Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)
Pientä palautetta ja muutaman kysymyksen ja ihmettelyn ajattelin GameStopille antaa. Ensinnäkin, tuli neli vuotta opintojen aikana käytettyä Kampin liikettä, eikä toiminnasta sinällään ole mitään pahaa sanottavaa, homma toimi kivasti, kun lähes päivittäin kulki puljun ohi ja palvelu oli hyvää.
Nyt täytyy ihmetellä, että kuinka vaikeaa GameStopin kanssa toimiminen on, kun asuu kauempana, eikä liikkeessä tule matkalla asioitua. Ensimmäiseksi ruikutan pelien vaikeasta ennakkovaraamisesta! Ensinnäkin on aika hemmetin rasittavaa, aikaa vievää, kallista ja turhauttavaa, että jos haluat ennakkovarata pelin, täytyy se käydä erikseen tekemässä paikan päällä ja maksaa 5 €, kun ihan tavallinen Anttilan tavaratalo osaa ottaa pelin nimellä sivuun, kun sinne vaan soittaa esim. julkaisua edellisenä päivänä, GameStopin käytäntö pakottaa asioimaan liikkeessä kaksi kertaa yhden pelin takia, joka on mielestäni aika idioottimaista. Mikä ongelma siinä on, että jos asiakas soittaa viikkoa etukäteen 50 km päästä, että olisi julkkaripäivänä asioilla liikkeen suunnalla voiden tuoda pari peliä vaihtoon ja ottaisi samalla uuden pelin?
Samaan syssyyn ruikutan näistä vaihtotarjouksista. Hyviä juttujahan ne ovat, mutta taas voidakseni hyödyntää niitä, joutuisin ajamaan 100 km (2 x 50 km) aivan turhaan etukäteen ja maksamaan parkkimaksuja ihan vain sen takia, että yhden uuden pelin takia pitää käydä kaksi kertaa asioimassa. Mikä ongelma siinä on, ettei noita "ennakkohyvityksiä" voi antaa julkkaripäivänä peliä hakiessa, vaan silloin annetaan vain perushyvitys tuoduista peleistä? Mitä eroa se yö niihin peleihin tekee, jos ajan turhaan 100 km edellisenä päivänä, kuin että hoitaisin julkkarina kaikki asiat kerralla?
Tätä teidän yllä mainitsemaanne toimintaa ei ainakaan mielestäni voi sanoa asiakasystävälliseksi toiminnaksi! Se vie turhaa aikaa, vaivaa ja ennen kaikkea RAHAA, kun joutuu käymään turhan lenkin liikkeessä bussilla tai omalla autolla! Helpommalla ja halvemmalla pääsen, kun varaan Anttilaan pelin päivää-kahta ennen julkkaria ja vien vanhat pelit pelidivariin samalla matkalla ja otan niistä rahat, säästän samalla yli puolet bensakuluista, parkkimaksut ja aikaa!
GameStop te olette asiakkaita palveleva liike! Suunnitelkaa käytäntönne niin, että ne palvelevat asiakkaita ja asiakkaiden on mahdollisimman helppoa asioida kanssanne! Jatkan mielelläni Kampin liikkeessä asiointia, jos saatte toimintanne järjestettyä niin, ettei tarvitse ajella turhaan ja peli löytyy paikalta, eikä tarvitse kuunnella "Meillä oli 2 ennakkovaraamatonta peliä, mutta ne menivät jo, valitan, ensi viikolla saamme lisää.", kun olen puoli tuntia liikkeen avautumisen jälkeen kyselemässä peliä julkkaripäivänä...
Edit: Ja olisin erittäin kiinnostunut pienistä kommenteista ja "selityksistä" Akilta tai joltain muulta GameStopin henkilökunnalta, että miksi jotkin yksinkertaiset asiat ovat GameStopissa näin vaikeita, kun Anttilan mitään peleistä tietämätön henkilökuntakin osaa ottaa minulle pelin sivuun, jotta voin hakea sen julkkarina, kunhan muilta kiireiltäni ehdin.