Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitäs väliä sillä on jos noita pelejä löytyy myös toiselta konsolilta..?
No esim. mua 360:n omistajana kiinnostaa PS3 vain sen hyvien yksinoikeuspelien vuoksi. Lisäksi multiplattarien 360-versiot ovat oikeastaan ihan kategorisesti PS3-versioita parempia, joten esim. noista PS3:n huippupeleistä viitisenkymmentä on ainakin jossain määrin parempi pelikokemus 360:llä.

No esim. mua 360:n omistajana kiinnostaa PS3 vain sen hyvien yksinoikeuspelien vuoksi. Lisäksi multiplattarien 360-versiot ovat oikeastaan ihan kategorisesti PS3-versioita parempia, joten esim. noista PS3:n huippupeleistä viitisenkymmentä on ainakin jossain määrin parempi pelikokemus 360:llä.

Parempi on tässä aika häilyvä käsite. Useimmiten erot ovat kärpäsen ulosteen luokkaa. Jos pelikokemuksensa haluaa pilata PS3:lla sen vuoksi, että XO-versiossa on yksi sahalaita vähemmän, niin siitä vaan.
Useimmat eivät tälläisistä välitä. Välittäjien elämäntehtävänä on ilmeisesti etsiä nämä kaikki pikku erot ja lähteä ristiretkelle toisen konsolin maille saarnaamaan niistä.

Parempi on tässä aika häilyvä käsite. Useimmiten erot ovat kärpäsen ulosteen luokkaa.

Useimmiten muttei aina. Esimerkiksi Dirt pelissä on huomattava ero X0:n hyväksi. Vastaavasti X0:lla Oblivion on kamalan näköinen jos on tottunut PS3-versioon.

Eniten miettisin pelien bugisuutta. Taasen esimerkiksi GTA IV jumitti PS3:lla enemmän julkaisun aikaan. Ensimmäinen ohje oli poistaa tallennus, jota ikävä kyllä tottelin (47% tippui 15%). Kaipa voisi nyt jatkaa kun bugi on liiskattu. Kun taasen Oblivion boksilla bugaa noiden DLC puolesta. Esimerkiksi Mysic Emperioum kauppaan joudun aina boksilla tiirikoimaan itseni sisään. Se ovi on aina lukossa, välittämättä kellon ajasta.

Huh? Nyt en kyllä tajunnut mikä pointti tuossa videonpätkässä on.

No Wii Music on niin hardcorea että pelissä voi soittaa mm. koiran äänillä ja Famicomilla (muistaakseni 60 eri soitinta, joo ja on siellä "oikeitakin" soittimia). Guitar Herot ja Rock Bandit on tähän verrattuna casualia!

No Wii Music on niin hardcorea että pelissä voi soittaa mm. koiran äänillä ja Famicomilla (muistaakseni 60 eri soitinta, joo ja on siellä "oikeitakin" soittimia). Guitar Herot ja Rock Bandit on tähän verrattuna casualia!

Kuulostaa lähinnä trollaamiselta, mutta miten vaan.

Kuulostaa lähinnä trollaamiselta, mutta miten vaan.

Sori. Yritin vain heittää vähemmän vakavampaa viestiä kun on mennyt viime aikoina niin vakavaotsaiseksi paatokseksi konsolisotiminen tässä ketjussa.

Päinvastoin, tästä ohjausjärjestelmästä saatavat parhaat hetket nähdään nimenomaan pelin loppupuolella esim. Celestian lohharipomossa ja lopulta Ganon-taistelussa.

Kuitenkin koko pelin aikana heilautus on paljon mielekkäämpi tapa kuin napinpainelu miekankäyttöön, koska Zeldassa se on tehty niin sulavasti. Sivallukset irtoavat pelaajan kädestä kevyesti ja täsmällisesti, juuri silloin kuin haluaa, eikä puolen sekunnin viiveellä kuten esim. Marvel Ultimate Alliancen purkitetut animaatiot. Kun tällainen yksinkertainen elepohjainen liikkeentunnistusohjaus toteutetaan hyvin, on tuntuma aivan eri tasolla kuin napinpainelussa. Kyllä Twilight Princess olisi ollut heikompi peli, jos olisi koko pelin ajan joutunut naputtelemaan Wiikaken A-nappia samanlaisella tuntumalla kuin aikaisemmissa Zeldoissa.

Ajattelin kyllä lisätä tuon perään, että olisivat saaneet lisätä option käyttää haluamaansa hyökkäystapaa, mutta päätin jättää sen tekemättä. Nähtävästi tämä oli virhe.

Ehkä olen PC-pelaajana vaan tottunut liian hyvään, kun pidän tällaista asiaa typeränä ja anteeksiantamattomana suunnittelumokana. Ei tämä peliä pilaa tai huononna, mutta luulisi mahdollisuuden käyttää A:ta lyöntiin ohjaimen heiluttamisen sijaan lisäämisen olevan suhteellisen pieni juttu. Kiva kuulla, että sinä pidit Nintendon valinnasta, mutta itse olisin enemmäin kuin mielelläni vaihtanut tavallisen lyönnin A:han. Onpa sitä jotkut ostaneet Cube-version Wiin vastaavan sijasta ihan pelkästää ohjauksen takia.

Näkisinkin enemmän kuin kohtuullisena, että peleille, jotka on julkaistu/julkaistaan käytännössä täsmälleen samanlaisina myös eri konsol(e)ille, lisättäisiin tuki Classic-ohjaimelle. Wiin Resident Evil 4:sta tämä mahdollisuus löytyy, Twilight Princessistä ja Okamista ei. Etenkin Okamissa tämä suunnittelumoka näkyy ikävästi, sillä moni on sanonut Wii-version ohjausta PS2-versiota huonommaksi (itse en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta kuin Wiin versiosta, ja siitäkin vain pari tuntia).

No siis LBP on varmaan tosi iso juttu PS fänböylle. Meille muille se peli on aikalailla täyden pelin hinnalla myytävä kenttäeditori...

Pelaan sekä XO:lla että pleikkarilla ja voin silti todeta, että LBP on yksi kovimpia pelejä koskaan.

Pelaan sekä XO:lla että pleikkarilla ja voin silti todeta, että LBP on yksi kovimpia pelejä koskaan.

Couldn't agree more. Ja tuo edellinen kommentti jossa joku sanoi nerokkaasti pelin olevan "vain täydellä hinnalla myytävä kenttäeditori", niin enempää ei reisille voisi mennä.

Mitä tulee Boksi/PS3 vertailuihin: Tarvitsetko Boksia jos omistat ps3n? Et oikeastaan. Sama pätee myös toistepäin. Pari peliä jää pelaamatta mutta ilman niitä kyllä selviää jos pelaaminen ei ole elämän tärkein asia. Hyviä koneita molemmat.

Tykkää sitten mistä konsolista hyvänsä, on turha tulla torumaan naapurikonsolien yksinoikeuspelejä jos ei kokemusta pelistä ole. Odotin LBPstä itse kohtuullisen kivaa peliä jota emännyksen kanssa saa välillä pelailla, Betaa kun testasin pari tuntia niin peli on ylivoimaisesti eniten odottamani peli tälle vuodelle. Ei minkäännäköistä kilpailua. Vuoden peli hands down, sitä ei yksikään räiskintäpeli tule sivuuttamaan, ei vaikka saisi nurtsit poltettua taikka pääsisi kivasti suojan taakse piiloon.

Couldn't agree more. Ja tuo edellinen kommentti jossa joku sanoi nerokkaasti pelin olevan "vain täydellä hinnalla myytävä kenttäeditori", niin enempää ei reisille voisi mennä.

Kertokaa nyt ihmeessä tietämättömälle mikä LBP:stä tekee noin erikoisen hyvän pelin? Tykkään kyllä tasohyppelyistä, mutta en ole vielä avautunut tuon pelin loistavuudelle. Kaikki hehkuttaa kuinka peli on täysin uutta ja ihmeellistä, mutta kukaan ei ole osannut kertoa mikä siinä niin uutta ja ihmeellistä on?

Kertokaa nyt ihmeessä tietämättömälle mikä LBP:stä tekee noin erikoisen hyvän pelin? Tykkään kyllä tasohyppelyistä, mutta en ole vielä avautunut tuon pelin loistavuudelle. Kaikki hehkuttaa kuinka peli on täysin uutta ja ihmeellistä, mutta kukaan ei ole osannut kertoa mikä siinä niin uutta ja ihmeellistä on?

Editori? Tuskin itse pelaamisessa on mitään supermullistavaa. Mutta se, että sen kentän voi itse rakentaa alusta loppuun ja todella monipuolisesti on mullistavaa. Jos tuo sana edes riittää kuvaamaan kuinka hienosta ominaisuudesta on kyse.

Tämä mielipide on muodostettu vain ja ainoastaan videoiden perusteella ja näillä eväin minä jatkan pelin odottelua. Katsotaan sitten kuukauden päästä, että onko itse gameplayssakin jotain hienoa.

No sanotaan lyhyesti, että se on käsittämättömän laaja vapauksien suhteen, tämä vain betan perusteella. Voit tehdä periaatteessa mitä vain, käytännössä muita pelejä ei tarvitsisi edes ostaa.

Kaverini kysyi täysin samaa kun itse hehkutin hälle peliä. En oikein osannut vastata. Kaveri tuli kuitenkin kyläilemään ja muutaman tunnin pelisession jälkeen kaverikin oli niin myyty, että en ollenkaan ihmettelisi jos hän hommaisi PS3:sen vain ja ainoastaan tämän pelin takia.

Se, että yksinpelikin on jo todella hienosti ja hyvin tehty, jopa lähes täydellinen tasohyppely, on jo saavutus. Mutta se kun kaveritkin tarttuvat ohjaimiin ja pelataan yhdessä, netissä tai livenä, niin yksinpeli vaikuttaa sen rinnalla jo halvalta Super Mario kopiolta.

Peli on mielestäni täydellinen "Hyvän tahdon"-peli. Oli päivä miten huono tahansa ja kuinka elämä potkisi päähän, niin pistät LittleBigPlanetin sisään, niin johan elämä vaikuttaa taas aurinkoiselta. Sackboy:sta Unicefin Hyvän Tahdon lähettiläs?

Itse ajattelin ennen betaa, että ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta ei peli kuitenkaan ollut odotuslistan Top 5:ssä, enkä muutenkaan lähtenyt pahemmin hypeen mukaan. Nyt betan myötä olen täysin myyty.

Peli yhdistelee uskomattoman hyvin toimivan pelattavuuden, näyttävän grafiikan, hyvin toteutetun fysiikkamoottorin ja peliyhteisön. Puhumattakaan editoreista ja interaktiivisesta maailmasta.

Ei LittleBigPlanetia voi ymmärtää trailereiden perusteella. Se tarvitsee kokea.

Ei LittleBigPlanetia voi ymmärtää trailereiden perusteella. Se tarvitsee kokea.

Tämä totta. En ole itse ollut mikään kova tasoloikkien fani, joten en ollut kovinkaan innoissani kyseisestä pelistä. Mieli muuttui hieman kun mätimme muiden tekemiä kenttiä 3 tuntia putkeen 3 kaverin kanssa. Itseasiassa yleensäottaen vain räiskinnästä ja urheilusta kiinnostuneet kaverinikin tekivät ostopäätöksen heti. Tyttöystävä mukaan oli myös kova sana, eipähän tarvitse kuunnella aina niin kovaa kritiikkiä pelaamisen älyttömyydestä:p

Jep. Ja eikä edes tarvitse tyytyä itse pelin editorin koristesisältöön kun voi ps3 eye kameralla napsia mieleisiään (asiallisia) kuvia ja koristella niillä kenttäänsä. Kyllä tämä on tällä hetkellä ps3 paras peli ja todellakin ei sitä uutta peliä tämän jälkeen tule meikäläinen hommaamaan. Muiden tekemiä kenttiä on niin hauska pelata että ei edes kaipaa muunlaista pelihupia :D Tulisi vain se koko versio niin voisi alkaa omaa kenttää jo väsäämään.

No sanotaan lyhyesti, että se on käsittämättömän laaja vapauksien suhteen, tämä vain betan perusteella. Voit tehdä periaatteessa mitä vain, käytännössä muita pelejä ei tarvitsisi edes ostaa.

Tämä vissiin jälleen kerran siis todistaa Sonyn onnettoman markkinointistrategian. Tehdä nyt peli, joka jää pleikkarin omistajan viimeiseksi ostettavaksi peliksi. Ei näin...

Viikonloppu takana ja noin 30h meni pelin parissa :o
Olen täysin myyty! Nyt töissä huomaan että ajatukset liikkuu vain ja ainoastaan pelissä...koko ajan mielessä hakkaa uusia ideoita ja huomaan piirteleväni paperille ideoitani. Tällä hetkellä kehittelen ajoneuvoja jolloin ei niin haittaa vaikka pomo tulee selän taakse piirrellessäni...voin sanoa että suunnittelen firmalle uutta mallia :D

Ja minun piti tämä hankkia lapsilleni kun ovat sitä jo pitkään toivoneet....hankkikoon pikku pirpanat oman konsolin ja pelin prkl :rolleyes:

Vau! Minä tykkään eniten ropeista kuten Knights of the Old Republic, (arcade)autoiluista kuten Outrun 2 ja kevyestä strategiasta tyyliin Civilization ja LBP venyy tähän kaikkeen? Lisäksi vielä LBP Virtua Tennistä ja Samba de Amigoa pileiltoihin niin johan on hienoa!

Tätäkö se Karibu tarkoitti? Vielä kun tajuavat julkaista tästä version Pleikka kakkoselle niin mukaan saadaan tunteet! (ai vanha? miten niin :confused:) Musta tuli Sony-fanboy :)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom