MaTapanSut
Member
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)
Mihin se mun mw3 pelin arvostelu on hävinny gamerankingista?
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kun viestin sisältö on oleellisesti "sain pelin, en ole pelannut sitä, enkä osaa kertoa siitä vielä mitään", ja siihen ehti tulla toiselta käyttäjältä jo hieman nenäkäs kuittaus, katsoin parhaaksi poistaa tasapuolisuuden nimissä molemmat viestit.Jaa, ilmeisesti tänne ei kannata kirjoittaa yhtään mitään. Pienikin viittaus pelin saantiin, ni viesti poistetaan, hienoa.
Hmm, kyllä myös poistetuista viesteistä/ketjuista pitäisi ilmoitus tulla samanlainen automaattinen ilmoitus privaattiviestinä.En löytänyt aiheesta viime aikoina kirjoitettuja viestejä, joten kysyn tässä; olisiko mahdollista että syystä tai toisesta poistetusta viestistä tulisi käyttäjän postilaatikkoon jonkinlainen automaattiviesti?
Lupasin kyllä, notta en enää kommentoisi täällä tästä asiasta, mutta muutin mieleni muutamasta syystä ja odottamattomasta käänteestä, jotka saivat siis mieleni muuttumaan.
Ensinnäkin olen miettinyt, että mitä pahaa siinä on, että keskustelijat yleensä harhautuvat keskustelemaan tässä asiassa suorastaan hullulla tavalla? Viittaan tällä tähän 2405-asiaan. Minä ainakin otin koko homman huumorilla. Toisekseen, miksi moderaattorit vetävät herneen nenäänsä tästä ilmiöstä? Ei kai tämmöinen harrastajavetoinen foorumi voi olla niin itseriittoinen, että kuvittelee, jotta mitään tällaista ei esiintyisi tai SAISI esiintyä. Itse sain palautetta vähän liiastakin määrästä, sillä itse olin aluksi huomauttelemassa näille 2405-intoilijoille, mutta kun kukaan ei heitä ojentanut, lähdin leikkiin mukaan huumorimielellä. Sitten minua henkilökohtaisesti varoitettiin tosikkomaisesti asiasta, ei muita. Miksiköhän vain minua? No, sillä ei lopuksi ole väliä. Onnistuin saamaan Sam Houserin langan päähän, mutta hän ei suostunut kommentoimaan asiaa tällä foorumilla, koska kuulemma haluaa olla "puolueeton". Suomi24:ään sain hänet suostumaan, kunhan tuo ensin tarkasti, millainen foorumi on kyseessä. Tässä nyt LOPULLINEN vastaus hänen itsensä kertomana tähän 2405-jupakkaan ja muuhunkin liittyen. Seuraavassa Samin aito vastaus:
About GTAV u have talking - Liveroolipelit - Suomi24
Moderaattorit on tosi kivoja![]()
Ei vielä, mutta huomautukseni tarkoitus olikin ennaltaehkäistä tilanteen eskaloituminen. Tilannehan lähti tällaisesta aika provosoivasta ja päällekäyvästä kommentista liikkeelle:Rakkaalle moderaattorillemme sanoisin, että mielestäni en ole mennyt henkilökohtaisuuksiin, eikä mielestäni myöskään jamaikan asukas.
On kaikkien kannalta tulla vähän väliin, ennen kuin kierrosmittari ehtii mennä punaiselle.Sä oot vissiin imaillu liikaa ganjaa, kun IV:n mustavalkoisena näet.
En tiedä, mihin tässä nyt viittaat. Tasapuolisuuteen totta kai pyritään, mutta moderaattorit eivät ole kaikkinäkeviä ja kaikkitietäviä, jotka lukevat foorumin kaikki viestit 24/7. Sitä varten on Report bad post -toiminto, jolla ylläpidon huomion saa herätettyä.Sen verran esittäisin kritiikkiä moderaattorin toiminnasta, että toivoisin teidän olevan tasapuolisia kun huomauttelette. Tässä ketjussa muut ovat menneet henkilökohtaisuuksiin, mutta missä oli tuolloin mode? Ei näkynyt mailla halmeilla. Tiedän, että tälläkin foorumilla on fanipoikien sisäpiiri, mutta älkää nyt sentään antako sen näkyä ihan noin räikeästi, että ette mitenkään puutu heidän touhuihinsa.
Silloin kun puutteellinen aloitusviesti huomataan. Joskus jotain pääsee lipsahtamaan ohi silmien, koska ei ylläpito edes kollektivisesti lue jokaista foorumille kirjoitettua viestiä taikka lue jokaista uutta ketjua.Minä en nyt ymmärrä tätä politiikkaa: milloin ylläpito kommentoi ja vaatii "parantamaan" aloitusviestiä ja milloin ei?
Kyllä, koska tuo avausviestikäytäntö ei näytä olevan edelleenkään erityisen hyvin tiedossa. En muista, koska tuo tapa on aloitettu, mutta kyllä tässä jo noin kahden vuoden ajan on koetettu parhaamme mukaan ylläpitää käytäntöä vähintään pelin perustiedot sisältävistä peliketjun avausviesteistä.Ja koetaanko KonsoliFINissä oikeasti että ylläolevan tyyppistä aloitusviestiä (tai itseasiassa vain toista kahdesta samanlaisesta) on jotenkin syytä kommentoida?
Viestisi oli itsessään muuten oikein hyvä, mutta sitä olisi pitänyt täydentää noilla perustiedoilla.En sano että aloitusviestini olisi jotenkin erityisen hyvä, jopa päinvastoin, mutta ainakin se on keskustelunavaus (kriitikoiden mielestä Vitan parhaasta) pelistä, josta kukaan muukaan ei ole aloitusta tehnyt. Sen tarkoitus on herättää ko. pelistä keskustelua, ja tämä keskustelu varmasti palvelisi genrestä - ja ylipäätään hyvistä peleistä - kiinnostuneita sivuston käyttäjiä.
Tuo on parin vuoden takaa ja voi olla, että tuohon aikaan käytäntöä ei vielä ollut.Tässä vielä toinen esimerkki, joita ei ole kommentoitu ylläpidon puolelta mitenkään:
Mallia hyvästä avausviestistä voi katsoa täältä. Näin vältytään siltä, että ihmiset kyselevät samoista perusjutuista vähän väliä. Eli mitä enemmän tietoa avausviesti tarjoaa, sitä vähemmän tulee turhia/turhauttavia kysymyksiä, joiden vastauksen olisi löytänyt heti ensimmäisestä viestistä.
EDIT: Kerettiinkö jo poistaa?
Jaahas. Poistiko Lebe80 omatoimisesti "2007" -kommentin vaiko ylemmät tahot?Hitto...taas yksi syy kiirehtiä PS3:n hankkimisen kanssa.
Ylläpidon toimesta poistettiin.Poistiko Lebe80 omatoimisesti "2007" -kommentin vaiko ylemmät tahot?
Ihan mielenkiinnosta kysyn niin saisi hieman tietoa moderaattorien linjauksesta.
Kuten varmaan huomaatte, niin viestejä on TAAS jouduttu poistamaan. Jatkossa ei olla välttämättä yhtä lempeitä. Koittakaa nyt puolin ja toisin pitää keskustelu asiallisena. Kaiken turhan kuittailun voi jättää poies. Muutenkin kannattanee harkita tarkkaan ennen postaus namiskan painamista, että mitä oikein haluatte viestillänne saavuttaa. Tällä hetkellä ketjun meininki näyttää lähinnä lastentarhan pihalla tapahtuvalta nokittelulta.