Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3]
Ai että kun oon koukussa, 17 tuntia jo tässä lyhyessä ajassa tullu online aikaa ja yksärikin katottu. Ok, no vähän sairastellu tässä eli sen takia pelannu normia enemmän mut on se silti paljon ainakin mulle. Muilla peleillä ei ole pitkään aikaan ollut mitään asiaa koneeseen kun aina tekis mieli vaan mennä tuhoaan tai puolustaan laatikoita!
Nyt kun kokemusta on vähän tarttunut, niin voin kertoa miksi tämä on omasta mielestäni hyvä peli.
+ Pelaamisen helppous, siitä kun laitat koneen päälle menee minuutti niin olet hyvässä pelissä.
+ Edellä mainittu koskee myös frendin kanssa menemistä.
+ Mapit on upeita ja tuhoutuvat ympäristöt ei ole pelkästään silmäkarkkia vaan asialla on usein pelillisiä vaikutuksia.
+ Ajoneuvot, loistavasti tasapainossa. Jokasella on joku virka, mutta ei ole pakko käyttää ja ilmankin pärjää komiasti. Pieninä annoksina ihan hauskoja.
+ Nuupituupeilla ei voi huorata kuten melkein kaikissa räiskinnöissä yleensä. Päinvastoin, jos saat sillä tapon niin voit onnitella itseäsi. En ole huomannut, että millään muukaan ase olisi ylitehokas.
+ Auto-aim liimatähtäin on niin minimaalinen että harva sitä edes huomaa. Scopetettaessa lienee täysin kiinnni sohvan ja ohjaimen välistä osuuko, eli sillon sitä ei taida olla lainkaan. Tämä johtaa sellaseen seikkaan jota osaan arvostaa, eli hyvin ampuva voittaa huonommin ampuvan useimmiten.
+ Lägi ei haittaa pelaamista ja animaatio on kohtalaisen siistiä suuresta pelaajamäärästä huolimatta. Aiemmin taisin jossain jutella, että 80% peleistä ok. Nyt kun on enemmän pelannut, niin tavii sanoa että todellinen luku lienee jonkin matkaa yli 90% tuntumassa. Ihan yksittäisiä kertoja olen joutunut servereitä vaihtaan ja pelannut enemmän kun laki sallii. Peli toimii siis nykyään ihan erinomaisesti. EA:n huonomaineisista "paskaservereistä" ei ole siis mitään havaintoa enää tämän pelin kohdalla.
+ Gold Rush -pelimuoto.
+ UI, näet ruudulta kätevästi tarpeellisia juttuja. Esim. supporttina, että kenen tankki pitäs korjata tai ketä tarvis healiä. Näet myös, että missä omat viipeltää.
+ Mappeja on hyvä määrä, jos tuijotetaan pinta-alaa niin lääniä löytyy enemmän kuin mistään vakavasti otettavassa konsolin online-räiskinnästä.
+ Voicet Squadissa useimmiten toimii fine (tässä syy minkä takia 1943 sai jäädä odotteleen aikoja parempia ja siirryin pelaamaan tätä)
+ Tiimit on aina tasapainossa
+ Peli maksaa varmaan 2 tai 3 kymppiä tänäpäivänä
Tasapuolisuuden nimissä myös negoja pöytään, tosin näistä ei ehkä pääse häiritseen käytännössä kuin yksi pahemmin. Eli tämä eka:
- Jollain ihme logiikalla vihut näkyy joskus puolituntia tutkassa! Vaikka ne on mennyt jo nurkan taakke piiloon ja niitä ei varmasti ketään näe. Ja mitään sensoreita ei ole missään. Sama toisinpäin, eli kun ite on laittanut muutaman tyypin levyksi ja menee jonnekin piiloon vähän haukkaan happea, niin eikös sinne joku jurpo tule perässä tappaan sut. Mystisesti jostain näki, että olet siellä -> TÄMÄ ON ÄRSYTTÄVÄÄ. Onneksi kakkosessa tämä lienee korjattu, koska jo nelikolmosessa näin on. Tuon kanssa on kakkosta odotellessa nyt vaan elettävä ja ehkä koittaa opetella jotain kikkoja jolla sen tutkan saisi "karistettua"
- Ei mutea, eli jos Squadiin tulee joku hengittäjä tai rapistelija niin vaihtoehdot on joko kuunnella tai hylätä mikin käyttö totaalisesti -> AMATÖÖRIVIRHE tällaisessa pelissä imo.
- Ei privapelejä, no tämä olikin jo sanottu 1000 kertaa. Oli yksi osasyy minkä takia (tämäkin) BF-peli jäi julkaisussa kaupan hyllylle. Muistaakseni EA vielä jotain privapelejä lupaili sillon joskus vuosi sitten hyväuskoisille asiakkaille -> Arvasin, että puhuivat pehmosia. Ei kannattaisi lupailla sellasta jota ei pysty pitämään, varsinkaan EA:n jonka maineessa riittää muutenkin parantamisen varaa...
Semmonen lista tähän väliin, osa asioista on varmaan jo käsitelty kauan sitten täällä mutta ajattelin nyt laittaa tällasen yhden isomman yhteenvedon tähän väliin niin ei tarvi kaivaa lapiolla tätä ketjua selvittääkseen perusasioita pelistä.
Negoista huolimatta näkisin silti, että ilman muuta pelien parhaimmistoa extempore "otampa nyt pari matsia kun on puoli tuntia aikaa" -käyttöön.
Kunnon tiimipohjaiseen taktiseen mättöön (klaanipelit/privapeli) tämä ei taivu ollenkaan, eli siltä osin CODit ja Socomit pieksee Bäfät sata-nolla.
Kuitenkin, uskallan suositella niille jotka kaipaa vaihtelua räiskintärintamalle ja on tämän jostain syystä missannut. Varsinkin niille jotka teki saman virheen kun mä, eli demon perusteella unohti koko pelin. Nyt tarvii sanoa, että ihan eri peli tässä on kyseessä kun se demoräpellys. Hinta laatu suhteeltaan peli näyttää parhaalta ostokselta mulla PS3 aikana, paremmalta siis kuin jopa Bäfä 1943 jossa siinäkin sai rahallensa vastinetta todella mukavasti.