Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itse tapailin avovaimoani puoli vuotta ennen kuin edes myönsimme virallisesti seurustelevamme. Se oli hyvä ratkaisu, sillä sen ansiosta tunnemme toisemme, mikä puolestaan auttaa siinä, ettemme aseta toisille mitään turhia odotuksia. Emme ole riidelleet kunnolla koskaan, koska ei ole ollut syytä, vaikka joskus on tietenkin jotakin pientä kinaa pienistä asioista, mutta se kuuluu parisuhteeseen ja puhdistaa ilmaa. Osaamme selvittää asiat puhumalla, vaikka aina oman näkökulman esille tuominen ei olekaan helppoa - se on kuitenkin vaivan arvoista, sillä osapuolet ovat harvemmin telepaatteja.

Meillä taas meni ihan toisin. Omaa vaimoani en tuntenut ollenkaan, vaan tapasin hänet eräässä tapahtumassa jossa oli hyvin pieni joukko ihmisiä. Tämän jälkeen aloimme vaihtamaan viestejä ja pari päivää tapahtuman jälkeen hän sanoi, että heidän työpaikkaansa tarvitaan työntekijä. Olin ollut pitkään vailla työtä ja hän järkkäsi mut sinne. Oli 300km päässä kotoa työpaikka joten olin asuntoa vailla. Niin oli tuleva vaimonikin elämäntilanteensa vuoksi ja päätimme, että koska kumpikin tarvitsee äärimmäisen nopeasti asuntoa, muutamme kolmioon kämppiksiksi.

Eli asuin hänen kanssaan yhdessä käytännössä 1 päivän tapaamisen seurauksena. Viikko oltiin omissa huoneissamme, kunnes alettiin seurustelemaan, joka siis ei todellakaan ollut missään määrin tarkoitus. 24/7 samassa tilassa vieraan ihmisen kanssa ajoi meidät siihen. Sama työpaikka, sama työmatka, sama asunto.

Kuukausi tästä ja esikoinen sai "puolivahingossa" alkunsa. Ja vuosi tuosta, oltiin naimisissa. Elokuussa tulee 6v yhdessä, 11.7 on 5v hääpäivä ja on 5+2v lapset.

Meidän etuna on ollut juuri se, että kun ei tunnettu, ei odotettu yhtään mitään. Opeteltiin siinä matkan varrella. :)

Lisätään vielä loppuun, että lähtökohtaisesti olen täysin vastaan nopeita suhteita, saati sitten että olisi jo yhdessä ennen seurustelua.. Omalla kohdalla elämä vain luisui tuohon suuntaan ja annoin tunteiden viedä. Toistaiseksi ei ole kaduttanut ja vaikka tulevaisuudessa tapahtuisi mitä, miksi kaduttaisikaan. Mulla on kaksi ihanaa lasta ainakin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Meillä taas meni ihan toisin.

En toki tarkoittanut sitä, etteikö tällainen nopea siirtymäkin suhteeseen voi toimia, ihmiset kun ovat erilaisia. Se on hienoa, että homma toimii - joskus se oikea ihminen löytyy noinkin "helposti". Nuo kirjoittamani huomiot on lähinnä tehty omakohtaisten, sukulaisten sekä tuttavapiirin kokemusten perusteella.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En toki tarkoittanut sitä, etteikö tällainen nopea siirtymäkin suhteeseen voi toimia, ihmiset kun ovat erilaisia. Se on hienoa, että homma toimii - joskus se oikea ihminen löytyy noinkin "helposti". Nuo kirjoittamani huomiot on lähinnä tehty omakohtaisten, sukulaisten sekä tuttavapiirin kokemusten perusteella.

Juu ja kuten itsekin sanoin, niin lähtökohtaisesti olen erittäinkin vastaan tämän kaltaista toimintaa kuin itselläni oli. Enemmän tosin olisin pelännyt naisena olemista. Muutat ventovieraan äijän kanssa päivän tuntemisella saman katon alle. Mistä sen tietää mikä mielipuoli sieltä tulee. :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Meillä omavastuu 160e ja käytettynä kakkosia sais jo alle 200, niin en tiedä miten paljon jaksaa vääntää vakuutusyhtiön kanssa.
Ei kai se mikään vääntö ole. Soitto tai lomakkeen täyttö netissa ja sillä selvä. Näin ainakin omat kokemukset ovat olleet vakuutusasioissa kuten varastetut matkatavarat ja rikkoontuneet kodinkoneet televisiosta keittotasoon. Rahaa se on muutama eurokin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Meillä menee iPhonea ja ipadiä rikki 1-2 kertaa vuodessa. Vaativat nykyisin kuvan ja huollon hinta-arvion :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ärsyttää eron tuoma ainainen v¤¤utus ja paha olo...kyllähän te ny jo tän tiedättekin...mä olen varmaan lukenut kaikki erofoorumitkin jo läpi moneen kertaa ja kuunnellut kun muut kertoo eroistaa, ja se kieltämättä auttaakin.

tiedän sen että joku harrastus pitää saada ja kaverin kanssa sen salikortilla kävinkin salilla koko viikon...KUNNES ex:ä sano viime perjantaina lähtevänsä jollekkin sen kaverille(jätkä) ryyppää siellä se yötäkin oli...kielsi ite menevänsä treffeille kun sitä kysyin suoraan...joo tiedän että ollaan erottu ja sitä sanoin itselleni myös, mutta kyllä se silti sattuu äärettömän paljon.

yritän nyt vaan antaa itselleni aikaa ja surra...kait mä joskus tähän suremiseen kyllästyn ja alan elämään taas.

onneksi on ollut tämmönen ilma niin päässy kuolaamaan rannalle ja sitten kun loppuu tää kuummuus niin lähden sinne salille...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pyh, mihinkään salille. Terassille istuu, muutama bisse ja silmät auki. Ens viikolla sit kerrotkin jossain ihan muussa ketjussa miten hyvin elämä o mallillaan. :)


Ite ku aikanaan erosin, ekat 6kk join kaljaa kotona yksin..ja paljon..siis todella paljon. Ja vähän päälle.
Lopulta kun lähdin kaverin mukana ulos, eka "kohdalle osunut" nainen...on nainen joka nukkuu nyt tuolla makuuhuoneessa. Vaimoksikin kuulema kutsutaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

tiedän sen että joku harrastus pitää saada ja kaverin kanssa sen salikortilla kävinkin salilla koko viikon...KUNNES ex:ä sano viime perjantaina lähtevänsä jollekkin sen kaverille(jätkä) ryyppää siellä se yötäkin oli...kielsi ite menevänsä treffeille kun sitä kysyin suoraan...joo tiedän että ollaan erottu ja sitä sanoin itselleni myös, mutta kyllä se silti sattuu äärettömän paljon.
Asiahan ei toki mulle kuulu, mutta eikö ois helpompaa ottaa hieman hajurakoa? Exän unohtaminen on varmasti aika hankalaa jos ootte niin paljon tekemisissä, että tiedät sen menoista ja uusista vaatteista.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Asiahan ei toki mulle kuulu, mutta eikö ois helpompaa ottaa hieman hajurakoa? Exän unohtaminen on varmasti aika hankalaa jos ootte niin paljon tekemisissä, että tiedät sen menoista ja uusista vaatteista.


sama kaksio vielä ainakin toistaiseksi...joten vähän hankalaa...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pyh, mihinkään salille. Terassille istuu, muutama bisse ja silmät auki.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi eron jälkeen pitäisi etsiä uutta heilaa. Etenkin jos ajatus yksinolemista pelottaa, eikä tätä ole ennen "joutunut" kokemaan.

Tätä ihmettelin ystäväni suhteen, jonka avovaimo otti & lähti lähes 10 vuoden yhteiselon jälkeen. Oli täysi sokki, kun taloudesta ei enää löytynyt henkilöä joka pesee pyykit, imuroi lattian, tekee ruuan jne. Seuraavat kuukaudet menikin siten, että lämmin ateria syötiin vanhempien luona ja äiti siivosi asunnon aika-ajoin. Pidin ajatukseni omana tietonani, mutta tässä tilanteessa pitäisi ottaa härkää sarvista ja ottaa askel kohti itsenäistä elämää. Sen sijaan ystävä etsi nopealla aikataululla uuden naisystävän vanhan tilalle. Rivien välistä olen lukenut, kuinka heila tuli etsittyä vain siitä syystä ettei tarvitse elää yksin. Onko tässäkään mitään järkeä?

Takaisin katsomaan ottelua.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vaikka nyt oman esimerkin otinkin niin en meinannut mitään vakavaa suhdetta, eli voi sieltä etsiä muutakin, kuin varsinaista suhdetta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

jujujju siis kaikki vinkit ja neuvot otan vastaan ilomielin.

itellä vaan kavi niin että en siis osannut arvostaa, pidin ex muijaa melkein jopa äitinäni ja näin jälkikäteen se vituttaa ankarasti...olen mä kattellut laastarisuhdetta, mutta kannattaako se?. kun kummiskin asutaan exsän kanssa saman katon alla...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

jujujju siis kaikki vinkit ja neuvot otan vastaan ilomielin.

itellä vaan kavi niin että en siis osannut arvostaa, pidin ex muijaa melkein jopa äitinäni ja näin jälkikäteen se vituttaa ankarasti...olen mä kattellut laastarisuhdetta, mutta kannattaako se?. kun kummiskin asutaan exsän kanssa saman katon alla...

Kaikki toki toimivat omalla tavallaan, mutta eikö jo kannattaisi katkaista se napanuora ja muuttaa omilleen? Itse muuttaisin eron jälkeen ennemmin vaikka sillan alle pahvilaatikkoon, kuin jäisin asumaan saman katon alle. Jos jokin asia on ohi, niin se on ohi ja elämä jatkuu.
Eipä noista laastarisuhteista jää mitään kerrottavaa jälkipolville, mutta ne kyllä ajavat asiansa eli auttavat helpottamaan eroa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Yksi asia myös mihin kannattaa kiinnittää huomiota on omien vanhempien parisuhde. Omaksumme helposti käyttäytymismalleja omilta vanhemmiltamme, eivätkä ne välttämättä ole niitä kaikkein parhaimpia, varsinkin jos vanhempien parisuhde on ollut myrskyinen. Itse olen huomannut toimineeni "huomaamatta" monissa asioissa kuin vanhempani, eikä lopputulos sen vuoksi ollut aiemmissa suhteissa kovin kummoinen.
Kah, aina sitä oppii uutta, vaikka asia olisi kuinka yksinkertainen. Sitä vaan ei tule ajateltua tarpeeksi.

Itse muuttaisin eron jälkeen ennemmin vaikka sillan alle pahvilaatikkoon, kuin jäisin asumaan saman katon alle. Jos jokin asia on ohi, niin se on ohi ja elämä jatkuu.
Samaa mieltä. Laittaa omat asiat kuntoon, ennen kuin lähtee säätämään mitään. Mukavampi sitten siinä omassa itsenäisyydessä olla ja se todellakin kasvattaa, jos ei ole asunut koskaan yksin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En tiedä kuuluisiko tämä hehkutustopiciin vai tänne. Voi periaatteessa olla molemmissa.

No eli oma kevään/kesän kestovitutus sai uuden käänteen eilen. Exä oli katkaissut välit tähän nettituttuunsa ja nyt ei ollakkaan muuttamassa exän perässä ympäri Suomen. Eli toisinsanoen nyt voin huokaista ja jatkaa elämääni tutulla paikkakunnalla ainakin toistaiseksi. Kävin jo oikeusaputoimistossa asti selvittämässä laillisia oikeuksiani estää exää viemästä lasta 600 km päähän näiden päähänpistojensa takia. Lopulta kumminkin alistuin ja valmistin itseni jo siihen että muutto tulee myös minulle lapsen takia. Jätin rempat kesken ja tekemättä, en hakenut ***** töitä ku oli paikkoja auki.

Toisaalta tämä nyt vituttaa iha älyttömästi koska tästä on riidelty jo kuukausia ja oon stressannu ja masistellu asiaa mm. koko kesälomani. Nyt en tiedä miten päin olisin. Helpottunut ainakin. Seuraavaa käännettä odotellessa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kaikki toki toimivat omalla tavallaan, mutta eikö jo kannattaisi katkaista se napanuora ja muuttaa omilleen? Itse muuttaisin eron jälkeen ennemmin vaikka sillan alle pahvilaatikkoon, kuin jäisin asumaan saman katon alle. Jos jokin asia on ohi, niin se on ohi ja elämä jatkuu.
Eipä noista laastarisuhteista jää mitään kerrottavaa jälkipolville, mutta ne kyllä ajavat asiansa eli auttavat helpottamaan eroa.

se on helppoa sanottuna...


tein eillen uudet kämpänhaku paperit ja sen jälkeen itkin varmaan 2 tuntia autossa...

yritän koko ajan tappaa tunteitani, se vaan ei käy noin helposti.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

yritän koko ajan tappaa tunteitani, se vaan ei käy noin helposti.

Ei niitä tunteita tappaa pidä, se saattaa puraista myöhemmin persuksiin jos sillä yrittää ongelmat ratkaista. Kuten moni on sanonut, jotain puuhasteltavaa pitää keksiä, ja mielellään fyysistä sellaista. Väsynyt kroppa ei vello siinä itsesyytösten ja ahdistuksen suossa yhtä syvällä.

Tunteet kuuluvat asiaan, jos tapahtuneen ohittaisi olkaa kohauttamalla kertoisi se vain siitä, että suhde ei ollut itselle kovinkaan tärkeä.

Vaikka saattaa kuulostaa typerältä nyt, niin joskus katsot vielä taaksepäin tätä ajanjaksoa opettavana kokemuksena. Kokemuksena joka vahvisti ja mahdollisesti auttoi sinua tulevissa parisuhteissa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei niitä tunteita tappaa pidä, se saattaa puraista myöhemmin persuksiin jos sillä yrittää ongelmat ratkaista. Kuten moni on sanonut, jotain puuhasteltavaa pitää keksiä, ja mielellään fyysistä sellaista. Väsynyt kroppa ei vello siinä itsesyytösten ja ahdistuksen suossa yhtä syvällä.

Tunteet kuuluvat asiaan, jos tapahtuneen ohittaisi olkaa kohauttamalla kertoisi se vain siitä, että suhde ei ollut itselle kovinkaan tärkeä.

Vaikka saattaa kuulostaa typerältä nyt, niin joskus katsot vielä taaksepäin tätä ajanjaksoa opettavana kokemuksena. Kokemuksena joka vahvisti ja mahdollisesti auttoi sinua tulevissa parisuhteissa.

tiedän jo nytten sen että halua jos yhtä ja toista oppia tästä...nää tunteet on vaan niin voimakkaita että on hyvin ihme etten ole rauhottavia vahvempaan sortunut.

en mä täällä kävis itkemässä jos tää ei sattuis niin perkeleesti...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nuo paskat olotilat ei helpota ollenkaan niin kauan kuin asut saman katon alla sen mimmin kanssa. Paskempi homma jos ei taloudellisesti ole varaa lähteä, mutta jos on niin nyt heti oma kämppä. Se on se ihan ensimmäinen askel tuossa tilanteessa.

edit: Näköjään on kämpän haku jo käynnissä ja se on hyvä ja toivottavasti löytyy nopeasti. Sitten kannattaa ihan tarkoituksella ottaa etäisyyttä siihen exään vaikka kuinka tekisi mieli olla yhteyksissä jne. Mitä enemmän sen kanssa on tekemisissä niin sitä enemmän se sattuu. Tosin eipä nuo asiat ainakaan omalla kohdalla aivoista lähde mihinkään. Nyt olen ollut nelisen vuotta sinkkuna ja aina se entinen vaan tulee mieleen. Uusi nainen auttaisi omallakin kohdalla, mutta nykyään ei enää pahemmin ole edes mitään isompaa mielenkiintoa seurusteluun.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nuo paskat olotilat ei helpota ollenkaan niin kauan kuin asut saman katon alla sen mimmin kanssa. Paskempi homma jos ei taloudellisesti ole varaa lähteä, mutta jos on niin nyt heti oma kämppä. Se on se ihan ensimmäinen askel tuossa tilanteessa.

edit: Näköjään on kämpän haku jo käynnissä ja se on hyvä ja toivottavasti löytyy nopeasti. Sitten kannattaa ihan tarkoituksella ottaa etäisyyttä siihen exään vaikka kuinka tekisi mieli olla yhteyksissä jne. Mitä enemmän sen kanssa on tekemisissä niin sitä enemmän se sattuu. Tosin eipä nuo asiat ainakaan omalla kohdalla aivoista lähde mihinkään. Nyt olen ollut nelisen vuotta sinkkuna ja aina se entinen vaan tulee mieleen. Uusi nainen auttaisi omallakin kohdalla, mutta nykyään ei enää pahemmin ole edes mitään isompaa mielenkiintoa seurusteluun.

...huoh..(syvä hiljaisuus)...Tiedän...
 
Ylös Bottom