Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Tuon Skylinen sain jo erittäin hyviin säätöihin radan mutkaosuudelle noilla pyöränkulma ja jarrubalanssi-säädöillä. Mutta jokaisella suoralla nuo muut vetävät hirveän eron. Mutkaosuudella pystyn usein ohittamaan pari-kolme autoa per kierros, mutta pääsuoralla tulee sitten sama määrä ohi, vaikka eroa olisikin ollu pääsuoran alussa paljon. Jopa samanlaiset Skylinet tulevat HEITTÄMÄLLÄ ohi, ja kyllä kyse on paljon muustakin kuin imusta. Suoraan sanottuna, auto jää kuin tikku paskaan.

Eli tosiaan alla on Mines Skyline. Olen ottanut aerodynamicsit kokonaan pois, jotta saisin enemmän heppoja. Samoin olen myös laittanut painoa autoon maksimit, jotta saisin vapaiksi performance pointseja tehoja varten. Vaihdevälejäkin koittanut säätää parhaimmaksi päin, ja pientä apua sieltä suunnalta jo löytyikin. Eli auto menee mutkissa kuin tauti, ja vaikka pyörissä onkin nykyään esim. paljon haritusta, niin kyllä nuo muut autot karkasivat suorilla ennenkin.

Yritänkö turhaan tuolla autolla? Mitä teen? :confused:

(Peliä en vielä omista, tilattu on.)
Paha sanoa siis pelikokemuksen kannalta, mutta ihan yleisen autourheilutietämyksen pohjalta kuullostaa siltä että sun auto on ylisäädetty mutkia varten.

Laskeppa huviksesi, että nouseeko hp/kg eli teho/painosuhde kun olet ottanut lisäpainoa ja saanut lisätehoa. Voiko näiden lisäpainojen paikkaa säätää? Eli siis, jos auto tuntuu puskevan niin parikyt kg taka-akselille.

Ite tallentaisin nuo sun tän hetkiset säädöt ja koittaisin toista kikkaa, eli downforcella mutkat ja autoon minimipaino. Niin ja etsi netistä vakioautojen(esim. DTM) välitykset, löytyy vaikka mitä jos jaksaa etsiä. On mullakin TTE:n rallisäädöt Sainzille Englantiin kotona paperilla:D
Raskas auto on aina vaikea saada huippuihin, vaikka siinä oliskin 100hp enemmän tehoa ja "vain" esim 150kg.
laita vastaukseen "normi" asetukset, eli paino ja teho lähinnä. Ja sitten ne sun omat asetukset. Luulenpa, että se on vaa siitä kiinni ;)


EDIT: aika paha joo tuo aprillipila, iltapäivällä ne varmaan lupailee helikoptereita
 
Vastaus: GT5 Prologue

Honda Integra Type-R:llä itse aloitin. Siellä on yksi pakollinen kisa sillä autolla ja kulkee muutenkin hyvin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onko kukaan vielä saanut Type R:llä kiinni sitä Clio V6:sta, siinä yhden kierroksen ovaalikisassa (c-sarja)?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onko kukaan vielä saanut Type R:llä kiinni sitä Clio V6:sta, siinä yhden kierroksen ovaalikisassa (c-sarja)?

Heleposti. Siin kentässä on pirun hyvä ainakin alussa kerätä rahaa nopeasti ja varmasti. Reilussa minuutissa saa aina sen 7500 rahaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tänne oli kusti polkenut yhden GT5P kopion Play.com:sta, eli täältä yksi pädikuski ilmoittautuu pelihin mukaan :cool:

*asentaa*

E: Nonni 15:01 on päivitys ladattu. Tuli yhdellä kertaa ja aikaa meni joku alle 40min.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Löytyy varmaan tästä ketjusta, mut millä autolla kannattaa aloittaa pelaaminen??
Integra ja Capuccino on pakko ostaa alussa. Muutenkin kannattaa ostaa vaan semmosia autoja, joita on pakko käyttää, kunnes on S-luokka menty läpi. Ite ajoin kaikki paitsi A-3 eventin kullalla, niillä autoilla mitkä on jossain vaiheessa pakko ostaa. A-3 on vielä hopealla. Siihen, jos sais vinkkiä niin laittakaahan tulemaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Saa ja saa. Ei millään pahalla mutta miten niitä forcen säätöjä voi olla löytämättä? Optionseissa sillä rivillä missä on rattien kuvia, on ihan vasemmanpuolimmaisena joku steering settings tai mitä siinä lukeekaan, sieltä voi säätää forcea. Näppiskarttaa voi säätää ruuvaamalla Driving Force Pron näppislayouttia.

Pakkohan sitä näppiskarttaakin on muutella, ilman ei pääse käsiksi siihen ajon aikana tarjottavaan säätövalikkoon josta saa esim. absit kokonaan pois, jarrutasapainoa säädettyä ja joidenkin nelivetojen kanssa vetosuhdetta ym. Uhrasin nuolinäppäimet tuon valikon selailuun, ei ajon aikana muutenkaan ehdi sivuilleen kurkkia...

Ei tartte 'uhrata' mitään,NELIÖ Left view,0 Right view,X Handbrake,L3 Ghost,tossa kai loput muutokset.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Eikö kukaan muu aja momo racing ratilla täälä?
Se nyt vaan on niin, ettei se käänny tarpeeksi eigeriä takaperin ajaessa
oikea-vasen-oikea-vasen mutkissa. Tai sitten mä en vaan osaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei tartte 'uhrata' mitään,NELIÖ Left view,0 Right view,X Handbrake,L3 Ghost,tossa kai loput muutokset.

Joo kai ne kaikki saisi ohjaimeen tungettua jos tarve olisi. En vaan jaksanut nähdä vaivaa kun ei noita shifterin namikoita kuitenkaan ehdi kisan tiimellyksessä painelemaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Eikö kukaan muu aja momo racing ratilla täälä?
Se nyt vaan on niin, ettei se käänny tarpeeksi eigeriä takaperin ajaessa
oikea-vasen-oikea-vasen mutkissa. Tai sitten mä en vaan osaa.
Onhan sulla ratin tyypiksi valittu Simulation? Eikä esim. Amateur tai Professional? Ovat siis Options > Steering Settings valikossa.

Itsekkin vasta tänä aamuna tulin kattoneeksi ja rupeshan se Eigerissäkin kääntymään tolla Simulation asetuksella.
Ja tuli ihan eri realistinen ajotuntuma autoihin, mullakin oli tolla Professionalilla kun asennuksen jälkeen ajattelin että aloitellaampa tolla Professional asetuksella mutta se unohtui sitten sinne...

Ottaakos muuten toi Momo Racing jarrun pois kokonaan tässä GT5P:ssä automaattisesti?
Meinaan kun mulla oli vuosi sitten broidilta lainassa ko. ratti ja pelailin innoissani sillä GT HD Conceptia parisen viikkoa ja ihmettelin että ei ***tu voi muut mennä noin lujaa?
Kattelin jotain kovia aikaajoja ranginkissa ja huomasin että miten noi samat autot muilla ihan selvästi kulkevat kovempaa?

Asiaa tarkasteltuani huomasin sitten että Momo Racingissä oli aina jarru n. 5% päällä, siis näkyi siinä punaisessa jarrupalkissa pieni "palanen".
Mutta sen sai kalibroitua pois eli normaaliksi eli piti suorittaa ratin USB::n kytkeminen konsoliin vasta kun oli ensin käynnistänyt pelin.
Toisin sanoen ratti kiinni vasta pelissä ja ko. punaista 5% jarrua ei enää ollut pelatessa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juu professional asetuksilla olen ajanut, ja amateuria ja simulationiakin kokeillut.
Amateurilla alku menee helposti mutta syheröisell ei ole mitään jakoa kun ei kertakaikkiaan käänny.
Professionalilla alku on vähän liukkaampaa mutta syheröllä sekään ei käänny, vaan puskee aivan sairaasti. Pitää vissiin simulation asetusta kokeilla sitten jos näin kerta sanot.

Ei kyllä momo toimii niinkö pitää.. yleensä laitan usbin koneeseen vasta kun peli on käynnissä.. Käsijarrunkin sain noihin nappuloihin. wohoo!



Kokeilin nyt simulationia hetken ja kummastelin kun tuntui AIVAN erilaiselta. hahaa olikin väärä auto alla..
Kuitenkin GT-R:llä ajaminen simulationilla tuntui suht samalta niinkö pro asetuksellakin.. se on sitten ratin ja sohvan välissä vika.höh
mutta en ole luovuttanut vielä! kaivan DFP ratin esiin ja testaan sillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Eikö formulaa saa ostettua vasta kun S luokan jälkeen???:eek:
Jos ei mitä autoja suosittelette joilla pärjää
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tossa Momo Racingissä kun on niinkin pieni kääntösäde kuin 240 astetta., siis itse ratissa, niin voi mennä aika nopeaksi ohjaus Simulationilla, mutta suosittelen opettelemaan Simulla ajamaan, on loppupeleissä varmasti ajallisesti nopeampi.

Näissä Time Trialeissa voi olla hankalampi, mutta ainakin Online peleissä laittaisin Simulaatiolle ja sitten QuickTunesta säätäisin itse auton ohjausta loivemmalle jos ei muuten meinaa pysyä käsissä.
Ne alemmat asetukset tuntuvat tekevän ajamisesti helpompaa juuri niin ettei ohjausliikkeet ole niin rajuja eli jotenkin loiventaa ohjausliikettä jolloin pysyy paremmin kotilo radallaan.

Ison eron huomasin kun kokeilin nopeasti Lontoota, saa otettua helpommin/tarkemmin mutkat joissa nuollaan mutkien reunoja.

Fiiuseta, voisi olla asiaa vaikka lähteä opettelemaan jollain Cappuccinolla Simulation asetusta(vaikka just Eigerissä) niin tulee ton Simulation ohjauksen perusteet selkäytimeen, sitten vaikka alle Integra TypeR kun tuntuu ton kahvinkeittimen vauhti jo olevan hanskassa jne. jne.

Ja kohta vetelet GTR:llä tai jollain muullakin tehokkaalla autolla Simulation tasolla mennen tullen. :)

Eikö formulaa saa ostettua vasta kun S luokan jälkeen???:eek:
S-Lisenssi pitää olla ajettu sekä se 2milj. credittiä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

On tuo kyllä parasta Turismoa hetkeen (nelonen ei jotenkin iskenyt) mutta pirhana kun jokaisen uuden GT:n myötä käy selvemmäksi se, että en vaan osaa :D

Hauskaa silti ja professional fysixillä istuu jotenkin paremmin lapaseen kuin aiemmin. Joskohan jossain vaiheessa uskaltautuis johonkin KFin-sunnuntaisuhariturnaukseen (jumbosijalle :rolleyes:)...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tulipas ajotuntumaa reilusti lisää ku kaivettiin poitsun kans Driving Force Pro vaatehuoneesta ja käytiin ostamassa Playseats Solberg Editionin Alcantra jakkara :p

Vaimoke ei kyl ollu kauheen ilonen ku kannettiin se kotio ja iskettiin keskelle olkkaria :confused:

Jotenki tuntuu et lähtee lapasesta herkemmin ku ei oo pitkään aikaan ajettu ratin kanssa, mut eiköhän se tästä lähde taas kuha muutamanpäivän tahkoopi...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Honda Integra Type-R:llä itse aloitin. Siellä on yksi pakollinen kisa sillä autolla ja kulkee muutenkin hyvin.

Saman otin myös, C ja B lisensit ajettu.....ihan hauska peli.....mut vähän liikaa vanhoja tuttuja ratoja:(

Onko kukaan vielä saanut Type R:llä kiinni sitä Clio V6:sta, siinä yhden kierroksen ovaalikisassa (c-sarja)?

Saa helposti, koita ottaa apuja pois ja ajele imussa......ajelen muuten padilla....
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt alkaa semmoinen risomaan, että jos vähän käyn hiekalla pöllyttelemässä niin miksei mylly anna kaikkia tehoja (juu ei ole TC päällä)? Tietokone vetää siellä melkein samaa vauhtia kuin asfaltilla...

Saako myös parempia palkintoautoja jos kaikki on kullalla? Ei meinaa millään tulla niissä "aja 10minuutin sisään tietty aika " kisoissa kulta-aikaa. Ei varsinkaan siinä Eigerin Mitsu kokeessa, ei saa rattia vaan veivattua tarpeeksi nopeasti shikaaneissa ja vaihdettua vielä vaihteet :(
 
Ylös Bottom