Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä PSP:stä!

Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Onks Konsolifin edelleen sitoutumaton ja voittoa tavoittelematon?
On.

Miksi ylläpito rupee dissaamaan henkilöitä, joilla on Sonyn laitteiden kanssa ongelmia?
Missä kohtaa olen dissannut? Olen yrittänyt tässä aidosti ja vilpittömästi auttaa. Se kehoitus peiliin katsomisesta ei ollut mitään tarkoituksellista vinoilua. Anteeksi, jos sen sellaisena käsitit.

Jos tämä on Konsolifin-sivuston mielestä hyvää asiakaspalvelua niin vähän käy arveluttamaan tämän sivuston puolueettomuus...
En ole myöskään mielestäni väittänyt, että tuo olisi hyvää asiakaspalvelua. Muutamaa viestiä aiemmin sanoin:

Totta on, että kuluttajan kannalta parantamisen varaa olisi.
Tuo ei tarkoittanut, että kuluttajan pitäisi parantaa tapojaan, vaan että kuluttajan pitäisi saada parempaa palvelua (esim. aidosti globaalin tuotetuen muodossa).

Siis on päivänselvää, että olet tuohtunut ja haluaisit parempaa asiakaspalvelua. Mutta Nordisk Film ei voi sitä sinulle antaa. Niinpä pitää käyttää muita keinoja. Olen ehdottanut sinulle, että olet yhteydessä kuluttajaneuvontaan tai laitteen myyneeseen liikkeeseen tai tuohon Thaimaan viralliseen PS-tukeen. Eikö näistä mikään oikeasti kelpaa?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

No mä kärjistin asiaa omalta osaltani vähän tahallaan. Sony on maailmanlaajuinen ja luotettu firma ja varmaan jokainen PSP:n ostaja olettaa saavansa apua oman maansa tuotetuelta ongelmien sattuessa (viimeistään setelitukkua heiluttamalla). Mä en todellakaan rupea soittelemaan mihinkään Sonyn thaineuvontaan tai siihen pikkumyymälään mistä koneen ostin.

Konsolifin-palvelua yhtään tämän enempää dissaamatta (olen pitkäaikainen fani) totean vain että jos Sonyn tuotetuki on tällä tasolla, saa laitteet jäädä jatkossa kaupan hyllyyn.

Tässä vielä opettavaisena esimerkkinä yksi Apple-case: Suomesta ostettu Macbook hajosi pitkällä Thaimaan matkalla. Kävelin viralliseen Apple-huoltoon Bangkokissa ja laite otettiin huoltoon ilman kuittien tai muiden kyselyä veloituksetta. Ongelmaksi koitui tosin näppis, joka olisi pitänyt vaihtaa eikä varastosta löytynyt suomi-ääkkösillä varustettua varaosaa. Tilanteesta jäi kuitenkin hyvä fiilis, koska asiaskasta sentään yritettiin auttaa.

Mutta kukin tehkööt tavallaan. En vain ymmärrä mitä Sony hyötyy tällaisesta järjestelystä...
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Sony on maailmanlaajuinen ja luotettu firma ja varmaan jokainen PSP:n ostaja olettaa saavansa apua oman maansa tuotetuelta ongelmien sattuessa (viimeistään setelitukkua heiluttamalla).
Tämäkin on totta. Kannattaa antaa NF:n suuntaan palautetta ja kysyä, voisivatko tällaisissa tapauksissa antaa jotain muunlaisia toimintaohjeita, jottei kuluttajalle jäisi hapan maku suuhun.

Mä en todellakaan rupea soittelemaan mihinkään Sonyn thaineuvontaan tai siihen pikkumyymälään mistä koneen ostin.
Ehkä se Kuluttajavirasto-kortti kannattaa kuitenkin pelata?

Jos jostain rajat ylittävän kaupan asiasta tulee paljon ilmoituksia, voi Kuluttajavirasto kysyä yhteistyön mahdollisuuksia muiden maiden kuluttajaviranomaisilta.
Siitä ei todennäköisesti ole välitöntä apua tähän tilanteeseen, mutta kuten tuon iPhone-huoltoasian kanssa huomattiin, pitkäjänteisellä kansalaisaktiivisuudella voi saada toivottuja tuloksia.

Tilanteesta jäi kuitenkin hyvä fiilis, koska asiaskasta sentään yritettiin auttaa.
Ymmärrettävästi. Mutta yhtä ymmärrettävää minusta on se, että eri mailla ja valmistajilla on erilaiset takuu- ja huoltokäytännöt. Toiset toimii paremmin, toiset huonommin.

En vain ymmärrä mitä Sony hyötyy tällaisesta järjestelystä...
Todennäköisesti Sony ei hyödy juuri mitään, mutta Nordisk Film hyötynee siinä, ettei joudu maksamaan sellaisten laitteiden takuuvaihdoista, jotka eivät heille kuulu.

En tiedä, miten kulut näissä takuuasioissa jakautuvat, mutta oletettavasti NF:lle jokaisesta vaihdosta kuluja koituu. Ja jos jostain pitää säästää, on valittu tällainen linja.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Todennäköisesti Sony ei hyödy juuri mitään, mutta Nordisk Film hyötynee siinä, ettei joudu maksamaan sellaisten laitteiden takuuvaihdoista, jotka eivät heille kuulu.

En tiedä, miten kulut näissä takuuasioissa jakautuvat, mutta oletettavasti NF:lle jokaisesta vaihdosta kuluja koituu. Ja jos jostain pitää säästää, on valittu tällainen linja.

Muistutukseksi vielä: Alkuperäinen Sonyn viralliselle tuotetuelle lähettämäni viesti sisälsi selvän kysymyksen:

"Onnistuuko takuuhuolto toisesta maasta ostetulle laitteelle? Ja jos ei niin minkä hintainen tuo huolto mahtaa olla? Mihin laite pitää toimittaa huollettavaksi?"

En missään vaiheessa olettanut, että takuu olisi kansainvälinen. Olin valmis maksamaan huollosta. Jos Sony myy pelikonsoleita, joita ei pysty huoltamaan missään, pitäisi siitä mielestäni mainita jo myyntihetkellä. Itselleni tämä ainakin tuli yllätyksenä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Muistutukseksi vielä: Alkuperäinen Sonyn viralliselle tuotetuelle lähettämäni viesti sisälsi selvän kysymyksen:
Selvään kysymykseesi et saanut tarpeeksi selvää vastausta (eli ei tarjottu muuta vaihtoehtoa kuin uuden laitteen ostaminen).

Olin valmis maksamaan huollosta. Jos Sony myy pelikonsoleita, joita ei pysty huoltamaan missään, pitäisi siitä mielestäni mainita jo myyntihetkellä. Itselleni tämä ainakin tuli yllätyksenä.
Myyjä Thaimaassa tuskin on tietoinen Suomen PlayStation-takuuasioista. Ja tuo "ei pysty huoltamaan missään" ei tietystikään ole totta. Kyllä ne jossain pystyy huoltamaan, mutta Suomesta käsin se Thaimaa on kieltämättä epäkäytännöllisen kaukana.

Sitä en tiedä enkä keksi mitään järkevää selitystäkään, miksei Nordisk Film voisi maksua vastaan takuuvaihdattaa EU:n ulkopuolelta ostettuja PlayStation-tuotteita.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Jos Suomen virallinen Playstation -tuki vastaa sähköpostiviestiin näin: "Ainoa neuvoni on se, että kannattaa harkita uuden PSPn ostamista", niin mitä mitä mieltä olet Sonyn virallisen Playstation-tuen laadusta?
Onko kyllä outoa toimintaa. Itse kyllä soittaisin tuonne tukeen. Luulisi että puhelimitse saisi neuvoteltua jonkunlaisen huoltodiilin. Ja jos edelleen sama tyly vastaus, niin kysyisin kenelle asian voi eskaloida. Toivottavasti saat PSP:n huollettua.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Onko kyllä outoa toimintaa. Itse kyllä soittaisin tuonne tukeen. Luulisi että puhelimitse saisi neuvoteltua jonkunlaisen huoltodiilin. Ja jos edelleen sama tyly vastaus, niin kysyisin kenelle asian voi eskaloida. Toivottavasti saat PSP:n huollettua.

Pitäköön tunkkinsa. En mä rupea nöyristelemään ja kerjäämään mitään palvelua. Sony kyllä menettää tässä enemmän rahaa kuin säästää, koska mä sentään ostin aika paljon pelejä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Pitäköön tunkkinsa. En mä rupea nöyristelemään ja kerjäämään mitään palvelua. Sony kyllä menettää tässä enemmän rahaa kuin säästää, koska mä sentään ostin aika paljon pelejä.

Soita sinne ja uhkaile kuluttaja-asiamiehellä, saattaa olla että palvelun taso kummasti parantuu. Kyllä PSP pitää saada korjattua ainakin rahaa vastaan, ihan sama mistä se on ostettu.. Ja jos ei onnistu niin sitten tosiaan kuluttaja-asiamies kehiin ihan vittuilun ilosta, kiusa se on pienikin kiusa vittumaista firmaa kohtaan.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Jos tämä on Konsolifin-sivuston mielestä hyvää asiakaspalvelua niin vähän käy arveluttamaan tämän sivuston puolueettomuus...
Ruokkivaa kättä ei purra. Nordisk Filmin epämääräiset käytännöt menee läpi vain kotinsa Sonyn markkinastandin kaltaiseksi vuoranneille.

Tällaisen Support-sivun löysin Thaimaan virallisilta PlayStation-sivuilta. Ehkä tuolla pääsee alkuun?

*reps* Asiallinen vastaus. :D
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Ruokkivaa kättä ei purra. Nordisk Filmin epämääräiset käytännöt menee läpi vain kotinsa Sonyn markkina standin kaltaiseksi vuoranneille.
Terve tuloa käymään meillä. Voit itse etsiä sen Sony-alttarin sieltä. Voin kertoa, että ei löydy. Ja jos noita viestejäni ajatuksella lukee, en mielestäni missään vaiheessa väitä, että PlayStationin takuukäytäntö Suomessa olisi täydellinen. Siinä on selvästikin varaa parantamiseen, kun liikutaan tämän kaltaisissa erikoistapauksissa.

*reps* Asiallinen vastaus. :D
Ehdin nähdä alkuperäisen versiosi tästä kommentista, ja olen kyllä jyrkästi eri mieltä. En tiedä, mistä kiikastaa, jos oikeasti vilpitön yritykseni auttaa nähdään "tyylipuhtaana vittuiluna". Vai olisiko oikea tapa "auttaa" olla tarjoamatta mitään vaihtoehtoja ja yhdessä kirota, että onpa paskaa palvelua? Sehän se varmastikin viekin asiaa eteenpäin.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Kiitos vinkeistä. Tilanne nyt vaan oli sellainen, että mä en etsinyt varsinaista apua vaan halusin vain ilmaista tyytymättömyyteni Sonyn tapaan hoitaa asiaa. Joten noi sun vinkit saattoi tulkita Sonyn puolusteluksi. Ymmärrän kyllä, että yritit jeesata. Se homma kuuluis kyllä oikeasti laitteen valmistaneelle firmalle, mutta onneksi on Konsolifin...
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Tilanne nyt vaan oli sellainen, että mä en etsinyt varsinaista apua vaan halusin vain ilmaista tyytymättömyyteni Sonyn tapaan hoitaa asiaa.
On tuo auttaminen vaan niin syvälle juurtunut ominaisuus. :p Itse näen tilanteen siten, että jos jollain on ongelma laitteensa kanssa - olipa se mikä hyvänsä - ja tiedän asiasta jotain, pyrin tarjoamaan apua. Oletettavasti laitteen omistaja loppujen lopuksi olisi tyytyväisempi saadessaan avun seurauksena toimivan laitteen kuin pelkkää "joo-o, olen ihan samaa mieltä, ei toimi nää hommat, voi perhanan perhana" -symppausta.

Mutta ehkä voi olla sitten tilanteita, joissa laitteella ei ole enää oikeastaan merkitystä, vaan tärkeintä on päästä avautumaan - mikä on sekin ymmärrettävää. Itsestäni vaan tuntuu aika keljulta, että sivusta tullaan vielä naljailemaan ja vihjailemaan fanipojaksi, kun apua on "kehdannut" tarjota. Mutta niin kai se joskus on, että kiittämättömyys on maailman palkka.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Pitäköön tunkkinsa. En mä rupea nöyristelemään ja kerjäämään mitään palvelua. Sony kyllä menettää tässä enemmän rahaa kuin säästää, koska mä sentään ostin aika paljon pelejä.

Jos huolto ei onnistu ja peukalo ei ole keskellä kämmentä konsolin voi korjata myös itse. UMD aseman saa edullisesti DealExtremestä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Huomasin vasta nyt ton viimeisimmän vastauksen. Kiitokset tuosta. Pitänee leikkiä elektroniikka-asentajaa jossain vaiheessa. Kerron sitten miten kävi :)
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Onnistuuko tuo PSN sharettaminen jotenkin?
Latasin eka omalla pelin, sitten koitin ladata kaverin tunnuksilla niin masiina sanoo etten voi ladata toisen henkilön tunnuksilla.
Luulis sen ny onnistuvan...
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Onnistuuko tuo PSN sharettaminen jotenkin?
Kyllä ja ei. PSP voi olla aktivoituna VAIN YHDELLE PSN-tunnukselle kerrallaan. Joten jos aktivoit sen kaverisi PSN-tunnuksella, eivät omalla tunnuksellasi ladatut/ostetut pelit, demot yms. enää toimi.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Väännetään vielä rautalangasta :cool:

Lataan oman pelin kortille->aktivoin koneen kaverin tunnuksella ja lataan hänen pelin kortille->aktivoin koneen omalle tunnukselle ja kaverin peli ei toimi enään kortilta?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

No onpahan hanurista!!! Miks ps3:lle ei ole tehty sitten samoin niin jäis kaikilla sharet pois ja sony sais massii?
 
Ylös Bottom