Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

inFamous [Hype ja hankintahehkutus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: inFamous [Hype]

Aivan helkkarin siisti peli! On kyllä hienoa kiipeillä katolla ja muutenkin vain hallita koko kaupunkia sähkövoimien avulla. Kaikki on mielestäni tehty erittäin hyvin, grafiikka, pelattavuus, vaikeusaste... kaikki on tehty erittäin hyvin, ainut valituksen aihe on, niinkuin joku täällä jo sanoikin, se että esineet tuppaavat pulpahtelemaan esiin tyhjästä, view distance kun on melko pieni. Mutta eihän se pelaamista haittaa. Kysyisin sitten vielä että saako tuolla koodilla muka joitain vaatteita homeen?
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Kieltämättä huikea peli. En edes kaiken toimelluksen keskellä kinnittäny lainkaan huomiota tuohon piirtoetäisyyteen. Ei ainakaan liian helppo peli :). Haastetta sopivasti, tulee löytymään pelihyllystäni.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Kysyisin sitten vielä että saako tuolla koodilla muka joitain vaatteita homeen?

Eipä tullut ainakaan allekirjoittaneelle. Sen sijaan sieltä kauppakeskuksen toisen kerroksen vaatemyymälästä saa ilmaiseksi ainakin kolmen sortin Star Trek -univormuja miehille ja yhdenlaisia naisille, joten kannattaa käydä hakemassa ennenkuin loppuvat :)
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Demo pelattu läpi yhden kerran, aikaa meni noin tunti viistoista. Tässä vähän kommenttia...

inFamous on mahtava! Odotin lievää pettymystä, mitä luin täältä että peli on todella sahalaitainen ja räsynukkefysiikat puuttuu. Mutta hei, grafiikka hämmästytti, kun odotin pettymystä! Todella komeaa katseltavaa ja sahalaitojakaan ei näkynyt paljon yhtään, eli ei yhtään häiritsevästi. Värimaailma on myös hyvin toteutettu ettei ole pelkkää harmaata, hyvin elävän näköinen kaupunki.

Ja siinä aloin ekana testailemaan kiipeilyä. Kuullema Cole hyppii juuri minne pitääkin ja tuli todettua sama. Ei tarvitse pelätä monimutkaisisten rännien, seinien ulokkeiden ja tikapuiden yhdistelmien kohdalla, että Cole tarttuis siihen väärään kohtaan vaan nimenomaan sinne mihin tappia vääntää ja mihin haluaakin Colen hyppäävän. Kiipeily on hieman 'konemaisen' näköistä, kuten hahmon juoksukin, mutta ei se mua ainakaan mitenkään haitannut. Kiipeily ja liikkuvuus on hyvin toteutettu. Kontrollit ovat myös todella yksinkertaiset ja helpot, nappeja ei ole liikaa.

Tehtävät oli perushuttua, mukavaa räiskiä erilaisilla sähköillä. Varsinkin kun kranaatti räjähti junaradan autokasan ja vihollislauman keskellä, näky oli komea kun kaikki lentelivät pitkin poikin räjähdyksen ja kipinöiden saattelemana. Autoilla on todella hyvät fysiikat ja niitä onkin siksi hauska heitellä. :P Vihollisetkin lentää ihan mallikkaasti, esim. katolta pudotessaan, mutta sitten vaikka siviilejä hakatessa näkyy kuinka tökerösti ne kaatuvat. Noh, samapa tuo. Ihan OK:sti kaatuilevat, mutta varsinkin viholliset lentelevät räjähdyksissä kyllä ihan komeasti. :)

Easy-vaikeustaso tarjosi jo haastetta ja asetuksista sai myös tekstitykset, jotta tarinan seuraaminen on helpompaa. Tarinasta ei vielä demossa oikein ottanut selvää, mutta se jääkin sitten koko peliä varten. Hyvä että vihollisia on myös keksitty erilaisia. Varsinkin päälle juoksevat räjähtävät tyypit aiheuttaa pientä pakokauhua kun nämä tulee päälle ja yrittää ite kiivetä karkuun. :D

Karma-systeemikin vaikuttaa lupaavalta. On kyllä pakko-ostos heti kun tulee. Hyvä demo, joka vakuutti mut ostopäätöksestäni, joka oli jo kyllä alunperinkin myönteinen. Tämä vaan varmisti asian täysin.

By the way, Colen ääni on myös aika munakas, kun tämä örisee "bassoäänellään". =D
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Demo kyllä vakuutti katsoi sitä miltä kantilta vain. Ainoa häiritsevä asia oli se että Sucker Punchilaiset tuntuivat ottaneen hahmoanimaatiot (etenkin juoksu) suoraan Sly Coopper peleistä, sen verran epäluontevan näköistä meno paikoin oli :rolleyes:
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Hyvän tuntuinen peli kyllä jo ton demon perusteella! Oli aikalailla sitä mitä odotinkin.

Itseäni häiritsi eniten se että välilllä sankarimme liimautuu turhan herkästi kaiteeseen kuin kaiteeseen.. Ja tuo sinänsä on oikein tehty ratkaisu ja näin parkouri yms. on helpompaa toteuttaa, mutta toivoisin että valmiissa pelissä olisi esimerkiksi sellainen ratkaisu että kun ukko on ilmassa ja painaa ympyrää pohjaan(sillä ei tainnut olla mitään virkaa ilmassa ja muutenkin se oli se drop nappi) niin se ei tarttuisi mihinkään. Sitten kun ympyrän päästäisi pois pohjasta Cole tarttuisi taas seuraavaan mahdolliseen tarttumapintaan. Mielestäni tämä olisi erittäin toimiva ratkaisu ja toisi lisää ulottuvuutta tohon katoilla hyppimiseen. Mitä muut mieltä?

Lupaava peli kyllä kaikin puolin, ja ei todellakaan liian helppo
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Ei tässä mielestäni huonot grafiikat ole, tyylikysymys vain. Tuskin ovat Sucker Punchilla mahdollisimman realistisen näköistä peliä yrittäneet saada aikaan, ja hyvä niin.
Itselle grafiikat kolahtivat kyllä kovaa, jotenkin sarjakuvamainen fiilis vaikka välivideoiden tyylisiä tehosteita ei käytetäkään pelattaessa. Meininki on jotenkin rento pelatessa näiden ansiosta.

Ja joo, vaikeusaste oli kyllä sopiva, toivottavasti eivät niiden asetuksia oikein ole säätäneet demon viimeistelyn jälkeen. Ei pärjää pelkällä apinanraivolla vaan tarvii suojautua ja imutella sähköä
muualta energiaksi aina välillä. Toisaalta perusviholliset kuolevat 1v1 säälittävän nopeasti mutta laumoina ovatkin tehokkaampia. Toivottavasti tehtäviä on useita erityyppisiä, demossa olikin jo 4 erilaista.

Fysiikat ja animaatiot olivat välillä kummallisia; autot lentelivät ihan komeasti mutta miksi viholliset leijailevat slow-motionissa kun lätkäiset niitä naamaan shockwavella :confused: Pikkujuttu, mutta pysäytti miettimään.
Kiipeily oli kyllä aika menoa, (hauskaa ja helppoa kaikin puolin), Cole "perusjätkänä" kiipeilee paremmin kuin furryvaras Sly :p

Ei mene 40$ hukkaan, tykkäsin kovasti.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Fysiikat ja animaatiot olivat välillä kummallisia; autot lentelivät ihan komeasti mutta miksi viholliset leijailevat slow-motionissa kun lätkäiset niitä naamaan shockwavella :confused: Pikkujuttu, mutta pysäytti miettimään.

Tuo tapahtuu Hero-tason shockwavella eli kun viholliset hohtavat sähkönsinisinä ja ns. leijuvat.
Löytyy sieltä taitolistasta, kun niitä tarkemmin lueskelee.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mistä näkee sun healthin. Kerran pelasin läpi tuon, enkä oikein tajunnut muusta kuin siitä, kun ruutu tulee punaiseksi ja harmaaksi lopulta.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mistä näkee sun healthin. Kerran pelasin läpi tuon, enkä oikein tajunnut muusta kuin siitä, kun ruutu tulee punaiseksi ja harmaaksi lopulta.

Healthisysteemi on sama kuin COD 4:ssa (ja lähes kaikissa muissa räiskintäpeleissä), paitsi että health latautuu nopeammin jos imet sähköä.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Healthisysteemi on sama kuin COD 4:ssa (ja lähes kaikissa muissa räiskintäpeleissä), paitsi että health latautuu nopeammin jos imet sähköä.

Se latautuu myös heti täyteen jos jätät jonkun vihollisen niin sanotusti "Kitumaan" maahan niin että et ihan tapa sitä sitten painat R1 pohjassa niin että Cole lukittautuu hahmoon ja sitten saat kaksi vaihtoehtoa: voit "kahlita" sen tyypin maahan sähkön avulla ympyrästä tai voit tappaa sen neliöstä ja samalla jollain tavalla imeä siitä sähköä, jolloin saa healtit täyteen. Jos kyseessä on tavallinen kansalainen niin voit myös elvyttää hänet. Todella hieno ominaisuus tämäkin mielestäni.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Jo pelkän demon perusteella ja vielä tässä vaiheessa vuotta voi sanoa, että pelissä on ainesta vuoden peliksi. Pelattavuus on aivan uskomattoman sulavaa ja sopivan monipuolista jo demossa. Hiottu kokonaisuus. Joku GTA on aivan totaalinen läppä tähän verrattuna. Ja Assassin's Creedin raiteilla juoksua ei voi mainita samassa yhteydessä. Tässä kiipeily on oikeasti vapaata eikä vain yhden napin pohjassa pitämistä. Helpompaa ja automatisoidumaa kuin Mirror's Edgessä toki, mutta ME onkin aivan eri peli. Juuri sopiva balanssi löydetty automaation ja pelaajan ohjauksen välille tämän tyyliseen peliin.

Framerate on todella hyvä. Toki se heittelee, mutta kun katsoo ruudulla olevan actionin määrää ja tekstuurien, animaation ja valaistuksenkin tasoa, on yllättävää, kuinka hyvin peli itse asiassa pyörii. Graafisesti peli on todella upea, ainoastaan sahalaidat ja popuppi häiritsevät.

Päähahmon ääninäyttelijä on kuulostanut ennakkoon videoilta vähän ärsyttävältä, mutta nyt se tuntui sopivan rooliin todella hyvin. Tarinan lähtökohdat vaikuttavat ihan suht mielenkiintoiselta. Pakkohankintahan tämä oli jo ennen demoakin, mutta demo nosti kyllä odotuksia entisestään.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Nyt on demo pelattu läpi muutaman kerran ja Infamous yllätti positiivisemmin kuin olisin odottanut. Jos jollakin tavalla peliä pitäisi kuvailla niin se kai liikkuisi jossakin open world tasohyppely action rpg:n laitumilla. Ensimmäinen reaktio tietysti on hypätä suoraan actioniin ja mennä kupoli edellä vastustajien syliin, mutta kauan ei mene kun huomaa, että siitä Infamouksessa ei ole kyse. Omaksi ilokseni huomasin pelin olevan yllättävänkin taktinen ja erilaisia lähestymistapoja on ihan mukava määrä.

Mikäli peli on jonkun mielestä vaikea niin onhan Cole vain ihminen, jolla on erikoiskykyjä, joten mikään supermies pelin sankari/antisankari ei ole. Pelistä myös löytyy joka nurkasta "shardeja", jolla saa pidennettyä Colen sähkönvarauskykyä; olettaisin, että myös energia määrä lisääntyy sen myötä, joka helpottaa peliä. Niitähän voi keräillä aina tehtävien ulkopuolella, jos vain haluaa mekastaa pitkin Empire Cityä. Normaali "ampuminen" kuluttaa myös käyännössä erittäin vähän sähköä jos ollenkaan, mikä auttoi etenkin tuossa valinnaisessa tehtävässä, jossa Reaperit saattavat rekkaa minne lie. Kaupungista löytyy paljon yksityiskohtia, eräässä vaiheessa jalankulkija juoksi luokseni ja pyysi ottamaan kiinni varkauksilla retostavia Reapereita. Liikennevalot sammuvat, kun niistä on imenyt sähkön ja tietyn ajan päästä ne tulevat takaisin, ihmisiä puhumassa ja tekemässä eri asoita esim. tonkimassa roskiksesta ruokaa (even if stinks I can still eat it taisi joku murjauttaa). Kaikki pelin osa-alueet vaikuttavat todella hiotuilta ja vaikuttaa sitlä, että tekemistä riittää. Yllättävänkin monipuolinen peli, menee ehdottomasti hankintalistalle.

Nisu mainitsi, että tämä on hyvä parkourista pitäville. Itse kyllä luonnehtisin liikehdintää avoimen maailman tasohyppelyksi, koska kyse ei ole mistään realistisesta menosta, vaan pikemminkin arcademaisesta platform meiningistä. Mutta yksinkertaisesti Infamouksen pelaaminen oli taktista, haastavaa ja ennen kaikkea hauskaa.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mulla kesti tossa rekkatehtävässä about 20-30sek. 2 kertaa maksimi salamamyrsky siihen ja se oli siinä :D
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mulla kesti tossa rekkatehtävässä about 20-30sek. 2 kertaa maksimi salamamyrsky siihen ja se oli siinä :D

Mulla rekka veti rautatiesillan alla lähes koko matkan joten ei pahemmin salamamyrskyjä kiskottu siihen. Kranuilla ja sähköllä sitten.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Aivan huikea peli, jossa on kaikki kohdallaan lukuunottamatta välillä hieman häiritseviä pop-upeja!Todella suuri yllätys oli ja jos jo demon taidoilla oli noin hauskaa leikkiä, niin saa nähdä mitä huikeuksia sucker punch on kokonaiseen versioon laittanut!Tuntuipa hyvältä myös kuolla monta kertaa pelin aikana. Nähtäväksi sitten jää, että millainen pelin kesto sitten on. Toivottavasti ei pelkän kahden illan juttu.
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Mulla rekka veti rautatiesillan alla lähes koko matkan joten ei pahemmin salamamyrskyjä kiskottu siihen. Kranuilla ja sähköllä sitten.

rautatiekiskoilla pystyy matkustamaan nopeammin, samaan tapaan kuin niillä johdoilla jotka menee rakennusten välillä. Itse sain rekan kiinni tällä tapaa helposti ja pamautin salamaa nassuun :3
 
Vastaus: inFamous [Hype]

Demo pelattu nyt 5-6 kertaa läpi ja on sanottava että Paras demo mitä on tullut eteen. Tiedä sitten onko kokoversio yhtä positiivinen yllätys, mutta varmasti noin laadukkaan ja monipuolisen demon ansiosta saadaan monet epäröijät ostamaan pelin. Demosta kuitenkin löytyi pari hiukan häiritsevää juttua. Ensinnäkin kun pelaaja katsoo "Powers" valikkoa, niin sieltähän oli jo yli puolet avattu. Myös tämä hyvis / pahis kykyjen ero ei oikein tullut selväksi (elikkä olisin toivonut kunnon revitystä infamous voimilla ja hero voimilla hieman hienostuneempaa toimintaa. Tiedä sitten onko ne 7-8 piilotettua voimaa kunnolla erilaisia jos pelaa hyviksenä tahi pahiksena) Myös koko tämän ajan mitä olen lukenut pelistä tietoa on aina käynnyt eräs seikka mielessä - MIKSEI pelissä voida käyttää kokoajan sarjakuvamaista ulkoasua (kuten sly raccooneissa tai inFamouksen välivideoissa) tiedä sitten onko se liki mahdoton yhtälö open worldin kanssa..

NIIN ja tietääkö konsolifin herrat, koska pelin embargo päättyy?
 
Ylös Bottom