Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: The Last Of Us (14.6.2013)

Hitto...taas yksi syy kiirehtiä PS3:n hankkimisen kanssa.
Jaahas. Poistiko Lebe80 omatoimisesti "2007" -kommentin vaiko ylemmät tahot?

Ihan mielenkiinnosta kysyn niin saisi hieman tietoa moderaattorien linjauksesta. Kuitenkin melko levottomaksi mennyt tiettyjen keskustelijoiden kommentointi ajoittain.
 
Vastaus: The Last Of Us (14.6.2013)

Poistiko Lebe80 omatoimisesti "2007" -kommentin vaiko ylemmät tahot?

Ihan mielenkiinnosta kysyn niin saisi hieman tietoa moderaattorien linjauksesta.
Ylläpidon toimesta poistettiin.

PS. Siirsin viestin tänne moderointipalauteketjuun.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kuten varmaan huomaatte, niin viestejä on TAAS jouduttu poistamaan. Jatkossa ei olla välttämättä yhtä lempeitä. Koittakaa nyt puolin ja toisin pitää keskustelu asiallisena. Kaiken turhan kuittailun voi jättää poies. Muutenkin kannattanee harkita tarkkaan ennen postaus namiskan painamista, että mitä oikein haluatte viestillänne saavuttaa. Tällä hetkellä ketjun meininki näyttää lähinnä lastentarhan pihalla tapahtuvalta nokittelulta.

Ketjua lukeneena en ole nähnyt ainuttakaan esimerkkiä mihin fanipoika, lammas, holiohattu termit toisivat mitään lisäarvoa kommenteihin. Sama sirkus jatkuu ja ehkä tuurilla tämä laantuu muuta vuosi konsolien julkaisun jälkeen. Ovatko tietyt henkilöt korvaamattomia foorumin keskustelun ylläpitämiselle vai miksi korttien väläyttelyn kanssa ollaan näinkin varovaisia?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ovatko tietyt henkilöt korvaamattomia foorumin keskustelun ylläpitämiselle vai miksi korttien väläyttelyn kanssa ollaan näinkin varovaisia?

Itsekin vähän olen tuumaillut tätä. Tiettyjen käyttäjien kommentit ovat suorastaan halventavia, ja kun joku ihan asiallisesti kirjoittaa jonkin kriittisen näkemyksen toisen valmistajan tavasta lähestyä kuluttajia, tuon konsolifiniläisen kimppuun käy vähintään kaksi kyseisen firman tuotoksia fanittavaa foorumilaista, käyttäen termejä, jotka eivät mielestäni oikein kohtaa sivistyneen keskustelun kriteerejä.

Mitä virkaa säännöillä on, jos niiden rikkomisesta ei anneta mitään rangaistusta? Minäkin olen saanut kuulla kunniani moderaattoreilta, ja pyrkinyt sen jälkeen parantamaan tekstieni laatua. Tämän soisi koskevan ihan kaikkia.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ketjua lukeneena en ole nähnyt ainuttakaan esimerkkiä mihin fanipoika, lammas, holiohattu termit toisivat mitään lisäarvoa kommenteihin.
Lisäarvo on lukijan silmässä, mutta aiottu viesti välittynee kuitenkin helpommin näitä suht vakiintuneja termejä käyttäen kuin ne aukikirjoittamalla. Kontekstista toki vaihtelee, mutta suurin piirtein:

Fanipoika: Objektiivisuuden kadottanut jotakin asiaa erittäin innokkaasti tukeva henkilö. Erotuksena faniin fanipoika kanavoi fanituksensa osin negatiivisesti, suunnaten yhtä paljon tai jopa enemmän huomiota fanituksensa kohteen kilpailijoiden ruotimiseen kuin varsinaiseen fanittamiseen.

Lammas: Viittaa ryhmäkäyttäytymiseen, jossa omat mielipiteet jäävät tausta-asemaan seurattaessa sokeasti yleistä mielipidettä. Ihmisluonnolle jopa tyypillistä ja yleistä.

Foliohattu: Äärimmäisen epäluuloinen, kaikkialla salaliittoteorioita näkevä henkilö. Kyseenalaistaa kyseenalaistamisen vuoksi.

Loukkaantuminen on tietysti ymmärrettävää, jos omakuva ei vastaa itsestä käytetyn termin sisältöä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ketjua lukeneena en ole nähnyt ainuttakaan esimerkkiä mihin fanipoika, lammas, holiohattu termit toisivat mitään lisäarvoa kommenteihin. Sama sirkus jatkuu ja ehkä tuurilla tämä laantuu muuta vuosi konsolien julkaisun jälkeen. Ovatko tietyt henkilöt korvaamattomia foorumin keskustelun ylläpitämiselle vai miksi korttien väläyttelyn kanssa ollaan näinkin varovaisia?

Seuraava ei edusta mitään yleistä KonsoliFINin ylläpidon konsensusta, vaan avaan ainoastaan omaa ajatuskulkuani tuon "Uuden sukupolven teknologia" -ketjun moderoinnin suhteen.

Korvaamattomia ei tietenkään kukaan ole, mutta tuossa yhdessä ketjussa olen ihan tietoisesti vähän katsonut sormien läpi välillä. Tähän on muutama syy. Ensinnäkin, jos minä poistaisin tuolta kaikki itseä ärsyttävät viestit, niin ei sinne jäisi mitään. Toiseksi, hiukan kevyempi linja rajaa soopaa yhteen ketjuun, jolloin muut keskustelut eivät saastu yhtä pahasti. Kolmanneksi, jollain tasolla sitä saa, mitä tilaa.

Tuossa ketjussa ovat tietyt henkilöt surutta trollanneet Kinectistä ja DRM:stä ylidramaattisin sanankääntein, mutta sitten ylläpidon laatikkoon ropisee samoilta ihmisiltä ilmoituksia asiattomista viesteistä, kun omaan flamebaittiin joku edes puolella sanalla tarttuu. Moinen kaksinaamaisuus korpeaa itseäni todella rankasti. Jos kinastelun molemmat osapuolet ovat yhtä syyllisiä - kuten tuossa ketjussa tuppaa olemaan - vaihtoehtoina on kortittaa molemmat tai antaa homman jatkua niin kauan kun pahoilta ylilyönneiltä vältytään.

Mutta tällaista se on, kun faktoja ei ole. E3:n jälkeen toivottavasti on selkeämpää mitkä pelottavimmista huhuista pitävät paikkansa eri valmistajien osalta. Ja jos siellä paljastuukin jotain ikävää omasta konsolista, niin suoraan sanottuna ketjusta viime aikoina luettujen juttujen perusteella oletan tiettyjen keskustelijoiden peruvan omia ennakkotilauksiaan.

Ja kun niitä faktoja saadaan, niin toivottavasti myös foliohatut voidaan vetää pois silmiltä ja katsoa konsolimaailmaa vähän omaakin pihaa pidemmälle.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mitä virkaa säännöillä on, jos niiden rikkomisesta ei anneta mitään rangaistusta? Minäkin olen saanut kuulla kunniani moderaattoreilta, ja pyrkinyt sen jälkeen parantamaan tekstieni laatua. Tämän soisi koskevan ihan kaikkia.
Harvinaisen hyvin sanottu.

Lisäarvo on lukijan silmässä, mutta aiottu viesti välittynee kuitenkin helpommin näitä suht vakiintuneja termejä käyttäen kuin ne aukikirjoittamalla.
Tarvitseeko siihen tarttua jos toisen teksti ei miellytä. Eikö olisi loogisempaa jättää turhanpäiväiset postaukset omaan arvoonsa, sen sijaan että annetaan samalla mitalla takaisin ja kaivetaan kuoppaa vain syvemmäksi. Don't feed the troll lausahduksessa on perää.

Loukkaantuminen on tietysti ymmärrettävää, jos omakuva ei vastaa itsestä käytetyn termin sisältöä.
Kuka tässä puhui loukkaantumisesta?

jos minä poistaisin tuolta kaikki itseä ärsyttävät viestit, niin ei sinne jäisi mitään.
Tätä juurikin hain. Ketjua saa selata sivukaupalla että eteen sattuu mitään lukemisen arvoista.

Tuossa ketjussa ovat tietyt henkilöt surutta trollanneet Kinectistä ja DRM:stä ylidramaattisin sanankääntein, mutta sitten ylläpidon laatikkoon ropisee samoilta ihmisiltä ilmoituksia asiattomista viesteistä, kun omaan flamebaittiin joku edes puolella sanalla tarttuu. Moinen kaksinaamaisuus korpeaa itseäni todella rankasti. Jos kinastelun molemmat osapuolet ovat yhtä syyllisiä - kuten tuossa ketjussa tuppaa olemaan - vaihtoehtoina on kortittaa molemmat tai antaa homman jatkua niin kauan kun pahoilta ylilyönneiltä vältytään. Mutta tällaista se on, kun faktoja ei ole.
Oma villi arvaus on ettei tämä mihinkään tule laantumaan messujen jälkeen, päinvastoin. Nettikansa näyttää heränneen talviunilta. Mutta kiitos vastauksesta, itse taidan suosiolla säästää aikaa ja jättää ketjun omaan arvoonsa. Menetetty tapaus kun on, antaa lasten ja lasten mielisten kahistella keskenään :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vastaan juurikin tähän ketjuun, siirrät tai olet siirtämättä.

Jos näpäytän fanipoikaa siitä että dissailee laitetta jota ei ole päässyt edes kokeileemaan, ja yleisesti koittaa kirjoittaa laitteesta niitä huonoja puolia niin minusta se on täysin oikein. Varsinkaan kun ne dissausviestit ei mitä ilmeisemmin kuulu tähän ketjuun vaikka jollain tasolla topicin mukaan mennään, tosin erittäin häilyvästi siinä rajoilla.

Eiköhän nekin viestit kuulu täysin toiseen ketjuun. Konsolisotaketjuhan tämä ei tietääkseni ole?

Se että alkuperäisen viestini siirsit toiseen ketjuun on myös vähän niin ja näin... Samaa paskaa siinä luki kuin suurimmassa osassa tän ketjun viestejä. Eli voisit myös sitten ottaa sen siivouksen vähän laajemmalta alueelta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vastataan nyt tämän kerran ketjuun, kun viestien siirtäminen tuntuu olevan kova paikka. Tuossa tekstissäsi tärkein ero tulikin selville: sonypoika dissaa toisen leirin laitetta, kun sinä dissaat puolestaan sonypoikaa. Aika selkeä ero, eikä pitäisi olla kovin hämmästyttävää. Jos on tästä aiheesta vielä jotain epäselvää, niin jatkot sitten avautumisketjuun/modepalautteisiin tai sitten privalla.

Täällä voitaisiin palata aiheeseen.

Näe sinä myös metsä puilta. Se sonyfanihan aivan selvästi provoilee. Ei ehkä itse sitä huomaa/tajua. Se on ihan ok teidän mielestä.
Sitten kun joku antaa vähän takaisin, niin se saa keppiä.
Itse ainakin olen lopettanut täällä kirjoittamisen, tää nyt poikkeuksena, koska täällä on niin vahva Sonyperseennuolenta menossa, ettei mitään rajaa. MS on iso paha, ja Sony maailmanparantaja.
Palstan nimeksi voisi kyllä muuttaa SonyKonsoliFIN.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näe sinä myös metsä puilta. Se sonyfanihan aivan selvästi provoilee. Ei ehkä itse sitä huomaa/tajua. Se on ihan ok teidän mielestä.
Sitten kun joku antaa vähän takaisin, niin se saa keppiä.
Itse ainakin olen lopettanut täällä kirjoittamisen, tää nyt poikkeuksena, koska täällä on niin vahva Sonyperseennuolenta menossa, ettei mitään rajaa. MS on iso paha, ja Sony maailmanparantaja.

Niin siis ihan selvyyden vuoksi: Kuulerin alkuperäinen henkilökohtainen avautuminen on yhä luettavissa sille pyhitetyssä ketjussa: http://www.konsolifin.net/bbs/konsolifin-yleinen/81601-henkilokohtaiset-avautumiset-eivat-kuulu-ketjuihin-esitetty-29.html. Eli ei kovin kovaa keppiä saanut, kun siirrettiin vain oikeaan osoitteeseen.

Kokonaan poistamissani viesteissä viljeltiin sanoja, kuten "vittupää", "natsimode" jne. Niissä ei ole yhtään mitään hyväksyttävää ja sanktioita seuraa.
Mitä taas ylläpidon ainaiseen Sonyperseennuolentaan tulee, niin ainakin meikäläisellä on tällä hetkellä pelkästään Xbox One ennakkotilauksessa. Silti voin lukea tuota ketjua ilman täydellistä hermoromahdusta, enkä ole ikinä kokenut sivustoa Xbox-vastaiseksi. Tosin vertailuketjua lukemalla voi toki vetää herneet nenään ihan minkä tahansa konsolin omistamalla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näe sinä myös metsä puilta. Se sonyfanihan aivan selvästi provoilee. Ei ehkä itse sitä huomaa/tajua. Se on ihan ok teidän mielestä.
Sitten kun joku antaa vähän takaisin, niin se saa keppiä.
Itse ainakin olen lopettanut täällä kirjoittamisen, tää nyt poikkeuksena, koska täällä on niin vahva Sonyperseennuolenta menossa, ettei mitään rajaa. MS on iso paha, ja Sony maailmanparantaja.
Palstan nimeksi voisi kyllä muuttaa SonyKonsoliFIN.
Täyttä asiaa. Täällä hoidetaan seurauksia, ei syitä.
On myös eri asia fanittaa omaa konsolia, kuin haukkua kilpailijoita.
En yhtään ihmettele miksi viestien määrä tippuu foorumilla, on huomattavasti mukavampi lukea positiivista fanitusta kuin aivan överiksi vedettyä paskamyrskyä.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Jaa vanha viesti poistettiin jo, no seuraava moderaattori tämän lukekoon.

Onko täällä enää mitään järkeä kun kaikki 13v hirvikorvet, killekallek, januri98 yms. riitelee. Lyökää nyt helvetti bannia niille, antakaa mulle myös vaikka, kunhan palstaa pystyy lukemaan ilman, että repii silmiään päästään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Seuraavat joukkueita koskevat henkilökohtaiset kritiikit laitetaan yksityisviesteillä. Jokaisesta turhasta aukomisesta/turhasta viestistä varoitus.
Kaikille pikkujonstereille kuukauden porttikiellot, niin kyllähän siitä pitäis jo oppia...:rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Onko täällä enää mitään järkeä kun kaikki 13v hirvikorvet, killekallek, januri98 yms. riitelee. Lyökää nyt helvetti bannia niille, antakaa mulle myös vaikka, kunhan palstaa pystyy lukemaan ilman, että repii silmiään päästään.

Kaikille pikkujonstereille kuukauden porttikiellot, niin kyllähän siitä pitäis jo oppia...:rolleyes:
Huomautuksia, varoituksia ja mahdollisia jäähyjä jaetaan ihan ikään katsomatta. Vaikka helpolta ratkaisulta ehkä tuntuisikin sulkea kaikki tietyn ikäryhmän käyttäjät pois, ei sitä ensinnäkään ole teknisestikään mahdollista tehdä. KonsoliFINillä ei ole mitään keinoa varmentaa, onko käyttäjän tiedoissa lukeva syntymäaika oikea vai ei. Ja käytännössä mihinkään ikärajoituksiin ei ole haluakaan.

Koska varsinkin nuo tiettyjen pelisarjojen (NHL, Call Of Duty ja Battlefield) ketjut ovat sekä aktiivisia että paikoitellen varsin "räjähdysherkkiä", kannattaa siellä kirjoittaa maltilla ja esimerkillisesti. Pienestäkin nälväisystä voi hetkessä muodostua täysin turha rähinä, jossa haukutaan ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Useimmat noista tilanteista ovat helposti vältettävissä sillä, ettei niihin yksinkertaisesti lähde mukaan, vaan käyttää Report bad post -toimintoa. Ja jos jonkun yksittäisen käyttäjän kanssa alkaa mielipiteet kolista yhteen, on parempi hoitaa tilanne loppuun privaatisti kuin julkisella foorumilla nokkapokkailemalla.

Olkaa nopeita antamaan tunnusta, mutta hitaita kritisoimaan.
 
Vastaus: War Thunder [Hype]

Ketju taas PS4-tägillä vaikka peli on multi, PC-julkkari oli 15. elokuuta :rolleyes:
Jos peli on julkaistu vain yhdelle konsolille, ei PC-version olemassaolo tee ketjusta Multi-ketjua. Multi tarkoittaa KFIN-luokittelussa kahta tai useampaa konsolialustaa.
 
Vastaus: War Thunder [Hype]

Ei se paljon loogisempaa voisi olla jos konsolifoorumi keskittyy vain konsolipeleihin.

Pelikeskustelu (206 Katselee)
Kaikki keskustelu konsoli-, PC- ja mobiilipeleistä. Jos se liittyy yhteen tai useampaan videopeliin, siitä voi puhua täällä.

Pelikeskustelu-alueen kuvauksessa selvästi sanotaan että tällä alueella voi puhua myös PC-peleistä.
 
Ylös Bottom