Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nykypäivänä netissä ja peleissä käytetään paljon lyhenteitä ja sla gia niin varmaan sekin osasyynä huonoon lukutaitoon.
Ja kyse taisi olla suomen kielen taidoista ja kirjojen lukuinnosta. Peleistä, edes suomenkielisistä, siihen tuskin on apua. Ajankäyttökysymys uskon... En haluaisi olla kouluiässä nyt kun houkutuksia ja pelejä on tarjolla aivan loputtomasti. Voisi olla ettei olisi yliopistoon asti malttanut lukea, jos olisi tämän päivän viihdetarjonta ollut saatavilla. Olisi pelannut useammin kuin lukenut läksyjä. On plussa ja kultapelit, hyviä pari vuotta vanhoja pelejä alessa liki ilmaiseksi, Steam, Twitch, YouTube ja kaikki muut. Vielä kun kaikki pelit oli fyysisiä kopioita pysyi hinnat käytetyilläkin melko korkealla. Nyt kaikki saa kohta kympillä diginä, ensin PC, sitten konsoleillakin.Niin siis pelaajat käyttävät pelien sisäisessä chäteissä lyhenteitä?
Itse en ole nähnyt lyhenteitä käytettävän kuin japanilaisissa peleissä.
Tämän me toimintapelien ystävät olemme aina tienneet!
Toimintapelit kehittävät aivoja muita videopelejä enemmän - http://www.hs.fi/tiede/a1305989978909
Videopelit eroavat toisistaan siinä, miten ne vaikuttavat aivojen toimintaan. Eniten aivoja kehittävät toimintapelit, toteavat pelitutkimuksia arvioineet yhdysvaltalaistutkijat.
Toimintapelit harjaannuttavat tarkkaavaisuutta, havainnointia ja työmuistia. Niiden pelaajat ovat myös hyviä suorittamaan montaa tehtävä yhtä aikaa ja vaihtamaan huomiotaan niiden välillä.
Näitä taitoja toimintapelit kehittävät jopa paremmin kuin varta vasten aivojumpaksi kehitetyt älypelit.
Tutkijoiden mukaan tämä johtuu siitä, että toimintapeleissä ruutuun ilmestyy nopeasti liikkuvia kohteita ja pelaaja joutuu tekemään rivakoita ja täsmällisiä ratkaisuja.
Nämä neljä kansanedustajaa ovat innokkaita pelaajia
Lanseerattiinko tässä upouusi netti-ilmiö? Klikkiotsikot ovat jo tuttua (ja vihattua) kauraa, mutta klikkipostausta en ollut ennen tätä nähnyt. Tämä oli sitten jonkin sortin sarkasmia/huumoria, päättäkää itse.
Confirmation bias on suomeksi Vahvistusvinouma (vahvistamistaipumus, vahvistusharha). kognitiivinen vinouma, jossa yksilö on taipuvainen puoltamaan omia ennakkokäsityksiään tai hypoteesejaan tukevaa informaatiota. Tämän seurauksena henkilöt saattavat kerätä todisteita ja muistaa asioita valikoivasti, ja täten tulkinnasta voi tulla vääristynyt tai jopa harhautunut.New Scientist - Placebo effect works in video games too
https://www.newscientist.com/article/dn28319-placebo-effect-works-in-video-games-too/
Activision Blizzard ostaa Candy Crushin tekijän miljardikaupalla http://yle.fi/uutiset/yhdysvaltalai...andy_crushin_tekijan_miljardikaupalla/8427585
Kaupan hinta 5,9 miljardia dollaria on kyllä melkoisen pöyristyttävä ottaen huomioon, että esimerkiksi Disney maksoi sellaisesta viihdealan pikkujutusta kuin Star Wars "vain" neljä miljardia...