Vastaus: Ketutuskeskustelu
Teen kaiken muun ohella graafisen suunnittelijan hommia freenä ja taitoin noin puoli vuotta urheilulehteä. Asiakas oli sellainen "jeesmies", joka lupasi palkan sovituista jutuista ajallaan, mutta kuinka ollakaan hetken koittaessa heittäydytään hankalaksi. Tein hommia vielä reilusti normaalihintaa alemmalla ja hän käytti tekosyytä, että hän joutuu ne omasta pussistaan maksamaan. Voi hyvä helvetti, kaveri PALKANNUT minut tekemään hänelle töitä ja päivittelee, kun hommasta joutuu rahaa maksamaan.
No, lopulta minulta paloi käämit, kun sain vaadittua kahdesta lehdestä palkan ja loput päädyin tekemään ilmaiseksi. Kokoajan kaveri lupaili, että rahat on kyllä tulossa, mutta ei niitä koskaan näkynyt. Ilmoitin, etten tee enää yhtään mitään ilmaiseksi, joten jos haluaa, että jatkan lehden parissa hän maksaa velkansa. Rahoja ei kuulunut ja yhteistyömme loppui siihen paikkaan. Lopullisen velan piti tulla tililleni 31.7., mutta ei näkynyt ajallaan. Hän ei vastaa sähköposteihin eikä muihin viesteihin.
Herkulliseksi tilanteen tekee se, että aluksi hän pyysi minua liittymään osakkaaksi työpanoksellani ja ilmeisesti siksi, että hänen ei tarvitse maksaa minulle mitään. En liittynyt ja sanoin pysyväni laskutuksessa. Hölmö kun olin, suostuin siihen, että as. maksaa suoraan tililleni tehdyn summan ilman käyttämääni laskutuspalvelua (ukko.fi) eli ts. pimeästi. Velan tietty voin saada itselleni käyttämällä mainitsemaani laskutuspalvelua, mutta vituttaa tuollainen aikuisen miehen käytös, joka ei ota yhtään mitään vastuuta itsestään eikä voi sanoa asioita suoraan.
Tarinan opetus, ota kaikki suostumukset ynnä muut kirjallisena äläkä ole liian sinisilmäinen tuntemattomien kanssa. Jokaiseen ihmisperseeseen ei voi luottaa. Perkele.