Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K8 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pm83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Takana vasta vähän reilu puolen kymmentä peliä, mutta kovin paljon positiivista sanottavaa ei tällä hetkellä ole. Ensimmäinen huomio oli järkyttävä luistelumalli. Kun on tottunut EA:n (IMO) suht realistisen tuntuiseen malliin niin 2k8 vastaava ei paljoa naurata.

Luistelu moottorihan 2k sarjassa on paljon edellä EA:n vastaavaa. Kaikki maalille painamiset ja kääntymisethän ovat huomattavasti paremman näköisiä 2k sarjassa. Grafiikallisesti EA:n tekele on edellä kylläkin. Fysiikka moottori taas selkeästi 2k puolella.

Hyökätessä CPU:n pakit peruuttavat kaikessa rauhassa maalivahtinsa eteen ja toivottavat tervetulleeksi hyökkäysalueelle. Hyökkäykseen lähdöt omassa päässä ovat vaikeita kun hyökkääjät haluavat väkisin käntyä kiekon saatua omaa päätä kohti. Jos oman sinisen yli pääsee niin sitten toimitaankin jo ihan järkevästi.

Tuokin riippuu slidereista ja joukkueen taktiikoista miten pakit toimivat. Kyllä tässä silti paremmin on tuo puolustus hoidettu kuin EA:n pelissä. Tuo hyökkääjien ajoittainen takaisin kääntyminen on kyllä ärsyttävä piirre, mutta onneksi se ei ole vallitseva elementti tuossa. OTF coachingilla saat ne hyökkääjät lähtemään terävämmin polkemaan sinne vastustajan siniviivaa kohti

Hitting Power nollassa, mutta siltikin hirveitä pommeja saa jaeltua melkein kenellä tahansa pelaajalla.

Tuohonkin ongelmaan vaikutetaan monella eri sliderilla esim. pelinopeus slider vaikuttaa noihin taklauksiin myöskin. Tuolla 2k8 liigassa mitä pelataan, niin pitää osata jo ajoittaa se taklaus oikein että saa kunnon pommin ajettua.

ProStick (vai mikäs se oli) ohjaus tuntuu kummalliselta kun ei pelaaja hirveästi leivo sitä kiekkoa vaikka kuin vatkaa tattia. Voi olla, että en vaan osaa ;)

Olet oikeassa et vain osaa. Tässä pelissä tuo Prostick veivaus riippuu hyvin paljon siitä kenellä veivaa. Koetappa sitä veivausta vaikka Crosbyn pojalla niin kyllä sieltä aika mielenkiintoista veivausta tulee. Siinä olet oikeassa ettei Prostick ole lähelläkään EA:n vastaavaa, joka on kyllä epärealistinen jos mikä.

Hyvinä puolina tulee mieleen niin alotuksiin on keksitty jotain uutta ja ne ovatkin aika toimivia. Myös maalivahdit ovat inhimillisiä ja sijoittuvat joskus jopa vähän väärin toisin kuin NHL08:n robotit. Tosin maalivahdit näyttävät vähän oudoilta ja muka muutama huonon näköinen torjunta-animaatio.

Aloitus on tehty hyvin todellakin. Maalivahtien pelaaminen on toiselta planeetalta. Katsoppas seuraavan kerran kun pelaat hidastuksista sitä miten paljon se maalivahti aina yrittää katsoa kiekkoon esim. teet maskia ja veto siniviivalta niin maalivahti yrittää kyllä kuikuilla sieltä maskin takaa mistä se laukaus tulee.

Ehkäpä se tästä vielä iloksi muuttuu. :D

Kyllä se iloksi siitä muuttuu ;)
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Luistelu moottorihan 2k sarjassa on paljon edellä EA:n vastaavaa. Kaikki maalille painamiset ja kääntymisethän ovat huomattavasti paremman näköisiä 2k sarjassa. Grafiikallisesti EA:n tekele on edellä kylläkin. Fysiikka moottori taas selkeästi 2k puolella.

Mun mielestä ainakaan animaatiot ja "luistelutuntuma" ei pärjää EA:lle. Fysiikkamoottori - varsinkin kiekon - tuntuvat myös EA:n puolella realistisemmilta.



Tuokin riippuu slidereista ja joukkueen taktiikoista miten pakit toimivat. Kyllä tässä silti paremmin on tuo puolustus hoidettu kuin EA:n pelissä. Tuo hyökkääjien ajoittainen takaisin kääntyminen on kyllä ärsyttävä piirre, mutta onneksi se ei ole vallitseva elementti tuossa. OTF coachingilla saat ne hyökkääjät lähtemään terävämmin polkemaan sinne vastustajan siniviivaa kohti

Niin pelailen muistaakseni Pro-tasolla vielä ja johtunee varmaan siitäkin tuo puollustus, mutta kunhan pelejä enemmän vyöllä ja kontrollit paremmin hanskassa niin heti vaihto seuraavalle tasolla ja tilannetta katsotaan sen jälkeen uudelleen.



Tuohonkin ongelmaan vaikutetaan monella eri sliderilla esim. pelinopeus slider vaikuttaa noihin taklauksiin myöskin. Tuolla 2k8 liigassa mitä pelataan, niin pitää osata jo ajoittaa se taklaus oikein että saa kunnon pommin ajettua.

Tällä hetkellä on pelinopeus ollut 0 tai 10. Mihinkähän suuntaa sitä kannattaa säätää?


Ja jos jollakin on hyviä slidereita joilla pelistä saa mahdollisimman simulaatiomaisen / realistisemman niin ehdottakaa ihmeessä. Tällä hetkellä käytössä Venom2099 V2 (tjsp) pienilliä muokkauksilla.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Maestro sanoi:
Ja jos jollakin on hyviä slidereita joilla pelistä saa mahdollisimman simulaatiomaisen / realistisemman niin ehdottakaa ihmeessä. Tällä hetkellä käytössä Venom2099 V2 (tjsp) pienilliä muokkauksilla.

Venomilta on tullut uudemmatkin versiot ja tabularasa tais olla hyvät myöskin. Kannattaisi udella josko tuolta PM83:lta löytyis jotain takataskusta kun se on näitä tainnut paljoltikkin säädellä.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Hahah juu, slidereiden säätämisen olen tosin jättänyt muiden hommaksi :D. Itselläni on edelleen käytössä nuo tuolla ylempänä mainitsemani Original6 Pro sliderit muokattuna All Star -tasolle. Frachise on erittäin nautinnollista.

Pro-stickistä sen verran, että sitähän kannattaa veivaamisen lisäksi käyttää myös vaikkapa kiekon suojaamiseen ja muuhun tärkeään pelin aikana. EA:n versiossa jos yrität suojata kiekkoa niin laukaisetkin äkkiä vahingossa sen ilmoihin. Pidän paljon tästä 2K:n systeemistä sijoittaa laukaisunappulat erilleen tatista. Erittäin paljon miellyttää meikeläistä myös pelaajien taitoerot, ei nimittäin ihan kaikilla ole EA-tyyliin aivan yhtä pehmeät kädet kun vaikkapa Crosbylla.

Ihmeen hyvin tätä kyllä jaksaa vääntää edelleen, 2K5:n aikoihin taisi edellisen kerran kestää innostus näin pitkälle. EA:n purkkatekele ei taas jaksanut innostaa enää ensimmäisen kuukauden jälkeen :/.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Ihmeen hyvin tätä kyllä jaksaa vääntää edelleen, 2K5:n aikoihin taisi edellisen kerran kestää innostus näin pitkälle. EA:n purkkatekele ei taas jaksanut innostaa enää ensimmäisen kuukauden jälkeen :/.

Itse olin ensimmäisen kuukauden varsin skeptinen 2K8 kohtaan, aiemmin olen kyllä 2k-sarjalaisista pitänyt, ja niitä pelannut huomattavasti EA:ta enemmän. 2k7 oli pieni poikkeus. EA:n Nhl 08 tuntui alussa todella hienolta, ja realistiselta ja sitä oli kiva pelata, mutta kas vain. Eipä ole peli juurikaan koneessa pyörähtänyt, kun 2k tuli taloon ja vähän opettelin sitä pelailemaan. Kiinnostus lopahti. 2K:n Liveliigat ja ottelut ovat ihan eri planeetalta, kun EA:lla, jonka naurettavat arcade-liveasetukset ovat lähes yhtä tyhjän kanssa. Nopeuserot slown ja Fastin välillä huomaa pelissä, mutta eipä juuri muuta. Kaikilla pelaajilla on yhtä rautaiset vedot lähes, kädet yhtä silkkiä, kuin Malkinilla, sekä taklata voi lähes kenellä tahansa kovaa ja AINA sillä hemmetin lonkalla 3m päästä. Se jos mikä alkoi eniten tökkimään.

Kaikki, ketkä nyt eivät parin kokeilun jälkeen ole 2K:sta innostuneet, niin sanon vain, niinkun täältäkin pari konkaria sanoivat minulle, kun totesin, että peli on ihan paska. "Anna sille aikaa enemmän kun 20min". Ja oikeassahan pirulaiset olivat. Tämä ei tietenkään ole standardi, että jokainen pitää pelistä edelleenkään, vaikka tahkoisi vuoden päivät, mutta siitä on hemmetisti apua, jos haluaa edes yrittää saada jotain irti 2k8:sta.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Hyvää tekstiä downfallilta, samoilla linjoilla olen itsekin. Harmittavan moni (siis oikeasti todella moni tuntemani ihminen) on tyrmännyt pelin ensimmäisen päivän jälkeen ja laittanut suoraan vaihtoon tai myyntiin. Jos ei yksinpeli nappaa, niin tosiaan pelkästään loistavan moninpelin ja hyvän suomalaisen peliseuran takia tämä kannattaisi ostaa itselleen.

Vedänpä muuten hitusen sanojani takaisin noista Original 6 slidereista. Tutkailin tuossa asetuksiani ja huomasin että olinkin tiputtanut pelinopeutta melko rankalla kädellä. Eli sitä hitusen alas, niin Orginal 6 sliderit ovat mitä mainiointa tavaraa yksinpeliin. Tuli parin viikon pelitauon jälkeen aloitettua uusi Franchise Tampalla ja kylläpä jaksoi peli viihdyttää :).

Edit: Aloitukset on tosiaan hienosti toteutettu, mutta tuppaavat konetta vastaan olemaan naurettavan helppoja. Tajusin nyt laskea jokaisen pelaajani Faceoffs -arvon melkein pohjalukemiin. Toivotaan, että vaikeutuisi hieman :).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

EA yrittää tällä hetkellä kaikin keinoin omia Take-Twon itselleen, joten ensi vuoden peli on täysin auki tällä hetkellä. Pahimmassa tapauksessa NHL2K8 jää sarjan viimeiseksi peliksi pitkään aikaan.

Nyt vaan peukkuja pystyyn, että tämä kääntyy tästä vielä hyväksi. EA vie pikkuhiljaa kilpailun kokonaan pois varsinkin urheilupelien osalta... kyllä osaa ottaa pannuun.

Edit: 2K9:n kehittely on kuitenkin näköjään täydessä vauhdissa ja jonkinlainen turha "behind the scenes" -video olisi tarjolla tästä. Videossa näkyvät pelikuvat ovat NHL2K8:sta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Orginal 6 sliderit ovat mitä mainiointa tavaraa yksinpeliin.
Olen tässä puolisen vuotta hakannut tuota 08:lla ja nyt vasta pääsin kokeilemaan yksinpelinä kunnon asetuksilla tätä.
Aivan loistava yksinpeli verrattuna 08 monotoniseen AI höpötykseen, joka tekee edelleen maalinsa huijaamalla.
Mutta nuo kontrollit ja animaatiot ei tosiaan vakuuta, mutta sisältö muuten aivan loistavaa !
Noiden asetusten kuntoon saattamisen tosiaan tämä peli VAATII !
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

MIKSI LOPETIN NHL2K8:n PELAAMISEN!

Morjens kaikille! Olen pelannut 2K sarjaa aivan sen alusta lähtien ja hauskaa on ollut. Nyt kuitenkin pelistä on löytynyt sellainen ominaisuus, jokpa syö peli-ilon kokonaan:mad:!

-PAKEILLA ON MAHDOTONTA TEHDÄ MAALIA ONE-TIMERILLÄ!!

Tässä en nyt tarkoita sitä, että "se on vaan vaikeaa" vaan se on MAHDOTONTA! Yksi hienoimmista maaleista lätkässä on mahdoton. Yrittäkääpäs syöttää siniviivalla vaikkapa pakilta toiselle ja vetää one-timer, se ei mene koskaan maaliin! Samoin jos syötätte syvällä olevalta hyökkääjältä pakille viivalle joka vetää one-timerin, ei onnistu ikinä. Joskus hyökkääjä saattaa ohjata vedon maaliin, mutta siinä kaikki.

Olen kokeillut kaikki variaatiot slidereistä kaikkiin mahdollisiin maalivahti / pelaajaeditoreihin; ei mitään vaikutusta. Brian McCabe ja Sami Salo eivät heiluta verkkoja. Vanhemmissa 2k versioissa oli ns. "moneygoaleja", kuten esim. s-liike jne. Maalinteon liian helppouden voi vielä sulattaa ja koettaa välttää niitä mutta tuo puolustajien one-timereiden mahdottomuus on anteeksiantamatonta. Sen vielä voisi hyväksyä että siniviivalla olevien pakkien on vaikeampi pitää kiekko siniviivalla vastustajan hyökkääjien epärealistisen yliaggressiivisuuden takia. Pakkien on myös helpompi luistella suoraan maalille kuin pitää kiekko viivalla. Myös omat pelaajat blokkaavat siniviivakuteja yhtä ahkeran epärealistisesti kuin vastustajatkin. Asiaa ei auta "kiekon pyörittäminen ja hyvien paikkojen hakeminen" alueella, vakioneuvo yleensä. Nämä pikkuviat ovat kuitenkin mitättömiä, sillä:

Pelin pelaamisesta vie ilon se tosiasia, että sitä "pommia" ei koskaan tule viivalta. (Ei, en ole pelannut EA- lätkää sitten vuoden 1998) Sama vika myös kun pelaan PS3: sen versiota....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Itse haluaisin nauttia ja pelata 2k8:sia, mutta tekijät tekivät saman kuin aikasempinakin vuosina. Syrjivät Sonyn koneen versiota. Hyvähän boxin omistajien pelata kun ovat saanet patchin peliin. Joka korjaa pahimmat jäätyilyt. PS3 versio jäätyi kun olin kaksi peliä pelannut uutta kautta, ja aina kun aloittaa uudestaan sama tulos, jossain vaiheessa jäätyy. Ja ei en väännä mitään asetuksia pois päältä. Jos peli ei toimi niinkuin sen pitäisi saisivat tekijät julkaista korjauspäivityksen PS3 puolellekkin.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Itse en ole Jyllin mainitsemia ongelmia kokenut. Käytän pelissäni puolustajia ehkä vähän liikaakin, ja kyllä sieltä viivalta niitä pommeja satelee. Uskaltaisin väittää, että suurin osa maaleistani syntyy puolustajan viivapommista tai sen aiheuttamista jälkitilanteista. Kun käskee omat pelaajat maskiin vastustajan maalille ja pakin kuti lähtee siniviivalta, niin lähes aina syntyy vähintään todella maukas häslinki. Eli siis itselläni kyllä syötöt viivalle toimivat mainiosti ja sitä kautta syntyvät maalit palkitsevat hienosti. Franchisessa maalipörssini kärkipaikasta taistelee yleensä vähintään yksi puolustaja.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Oliskos tuohon pakkien "maalaamattomuuteen" one-timereilla sitten ratkaisuna tuo ukkojen komentaminen maalille maskiksi? Siis tuo "crash the net"- taktiikka?
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Itse en ole Jyllin mainitsemia ongelmia kokenut. Käytän pelissäni puolustajia ehkä vähän liikaakin, ja kyllä sieltä viivalta niitä pommeja satelee. Uskaltaisin väittää, että suurin osa maaleistani syntyy puolustajan viivapommista tai sen aiheuttamista jälkitilanteista. Kun käskee omat pelaajat maskiin vastustajan maalille ja pakin kuti lähtee siniviivalta, niin lähes aina syntyy vähintään todella maukas häslinki. Eli siis itselläni kyllä syötöt viivalle toimivat mainiosti ja sitä kautta syntyvät maalit palkitsevat hienosti. Franchisessa maalipörssini kärkipaikasta taistelee yleensä vähintään yksi puolustaja.

Miten nuo pelaajat saa komennettua maskiin maalin edustalle? Pelaan siis "pro-classic" ohjaimella...
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Miten nuo pelaajat saa komennettua maskiin maalin edustalle? Pelaan siis "pro-classic" ohjaimella...

Screen goalie taitaa olla ristiohjaimen vasen. Tuolla saa ainakin paljon hyviä ohjauspaikkoja, ja niitä suoria maalejakin aikaiseksi.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Screen goalie taitaa olla ristiohjaimen vasen. Tuolla saa ainakin paljon hyviä ohjauspaikkoja, ja niitä suoria maalejakin aikaiseksi.


Miksiköhän ristiohjaimestani ei tapahdu mitään vaikka kuinka painan. Ainoastaan ketjunvaihdot toimivat siitä liipasimen kera. Mikä asetus pitäisi olla päällä?
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Miksiköhän ristiohjaimestani ei tapahdu mitään vaikka kuinka painan. Ainoastaan ketjunvaihdot toimivat siitä liipasimen kera. Mikä asetus pitäisi olla päällä?

On the fly coaching taitaa olla tuo, eli se päälle asetuksista.
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Hommasin pelin muutama päivä sitten, ja ihan hyvältä vaikuttaa kun pääsee luistelun kankeudesta yli. EA:n NHL 08 vie voiton luistelun fysiikassa ja tuntuvuudessa, sekä ehkä graafisesti peli on hienompi.

Kaikki muu onkin sitten melkein parempaa 2K-sarjassa..

..paitsi rosterit. Mitä hemmettiä? Viime roster update tullut joulukuussa ja nekin on aika päin hemmettiä. Jos pelaajia pystyisi edes editoimaan, voisi kyhätä vähän realistisemmat omat rosterit mutta ei. Käsittääkseni tekijät on lupaillut uusia rostereita jo tovin. Onko kellään mitään käryä milloin ne mahtaa tulla?
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Uutta rosteripäivitystä ei valitettavasti ole enää tulossa. En tiedä miten tuo tarkalleen meni, mutta käsittääkseni 2K8:ia kehittänyt pelistudio/tiimi laitettiin sivuun ja tilalle tuli uusi porukka (Visual Concepts), joka on jo täysillä 2k9:n kimpussa. Jotkut lähteet ovat jopa väittäneet, että 2k9 rakennettaisiin täysin puhtaalta pöydältä. Mielenkiinnolla odottelen...
 
Vastaus: NHL 2K8 (Xbox 360)

Nopean kokeilun perusteella ihan positiiviselta vaikuttaa. Erityisen mukavaa on se, että Livestä saa ladattua slaiderit kätevästi keneltä käyttäjältä tahansa eikä itse tarvitse mennä puukottamaan jokaista säädintä jos erityisesti ei hienosäädön aloittaminen tyhjältä pöydältä kiinnosta. EA:n tekelettä tuli hinkattua aivan tarpeeksi, joten tottakai hieman skillstickiä tulee ikävä. Kyllä tuo harhauttelu tälläkin ohjausmallilla onnistuu aivan hyvin ja tuntuu että melko paljon pystyy omaa pelaamistaan hienosäätämään kun taidot karttuvat. Katsellaan miten kivaa vielä on parin kuukauden päästä... :)
 
Ylös Bottom