Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä PSP:stä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Nyt alkoi kiinnostaa tehdä jenkki-tili storeen tuon supi suomalaisen tilini rinnalle, jotta pääsisi käsiksi houkuttaviin tarjouksiin rapakon takaa.
Mitenköhän tämä mahtaa onnistua vai pystyykö ylipäänsä olemaan kahta tiliä ?
Entä toimiiko eurooppa tilillä ladatut pelit ja UMD-pelien savet normaalisti vaikka käyttöön ottaisiki jenkki tilin?

Muistan jossain nähneeni keskustelua aiheesta, mutta en taas millään onnistunut löytämään järkeviä neuvoja tähän niin pitää kysyä joltain itseäni viisaammalta.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Mitenköhän tämä mahtaa onnistua vai pystyykö ylipäänsä olemaan kahta tiliä ?
Tähän kysymykseen vastaus löytyy muutaman viestin takaa:
Kyllä voi, mutta ongelmaksi muodostuu se, että PSP voi olla aktivoituna vain yhdelle PSN-tunnukselle kerrallaan. Eli jos PSP:llä on esim. suomalaisella PSN-tunnuksella ostettuja pelejä, eivät ne toimi sen jälkeen, kun laite onkin aktivoitu jenkki-PSN-tunnarille. Noita aktivointeja voi toki venkslata PS3:n avulla edestakaisin, mutta se on melkoisen työlästä.
Entä toimiiko eurooppa tilillä ladatut pelit ja UMD-pelien savet normaalisti vaikka käyttöön ottaisiki jenkki tilin?
Kyllä toimii. PSP:llä tallennuksia ei ole sidottu mitenkään mihinkään tunnukseen.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Dear Eki,

Täällä on ollut puhetta jenkki/suomi-storen yhteensopivuudesta samaan laitteeseen, mutta nopealla ketjun selaamisella en löytänyt vastausta tähän:

Minulla on PSPgo, johon olen ladannut melko monta peliä (suurimman osan PS3:en kautta, eli pelit löytyvät sieltäkin). Jos piruuttani ostan rinnalle esim. PSP3000:en, voinko pitää samaa tiliä - ja samoja pelejä - kahdella PSP:llä?

Mitä jos laitan PSP A:n myyntiin (tai se menee vaikkapa rikki)? Voinko siirtää pelit ja PSN-tilin PSP B:hen ja poistaa tilin ja pelit PSP A:sta? Olen käsittänyt että Sonyn politiikka on, että pelejä voisi näin siirtää, kun taas Nintendon mielestä pelit ovat laitekohtaisia?

Iso kiitos sille joka vaivautuu vastaamaan!
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Minulla on PSPgo, johon olen ladannut melko monta peliä (suurimman osan PS3:en kautta, eli pelit löytyvät sieltäkin). Jos piruuttani ostan rinnalle esim. PSP3000:en, voinko pitää samaa tiliä - ja samoja pelejä - kahdella PSP:llä?
Parahin kolmikirjaiminen nimimerkki, nämä ovat normaaleja kysymyksiä ikäisellesi pojalle tuossa ikävaiheessa, etenkin näin keväällä.

Eiku väärä palsta, sori.

PSP:llä laiteaktivoinnit toimivat kuten PS3:lla, eli samalla PSN-tunnuksella voi olla max. 5 aktivoitua PSP-järjestelmää yhtä aikaa.

Mitä jos laitan PSP A:n myyntiin (tai se menee vaikkapa rikki)? Voinko siirtää pelit ja PSN-tilin PSP B:hen ja poistaa tilin ja pelit PSP A:sta?
Toimivan PSP:n voi deaktivoida, jolloin yksi laiteaktivointi vapautuu PSN-tunnuksellesi. Deaktivoidulla laitteella ei voi käyttää Storesta lataamaasi sisältöä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Toimivan PSP:n voi deaktivoida, jolloin yksi laiteaktivointi vapautuu PSN-tunnuksellesi. Deaktivoidulla laitteella ei voi käyttää Storesta lataamaasi sisältöä.
Käsittääkseni myös toimimattoman/myydyn/kadonneen/varastetun laitteen voi deaktivoida ottamalla yhtetty Sonyn tukeen, jolloin kaikki laitteet deaktivoidaan kerralla. Tämän voi tehdä vain kerran, koska deaktivoidulla laitteella voi pelata sinne jo ladattuja pelejä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Hei onko kenelläkään tullu psp:n näytön "sisälle" tummia tahroja? Ne eivät ole kuolleita pikseleitä vaan ne ovat jotain 1x2 cm laajuisia ja niitä on eri kokoisia. Niitä tulee vaan lisää kun psp on kauan ollut pois käytöstä. Haluaisin tietää miten korjantuu
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Hei onko kenelläkään tullu psp:n näytön "sisälle" tummia tahroja? Ne eivät ole kuolleita pikseleitä vaan ne ovat jotain 1x2 cm laajuisia ja niitä on eri kokoisia. Niitä tulee vaan lisää kun psp on kauan ollut pois käytöstä. Haluaisin tietää miten korjantuu

Onko se näyttö ollut puristuksissa jonkun painavan tavaran alla ?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Onko se näyttö ollut puristuksissa jonkun painavan tavaran alla ?
No se on ollut psp kantolaukussa, mutta ei se nyt mitenkään sitä voi puristaa kun näytön ja laukun "kannen" välissä on väliä jotain 2cm. Niitä on näytön sivuilla ja reunoilla, jotkut on isompia kuin toiset. harmahtavan läpinäkyviä ne on.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

No se on ollut psp kantolaukussa, mutta ei se nyt mitenkään sitä voi puristaa kun näytön ja laukun "kannen" välissä on väliä jotain 2cm. Niitä on näytön sivuilla ja reunoilla, jotkut on isompia kuin toiset. harmahtavan läpinäkyviä ne on.

Koitin etsiä yhtä juttua aiheesta, mutta en löytänyt enää sitä. Jossain ihme foorumilla törmäsin vastaavaan. Siellä väännettiin juttua siitä, että nuo häipyvät ajanmyötä jos konettä käyttää ja että joku oli onnistunut saamaan sonyn "rebrush":haamaan näytön kuntoon. Aika hatarat tiedot jokatapauksessa kun tuon jutun lukemisestakin on jo vuosia.

Ehkä yksi peliliike voisi kuitenkin olla yhteydenotto tuotteen myyneeseen kauppaan tai vaikka maahantuojaan. Jos ei muuten niin edes tiedustellaksesi, että voisiko heillä olla tietoa siitä, mistä tuo asia johtuu.

Psp:hen pystyy myös itse vaihtamaan näytön jos saa sellaisen hankituksi. Mikään läpihuuto juttu ei kuitenkaan ole kyseessä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Moi

Pystyykö kukaan auttamaan?

Mulla on vajaan viikon vanhat PSP 3004 konsolit. Olemme yrittäneet jakaa pelin, eli pelata samaa peliä ( Little big planet ) yhtäaikaisesti ad hoc-tilassa. Konsolit ei kuitenkaan löydä toisiaan vaikka kanava on sama, wlan-päällä ja virransäästöt offilla.
Eli kaikkien niiden ohjeiden mukaan olen toiminut mitä olen löytänyt.

Onko jotain vielä tekemättä vai laitteissa vikaa?


Etukäteen kiitti!

piippo
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Mistä löytää niitä remote controlleja psp:n headseteille, kun niitä ei headsetin mukana tullut?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Tuossa on tullut viime päivien aikana katseltua tuota Sony PSP Go:ta ja varsinkin kun niillä on nyt se tarjous, että 10 peliä tulee kaupan päälle niin on alkanut kiinnostamaan entistä enemmän. Tässä on vaan se ongelma, että Sonyn pojat on keksinyt, että GO:ssa ei tarvita enään pelilevyjä vaan pelit pitää ladata netin välityksellä ja vieläpä langattomalla yhteydellä eli tässä pitäisi sitten tätä varten hommata langaton modeemi? :confused:

Itseltäni löytyy jo ennestään PS3:n niin onko mitenkään mahdollista käyttää tuota Plösöä välikappaleena pelejä ladattaessa, Bluetoothia hyödyntäen kenties? Onhan tämä nyt hieman takapuolesta, että uusi modeemi pitää vielä ostaa, että saa nuo pelit itselleen. Sehän on sitten jo lähes sama hinta mitä PS3:n maksaa. :(
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Tietokoneelle voi laittaa mediaGon, joka on softa, jolla voi ladata PSN kamaa. Mie ainaki latailen kaikki PSN-pelini tietokoneen kautta.

Niiden ilmaisten pelien lataaminen pitää aloittaa PSP:eellä, mutta silloinhan voi käyttää kaverin Wlania tms.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Tietokoneelle voi laittaa mediaGon, joka on softa, jolla voi ladata PSN kamaa. Mie ainaki latailen kaikki PSN-pelini tietokoneen kautta.

Niiden ilmaisten pelien lataaminen pitää aloittaa PSP:eellä, mutta silloinhan voi käyttää kaverin Wlania tms.

Tuossa on vain sellainen probleema, että ei ole Wlania kenelläkään tutulla. Sehän tässä onkin se ongelma tällä hetkellä. Modeemit maksaa kivasti ja onhan se nyt ihan hemmetin kivaa, että se PSP Go:n hankkiminen kaatuu luultavammin sitten tälläiseen paska ratkaisuun Sonylta kuin "langaton netti pakko". Nintendo DSi taitaa olla sittenkin se toimivin ratkaisu käsikonsoleista.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Tuossa on vain sellainen probleema, että ei ole Wlania kenelläkään tutulla.
En tiedä, missä päin Ostrobothniaa tarkemmin sanottuna asut, mutta nykyään käytännössä jokaisessa tuppukylässäkin on vähintään joissain julkisissa tiloissa (esim. baarit, McDonald's-ravintolat) ilmaisia WLAN-pisteitä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Niin, ja itse kun olen mökillä, niin käyn kirjastossa koneella ja käytän heidän wlaniaan kännykällä tai PSP:llä jos tarvitsen. Täällä pikkukylässä ei tarvi mitään verkkotunnuksia tms wlanin käyttämiseen, vaan se on ihan suojaamaton ja vapaasti käytettävissä. Vaihtoehtoja on monia ja aivan varmasti läheltäsi löytyy jonkinlainen paikka.

E: Niin joo, toistaisin kysymykseni, kun ei vastausta ole kuulunut:

Mistä löytää niitä remote controlleja psp:n headseteille, kun niitä ei headsetin mukana tullut? Ei ole tullut nähtyä missään kaupoissa, vaikken tarkemmin ole etsiskellytkään.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Moi.

Olen pitkään nyt ajatellut hankkivani PSP:n, mutta olen vähän kahden vaiheilla.
Molemmat PSP-3000 ja PSP "go" ovat mielestäni suht hyviä.

Pidän itse Go'n 16gt flash muistista, koska näin todellakin kasa pelejä kulkee mukanani, mutta taas PSP-3000 on auki myös muiden kauppojen tarjouksille Storen lisäksi ja osan peleistä voi siis hankkia UMD:nä halvemmalla. Kokoa vaan kolmetonniselta löytyy aika paljon, eikä se kulje siis niin hyvin kylläkään välttämättä mukana, toisaalta pieni koko tuntuu olevan parissa asiassa Go'llekin huonoksi, koska näppäimet tuntuvat pitkän session jälkeen todella pieniltä ja jotenkin "analogin" sijoitus on huono, kun taas vanhanmallisessa PSP-3000:ssa "analogi" on sijoittettu paremmin (olen testannut molempia enemmän kuin kaupassa, veljelläni oli PSP Slim&Lite ja nykyään PSP go).

Akkukin olisi olla pitkäkestoinen, kuinka kauan suunnilleen molempien akut kestävät pelikäytössä (tietenkin pelistä riippuen)? Ja paljon mahdolliset lisäakut 3000:een maksavat?
Hinnaltaanhan PSP-3000 olisi halvempi, mutta PSP Golla sais 10 peliä heti mukaan.
Ja halvalla ainakin Briteistä 3000:eenkin saisi sen 16gt muistia, joka olisi jo suht aika riittävä.

Jos tästä tekstistä sai mitään selvää, niin kumpi minun tilanteessani "asiantuntijoiden" mielestäni minun kannattaa käydä poistamassa kaupan hyllyiltä?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Jos tästä tekstistä sai mitään selvää, niin kumpi minun tilanteessani "asiantuntijoiden" mielestäni minun kannattaa käydä poistamassa kaupan hyllyiltä?
Toisen puolesta on tällaisessa tapauksessa vaikea sanoa mitään. Olet varsin hyvin listannut kummankin laiteversion hyviä ja huonoja puolia. Loppujen lopuksi on ihan itsestäsi kiinni, kumman ostat (eli kumman mallin hyvien ja huonojen puolien suhde on sinun käyttötottumuksillesi ja kukkarollesi sopivin).
 
Ylös Bottom