Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nykypäivänä netissä ja peleissä käytetään paljon lyhenteitä ja sla gia niin varmaan sekin osasyynä huonoon lukutaitoon.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nykypäivänä netissä ja peleissä käytetään paljon lyhenteitä ja sla gia niin varmaan sekin osasyynä huonoon lukutaitoon.

Niin siis pelaajat käyttävät pelien sisäisessä chäteissä lyhenteitä?

Itse en ole nähnyt lyhenteitä käytettävän kuin japanilaisissa peleissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Niin siis pelaajat käyttävät pelien sisäisessä chäteissä lyhenteitä?

Itse en ole nähnyt lyhenteitä käytettävän kuin japanilaisissa peleissä.
Ja kyse taisi olla suomen kielen taidoista ja kirjojen lukuinnosta. Peleistä, edes suomenkielisistä, siihen tuskin on apua. Ajankäyttökysymys uskon... En haluaisi olla kouluiässä nyt kun houkutuksia ja pelejä on tarjolla aivan loputtomasti. Voisi olla ettei olisi yliopistoon asti malttanut lukea, jos olisi tämän päivän viihdetarjonta ollut saatavilla. Olisi pelannut useammin kuin lukenut läksyjä. On plussa ja kultapelit, hyviä pari vuotta vanhoja pelejä alessa liki ilmaiseksi, Steam, Twitch, YouTube ja kaikki muut. Vielä kun kaikki pelit oli fyysisiä kopioita pysyi hinnat käytetyilläkin melko korkealla. Nyt kaikki saa kohta kympillä diginä, ensin PC, sitten konsoleillakin.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

F1-kuski oppi ohittamaan tietokonepelien avulla

Uutisessa ei kerrota, mikä on tietokonepeli, jolla Max Verstappen harjoittelee. Uskoisin, että kyseessä on iRacing, koska Max Verstappen liittyi kesällä Team Redline -nimisee tiimiin, joka on todella kovatasoinen simulaattorikilpailuun keskittyvä tiimi. Harjoitteluvideossa youtubessa ei myöskään ollut mitään, mainintaa, mutta grafiikoiden perusteella kyseessä oli iRacing. Asetto Corsa ja rFactor 2 kuuluvat myös peleihin, joita Team Redline pelaa.

Max Verstappen Joins Team Redline
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Varusmiespalveluksen onnistumisen kannalta olennaista on kyky luoda sosiaalisia suhteita ja olla osa ryhmää. Viime sodassa sotilaan mielenterveys oli paljon kiinni hyvästä ryhmähengestä.

- Kaverin huomioimista, tunnelman ylläpitoa ja jutustelua ei osata ja yhteisiä kiinnostuksenkohteita ei löydetä, Ämmälä sanoo Iltalehdelle.

Lännen media uutisoi sunnuntaina, että Ämmälän mukaan on varusmiehiä, joiden sosiaalisten taitojen puutteista hän on huolissaan. Sodassa juuri ryhmähenki piti porukan kasassa.

Ämmälän mukaan yhtä syytä varusmiesten sosiaalisten taitojen puutteille ei todennäköisesti ole. Hänen mukaansa perussosiaaliset taidot hankitaan ensimmäisten päiväkotivuosien aikana.

- Olisi kiva syyttää vain Playstationia ja Facebookia, mutta se on liian helppo selitysmalli. Perustaidot hankitaan kasvokkaisessa kanssakäymisessä, ja varhaisvaiheet ovat merkityksellisiä.


Lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015092820428293_uu.shtml
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Microsoft hankki pelien fysiikoihin erikoistuneen middlewareyhtiö Havokin Inteliltä. Moni on varmasti nähnyt yhtiön logon usean pelin yhteydessä.

havok_logo_reg.png


Havok to join Microsoft - The Official Microsoft Blog
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämän me toimintapelien ystävät olemme aina tienneet! :D

Toimintapelit kehittävät aivoja muita videopelejä enemmän - http://www.hs.fi/tiede/a1305989978909

Videopelit eroavat toisistaan siinä, miten ne vaikuttavat aivojen toimintaan. Eniten aivoja kehittävät toimintapelit, toteavat pelitutkimuksia arvioineet yhdysvaltalaistutkijat.

Toimintapelit harjaannuttavat tarkkaavaisuutta, havainnointia ja työmuistia. Niiden pelaajat ovat myös hyviä suorittamaan montaa tehtävä yhtä aikaa ja vaihtamaan huomiotaan niiden välillä.

Näitä taitoja toimintapelit kehittävät jopa paremmin kuin varta vasten aivojumpaksi kehitetyt älypelit.

Tutkijoiden mukaan tämä johtuu siitä, että toimintapeleissä ruutuun ilmestyy nopeasti liikkuvia kohteita ja pelaaja joutuu tekemään rivakoita ja täsmällisiä ratkaisuja.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämän me toimintapelien ystävät olemme aina tienneet! :D

Toimintapelit kehittävät aivoja muita videopelejä enemmän - http://www.hs.fi/tiede/a1305989978909

Videopelit eroavat toisistaan siinä, miten ne vaikuttavat aivojen toimintaan. Eniten aivoja kehittävät toimintapelit, toteavat pelitutkimuksia arvioineet yhdysvaltalaistutkijat.

Toimintapelit harjaannuttavat tarkkaavaisuutta, havainnointia ja työmuistia. Niiden pelaajat ovat myös hyviä suorittamaan montaa tehtävä yhtä aikaa ja vaihtamaan huomiotaan niiden välillä.

Näitä taitoja toimintapelit kehittävät jopa paremmin kuin varta vasten aivojumpaksi kehitetyt älypelit.

Tutkijoiden mukaan tämä johtuu siitä, että toimintapeleissä ruutuun ilmestyy nopeasti liikkuvia kohteita ja pelaaja joutuu tekemään rivakoita ja täsmällisiä ratkaisuja.

no jos esimerkiksi olen ajatellut uraa terrorismin/karhuryyhmän puikoissa niin sillon joo...oon kyllä myös huomannut että kaljat tulee haettua kaupasta nopeemmin siinä ennen 9
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Nämä neljä kansanedustajaa ovat innokkaita pelaajia

Lanseerattiinko tässä upouusi netti-ilmiö? Klikkiotsikot ovat jo tuttua (ja vihattua) kauraa, mutta klikkipostausta en ollut ennen tätä nähnyt. Tämä oli sitten jonkin sortin sarkasmia/huumoria, päättäkää itse.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Lanseerattiinko tässä upouusi netti-ilmiö? Klikkiotsikot ovat jo tuttua (ja vihattua) kauraa, mutta klikkipostausta en ollut ennen tätä nähnyt. Tämä oli sitten jonkin sortin sarkasmia/huumoria, päättäkää itse.

Heh, ei kuitenkaan. Mobiilina kiireen keskeltä ei ehdi aina avaamaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

New Scientist - Placebo effect works in video games too

"Placebo" vaikutus toiminee nähtävästi myös peleissä. Testiryhmälle sanottiin Don't Starve-pelin eka erässä, että pelattava kenttä on "randomly generated" ja toisessa erässä, että kenttä rakentuu pelaajan kykyihin mukautuvan tekoälyn (adaptive A.I.) myötävaikutuksella, vaikka todellisuudessa molemmat kentät olivat samalla tavalla satunnaisesti luotuja (identically random). A.I kentästä pelaajat kuitenkin olivat löytävinään eroavaisuuksia (immersiivisyys, viihdyttävyys, vaikeustaso jne.), mikä onkin ehkä "confirmation bias"-hakuisen ihmismielen toiminnalle odotettavaa.

https://www.newscientist.com/article/dn28319-placebo-effect-works-in-video-games-too/
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Confirmation bias on suomeksi Vahvistusvinouma (vahvistamistaipumus, vahvistusharha). kognitiivinen vinouma, jossa yksilö on taipuvainen puoltamaan omia ennakkokäsityksiään tai hypoteesejaan tukevaa informaatiota. Tämän seurauksena henkilöt saattavat kerätä todisteita ja muistaa asioita valikoivasti, ja täten tulkinnasta voi tulla vääristynyt tai jopa harhautunut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kaupan hinta 5,9 miljardia dollaria on kyllä melkoisen pöyristyttävä ottaen huomioon, että esimerkiksi Disney maksoi sellaisesta viihdealan pikkujutusta kuin Star Wars "vain" neljä miljardia...

ja Microsoft koko Nokian matkapuhelintuotannon 3,5 miljardilla dollarilla....
 
Ylös Bottom