Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miten tuo homma menee. Jos tulee ero, niin lapsen äiti voi tosta vaan viedä lapsen minne vain? Mitä oikeuksia isällä tuossa on? Onko se automaattisesti äidin lapsi, jollei äiti suostu muihin järjestelyihin?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Miten tuo homma menee. Jos tulee ero, niin lapsen äiti voi tosta vaan viedä lapsen minne vain? Mitä oikeuksia isällä tuossa on? Onko se automaattisesti äidin lapsi, jollei äiti suostu muihin järjestelyihin?

Riippuu kai ihan tilanteesta. Meillä äiti ilmotustyyliin oli lasta viemässä ja perusteli tätä sillä koska on lapsen "lähivanhempi", eli lapsi on hänen luonaan 4 yötä viikossa ja 3 mun luona. Eli yhden yön erolla hän oletti olevansa jotenkin määräävä. Kävin oikeusaputoimistossa oikeuksiani selvittämässä ja kun puheeksi tuli tämä exän ihme seuranhakuseikkailut ja varattujen miesten kanssa vehtaamiset niin sain suoran vinkin hakea käräjien kautta päätöstä siihen missä lapsi asuu. Eli olisin voinut hakea tilanteen niin että lapsi määrätään paperilla minun luokse asuvaksi, koska olisin pitänyt lapsen tutun ja turvallisen asuinympäristön ennallaan ja tarjonnut hyvän tasapainoisen kodin, siinä missä äiti olisi vienyt lapsen täysin tyhjän päälle, parin viikon tuntemisen jälkeen uuden uusioperheen armoille.

En tiedä sit jos ei ole mitään tämmöistä tilannetta niin kumpi siinä loppujen lopuksi voittaisi. Jos olisi normaali muutto siis kyseessä. Onneksi itse ei tarvinnut tätä reittiä nyt käydä läpi.

Ja ainakin sosiaalityöntekijät korostivat meille sitä ettei äiti ole se ainoa vaihtoehto lähivanhemmaksi ja ihan samat oikeudet molemmilla on vanhempina. Käytännössä asiat tietysti menee monesti niin että äiti on se kenen luokse lapsi päätyy. Mut kyllä mulla on koko tän eron aikana ollu sellainen olo että mun oikeuksia isänä on poljettu ihan koko ajan ja joudun joustamaan ehkä liiankin helposti esim. etävanhemman rooliin ja olin jo joustamassa tästä muuttoasiastakin. Pitäisi kumminkin lapsen etua ajatella, ei omaansa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Päivän oma pieni harmituksen aihe:

Vaihdoin fillarista hydraulijarrujen jarrupalat uusiin kun oli sen aika. Uudet palat toivat ilmi jarrumäntien sairaseläkkeelle siirtymisen ajankohdan olevan nyt, ja kun kuusi vuotta vanhassa pyörässä on Timelessin jarrut niin varaosia ei enää saa, joten pikkuremppa muuttui jarrujen uusimiseen. Samalla jarrupalat muuttuivat turhiksi varaosiksi, joten niiden hinta voidaan lisätä jo valmiiksi kalliiden uusien jarrujen hintaan :) Onneksi pyöräily on autoilua halvempaa, tämänkin takaiskun jälkeen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

mikäköhän tätä lohjalaisia asuntovirastoja oikeen vaivaa...kämppiä on kyllä tyhjänä lohjan asemallakin. mutta silti ei tunnu tää mun tilanne niille menevän päähän


V###u että ahistaa kattoa kun exä juoksee bileissä yötäpäivää...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Olisikos mahdollisuutta asua tilapäisesti vanhemmilla ja/tai kaverilla? Ei tuo "unohdusvaihe" pääse kunnolla käyntiin, jos näette joka päivä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nyt on kyllä kaikki palaset paikoillaan. Lauantain jälkeinen liskojen yö tuli vietettyä työmaalla yövuorossa.

Nyt kotona ja nukkumaan voisi käydä, mutta kuumuus ja alkavan sateen tuoma hiostavuus takaa sen ettei unimatin hiekkakranaatti osu sitten millään. Muksukin herää kohta. Nimimerkillä voiko jääkapissa nukkua? :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Perkeles.. Taidaa jäädä Destiny-betat PS4:llä kokeilematta. En haluaisi laittaa Amazoniin Visan tietoja kun en sitä kuitenkaan muuten käyttäisi kuin saadakseni tuon beta-koodin. Miksi ne urpot eivät hyväksy Paypalia maksuvälineeksi, kysynpä vaan?! Mrrr.. :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Perkeles.. Taidaa jäädä Destiny-betat PS4:llä kokeilematta. En haluaisi laittaa Amazoniin Visan tietoja kun en sitä kuitenkaan muuten käyttäisi kuin saadakseni tuon beta-koodin. Miksi ne urpot eivät hyväksy Paypalia maksuvälineeksi, kysynpä vaan?! Mrrr.. :mad:

Uskallatko antaa PSN Storelle? Sieltä pääset imuroimaan betan samantien. Taitaa PayPal onnistua tätänykyä myös.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tai sitten voit Storesta ennakkotilata ja maksaa niillä maksukorteilla joita saa esim. Prismasta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

65gigan iPhone 5s lens lattialle ja palasiksi..

Ketutus on kova, varsinkin kun tajusin uuden maksavan peräti 910e, joten tuskin itsekään paljoa vähempää siitä maksoin kun ilmestyi. Turhan raju hinta puhelimesta..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

65gigan iPhone 5s lens lattialle ja palasiksi..

Ketutus on kova, varsinkin kun tajusin uuden maksavan peräti 910e, joten tuskin itsekään paljoa vähempää siitä maksoin kun ilmestyi. Turhan raju hinta puhelimesta..

Odotas kun saamme seuraavan sukupolven iPhonen ja sen 4,7" ja 5,5" versiot. Hinnassa noustaan kenties jo päälle 1000 €.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Niinhän se taitaa olla joo, menee jo kipurajan yli, vaikka miten sais osissa maksaa. Tai ainakin täytyisi nostaa vuodesta useampaan ne maksuerät.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

65gigan iPhone 5s lens lattialle ja palasiksi..

Ketutus on kova, varsinkin kun tajusin uuden maksavan peräti 910e, joten tuskin itsekään paljoa vähempää siitä maksoin kun ilmestyi. Turhan raju hinta puhelimesta..

Kotivakuutus?
Meillä poika hajotti vessan lattialle S3:n. Vakuutusyhtiöön yhteys, ja uusi luuri kaupasta. Miinus oma vastuu.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Juu ilmotus jo tehty, täysin turha 150e menoerä se siltin on. Kauhistelin tuota uuden hintaa vain siksi, että olen itse mennyt tuohon rahaan ostamaan _puhelimen_ :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ostin verkkokauppa.comista iPad mineihin iskunkestävät wave suojakalvot.

Luulin, että ovat niitä jäykkiä laseja joita näytön päälle pistetään. Olikin sellainen normi ohut kalvo, tuskin kestäisi mitään.

No, suurempi ongelma oli se, ettei se tarrannut yhdestä kulmasta ollenkaan kiinni, vaikka iPad oli pakasta revitty, eikä käytetty sekuntiakaan.

Ajattelin, että kyllä se siihen kiinni ottaa ajan kanssa..no, laite päälle ja totesin että oli täysin käyttökelvoton. Sormi ei liukunut ruudulla ollenkaan. Muistin taas, miksi vihaan kaikkia kalvoja. Käyttötuntuma on surkea. Revin kalvon pois.

Nyt on toinen kalvo käyttämättä paketissaan ja toinen avattuna (en tiedä voiko käyttää). 20e kpl + postit maksoi ja nyt ottaa päähän..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Se on yllättävän ikävää tuo nettikaupoista ostelu, kun ei pääse kunnolla näkemään sitä tuotetta, vaan joutuu luottamaan niihin "mä luulen, että se on tollanen"-ajatuksiin ^^ :( Eipä se tietty aina niin helppoa ole "paikalliseen" Giganttiinkaan lähteä noita kattelemaan ja testailemaan, jos asuu kauempana asutuskeskuksista. Itse olen aika tavalla pyrkinyt välttelemään noita verkkokauppoja juuri tuon takia. On sitten aina monta välikättä Postin ja muiden kanssa, jos tarvii alkaa palauttelemaan tai vastaavaa...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Holhous ketuttaa just nyt.
Piti antaa penskojen pelata yhdessä, kun noita pleikkoja on kaksi. Yksin peli onnistuu kyllä mutta kun piti verkkopeli laittaa niin tulee vain ilmoitus "ikärajoitukset estävät playstation network-ominaisuuksien käytön.", kettu sanon minä.

Mitään järkeä ei kyllä noissa sonyn sub-accounteissa ole. Kun ei niitä myöskään voi päivittää mastereiksi.
 
Ylös Bottom