Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dante_727
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Yksinpelin ja moninpelin hekot "toimii" hiukan eri tavalla. Yksinpelissä hekoa liikutetaan vasemmalla sauvalla ja kallistellaan oikealla. L1 ja L2 ovat lentokorkeuden säätöön. Moninpelissä oikealla sauvalla kallistetaan(strafe) ja muutetaan lentokorkeutta. Oikealla ohjataan kopteria. On ihan erilaiset lentää, todellakin. Yksinpelistä ei juuri tutoriaaliksi ole tässä tapauksessa, IMO.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Yksinpelin ja moninpelin hekot "toimii" hiukan eri tavalla. Yksinpelissä hekoa liikutetaan vasemmalla sauvalla ja kallistellaan oikealla. L1 ja L2 ovat lentokorkeuden säätöön. Moninpelissä oikealla sauvalla kallistetaan(strafe) ja muutetaan lentokorkeutta. Oikealla ohjataan kopteria. On ihan erilaiset lentää, todellakin. Yksinpelistä ei juuri tutoriaaliksi ole tässä tapauksessa, IMO.

Näin on. Yksinpelissä lentomalli on tosi vakaa ja hekoa on mahdoton saada karkaamaan käsistä, mp:ssä näin ei todellakaan ole. Huomasin tämän viikoloppuna, kun pitkästä aikaa hyppäsin kopterin puikkoihin. Oli yllättävän hankalaa kun oli tottunut 1943:ssa lentokoneella lentämään.
Koptereissa on aika paljon eroja lentomallinnuksessa. Apache on ketterin ja helpoin lentää, venäläisten MI-28 seuraavaksi paras, tällä kylläkin joutuu tähtäämään ohjuksilla yllättävän paljon ristikon alle että osuu, ja MEC:ien KA-52 on huonoin joka alueella, todella kankea liikkumaan ja jos ei ampujaa ole jostain syystä mukana niin tankkien tuhoaminen on hankalaa(lentäjällä tykki pääaseena, ampuja käyttää ohjuksia).
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Se karttojen laajuus ja monipuolisuus juuri tekeekin koko sen monipuolisuuden josta siteeraamasi kirjoittaja kertoi. Tässä pelissä ei esim. myöskään ole samalla tavalla huorattuja aseita/luokkia, kuin CODeissa. Ja parasta on että vaikka tätä voi pelata yksinäisenä sutena, tämä kannustaa tiimityöhön huomattavasti paremmin kuin kehumasi COD. (Ja kyllä ne vihut ihan kelpo tavalla kuolevat, kunhan osuu. ;))
Aika pitkälti tätä juuri tarkoitin monipuolisuudella, enkä niinkään pelimuotojen määrää. Bad Company tarjoaa harvojen pelimuotojensa sisällä pelaajalle huomattavasti keskivertoräiskintää monipuolisemmat työkalut toteuttaa itseään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Näin on. Yksinpelissä lentomalli on tosi vakaa ja hekoa on mahdoton saada karkaamaan käsistä, mp:ssä näin ei todellakaan ole. Huomasin tämän viikoloppuna, kun pitkästä aikaa hyppäsin kopterin puikkoihin. Oli yllättävän hankalaa kun oli tottunut 1943:ssa lentokoneella lentämään.
Koptereissa on aika paljon eroja lentomallinnuksessa. Apache on ketterin ja helpoin lentää, venäläisten MI-28 seuraavaksi paras, tällä kylläkin joutuu tähtäämään ohjuksilla yllättävän paljon ristikon alle että osuu, ja MEC:ien KA-52 on huonoin joka alueella, todella kankea liikkumaan ja jos ei ampujaa ole jostain syystä mukana niin tankkien tuhoaminen on hankalaa(lentäjällä tykki pääaseena, ampuja käyttää ohjuksia).

Taitaa siksi olla tuo SP heko helpompi, koska kaikilla ei luonnistuisi tuo lentely noilla MP kontrolleilla. Mutta kun kerran hahmottaa tuon hekon käytön niin kyllä se hanskassa pysyy ja hyvin sillä voi tappojakin saada (kun osaa vähän päätellä mihin lentelee). Tosin kun kopteriin hyppää niin kannattaa olla porakone takataskussa (tai kaverilla)
Ja tosiaan enemmän lentelyä harrastavat huomaavat ko. eroja eri hekojen välillä. Onpahan taas osoitus miten paljon realistisuutta ajoneuvoihin on koitettu hakea (1943 koneden hyvät puolet olivat hiotut lähes oikeiksi). Ja toivottavasti saadaan lisää. Ainakin E3 BC2 sanottiin että ajoneuvoihin on panostettu lisää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Ei se MP:n Heko mun mielestä mikään NIIIIIN hankala ollut kun täällä annettiin ymmärtää. Tosin kerran vaan sitä kokeilein, en mennyt tonttiin heti vaikka joku niinkin veikkas :)

On se lentely ja tankkien tappaminen varmaan siistiä, mutta en mä silti oikein ymmärrä kun osa pelaajista kyttää koko ajan sitä OMG-Hekon spawnaamista. Pelissä on NIIIIN paljon muutakin hauskaa tekemistä, että ite en ole jaksanut siunata koko heko asialle vielä juuri ajatuksia.

Aika pitkälti tätä juuri tarkoitin monipuolisuudella, enkä niinkään pelimuotojen määrää. Bad Company tarjoaa harvojen pelimuotojensa sisällä pelaajalle huomattavasti keskivertoräiskintää monipuolisemmat työkalut toteuttaa itseään.

Toteuttaa itseään, nimenomaan. Hyvin sanottu! Tuon takia just on kyseessä niin viihdyttävä peli kun ei ole pakko noudattaa mitään samaa tuttua kaavaa joka pelikerralla.

Tosin ite olen kyllä sitä mieltä, että se lippujen nostelu pelimuoto on NIIIN WANHA juttu jo. Eikä siinä singahtelussa ole muutenkaan oikein mitään järkeä kun porukka siellä vilistää eri suuntiin lippuja nostaen ja laskien....välillä ammutaan joku -> BORING!

Kyllä tuo Kultaryntäily on pelimuotona ERITTÄIN tervetullut uudistus Bäfärintamalle. Siinä on niin paljon järkevämpi se tavoite johon tiiminä pitää pyrkiä kun "lippu-singahtelussa"

Tarvii myöntää, että ilman Gold Rushia mä en varmaan jaksas pelata koko peliä. Tosin mä nyt olen vähän kranttu, CODiinkaan en ilman S&D koskisi jne.

Ainakin E3 BC2 sanottiin että ajoneuvoihin on panostettu lisää.

Kumpa olis muuten muutettu se "penkin vaihtaminen" järkevämmksi. Vähän ärsyttävää venkslata itseään Light Tankin kaikki istumet läpi kun haluaa vaihtaa Päätykistä konsuun ja toisinpäin. En usko, että kukaan ikinä pelin aikana haluaa nimenomaan "takaluukkuun" istumaan tarkoituksella?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Kumpa olis muuten muutettu se "penkin vaihtaminen" järkevämmksi. Vähän ärsyttävää venkslata itseään Light Tankin kaikki istumet läpi kun haluaa vaihtaa Päätykistä konsuun ja toisinpäin. En usko, että kukaan ikinä pelin aikana haluaa nimenomaan "takaluukkuun" istumaan tarkoituksella?

Jep. Lähinnä äänistä ja käytöksestä on ollut puhetta. Mutta jos muokkaisivat että paikkaa vaihdettaisiin "ensisijaiseen". Eli hieman kuin tulisit ajoneuvoon, sinut ohjataan "parhaalle" paikalle mikä on avoinna. Tosin jos joku haluaa vaikka päätyä sinne taakse niin siinä tuleekin jo probleemi. Ei pitäisi koittaa väsyneenä keksiä näitä ratkaisuja :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Jep. Lähinnä äänistä ja käytöksestä on ollut puhetta. Mutta jos muokkaisivat että paikkaa vaihdettaisiin "ensisijaiseen". Eli hieman kuin tulisit ajoneuvoon, sinut ohjataan "parhaalle" paikalle mikä on avoinna. Tosin jos joku haluaa vaikka päätyä sinne taakse niin siinä tuleekin jo probleemi. Ei pitäisi koittaa väsyneenä keksiä näitä ratkaisuja :D

Mulla ei ole hirveesti ainakaan valittamista äänistä, eikä käytöksestä. Isolla tankilla 3 rd person moodissa joskus näkee osittain tankin "sisälle" Tuo on ainoa ongelma jonka olen spotannut paikan vaihdon lisäksi. Mutta aina on parantamisen varaa, eli hyvä vaan jos vielä optimoi!

Mut se paikan vaihto ei tod. olisi mikään ameriikan temppu. Esim:

- Oletuksena heitetään parhaalle paikalle
- Oletuksena ei vaihda kolmiolla paikalle, jossa ei asetta (esim. veneessä ja light tankissa)
- Jollain toisella napilla vanhaan tyyliin kahlataan kaikki paikat vuorotellen läpi (jos ei ole vapaita namiskoja, niin kahden napin yhdistelmällä tai vaikka liikkeentunnistusta hyväksi käyttäen)

Olisi aika helmi, vielä kun pelinkehittäjät itse käsittäs tuon niin olisi aika jeppis homma kakkosessa. En tie pitäskö jonnekin foorumille käydä ehdotteleen, ellei sitä jo joku ole tehnyt?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Mut se paikan vaihto ei tod. olisi mikään ameriikan temppu. Esim:

- Oletuksena heitetään parhaalle paikalle
- Oletuksena ei vaihda kolmiolla paikalle, jossa ei asetta (esim. veneessä ja light tankissa)
- Jollain toisella napilla vanhaan tyyliin kahlataan kaikki paikat vuorotellen läpi (jos ei ole vapaita namiskoja, niin kahden napin yhdistelmällä tai vaikka liikkeentunnistusta hyväksi käyttäen)

Olisi aika helmi, vielä kun pelinkehittäjät itse käsittäs tuon niin olisi aika jeppis homma kakkosessa. En tie pitäskö jonnekin foorumille käydä ehdotteleen, ellei sitä jo joku ole tehnyt?

Tuo olisi loistava. Ja kyllä minusta siellä ajoneuvon sisällä tyhjiä namukoita riittää. Ei kai siellä pahemmin nyt ole kuin yksi paikan vaihto- ja muutama ammuntanappi. Juuri joissain BF2 sai valita itse paikan. Toki näppäimistössä onkin hieman enemmän nappeja :D

Se olisi varmaan pitänyt silloin keväällä ehdotella. Tai meinaa jos testailevat jo peliä näissä eri tapahtumissa niin ei ne varmaan enää rupea muokkaamaan. Tai kukapa sen tietää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Jep. Lähinnä äänistä ja käytöksestä on ollut puhetta. Mutta jos muokkaisivat että paikkaa vaihdettaisiin "ensisijaiseen". Eli hieman kuin tulisit ajoneuvoon, sinut ohjataan "parhaalle" paikalle mikä on avoinna. Tosin jos joku haluaa vaikka päätyä sinne taakse niin siinä tuleekin jo probleemi. Ei pitäisi koittaa väsyneenä keksiä näitä ratkaisuja :D

Warhawkissahan ajoneuvossa paikkojen vaihtaminen on toteutettu viisaasti. "Paikanvaihtonappi" pohjaan ja ristikolla siihen suuntaan mille paikalle tahtoo.

Hyviä ideoitahan saisi kopioida :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Warhawkissahan ajoneuvossa paikkojen vaihtaminen on toteutettu viisaasti. "Paikanvaihtonappi" pohjaan ja ristikolla siihen suuntaan mille paikalle tahtoo.

Hyviä ideoitahan saisi kopioida :)

Näinhän se oli. Tosin itselle ei jäänyt viimeisimmästä WH kokemuksesta kummoiset tuntumat kun kesken bäfä peluun kokeilin. Jotenkin tuntui että bäfän nappeja oli kokoajan painelemassa, eikä sitten sujunut. Voisi pidemmällä totuttelulla saada ihmeitä tosin aikaan. Prototypeä olen jonkin aikaa pelaillut ja itsellä tuli ensin mieleen tämä aseenvaihdon järjestelmä. Eli warhawkin tapaan nappi alas, mutta tatista voi valita sitten paikan (tämä voisi toimia BF paremmin kun on enemmän kuin neljä paikkaa joissain koneissa).
PS: viimeisimmät ajoneuvokeskstelut voisi olla viisaampia tuolla BC2 puolella :o
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Tästähän rupeaa taas saamaan kiinni pitkän tauon eli 1943:n pelaamisen jälkeen. Jossain vaiheessa vain tuli ikävä Gold Rushia, niin siirryin takaisin B-companyyn ja ei sen jäkeen ole paljon 1943 ruudulla pyörinyt.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Sori, en jaksa etsiä koko ketjua läpi, joten pari tyhmää kysymystä jotka ovat alkaneet vaivaamaan nyt kun enemmän taas tahkoaa..

- Avautuuko karttoja moninpeliin sitä mukaa miten yksinpelissä etenee? Kun muistelisin etten golfkentällä aiemmin onlinessä mättänyt, mutta nyt yhden illan yksinpelin (ja muun muassa golfkentän kautta pälleiltyä) sellainen moninpelissäkin on nyt tarjolla.

- Onko tankeilla heikompia osumapisteitä? Melko toivotonta tankkien torjuminen RPG:llä tai muilla heittimillä useimmiten, kun useampi laaki pitäisi saada osumaan ennenkuin aivan liian isosta kanuunasta saa omille silmilleen. Eli lyhyemmin, minne hittoon sitä pitäisi tähdätä jotta maksimaalista damagea tulee?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

- Avautuuko karttoja moninpeliin sitä mukaa miten yksinpelissä etenee? Kun muistelisin etten golfkentällä aiemmin onlinessä mättänyt, mutta nyt yhden illan yksinpelin (ja muun muassa golfkentän kautta pälleiltyä) sellainen moninpelissäkin on nyt tarjolla.

- Onko tankeilla heikompia osumapisteitä? Melko toivotonta tankkien torjuminen RPG:llä tai muilla heittimillä useimmiten, kun useampi laaki pitäisi saada osumaan ennenkuin aivan liian isosta kanuunasta saa omille silmilleen. Eli lyhyemmin, minne hittoon sitä pitäisi tähdätä jotta maksimaalista damagea tulee?

1. Siis ne "uudet" mapithan tulivat päivityksen mukana, ei mitään tekemistä yksinpelin kanssa.

2. En ole varma asiasta, mutta tankkien "perään" kannattaa ampua, pitäisi tehdä enemmän damagea.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Sori, en jaksa etsiä koko ketjua läpi, joten pari tyhmää kysymystä jotka ovat alkaneet vaivaamaan nyt kun enemmän taas tahkoaa..

1 Avautuuko karttoja moninpeliin sitä mukaa miten yksinpelissä etenee? Kun muistelisin etten golfkentällä aiemmin onlinessä mättänyt, mutta nyt yhden illan yksinpelin (ja muun muassa golfkentän kautta pälleiltyä) sellainen moninpelissäkin on nyt tarjolla.

2 Onko tankeilla heikompia osumapisteitä? Melko toivotonta tankkien torjuminen RPG:llä tai muilla heittimillä useimmiten, kun useampi laaki pitäisi saada osumaan ennenkuin aivan liian isosta kanuunasta saa omille silmilleen. Eli lyhyemmin, minne hittoon sitä pitäisi tähdätä jotta maksimaalista damagea tulee?

1. Ei aukea, vaan se golfkenttä on tullut päivityksessä kahden muun kentän kanssa conquest pelimuotoon.

2. Tankin takaosa on heikoin kohta. En ole aivan varma mutta tykkitornin ja tankin rungon väliin ampuminen saattaa aiheuttaa vähän enemmän vahinkoa kuin ampuminen suoraan kylkeen tai keulaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

1. Ei aukea, vaan se golfkenttä on tullut päivityksessä kahden muun kentän kanssa conquest pelimuotoon.

2. Tankin takaosa on heikoin kohta. En ole aivan varma mutta tykkitornin ja tankin rungon väliin ampuminen saattaa aiheuttaa vähän enemmän vahinkoa kuin ampuminen suoraan kylkeen tai keulaan.

Luulisin että tankin pohja on heikoin osa. Mutta eipä siihen kyllä singolla pääse ampumaankaan. Mutta kasapanoksella tai miinalla tankit saa varmaan "helpoimmin" tuhottua.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Hienoa, kiitokset.

Yksinpeli kun ei ole nyt jaksanut viehättää, niin hyvä tietää että kaikki karkki on tarjolla ilmankin sen läpikahluuta...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

- Onko tankeilla heikompia osumapisteitä? Melko toivotonta tankkien torjuminen RPG:llä tai muilla heittimillä useimmiten, kun useampi laaki pitäisi saada osumaan ennenkuin aivan liian isosta kanuunasta saa omille silmilleen. Eli lyhyemmin, minne hittoon sitä pitäisi tähdätä jotta maksimaalista damagea tulee?

Mä olen ollut huomaavinani, että telaketjut on tankeissa kans heikko kohta.
Varmaa tietoa ei ole, mutta Battlefield 2:sessa asia oli näin ja kun saman firman tekele on kyseessä, niin luulisi että asiat pysyy perusosiltaan ennallaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Vähään aikaan en nyt ole tätä peliä pelannut, mutta eipä ole haitannut nuo lonewolfit snipujensa kanssa joista ei ole iloa kenellekkään. Yleensä pelit menevät siihen, että yksin näytän muille tekemisen mallia, tosin yleensä loppu tiimi valuu paikalle pikku hiljaa tankkeinensa ja saan rauhassa tuhottua yleensä kummatkin laatikot tankkien viedessä huomion. Joskus, siis todella harvoin sattuu itselleni todella hyvä tiimi. He tietävät mitä tehdä ja parhaimmillaan mittelö kestää alle 10min. Joskus on tietenkin mukava pelata vähän pitkä kestoisempia pelejä. Usein pitkässä pelissä viimeisille laatikoille päästessäni tapot ovat luokkaa 40+, paras tähän asti 61/7 Valley Runissa. Eli siis jos haluatte vähän kokeneempaa ja urheata soturia seuraksenne niin lisäilkää vapaasti.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Oli hauskat pelit Pqohin kanssa tänään. Hän tosin oli koko ajan häviöllä minulle. :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]

Oli hauskat pelit Pqohin kanssa tänään. Hän tosin oli koko ajan häviöllä minulle. :D

Mul kavi huono tsägä ku spawnasin vastustajan eteen melko useasti.
Ihmettelen miten sä niitä pisteitä sait vaikka olit kokoaika mun lähellä?
 
Ylös Bottom