Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Lanseerattiinko tässä upouusi netti-ilmiö? Klikkiotsikot ovat jo tuttua (ja vihattua) kauraa, mutta klikkipostausta en ollut ennen tätä nähnyt. Tämä oli sitten jonkin sortin sarkasmia/huumoria, päättäkää itse.

Heh, ei kuitenkaan. Mobiilina kiireen keskeltä ei ehdi aina avaamaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

New Scientist - Placebo effect works in video games too

"Placebo" vaikutus toiminee nähtävästi myös peleissä. Testiryhmälle sanottiin Don't Starve-pelin eka erässä, että pelattava kenttä on "randomly generated" ja toisessa erässä, että kenttä rakentuu pelaajan kykyihin mukautuvan tekoälyn (adaptive A.I.) myötävaikutuksella, vaikka todellisuudessa molemmat kentät olivat samalla tavalla satunnaisesti luotuja (identically random). A.I kentästä pelaajat kuitenkin olivat löytävinään eroavaisuuksia (immersiivisyys, viihdyttävyys, vaikeustaso jne.), mikä onkin ehkä "confirmation bias"-hakuisen ihmismielen toiminnalle odotettavaa.

https://www.newscientist.com/article/dn28319-placebo-effect-works-in-video-games-too/
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Confirmation bias on suomeksi Vahvistusvinouma (vahvistamistaipumus, vahvistusharha). kognitiivinen vinouma, jossa yksilö on taipuvainen puoltamaan omia ennakkokäsityksiään tai hypoteesejaan tukevaa informaatiota. Tämän seurauksena henkilöt saattavat kerätä todisteita ja muistaa asioita valikoivasti, ja täten tulkinnasta voi tulla vääristynyt tai jopa harhautunut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kaupan hinta 5,9 miljardia dollaria on kyllä melkoisen pöyristyttävä ottaen huomioon, että esimerkiksi Disney maksoi sellaisesta viihdealan pikkujutusta kuin Star Wars "vain" neljä miljardia...

ja Microsoft koko Nokian matkapuhelintuotannon 3,5 miljardilla dollarilla....
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

ja Microsoft koko Nokian matkapuhelintuotannon 3,5 miljardilla dollarilla....
Mutta se tuottikin persnettoa kokoajan. Ja tuottaa edelleen.

Mutta ovathan nuo mobiilifirmojen ostosummat nykyisellään aivan järjettömiä, ainakin näin maallikon silmään.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mitä Slush tarjosi videopeliharrastajalle? Tässä reportaasi: http://nyt.fi/a1447312224563

Lähes kaikki Slushissa esiintyvät pelistudiot näyttävät suhtautuvan pc- ja konsolialustoihin kuin eilisen jätteisiin. Tietysti Slushissa puheet osoitetaan ennen kaikkea sijoittajille ja toisille yrityksille, ei pelaajille. Puhe on rahasta ja tulevaisuuden markkinoista, ja mobiilipuoli näyttäytyy niiden osalta vihreämpänä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Mitä Slush tarjosi videopeliharrastajalle? Tässä reportaasi: http://nyt.fi/a1447312224563

Lähes kaikki Slushissa esiintyvät pelistudiot näyttävät suhtautuvan pc- ja konsolialustoihin kuin eilisen jätteisiin. Tietysti Slushissa puheet osoitetaan ennen kaikkea sijoittajille ja toisille yrityksille, ei pelaajille. Puhe on rahasta ja tulevaisuuden markkinoista, ja mobiilipuoli näyttäytyy niiden osalta vihreämpänä.
Luulen että suunta muuttuu kun nähdään miten pahasti Activision ampui itseään jalkaan tuolla candy crush ostolla. Kulpan puhkeaminen on lähellä, IT-kupla 2.0
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämä ei nyt varsinaisesti pelaamista ole, mutta eiköhän pelihahmojakin ole odotettavissa. Tänään järjestettävät ensimmäiset cosplayn SM-kisat näytetään Yle Teemalla suorana lähetyksenä alkaen klo 15: http://yle.fi/aihe/ohjelma/cosplayn-sm-2015-14112015

Nyt kun muistin näin lyhyellä varoitusajalla niin lähetys uusitaan myös ensi torstaina ja on katsottavissa Yle Areenalla kaksi viikkoa.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pleikkarilla viestinnän suojaukset ovat paremmalla tasolla kuin monella muulla ja yksi oire siirtä voi olla näinkin ikävä. Ollaanko terrorismin kukistamisen nimissä luopumassa pian kaikesta yksityisyydestä? NSA tulee ja kampaa.

Belgian sisäministeri: Terroristit viestivät Playstation 4:n avulla

Terroristit viestivät muun muassa käyttämällä pelikonsoleja, sanoo Belgian sisäministeri Jan Jambon.

Jambon totesi Politico Europe -lehden mukaan, että sosiaalisen median lisäksi yksi rekrytointikanava on Playstation 4, jota on vaikeampi valvoa kuin WhatsAppia ja muita vastaavia sovelluksia.


Lähde: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1447635933820.html


Helsingin Sanomat jatkaa samasta aiheesta:

Jambonin mukaan Isis saattaa lähettää päivässä jopa 100 000 rekrytointiviestiä. Hänen mukaansa eräs merkittävä värväyskanava on Playstation 4, jonka käyttäjien välistä yhteydenpitoa viranomaisten on vaikea tarkkailla.

Konsolien välillä tapahtuvaan viestintään on vielä hankalampaa päästä käsiksi kuin esimerkiksi Whatsappissa ja vastaavissa sovelluksissa käytäviin keskusteluihin, Jambon arvioi.

Moni internetin uutissivusto spekuloi sunnuntaina mahdollisuudella, että Playstation 4 olisi ollut merkittävässä roolissa myös Pariisin terrori-iskun valmistelussa. Tästä ei kuitenkaan ollut vielä sunnuntai-iltana luotettavaa tietoa.


Lähde: http://www.hs.fi/ulkomaat/a1447576556172
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pleikkarilla viestinnän suojaukset ovat paremmalla tasolla kuin monella muulla ja yksi oire siirtä voi olla näinkin ikävä. Ollaanko terrorismin kukistamisen nimissä luopumassa pian kaikesta yksityisyydestä? NSA tulee ja kampaa.

Valitettavasti urkintalaki on edennyt jo suunnittellusti ennen tätäkin uutista. PS4:n vakoilu tulee siinä mukana sitten, kuten ihan kaiken muunkin vakoilu. Kaikkia ja kaikkea saa vakoilla. Kukaan ei seuraa tai valvo salaista tiedonhankintaa nytkään, eikä siitä koskaan ole mitään rangaistuksia jaettu. Suomessa yleensä lakeja ei muuteta yksittäisten tapausten vuoksi, paitsi kun kyseessä on poliisin valtuudet. Niitä ei tarvitse perustella kuin ulkomailla tapahtuneella yksittäistapauksella. Kun ne vapaudet kerran menetetään niin niitä ei saada koskaan takaisin. Koskaan Suomen historiassa ei näin ole käynyt. Sitten on jo tapauksia joilla voidaan perustella hyötyä. Tietenkin yksityisyyttä eniten loukkaamalla saa helpoimmin tulosta. Näin tästä tuleekin normi ja yksityisyys on menetetty. Isoveli on jo täällä.

" Se ei edellyttäisi seurannan perusteeksi tehtyä tai tekeillä olevaa rikosta. Muutos ei ole kosmeettinen, vaan kyse on merkittävästä heikennyksestä perustuslainturvaan. Sillä tavoiteltaisiin NSA-tyyppistä valvontaa"

Laitetaan vielä linkki uutiseen kommentin tueksi: http://www.taloussanomat.fi/ihmiset...urkintalaki-uhkaa-perusoikeuksia/201510731/12
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tämä ei nyt varsinaisesti pelaamista ole, mutta eiköhän pelihahmojakin ole odotettavissa. Tänään järjestettävät ensimmäiset cosplayn SM-kisat näytetään Yle Teemalla suorana lähetyksenä alkaen klo 15: http://yle.fi/aihe/ohjelma/cosplayn-sm-2015-14112015

Nyt kun muistin näin lyhyellä varoitusajalla niin lähetys uusitaan myös ensi torstaina ja on katsottavissa Yle Areenalla kaksi viikkoa.

Kiitos, pitipä vilkaista Areenan kautta, vaikkei cosplay välttämättä aktiivisiin kiinnostuksenkohteisiin kuulukaan. Hienon näköisiä pukuja olivat saaneet aikaiseksi, pelihahmojen takiahan tuo piti katsoa. Häiritsi vain todella paljon alusta asti keskittymistä tuon miesjuontajan "kylläkyllä"... :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Pleikkarilla viestinnän suojaukset ovat paremmalla tasolla kuin monella muulla ja yksi oire siirtä voi olla näinkin ikävä. Ollaanko terrorismin kukistamisen nimissä luopumassa pian kaikesta yksityisyydestä? NSA tulee ja kampaa.

Belgian sisäministeri: Terroristit viestivät Playstation 4:n avulla

Tietoturvayhtiö F-Securen tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen pitää Belgian sisäministeri Jan Jambon huolta asiasta perusteettomana.

– Ihan bullshittiä! Niin iso ankka, ettei mitään rajaa. Eivät terroristit minkään Playstation 4:n kautta kommunikoi.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...it-millaan-playstationilla-kommunikoi/5562042

Omana kommenttina todettakoon että Ranskassakin kansalaisten verkkovakoilu on puheenaihe ja luultavasti tämäkin lausunto oli vain poliittinen eli valhe jonka tavoitteena oli saada kansan mielipiteitä käännettyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Tässä on todella hyvä uutinen!

Suurten budjetin peleissä yksi pelaajien eniten vihaamista ominaisuuksista ovat pitkät lataustauot, jotka piinaavat muun muassa supersuosittua uutuuspeli Fallout 4:ää. Lataustaukoja käytetään suurissa peleissä silloin, kun peli lataa kenttiä ja muuta sisältöä pelilevyltä tai tietokoneen kiintolevyltä koneen välimuistiin.

Pitkistä lataustauoista ei tekniikan edistymisestä huolimatta ole päästy vielä eroon, mutta on olemassa keino, jolla niistä saa viihdyttävämpiä: pelintekijät voivat ujuttaa suuren pelin sisälle erilaisia minipelejä, joita voi pelata lataustauon aikana.

Vaikka ajatus on ollut jo pitkään teknisesti helppo toteuttaa, sitä ei ole nähty juuri missään suurpelissä. Tämä johtuu siitä, että yhdellä peliyrityksellä on jo 20 vuoden ajan ollut patentti tällaisten lataustauon aikana pelattaviin minipeleihin.

Namco-peliyritys hankki aikoinaan patentin tähän tekniikkaan, jota se käytti vanhassa Playstation-pelikonsolin Ridge Racer -pelissä jo vuonna 1995. Muut pelifirmat eivät ole viitsineen haastaa yhtiön patenttia, minkä takia pelaajat ovat kahden vuosikymmenen ajan joutuneet tuijottamaan ruutua lataustauon ajan.

Patentti raukesi
Nyt Ars Technica raportoi, että kyseinen vihattu patentti on lopultakin rauennut, ja pelintekijöillä on vapaat kädet sisällyttää jatkossa tällaisia minipelejä luomuksiinsa. Indie-pelinkehittäjät juhlistavat tapausta Yhdysvalloissa järjestämällä Loading Screen Game Jam -tapahtuman, jossa pelintekijät luovat erilaisia interaktiivisia latausruutuja.

- Teemanamme on luoda interaktiivisia latausruutuja ja häpäistä tämä patentti, joka on jarruttanut pelinkehitystä näin monta vuotta, kerrotaan tapahtuman kotisivuilla.

Ominaisuuden saapuminen valtavirran peleihin kestänee vielä jonkin aikaa, sillä suurten studioiden pelintekijät voivat vasta nyt aloittaa näiden minipelien suunnittelun. Ars Techica visioi, että tulevaisuudessa voi kuitenkin olla mahdollista, että vaikkapa Naughty Dog -pelistudion odotetun Uncharted 4:n pelaajat voivat lataustauon aikana pelata saman pelistudion vanhaa tasoloikkaa Crash Bandicootia.

http://www.iltalehti.fi/digi/2015120720793648_du.shtml
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Eikö noita lataustauko-pelejä ollut jo kuusnelosen aikoihin? Muistan, että jossain pelissä latataustauko-peli oli parempi kuin itse peli.
 
Ylös Bottom