Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Kiitos. Apuva-viestit on nyt siirretty tuohon ketjuun. Joten pidetään tää ketju siistinä pelineuvojen kyselemisistä, i-ight?
Ole hyvä.

Ps. TT-2k meinaat varmaan "r-ight"? :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ja minä kun luulin että se on "aight" :D
Eniveis toivottavasti joku nyt suostuisi vaihtamaan Fallouttinsa FC2:seeni, tekee pirusti mieli päästä pelaamaan. Vähän tosin tuntuisi jakautuvan noi bugiversiot, toiset sanovat pelin ´kaatuneen montakin kertaa 5 tunnin sisällä ja joillain taas toiminut täydellisesti monenkin tunnin sessioissa...

Mulla jumittuu peli aina siksi aikaa kun oikeeseen yläkulmaan tulee frendilistan ilmoitus että joku loggaa sisään tai ulos. Ja listalla paljon nimiä joten tätä jumitusta tulee ja paljon. tapahtuuko muilla tällästä:confused:

Jep.. se on ominaisuus. Jos häiritsee likaa, pelaa niin ettet ole loggautunu sisään.

Mulla jumittuu peli aina siksi aikaa kun oikeeseen yläkulmaan tulee frendilistan ilmoitus että joku loggaa sisään tai ulos. Ja listalla paljon nimiä joten tätä jumitusta tulee ja paljon. tapahtuuko muilla tällästä:confused:

Tämän saa korjattua helposti ottamalla nuo ilmoitukset pois päältä. Tai sitten juurikin pelaamalla offlinessa Networkista.

Jep.. se on ominaisuus. Jos häiritsee likaa, pelaa niin ettet ole loggautunu sisään.

Veikkaan, että kyseinen "ominaisuus" johtuu siitä, että ilmoituksen ilmestyminen on aiemmin jäädyttänyt pelin täysin, joten pelintekijät ovat tuolla tavalla päässeet siitä mistä aita on matalin. Itselläni edelleen jäätynyt vain kerran. Tämä tapahtui sen-mikä lie olikaan(ensimmäinen pätijä saa kunniaa!)- hidastetun ammuntatavan aikana.

Kiitoksia peoh, en muistanutkaan että nuo ilmoitukset saa pois päältä!

Ei helkkari että repesin nauramaan äsken! Olin eräällä metro-asemalla, missä hakkeroin tietokoneen ja aktivoin semmoisen turvarobotin. Sitten seurasin kun se robotti meni huoneesta metroasemalle, missä oli kaksi supermutanttia:

Robotti: "Tickets, please."
Mutantti: "Hahaha, stupid robot! Haha."
Robotti: "Tickets, please."
Mutantti: "...." (ja kävelee niiden puomien toiselle puolelle)
Robotti: "Unauthorized entry. No tickets. Target blablah."

Ja tässä vaiheessa robotti rupesi ottamaan sen verran osumaa peltiin, että päätin heitellä mutanteille pari kranua jalkoihin. :D

Tässä pelissä on todella paljon tommosia pikkujuttuja, jotka elävöittää hommaa aivan tolkuttomasti. Nyt on pakko mennä takaisin pelaamaan!

Peliapu kyselyt omalle alueelle ja kaikki muu puhe, mikä saattaa pilata peli-iloa muilta, sisältämällä enakkotietoa juonesta; siirtäkää spoil-tageihin!!!!
Kiitos!

Ja, jep itse en ole muuta huomannut, kuin tuon ilmoitusikkuna-jäätymisen.
Peliä en ensin meinannut ostaa, koska PS3:lle ei sitä DLC:tä ole tulossa (kiitos MS), mutta kun kaverikin osti ja peliä katsoin, niin...
Sitä paitsi ropejen suurena ystävänä, mutta miekkaan ja magiaan niin turhautuneena, tämä oli pakko-ostos. Sitten vielä kun Deus EX3 onnistuisi ja joku tekisi onnistuneen vampyyri- tai Cthulhu-ropen pleikkarille, niin onni olisi ylimmillään.
Mutta nyt Wastelandiin nappaamaan muutama satsi radia!

Ensinnäkin, päätin kaikesta huolimatta olla tukematta rahastusta, vaikka tämä on kaikkien aikojen suosikkipelisarjani ja ostin siis siksi tämän PS3:lle. Graafisesti paremmat versiot eivät sinänsä sitten nappannet, koska falloutissa grafiikoilla ei ole mitään väliä ja PC:llä en jaksa enää nykyään pelata muutenkaan ollenkaan.

En ole lukenut pelistä yhtään arvosteluita, revikoita, enkä oikeastaan paljon noita hype-ketjujakaan, ettei vain pääsisi syntymään pettymystä. Silti, ensimmäiset pari tuntia eivät vakuuttaneet. Tavallaan kaikki tuntuu tutulta ja turvalliselta, mutta se "jokin" puuttui. Vaikka syntymästä asti kikkailu sinänsä on hyvä ajatus, toteutus oli minusta ontuva. En saanut kosketuspintaa hahmoihin enkä vaultista poistumisen hetkeen. Kaikki jää jotenkin paperiseksi ja vaikka mukana on tiettyä fallouteille ominaista rujoutta, huumoria ja jopa härskiyttä, tuntuu kaikki jotenkin päälleliimatulta. Ehkä siihen vaikuttaa sekin, että oikean synnytyksen nähneenä tuo alkukohtaus tuntuu jo heti todella kornilta ja amatöörien puuhastelulta, mitä nyt tulee ihan scriptiin, ääninäyttelijöihin ja sitä rataa. Kun sitten lopulta seisoi wastelandilla, tuntui, että "jahas, tästä voi tulla kaikkien aikojen suurin pettymys". No, suhtaudun tähän nyt vain hahmonluontitutoriaalina ja peli alkakoot tästä - palataan sitten asiaan kun olen päässyt vähän pidemmälle "varsinaisessa pelissä".

Siinä ensifiilikset (ja kyllä, olen etenkin fallout 2:en suhteen hillipilli-fanipoika). Grafiikka on hyvää, äänet on hyviä, uusi taistelusysteemi toimii - näiden suhteen ei ole mitään ongelmia, mutta tuskin kukaan sellaista pelkäsikään Oblivionin tehneen tiimin toimesta.

Onko muut huomanneet skaalaus omituisuutta:
HDMI:stä valittu vain 576 ja 1080 (full hd tykki) -> ps3 skaalaa pelin ALASPÄIN 576
HDMI:stä valittu automaatti -> ps3 antaa ulos 720 (pelin natiivi?)

Ei hjuva vai onko jokin jippo josta en ole tietoinen?

Onko muut huomanneet skaalaus omituisuutta:
HDMI:stä valittu vain 576 ja 1080 (full hd tykki) -> ps3 skaalaa pelin ALASPÄIN 576
HDMI:stä valittu automaatti -> ps3 antaa ulos 720 (pelin natiivi?)
PS3 ei automaattisesti osaa skaalata pelejä, eli jos peli ei itsessään tue muuta kuin 720p-tilaa, käy juuri tuolla lailla.

Mikähän mulla on vikana kun telkku hieman tummenee peliä pelatessa jos en tee mitään esim 5 minuuttiin?

Ylös Bottom