uuden pelin takia pitää käydä kaksi kertaa asioimassa. Mikä ongelma siinä on, ettei noita "ennakkohyvityksiä" voi antaa julkkaripäivänä peliä hakiessa, vaan silloin annetaan vain perushyvitys tuoduista peleistä? Mitä eroa se yö niihin peleihin tekee, jos ajan turhaan 100 km edellisenä päivänä, kuin että hoitaisin julkkarina kaikki asiat kerralla?
Voin vastata ihan mutulla (+maalaisjärjellä) Akin puolesta.

Jos pelin voisi huoletta varata puhelimella ilman varausmaksua, tulisi "vika"varauksia huomattavasti enemmän ja tämä aiheuttaisi myyjille/liikkeelle älyttömästi lisää vaivaa. GameStopillehan sangen ominainen ja asiakkaiden kannalta loistava palvelu on se, että he soittavat julkaisupäivänä kun peli on haettavissa. Homman mielekkyyden kannalta on elintärkeää, että suurin osa varaajista myös ostaa pelin, eikä ole jotain hupivarailijoita. Lisäksi puhelimen kautta varaaminen vie myyjien resursseja tärkeämmistä asioista, eli niistä liikkeessä juuri sillä hetkellä tapahtuvista. GameStop on myös jossain määrin hyvin "down to earth" kivijalkaliike. Ei postimyyntiä, eikä esim. erikoisversioiden ennakkovarauksia. Liikkeessä tiuhaan käymistä halutaan puolustaa ja kannustaa.

Vaihtotarjoukset taasen ovat niin naurettavan hyviä, että niiden suhteen minkäänlainen kitinä on outoa, vaikka niissäkin on ongelmansa. Mutta kysymykseesi: ne ovat nimenomaisesti tarjouksia ennakkotilaajille. Niin kaupalle/julkaisijalle/pelintekijälle on etua siitä, että nimenomaan ennakkotilaajia on mahdollisimman paljon. Tämä auttaa määrittämään paljonko tuotteita tarvitaan, ja kauppa osaa ennen kaikkea ottaa tavaraa sisään tarpeeksi. Jos vaihtotarjoukset olisivat voimassa myös julkkarina, pelien loppuminen olisi huomattavasti nykyistä suurempi uhka, ja tällöin ihmiset vasta turhaan bensaa kuluttaisivatkin. Lisäksi pätee sama mikä edelliseen; GameStop haluaa, että käyt liikkeessä asioimassa mahdollisimman usein. Kuka tietää; ehkä mukaasi tarttuu jokin käytetty halpispeli samalla matkalla, kun olit varaamassa syksyn uutuuksia.

Se on toki harmi, jos lähin GameStop sijaitsee kovin kaukana kotipaikasta (itselläni tällä hetkellä 35km per suunta), mutta tämä on kivijalkakauppojen arkipäivää. Nettikaupat sitten erikseen, ne palvelevat sitten myös sinne syrjäseuduille asti ilman, että tarvitsee kotoota lähteä. Ihan vinkkinä, jos mahdollista, kannattaa jotain muutakin "asioimista" yhdistää siihen GameStop käyntiin, niin matka ei tunnu niin epäoikeutetulta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Voin vastata ihan mutulla (+maalaisjärjellä) Akin puolesta.

Jos pelin voisi huoletta varata puhelimella ilman varausmaksua, tulisi "vika"varauksia huomattavasti enemmän ja tämä aiheuttaisi myyjille/liikkeelle älyttömästi lisää vaivaa. GameStopillehan sangen ominainen ja asiakkaiden kannalta loistava palvelu on se, että he soittavat julkaisupäivänä kun peli on haettavissa. Homman mielekkyyden kannalta on elintärkeää, että suurin osa varaajista myös ostaa pelin, eikä ole jotain hupivarailijoita. Lisäksi puhelimen kautta varaaminen vie myyjien resursseja tärkeämmistä asioista, eli niistä liikkeessä juuri sillä hetkellä tapahtuvista. GameStop on myös jossain määrin hyvin "down to earth" kivijalkaliike. Ei postimyyntiä, eikä esim. erikoisversioiden ennakkovarauksia. Liikkeessä tiuhaan käymistä halutaan puolustaa ja kannustaa.

Vaihtotarjoukset taasen ovat niin naurettavan hyviä, että niiden suhteen minkäänlainen kitinä on outoa, vaikka niissäkin on ongelmansa. Mutta kysymykseesi: ne ovat nimenomaisesti tarjouksia ennakkotilaajille. Niin kaupalle/julkaisijalle/pelintekijälle on etua siitä, että nimenomaan ennakkotilaajia on mahdollisimman paljon. Tämä auttaa määrittämään paljonko tuotteita tarvitaan, ja kauppa osaa ennen kaikkea ottaa tavaraa sisään tarpeeksi. Jos vaihtotarjoukset olisivat voimassa myös julkkarina, pelien loppuminen olisi huomattavasti nykyistä suurempi uhka, ja tällöin ihmiset vasta turhaan bensaa kuluttaisivatkin. Lisäksi pätee sama mikä edelliseen; GameStop haluaa, että käyt liikkeessä asioimassa mahdollisimman usein. Kuka tietää; ehkä mukaasi tarttuu jokin käytetty halpispeli samalla matkalla, kun olit varaamassa syksyn uutuuksia.

Se on toki harmi, jos lähin GameStop sijaitsee kovin kaukana kotipaikasta (itselläni tällä hetkellä 35km per suunta), mutta tämä on kivijalkakauppojen arkipäivää. Nettikaupat sitten erikseen, ne palvelevat sitten myös sinne syrjäseuduille asti ilman, että tarvitsee kotoota lähteä. Ihan vinkkinä, jos mahdollista, kannattaa jotain muutakin "asioimista" yhdistää siihen GameStop käyntiin, niin matka ei tunnu niin epäoikeutetulta.

Tuo hupivarailu on tietenkin ikävä miinuspuoli, mutta olisiko kannattavampaa ottaa se riski, että muutama henkilö ei haekaan peliä, kuin että menettää tuon ns. "vaikean ennakkovarauskäytännön" takia asiakkaita, jotka asuvat kauempana? Kuten sanoin jo aikaisemminkin, on palvelu ollut liikkeessä todella hyvää, mutta tuo turha asioiminen harmittaa, vaikka hyvin perusteltiinkin, että se on kaupalle hyvä asia ja lisää myyntiä, tosin itselläni ei ole tapana kuluttaa 30-40 € peliin, jotta voin kokeilla sitä, vaan mieluummin perehdyn ensin ja hankin todella kiinnostavat nimikkeet. Toki joitain tarjouksia aina voi iskeä silmään.

Noista vaihtotarjouksista julkaisupäivänä, niin niissä voisi ottaa huomioon sen, että ne toimisivat vain "kauempaa tuleville ennakkovaraajille, jotka ovat varanneet tuotteen puhelimitse", eli he voisivat merkitä tietokantaansa, että tämä henkilö tulee kauempaa asioimaan, joten hänen vaihtopelinsä otetaan vielä tuohon ja tuohon tarjoukseen ja kappas kummaa, firman myynti lisääntyy ja saavat mainosta, kun tyytyväinen asiakas kertoo 50 km päässä, että näin kätevästi homma voi toimia, vaikka matkaa vähän onkin.

Tottakai yhdistäisin GameStopissa asioinnin muihin menoihin, mutta kun asia on niin, ettei enää ole tuonne Kamppiin päin mitään asiaa noin muuten, kun opiskelut ovat loppuneet. Kyllähän siellä mielellään erikseenkin pyörähtäisi peliasioissa, kunhan ei tarvitsisi käydä kahta kertaa yhden pelin takia. Ja ennen kuin ehdotatte, että "varaa vaihtotarjouksilla samantien useampi peli", niin en vielä viitsisi luopua peleistä, jotta voin varata jonkun pelin marraskuulle, mieluummin pelaan sitä vielä ja ehkä myyn jollekin kaverilleni sen ennen kuin edes ehdin viedä sitä vaihtotarjoukseen. En siis harrastele näitä juttuja, että ostan 2 kpl 15 € maksavia pelejä ja kiikutan niitä pitkin etelä-suomea, se on vaan minun tilanteessani liian vaivalloista.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jyväskylän myymälässä eivät antaneet ainakaan ennakkotilata Batmania tuolla 2 peliä+1 tarjouksella. 3 peliä viemällä Batmanin saa ennakkotilattua täältä jyväskylästä.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jyväskylän myymälässä eivät antaneet ainakaan ennakkotilata Batmania tuolla 2 peliä+1 tarjouksella. 3 peliä viemällä Batmanin saa ennakkotilattua täältä jyväskylästä.
Pyysitkö heitä tarkastamaan koneelta kampanjatiedot? Myyjillä aina vähän tuntuu kestävän, että saavat näistä kampanjoista uusimmat tiedot, mutta kyllä ne sieltä koneelta löytyy.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Pyysitkö heitä tarkastamaan koneelta kampanjatiedot? Myyjillä aina vähän tuntuu kestävän, että saavat näistä kampanjoista uusimmat tiedot, mutta kyllä ne sieltä koneelta löytyy.


En pyytänyt, koska assasins creed 2 ennakkotilaus oli etusijalla, se meni kyllä 2 pelillä+1eurolla. Batmanista myyjä ainakin jotain tarkasti ensin koneelta ennenkuin vastasi mitään.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

En pyytänyt, koska assasins creed 2 ennakkotilaus oli etusijalla, se meni kyllä 2 pelillä+1eurolla. Batmanista myyjä ainakin jotain tarkasti ensin koneelta ennenkuin vastasi mitään.

Meneppä ja käske tarkastamaan koneelta.
Itellä kävi samalla lailla.
Myyjä oli ensin kolmea peliä vailla. Käskin tarkastamaan koneelta ja sit kaikki oli ok.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Toimiiko tuo batman tarjous (2peliä ja 1euro) myös sillai että vien 1 Xbox360 pelin ja 1 PS3 pelin, ja varaisin PS3 version?
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Toimiiko tuo batman tarjous (2peliä ja 1euro) myös sillai että vien 1 Xbox360 pelin ja 1 PS3 pelin, ja varaisin PS3 version?
Ketjun avausviestistä olisi tämäkin asia selvinnyt:
Vaihdettavien pelien on oltava samalta alustalta, jolle tulevaa peliä on varaamassa ja Exclusion List on voimassa myös näissä vaihdoissa.

Huom! Aloitusviestistä löytyy seuraavanlainen tieto:
Vaihtotarjoukseen voi tuoda kaikkien tarjoukseen hyväksyttyjen pelikoneiden pelejä sekaisin, eikä vaihdossa saatavien pelien tarvitse olla saman pelikoneen pelejä kuin vaihtopelit ovat. Voit siis käyttää esim. yhtä Gamecube-, yhtä Playstation 2- ja yhtä Xbox-peliä vaihtopeleinä ostaessasi yhden Xbox 360 -pelin.
Oletan kuitenkin, että tämä on vanhentunutta tietoa. Gamestopper voinee korjata. :)
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Huom! Aloitusviestistä löytyy seuraavanlainen tieto:

Oletan kuitenkin, että tämä on vanhentunutta tietoa. Gamestopper voinee korjata. :)
Tuollainen sääntö oli vain siinä kaikkein ensimmäisessä kampanjassa. Uusimmat ohjeet löytyvät nykyisen kampanjan PDF:stä, jonka mukaan vaihtopelien tulee olla varattavan pelin kanssa samaa alustaa.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Terveisiä Primordialin keikalta, Pellavarockista ja flunssan valtakunnasta!

Cal sanoi:
Pystyykö vaihtotarjouksen K18 pelin varaamaan vaikka ei ole täysi-ikäinen ja hakee sen sitten julkaisupäivänä täysi-ikäisen kanssa?
Kuten edellä todettiinkin, ei tämä tietenkään onnistu. Sehän vesittäisi koko K18-merkinnän idean. Jos välttämättä haluat K18-pelin, kannattaa ehkä pyytää jotakuta täysi-ikäistä sekä varaamaan että lunastamaan tämä peli sinulle?

11 sanoi:
Entäs lasketaanko arcade-boxin mukana tuleva xbox live arcade -minipelikokoelma oikeaksi peliksi? Ajattelin kun sitä ei noissa kielletyissä listoissa ole, mutta arvo taitaa olla aika lähellä 0. Jos kelpuuttavat sen niin voisi käydä nhl 10 varaamassa.
Muistaisin ottaneeni ainakin yhden tai parikin tällaista itse vastaan vaihdossa juuri näissä vaihtotarjouksissa, eli kyllä kelpaa, kunnes toisin todistetaan.

T4iZuuni sanoi:
Niin olikos se ettei Eb ota PAL pelejä missä ei ole Pegi-merkintää? On yksi briteistä ostettu peli, jossa on punainen ympyrä, jonka sisällä on se ikäraja.
Kunhan pelit ovat PAL-pelejä, kannet eivät ole eksoottisilla kielillä ja ikäraja on näkyvissä numeroilla, kelpaavat pelit meille mainiosti.

aleksi61 sanoi:
Toivottavasti gamestop tulee jatkamaan näitä älyttömän hyviä vaihto tarjous kampanjoita vielä pitkään. Välillä ajattelen että toivottavasti ei jossain vaiheessa lopu noi sen takia kun jotkut niitä niin paljon hyväks käyttää.
Eivät tule ihan heti loppumaan, sen verran suuri menestys ja ennen kaikkea käytännöllinen hyöty näistä kampanjoista on ollut. Ja kun oli vielä puhetta tuosta, tehdäänkö näillä kampanjoilla tietoista tappiota, voittoa vai jotain tältä väliltä, niin mainittakoon nyt se arvattava asia, että näistä kampanjoista hyötyvät yhtälailla sekä GameStop että asiakkaat.

Hm1s sanoi:
Jyväskylän myymälässä eivät antaneet ainakaan ennakkotilata Batmania tuolla 2 peliä+1 tarjouksella. 3 peliä viemällä Batmanin saa ennakkotilattua täältä jyväskylästä.
Näissä tapauksissa kannattaa aina vedota siihen, että tietää asian olevan toisin, jos oikeasti tietää asian olevan toisin. Jokaisen GameStopin koneen Promo Tabista löytyy kyllä tiedot kaikista voimassaolevista kampanjoista. Batmanin kohdalla on tottakai aiheuttanut sekaannusta juuri tämä seikka, että kampanjoita on julkaisun siirtymisestä johtuen voimassa kaksi.

janijj sanoi:
Toimiiko tuo batman tarjous (2peliä ja 1euro) myös sillai että vien 1 Xbox360 pelin ja 1 PS3 pelin, ja varaisin PS3 version?
Molempien pelien on oltava samalta alustalta, jolle olet ennakkovaraamassa/ostamassa tulevan pelin.

Ja lopuksi viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä:

Kovalchuk sanoi:
GameStopin käytäntö pakottaa asioimaan liikkeessä kaksi kertaa yhden pelin takia, joka on mielestäni aika idioottimaista. Mikä ongelma siinä on, että jos asiakas soittaa viikkoa etukäteen 50 km päästä, että olisi julkkaripäivänä asioilla liikkeen suunnalla voiden tuoda pari peliä vaihtoon ja ottaisi samalla uuden pelin? Kuvitelkaa tähän loput viestistä

stammy sanoi:
Voin vastata ihan mutulla (+maalaisjärjellä) Akin puolesta. Kuvitelkaa tähän loput viestistä.
Tähän ei ole minulla mitään lisättävää, mutta pistetäköön nyt vielä pähkinänkuoreen. Ennakkovaraustarjoukset ovat todellakin ennakkovaraustarjouksia ja niide tarjoamisen mahdollisuuksiin liittyy tietenkin syitä, joista en vain myyjänä itsekään tietenkään kaikkea tiedä. Tässä on kuitenkin kyse juuri siitä, että pelejä saadaan tilattua jakelijoilta oikeat määrät julkaisun tiimoille ja samalla jakelijoiden kanssa luodaan järjestelmä, josta myös GameStop hyötyy sisäänostoissaan. GameStop on myös todellakin perinteinen kauppa, joka ei panosta netti- tai postimyyntiin tai suoranaisiin etäpalveluihin. Tässäkin on yksi syy, minkä takia pelit on varattava paikan päällä, koska GameStop pyrkii pitämään elossa vanhaa kunnon kauppakulttuuria ja saamaan samalla myös asiakkaita konkreettisiin liikkeisiinsä. Myös nämä jekkuvaraukset ovat yksi mainio syy ennakkovarausjärjestelmän tyylille, eli pelien tai rahan "pantiksi" ottamiselle ennen pelin julkaisua. Kyse ei ole nimittäin pienistä määristä, kun puhutaan mahdollisista hukkavarauksista. Lisätään tähän nyt vielä sekin, että jos puhelinpalvelua alettaisiin harrastamaan, menisi tähän liikkeen työpäivässä vilkkaimpina julkaisuaikoina todella paljon aikaa, sillä jo nyt puhelimeen tulee vastailtua tarpeeksi tähän työntekijämäärään nähden.

Nyt tuli kyllä toistettua melkein sanasta sanaan tuo stammyn teksti, mutta hällä väliä. Stammylta kyllä suorasukaisen perilläolevaa päättelyä. Propsit siitä!

Kovalchuk sanoi:
Tätä koskien odottelen edelleen kommentteja ja vastauksia ^^. Ellei GameStopilla sitten tunneta itseään vaivautuneeksi ja kykenemättömäksi vastaamaan ja ottamaan vastaan kritiikkiä ja kehitysehdotuksia...
Tähän on kommentoitava vielä ihan ensimmäiseen viestiini viitaten, etten ole mikään virallinen kaikkitietäväinen GameStopin päättävä taho, joka kykenee vastaamaan kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin. Kannattaa muistaa, että vaikka olenkin kohtuullisesti perillä myymälässä tapahtuvista asioista, en ole millää tasolla mitään muuta kuin myyjä. Siksi toisekseen en ole millään tasolla velvollinen kommentoimaan täällä mihinkään minkään muun kuin oman valintani mukaisesti ja vielä vähemmän olen vastuussa kritiikin vastaanotosta tai kehitysehdotuksien kommentoinnista muuten kuin epäsuorasti. Toivon että tämä muistetaan jatkossakin.

Toivottavasti nyt ei tullut hymiövapaalla linjalla liian terävän tai vakavan kuuloista tekstiä, mutta haluan ehdottomasti välttää turhia konflikteja tekemällä varsinkin tuon juuri mainitsemani asian selväksi, ettei pääse syntymään turhia väärinkäsityksiä.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

GameStopin käytäntö pakottaa asioimaan liikkeessä kaksi kertaa yhden pelin takia, joka on mielestäni aika idioottimaista. Mikä ongelma siinä on, että jos asiakas soittaa viikkoa etukäteen 50 km päästä, että olisi julkkaripäivänä asioilla liikkeen suunnalla voiden tuoda pari peliä vaihtoon ja ottaisi samalla uuden pelin?

Nyt on pakko kysyä, että mikä estää asioimasta vaikkapa jonkin muun käynnin yhteydessä tekemässä noita ennakkovarauksia? Sanotaan että menet vaikkapa Helsinkiin katselemaan leffaa näin esimerkkinä, se tuskin aikataulua vesittää että pistäydyt viiden minuutin ajan GameStopissa tekemässä ennakkovarauksen. Tietysti jos et lainkaan asioi Hgin/muu myymälän läheisyydessä muuten, niin se on eri asia. Opiskelleena ihmisenä ymmärrät varmaan kuitenkin, että ketju valitsee liiketilansa ja -paikkansa sen mukaan, missä on myyntiä ja kaikkialle ei voi, eikä kannatakaan toimintaa ulottaa. Ja jos tosiaan ei itsellä ole minkäänlaista asiaa GS:n läheisyyteen, niin ehkä jollakin ystävällä tms. on, joka voisi tuolloin sen ennakkovarauksen käydä tekemässä?

Mikä ongelma siinä on, ettei noita "ennakkohyvityksiä" voi antaa julkkaripäivänä peliä hakiessa, vaan silloin annetaan vain perushyvitys tuoduista peleistä? Mitä eroa se yö niihin peleihin tekee, jos ajan turhaan 100 km edellisenä päivänä, kuin että hoitaisin julkkarina kaikki asiat kerralla?

Niin, jos sen ennakkovarauksen yhdistäminen muun käynnin sivuun ei onnistu, niin sitten sitä ajelua tietysti tulee se 100 km - mutta ne voi tosiaan tehdä muulloinkin kun edeltävänä päivänä. Osa noiden kampanjoiden ajatusta on varmaankin se, että saadaan ajoissa tieto siitä, kuinka paljon noita pelejä mihinkin myymälään suunnilleen lähetetään. Joten onhan tuo kampanja jollain tapaa eräänlainen "bonus" aktiivisimmille asiakkaille, jotka auttavat omalla toiminnallaan kartoittamaan tuota jakelun tarvetta.

Noissa ennakkotilauksissa varmaan piilee myös niin paljon bisnesmaailman juttua taustalla, että esim. julkkaripäivänä tehty "ennakkotilaus" ei välttämättä menekään ennakkotilauksiin kun tarkastellaan tarkemmin (oletettuja) GameStopin ja pelijulkaisijan välisiä diilejä. Sille varmasti löytyy pätevä syy miksi nuo on nimenomaan ennakkovarauksia, jos löydät jonkun asiaan vihkiytyneen kertomaan. Ja jos sitä on lupa edes kertoa. Se kaikki näihin liittyvä ei ole sitä, mikä näkyy myymälöissä, tai edes myyjien tietokoneilla.

Helpommalla ja halvemmalla pääsen, kun varaan Anttilaan pelin päivää-kahta ennen julkkaria ja vien vanhat pelit pelidivariin samalla matkalla ja otan niistä rahat, säästän samalla yli puolet bensakuluista, parkkimaksut ja aikaa!

Niin. No jos helpomi ja halvempi ratkaisu on jo olemassa, niin eikö valittaminen ole vähän turhaa? Tyhmä se on joka maksaa, ei se joka pyytää.

GameStop te olette asiakkaita palveleva liike! Suunnitelkaa käytäntönne niin, että ne palvelevat asiakkaita ja asiakkaiden on mahdollisimman helppoa asioida kanssanne!

Vähän sellaista tiettyä jenkkiläismäistä menoa kyllä on välillä, täällä meilläpäin maailmaa on totuttu pikkaisen erilaisiin toimintatapoihin. Ainakin mitä tuntuu kun katsoo tuota organisaationa, asiakaspalvelun osalta tuntuu kyllä että myyjät tekevät parhaansa ymmärtääkseen systeemiä. Tai jotenkin jää sellainen vaikutelma, että "koneisto" taustalla on aika kankea ja vanhakantainen, jota myyjät sitten saavat kompensoida omalla toiminnallaan. Asiakaspalvelu on tietysti etusijalla ja trendisana kaikessa vuorovaikutustyössä, mutta kylmänä faktana pitää todetta että ihan kaikki toiminta ei voi lähteä myöskään asiakkaista.

Jatkan mielelläni Kampin liikkeessä asiointia, jos saatte toimintanne järjestettyä niin, ettei tarvitse ajella turhaan ja peli löytyy paikalta, eikä tarvitse kuunnella "Meillä oli 2 ennakkovaraamatonta peliä, mutta ne menivät jo, valitan, ensi viikolla saamme lisää.", kun olen puoli tuntia liikkeen avautumisen jälkeen kyselemässä peliä julkkaripäivänä...

Niin, siis jäi nyt epäselväksi olitko ko. tapauksen tiimoilta ennakkovarannut pelin? Jos olit, niin ilmiselvästihän joku oli mokannut koska kuiteissa ainakin lukee, että noita säilytetään se 48 tuntia ja sinun omasi oli myyty puolessa tunnissa pois...jos taas et ollut, niin eihän silloin ole edes mitään syytä olettaa että siellä on peli juuri sinua varten odottamassa. Mikäli taas et pääse noutamaan tuota ennakkovaraustasi mainitun 48 tunnin sisällä, niin mikä estää esim. soittamasta? Havainnollistanpa:

Myyjä: "GameStop xxx, myyjä yy."

Minä: "No terve! Oli se KonsoliFIN Trollwars Flame Edition ennakkotilattuna enkä päässyt hakemaan viime viikolla, löytyykö sitä myymälästä jos tulen tänään hakemaan?"

Myyjä: "Joo se on aika hittipeli, joten sitä on tullut paljon. Sanotko vielä nimen, niin laitan sivuun ja peli löytyy varmasti kun saavut paikan päälle?"

Minä: "Joo, se on nimellä zz. Kiitoksia ja tapailemisiin!"

Edit: Ja olisin erittäin kiinnostunut pienistä kommenteista ja "selityksistä" Akilta tai joltain muulta GameStopin henkilökunnalta, että miksi jotkin yksinkertaiset asiat ovat GameStopissa näin vaikeita, kun Anttilan mitään peleistä tietämätön henkilökuntakin osaa ottaa minulle pelin sivuun, jotta voin hakea sen julkkarina, kunhan muilta kiireiltäni ehdin.

Aki taisikin mainita että ihan omaa aktiivisuuttaan ja omalla ajalla näihin vastailee, joten minkäänlaista velvoitetta ei kannata olettaa miehellä olevan täällä edustamiseen. Ennemminkin kertoo jotain siitä asiakaspalvelun hyvästä tasosta, kun täällä vaivautuu näitä asioita selvittämään, ja toisinaan ihan rehdisti myöntämään näitä epäselvyyksiä mitä on puitu. Yksinkertaiset ja pienet asiat vain tuppaavat olemaan vaikeampia toteuttaa kun organisaation koko kasvaa. Hyvänä, kotoisana esimerkkinä tästä on vaikkapa intti.

Ja mitä tulee tuohon pelin sivuun laittamiseen, niin siihen hommaan nyt kykenee koulutettu apinakin. Mutta GameStop on nimenomaan pelaajan peliliike ja erikoistuminen näkyy myyjissäkin. Anttilasta kyllä saa haluamansa jos tietää mitä haluaa, mutta entäpä jos pyydät myyjää vaikkapa suosittelemaan jotain peliä itsellesi/lahjaksi/muuhun käyttöön, niin verrattaessa GameStoppia ja Anttilaa tässä suhteessa, on toiminta aivan eri planeetalta. Tai ylipäätänsä missään peleihin liittyvässä keskustelussa. Vaikka täällä palstoillakin liikkuu hyvin, hyvin asiantuntevaa väkeä mitä tulee pelaamiseen ja pelikonsoleihin, niin kannattaa muistaa että kaikki eivät suinkaan tieto- ja taitotasoltaan ole samalla viivalla. Ne ovat sitten niitä, jotka kiittelevät sitä asiantuntevaa pelikaupan myyjää ja miettivät, että olipa Anttilassa huonoa asiakaspalvelua.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Niin, siis jäi nyt epäselväksi olitko ko. tapauksen tiimoilta ennakkovarannut pelin? Jos olit, niin ilmiselvästihän joku oli mokannut koska kuiteissa ainakin lukee, että noita säilytetään se 48 tuntia ja sinun omasi oli myyty puolessa tunnissa pois...jos taas et ollut, niin eihän silloin ole edes mitään syytä olettaa että siellä on peli juuri sinua varten odottamassa.

Ei, en ollut ennakkovarannut, mutta tässä onkin se idea! Jos et ole asioinut liikkeessä kahta kertaa yhden pelin takia, ei ole lainkaan varmaa, että saat sen julkkarina! Tuntuu hupaisalta, kun ajattelee, että kyseessä on pelialan erikoisliike, joka ei pysty takaamaan asiakkaille peliä julkaisuksi, jos ei käy sitä erikseen paikanpäällä varaamassa. Tällaista ei ole koskaan tapahtunut asioidessani Anttilassa tai vastaavassa, koska sieltä sanotaan aina, että "Selvä, saamme 5 kpl niitä ja yhden otamme sinulle sivuun, voit hakea sen julkaisupäivänä." tai että "Saamme niitä 20 kpl, joten saat varmasti huomenna omasi, tervetuloa asioimaan."

Tuossa kyllä selvennettiin jo yllä, että miksi GameStopin käytäntö on mikä on, joten en purnaa siitä tämän enempää. Tyydyn vain toteamaan, että näemmä helpommallakin pääsee ja vaikka GameStopin tarjoukset ovatkin halpoja, niin bensa on nykyään sen verran hinnakasta ja parkkimaksut korkeita, että vaikka pelidivari tai vastaava tarjoaisikin 5-10 € pienemmät hyvitykset vanhoista peleistä, niin lopputulos jää silti plusmiinusnollaksi kuin asioimalla kauempana kahteen kertaan, ehkä jopa kannattavammaksi. Ja jottei menisi ihan ryppyotsaiseksi ruikuttamiseksi, niin totean vielä loppuun, että lähimmän Anttilan myyjät ovat paremmannäköisiä kuin Kampin GameStopin myyjät :D
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Terveisiä Primordialin keikalta, Pellavarockista ja flunssan valtakunnasta!

Viestin lähetti alunperin Cal
Pystyykö vaihtotarjouksen K18 pelin varaamaan vaikka ei ole täysi-ikäinen ja hakee sen sitten julkaisupäivänä täysi-ikäisen kanssa?

Kuten edellä todettiinkin, ei tämä tietenkään onnistu. Sehän vesittäisi koko K18-merkinnän idean. Jos välttämättä haluat K18-pelin, kannattaa ehkä pyytää jotakuta täysi-ikäistä sekä varaamaan että lunastamaan tämä peli sinulle?

-Aki / GameStop Asematunneli

Vaikka en todellakaan mikään kukkahattutäti olekaan, niin ehkä ei kuitenkaan kannusteta ketään yrittämään löytää henkilöitä jotka ovat valmiita ostamaan alaikäisille viinaa, tupakkaa eikä K-18 elokuvia tai pelejä. Kyllä ne ikärajat on näissä tuotteissa ihan syystä ja en usko että Akikaan haluaa jotain vihaista vanhempaa tiskin taakse raivoamaan kun pikku Juusolle oltiin hänen karkkirahoillaan jostain Gamestopista ostettu (vaikkakin välikäden kautta) K-18 räiskintätappopeli. Paitsi jos tietenkin vanhemmat itse näin tekee mikä on sitten heidän häpeänsä :D

"Jos kauppa myy 18+-pelin alaikäiselle, niin myyjä syyllistyy rikokseen. Kotirauhan piiriin suojatussa kodissa 18+-pelin luovuttaminen alaikäiselle ei enää ole rangaistava teko, mutta se on moraalisesti väärin" - Valtion elokuvatarkastamon ylitarkastaja Maarit Pietinen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom