Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ottajan se päähän, mutta entistä enemmän alkanut ottaa päähän se, että DNA tajuaa varmasti itsekin, että parin kanavan takia muutoksen joutuu tekemään ja ei koske läheskään kaikkia asiakkaita, niin miksi eivät voineet tehdä jotain tarjousta. Laitteista hiukan alennusta. Sisäänostohinnalla tms niin ei tulis takkiin, mutta mä en ois valittamassa täällä, vaan tuntisin itseni asiakkaaksi josta välitetään.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Satelliittia itseasiassa koko päivän tutkinut ja canalilla olis todella houkutteleva paketti. On vain pari ongelmaa vs antenniverkko.

Kutonen/fox ei näy, nelonen paketissa ei tule pro extra kanavat, eli ei näe tietyn joukkueen matseja. Lisäksi jos haluaa nelosen paketin, ei näe mitenkään Maxia, vaikka faktan ja juniorin saa samaan pakettiin. Enkä halua entisiä canalin kanavia, joten erikseen totalista en maksa.

Juu, tämä 6 & Fox on hivenen vittumainen tilanne. Meilläkin pitää katsoa maanpäälisen antennin kautta k.o. kanavia. Digiboxin mukana tuli välikappale joka mahdollistaa noiden kanavien katselun digiboxin kautta (talon antennista / maanpäälisestä verkosta) sekä tallentamisen samalla kun voi stalkata jotain muuta kanavaa. En ymmärrä miksi nämä ei ole mukana satelliitissa (liekö jotain maksuja joita tvkanava ei halua maksaa).

Paska tilanne sinulla :(.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eikös noiden foxin tai kutosen jossain toimiluvassakin ollut jotain häikkää, joten tuskin ihan hevillä maksavat mitään. :)

Huono on tilanne tosiaan, mutta ei kai oikein auta kuin ostaa antenni, vahvistin ja halvin tallentamaton digiboxi, niin selviäisi noin 200euroon. Rahatilanne sellainen ettei voi kyllä repiä tallentavaan nyt.

Pärjää yhdessä huoneessa sitten jatkossa töllön kanssa ja hommaa joskus tulevaisuudessa tallentavan ja siirtää perus boxin leffahuoneeseen sitte..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Odotettu päätös, mutta kuitenkin vailla järkeä. Eli...

Muutaman kuukauden jälkeen valmistumisesta en jaksanut odottaa josko löytäisin onnenkantamoisella oman alan töitä, joten otin vastaan raksasiivoojan pestin Hämeenlinnasta. Kuitenkin kahden kuukauden jälkeen irtisanoin työsuhteeni heinäkuussa, sillä sain hyväksymiskirjeen Vaasan yliopistolta. Tietenkin tästä piti antaa kirjallinen selvitys TE-toimistolle, sillä hain työttömyysturvaa heinä-elokuulle. Perusteluksi keikkatyön irtisanomiselle annoin paikkakunnan muuton Hämeenlinnasta Vaasaan, mihin liitin vuokrasopimuksen sekä tositteen heinäkuun vuokranmaksusta.

TE-virkailijan lausunto:

"Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän on eronnut työstä ilman pätevää syytä tai aiheuttanut työsuhteen päättymisen (TTL 2 a luku 1 §). Työttömyysturvaa ei voida maksaa"

Mitä opin tästä? Rahallisesti olisi ollut viisaampi päätös pysyä toimettomana ja elää loisena veronmaksajien kustannuksella. Täytyykin muistaa tämä tulevaisuudessa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eikös toi nyt mennyt ihan oikein? Vai onko tuossa jotain jotain mitä en ymmärrä?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eikös toi nyt mennyt ihan oikein?

Sitä en epäile etteikö päätös ole oikea virkailijan mielestä. Tilanne oli kuitenkin se, että asuin väliaikaisesti Hämeenlinnassa pummilla keikkatyön takia. Asunnon saamisen myötä työmatkani autolla (mitä en edes omista) olisi ollut 4 tuntia yhteen suuntaan. Toisin sanoen työpäivät olisivat olleet vähintään 16 tunnin pituisia (4h työmatka + 8h työaika + 4h työmatka). Tällä ei ole painoarvoa, sillä irtisanominen tapahtui "ilman pätevää syytä".

Eniten tässä korpeaa se etten ole koskaan kaihtanut töiden tekoa. Tiedän kuitenkin ihmisiä, jotka kehuskelevat miten he keplottelevat rahaa sossun luukulta. Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat olleet vuoden työttömänä, sillä he etsivät edelleen unelma duunia (b-luokan työtehtävät ei kiinnosta). Tämän toiminnan TE-toimiston ja Kelan virkailijat hyväksyy mukisematta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Valitusta kehiin vain, tai toisen virkailijan juttusille..
Olen aikoinaan ollut umpijumissa työkkärin kanssa joka aukes vasta kun siirryin naapurikaupungin työkkäriin.

Viimeaikoina olen ihmetellyt noita sossupummeja, tarttisin jonkun sellaisen konsultiksi. Hain ennaltaehkäisevää tukea sossulta sairaalalaskua varten (3vk sairaalassa ei ole ilmaista), sen miljoona paprua piti toimittaa sinne ja sitten ne ilmoitti että vaimon pitää toimittaa samat paprut siitä huolimatta että ero on laitettu vireille toukokuun alussa ja muutin omaan kämppään kesäkuussa, ja kuulemma asiaan ei olisi vaikuttanut vaikka meidät olisi jo tuomittu avioeroon koska meillä on keskinäineb elatusvelvollisuus eron jälkeenkin. Piip mitä Piip.
Hauskinta tuossa on että jos entinen puoliso saa sossusta tukea ja ne toteaa että olisi ollut varaa elättää sitä niin sitten ne perii ne maksetut tuet elatuskykyiseltä puolisolta..

No, irtisanoin tän kämpän jo, huomenna auton puunaus ja sitten autokaupoille, josko pääsis tosta velasta eroon.
Ja kuukauden päästä en ole enään turkulainen joten se lievittää vähän ketutusta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Teen kaiken muun ohella graafisen suunnittelijan hommia freenä ja taitoin noin puoli vuotta urheilulehteä. Asiakas oli sellainen "jeesmies", joka lupasi palkan sovituista jutuista ajallaan, mutta kuinka ollakaan hetken koittaessa heittäydytään hankalaksi. Tein hommia vielä reilusti normaalihintaa alemmalla ja hän käytti tekosyytä, että hän joutuu ne omasta pussistaan maksamaan. Voi hyvä helvetti, kaveri PALKANNUT minut tekemään hänelle töitä ja päivittelee, kun hommasta joutuu rahaa maksamaan.

No, lopulta minulta paloi käämit, kun sain vaadittua kahdesta lehdestä palkan ja loput päädyin tekemään ilmaiseksi. Kokoajan kaveri lupaili, että rahat on kyllä tulossa, mutta ei niitä koskaan näkynyt. Ilmoitin, etten tee enää yhtään mitään ilmaiseksi, joten jos haluaa, että jatkan lehden parissa hän maksaa velkansa. Rahoja ei kuulunut ja yhteistyömme loppui siihen paikkaan. Lopullisen velan piti tulla tililleni 31.7., mutta ei näkynyt ajallaan. Hän ei vastaa sähköposteihin eikä muihin viesteihin.

Herkulliseksi tilanteen tekee se, että aluksi hän pyysi minua liittymään osakkaaksi työpanoksellani ja ilmeisesti siksi, että hänen ei tarvitse maksaa minulle mitään. En liittynyt ja sanoin pysyväni laskutuksessa. Hölmö kun olin, suostuin siihen, että as. maksaa suoraan tililleni tehdyn summan ilman käyttämääni laskutuspalvelua (ukko.fi) eli ts. pimeästi. Velan tietty voin saada itselleni käyttämällä mainitsemaani laskutuspalvelua, mutta vituttaa tuollainen aikuisen miehen käytös, joka ei ota yhtään mitään vastuuta itsestään eikä voi sanoa asioita suoraan.

Tarinan opetus, ota kaikki suostumukset ynnä muut kirjallisena äläkä ole liian sinisilmäinen tuntemattomien kanssa. Jokaiseen ihmisperseeseen ei voi luottaa. Perkele. :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tarinan opetus, ota kaikki suostumukset ynnä muut kirjallisena äläkä ole liian sinisilmäinen tuntemattomien kanssa. Jokaiseen ihmisperseeseen ei voi luottaa. Perkele. :D

Tätä ei voi liikaa toistaa. Asioista sovittaessa on syytä sopia ne kirjallisesti, oli mikä tilanne tahansa. Sana sanaa vastaan (ilman todistajia) ei yleensä hyödytä vaan on pakko niellä paskan niskaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tätä ei voi liikaa toistaa. Asioista sovittaessa on syytä sopia ne kirjallisesti, oli mikä tilanne tahansa. Sana sanaa vastaan (ilman todistajia) ei yleensä hyödytä vaan on pakko niellä paskan niskaan.

Näin on. Onneksi tässä tapauksessa olin kuitenkin kirjannut kaikki tehdyt tunnit ylös Exceliin, josta on hieman apua.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nyt rupee nää helteet risoon, tänään loppui sitten kaivostakin vesi prkl...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mitä mä nyt teen!?
TD-Poster-760x427.jpg
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

oon 25 ja asun mutsilla. syön lääkeitä ahdistukseen apteekin verran päivässä ja muija jota "katselin" niiin onkin jo suhteessa...

ainii ja kaverin kanssa vedin viikonlopun putken, meni 400e niikun puff ja kylki,silmäkulma ja nyrkki paskana...

kaiken lisäksi yks exä on mulle paksuna...



jos etitte itseänne eron jälkeen elkää etsikö sitä ainakaan pullosta...

nalle kiittää ja syö kourallisen lääkkeitä että pystyy nukkumaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ai peekele sentäs kun palaa kohta käpy kun en pääse P.T:n demoa läpi! Loppusuora häämöttäisi mutta kun ei vaan mitään tapahdu! Aaaargh!
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eipäs muuten tarvinut kauaa ihmetellä miksi PS3 ei halunnut ottaa levyä sisään. Muksu oli tunkenut 3 cd levyä samaan aikaan pleikkarin sisuksiin. Neljäs ei enää mahtunut :D Hetken sai kaivella niitä ulos.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eipäs muuten tarvinut kauaa ihmetellä miksi PS3 ei halunnut ottaa levyä sisään. Muksu oli tunkenut 3 cd levyä samaan aikaan pleikkarin sisuksiin. Neljäs ei enää mahtunut :D Hetken sai kaivella niitä ulos.

Uteliaisuuskysymys: millä konstein sait ne ulos? Onko noin taitavat sormet, vai millaista apuvälinettä piti käyttää?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Uteliaisuuskysymys: millä konstein sait ne ulos? Onko noin taitavat sormet, vai millaista apuvälinettä piti käyttää?
Keittiöveitsellä varovasti hivutin levyjä sen verran ulos että sai pihdeillä lopulta otteen. Oli kyllä aikamoinen yllätys kun yhden levyn sijaan tulikin kolme. Onneksi kone toimii vielä. Olin aivan varma, että tilanne vaatii ruumiinavauksen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eilen ketutti jumalattomasti se, että joku komea ja kaiken puolin hyvä jätkä kävi pöllimässä mun fillarin meidän kotipihalta. Onneksi naapurustossa asuu mukavia ihmisiä ja yksi ilmotti nähneensä mun pyörän ojan perällä lähimaastossa. Pyörä oli onneksi kunnossa ja lukko kiinni, ei ollut nisti saanut niin vahvaa vehjettä auki. Liekö koittanut purra sen rikki, kun pinnassa oli hampaan jälkiä ja pientä repeämää. :D
 
Ylös Bottom