Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Asensin eilen Sim City 4:sen koneelle ja se pyörähti oikeen mukavasti. Tänään kun koitin uudelleen niin eipä se käynnistynyt sitten enää...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

ISIS:N toiminta. Leikatan pää irti ja laitetaan nettiin. Touhu alkaa olemaan jo raaempaa kuin Al-Qaidalla. Qaida sentään hoitaa hommansa räjäyttämällä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

ISIS:N toiminta. Leikatan pää irti ja laitetaan nettiin. Touhu alkaa olemaan jo raaempaa kuin Al-Qaidalla. Qaida sentään hoitaa hommansa räjäyttämällä.

Muistaakseni jossain olikin sanottu että Al-Qaida on ilmoittanu että niillä ei ole näiden kanssa mitään tekemistä just ton raakuuden takia
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eron jälkeinen yksinäisyys alkaa tuntumaan. Oon 500 km päässä lähimmästä sukulaisesta ja kavereita ei oikein ole, joten sosiaaliset verkostot on aika vähissä ollu. Ainoa kontakti ollu ex ja välit ollu iha ok mut on tää tavallaan säälittävää että paras kaveri on entinen vaimo. Yritin lopettaa konsolipelaamista ja hankkia kontakteja harrastuksia laajentamalla ja kuntoilemalla, mutta se vähän meni sit pieleen. Kova hinku ois isommalle paikkakunnalle, mutta en raaski jättää poikaa liian kauas. On tää vaa vaikeeta välillä. Syksyn pimeyttä odotellessa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Eron jälkeinen yksinäisyys alkaa tuntumaan. Oon 500 km päässä lähimmästä sukulaisesta ja kavereita ei oikein ole, joten sosiaaliset verkostot on aika vähissä ollu. Ainoa kontakti ollu ex ja välit ollu iha ok mut on tää tavallaan säälittävää että paras kaveri on entinen vaimo. Yritin lopettaa konsolipelaamista ja hankkia kontakteja harrastuksia laajentamalla ja kuntoilemalla, mutta se vähän meni sit pieleen. Kova hinku ois isommalle paikkakunnalle, mutta en raaski jättää poikaa liian kauas. On tää vaa vaikeeta välillä. Syksyn pimeyttä odotellessa.

mulla taas on mennyt vähän liijankin kovaa...(ylempi viesti,panin jonkun vanhan exän paksuksi,dokasin ja tappelin kylkiluut paskaksi), ja itsekkin odotan pelonsekaisin tuntein sitä että minkälainen talvi tulee olemaan...no okei mulla on sukulaisia ja kavereitakin ympärilllä joten se on helpottanut aika paljonkin.

luulin olevan ihan "ok" jo erosta mutta kun se ilmotus facebookissa sitten tuli että exä on jo jonkun kanssa parisuhteessa niin kyllähän se sattu aivan helvetisti..

exän kanssa me suunnilleen aina tapellaan kun yhteydessä ollaan, mä en vaan jaksa sen kanssa olla missään väleissä ja aina kun se muhun yhteyttä ottaa niin tulee se kauheen vitutuksen ja paskan tunne ja sittenhän tappelu on jo valmis.

ja itse olen saanut ajatukset ainakin pelaamisella(siis sillonkun se jaksaa kiinnostaa) ja onneks sain ton koiran mulle sumplittua...nyt todellakin ymmärrän terapiakoiran merkityksen.<3
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

2 sinkku miestä ja viinan haku reissu virosta...


ei muuten ole hyvä yhdistelmä.
No ei ainakaan tuossa sun elämäntilanteessa mitä tuossa ylempänä kuvailit, en haluais puuttua muitten elämään mutta oletko aivan varma että se lohtu löytyy siitä pullosta sekä siitä kun vetää pään niin täyteen että muistikuvia ei ole ja illan tapahtumat voidaankin sitten kerrata kehon vaurioiden ja ehkä kännykkäkameran kuvien avulla?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei sitä kerralla tarvi juoda. Haen itsekin kerran vuodessa 20-40 koppaa ja juon siinä vuoden aikana ne. Saunassa 4-5 tölkkiä ja sitten iltaisin max 1, nopeasti ne kuluu.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sain tänään soiton exän lakimieheltä, aikoo hakea lähestymiskieltoa vaikken ole moneen viikkoon naista edes nähnyt. Väittää minun murtautuneen häneen kotiinsa ja rikkoneen tietokoneen, ilmeisesti tällä perusteella hakee lähestymiskieltoa. Eli on nyt tehnyt minusta kaksi rikosilmoitusta ja yhden lastensuojeluilmoituksen. Koko rumba alkoi siitä kun ex oli huolissaan mun henkisestä jaksamisesta ja keksi väittää mua masentuneeksi, lamaantuneeksi joka ei syö, ei nuku ja on rahavaikeuksissa. Koko ajan oon töissä ollut ja urheillut ja oon ollu energinen :( Hätävarjeluna vei lapsen yhdeltä viikonlopulta multa pois kun väitti itsetuhoiseksi. No se loppu seuraavalla viikolla kun sossu jutteli exän kanssa. Siitä nyt 3 viikkoa eikä olla yhteyksissä oltu.

Viime viikolla tuli kirje sit poliisilta, väite että olisin jo murtovaraskin suututti niin paljon. Tänään soitto lakimieheltä... Yritä tässä nyt omaa elämää viiä eteenpäin kun ex vainoaa selän takana koston himoissaan. En tiiä mitä se oikein multa toivoo. Ei olla yhteydessä, hoidan lapsen niinku on sovittu ja maksan kiltisti puolet kuluista. ***** varmaan oottaa että luovutan kaikki oikeuteni poikaani ja nostan kädet pystyyn.

Tuskin se nyt lähestymiskieltoa saa kun perusteita ei ole. Ärsyttää vain tämä jatkuva noitavaino, ihan kuin keskiajalla mentäs. Ei mulla taas muuta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sain tänään soiton exän lakimieheltä, aikoo hakea lähestymiskieltoa vaikken ole moneen viikkoon naista edes nähnyt. Väittää minun murtautuneen häneen kotiinsa ja rikkoneen tietokoneen, ilmeisesti tällä perusteella hakee lähestymiskieltoa. Eli on nyt tehnyt minusta kaksi rikosilmoitusta ja yhden lastensuojeluilmoituksen. Koko rumba alkoi siitä kun ex oli huolissaan mun henkisestä jaksamisesta ja keksi väittää mua masentuneeksi, lamaantuneeksi joka ei syö, ei nuku ja on rahavaikeuksissa. Koko ajan oon töissä ollut ja urheillut ja oon ollu energinen :( Hätävarjeluna vei lapsen yhdeltä viikonlopulta multa pois kun väitti itsetuhoiseksi. No se loppu seuraavalla viikolla kun sossu jutteli exän kanssa. Siitä nyt 3 viikkoa eikä olla yhteyksissä oltu.

Viime viikolla tuli kirje sit poliisilta, väite että olisin jo murtovaraskin suututti niin paljon. Tänään soitto lakimieheltä... Yritä tässä nyt omaa elämää viiä eteenpäin kun ex vainoaa selän takana koston himoissaan. En tiiä mitä se oikein multa toivoo. Ei olla yhteydessä, hoidan lapsen niinku on sovittu ja maksan kiltisti puolet kuluista. ***** varmaan oottaa että luovutan kaikki oikeuteni poikaani ja nostan kädet pystyyn.

Tuskin se nyt lähestymiskieltoa saa kun perusteita ei ole. Ärsyttää vain tämä jatkuva noitavaino, ihan kuin keskiajalla mentäs. Ei mulla taas muuta.

Huhhuh. Vaikuttaa kohtuu sekavalta tapaukselta toi sun EX. Jonkin sortin häirinnästä vois tehdä jo ilmoituksen tosta sun entisestä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tän koko jutun kruunaa se että siellä ex-anoppi häärää taustapiruna ja yllyttää exää tekemään ilmoituksia viranomaisille. Keväällä sovittiin suullisesti lapsen tapaamisesta kun välit oli vielä hyvät. Suostuin etävanhemmaksi sillä ehdolla että näen lastani arkenakin kun niin lähekkäin asutaan (n. 1 km). Tämä systeemi toimi hyvin 5 kk. Hain pojan päiväkodista iltapäivällä jos ex oli töissä puol 10 illalla. Ei tarvinnu pojan olla hoidossa niin pitkää ja sai viettää laatuaikaa isän kanssa. Nyt ex sitten tän päivähoitoaikoja sopiessa kertoi että nämä loppuvat, koska lapsi menee sekaisin jos näkee isäänsä muulloin kuin sopimuksessa on sovittu (WTF?). Eli nyt nään poikaani vain pe-ma. Ok en lähteny riiteleen vastaan vaan annoin asian olla.

Raha-asioissa sovittiin että puolet kustannuksista molemmille jos isompia hankintoja. Pojan ulkovaatteet ym uusittiin, maksoin puolet. Ex sitten vaati multa pyörää itselleen jossa lastenistuin. Ok pyörä on hänen äitinsä ja sain oman Joponi takaisin. Kysyin että maksaako osan jos ostan lastenistuimen pyörääni. Sanoi että totta kai maksaa. No ostin istuimen (60e) ja kun pyysin maksua niin ilmoitti että olin kaltoinkohdellut hänen äitinsä pyörää, ja mm. pyörän kori ei ollut enää priimakunnossa. No ei varmaan ole kun pyörää käytin 7v. Ilmoitti ettei maksa istuinta vaan vähentää sen tuosta korista. En jatkanu tappelua kun ajattelin ettei maailma kaadu muutamaan kymppiin..

No tunnin päästä tästä tuli tekstari: "Olet mulle 3,50 euroa velkaa pojan pastilleista, maksa mahdollisimman pian". Oon ihan hoomoilosena täällä näitten juttujen takia. Tästä syystä otin yhteyttä oikeusaputoimistoon ja tiedustelin oikeuksiani, laskettiin mm. elatusmaksulle arviota että sillä välttäisin nämä jonninjoutavat pastilliperinnät. Mieluummin maksan kiinteän summan joka kk. Juteltiin myös omakotitalon jutuista ja myymisestä ja miten ero vaikuttaa siihen. Oikeusavustaja kertoi sitten että ex oli myös yrittänyt varata sinne aikaa ja he olivat tietysti esteellisiä antamasta molemmille palvelua. Sen jälkeen oli anoppi soittanut oikeusavustajalleni ja haukkunut minut maan rakoon. Kuulemma valehtelen virkamiehille ja minua ei pidä uskoa ym.

Pelkään ihan vitusti että ex hakee yksinhuoltajuutta sillä perusteella ettei tule toimeen mun kanssa. Vaikka se olisikin hänen päätynsä joka ei kykene yhteistyöhön. Hän mm. perui sossun palaverin päivää ennen ja ei suostu kertomaan mulle tietoja päiväkodista ym. Itse olen koko ***** kesän ollut sovitteleva osapuoli ja myöntynyt vaikka mihin, jopa muuttamaan lapsen lähelle exän perässä että lapsella olisi vanhemmat läsnä. Tää on niin absurdia mitä mä käyn nyt läpi, oma elämä ei lähde ikinä käyntiin. Mitä mä teen tässä tilanteessa? Argh. Anteeksi avautumiseni taas kerran.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo, kyllä toi sen verta brutaalilta menolta kuulostaa että ei tuota kovin moni kestäisi paria viikkoa pidempää. Surullinen totuus näissä jutuissa kuitenkin on se, että lapsen äitiä uskotaan paljon herkemmin kuin sitä isää sitten. Varsinkin jos siellä on joku tantta antamassa taustatukea.


Ja juu, eihän niitä viinoja ole pakko kerralla juoda, mutta hyvin herkästi siinä käy niin että kun sitä on saatavilla niin tulee otettua paljon herkemmin kuin vertaa siihen että pitäisi kaupassa käydä aina kun tekee mieli.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sympatiat Fläshille. En viitsi keskusteluun edes osallistua, kun kuohuu sisällä jo tämä sivusilmällä lukeminen. Parempi pitää suu kiinni vaan kerrankin.

Ja juu, eihän niitä viinoja ole pakko kerralla juoda, mutta hyvin herkästi siinä käy niin että kun sitä on saatavilla niin tulee otettua paljon herkemmin kuin vertaa siihen että pitäisi kaupassa käydä aina kun tekee mieli.

Itse en juo siis kuin lonkeroa. Suomessa maksaa niin paljon, että olen mielummin täys absolutisti, kuin kävisin Alkosta hakemassa Suomen hinnoin.

Tuossa juuri oli vuoden tauko käytännössä kaikesta, vain jos ilmaiseksi sain firman pippaloissa tms. Sit taas kun kövi Virossa niin käytännössä yks päivässä tahtia vuosi, sitten taas taukoa, nyt keväällä kävin Virossa hakemassa pakettiauton verran ja taas menee se yks päivässä.

Mutta tosiaan Suomessa lonkero 2x12 maksaa melkein 60e, Tallinkin tarjouksesta Preorderina maksoi 11,90e Koffin lonkero 24tölkkiä keväällä. Eli mielummin tosiaan olen ilman.

Ruoan kanssa voin ottaa kaljan kun innostun kokkailemaan viikonloppuisin parempaa ruokaa. Mutta minulle kelpaa vain Carlsberg Black Gold, jota ei Suomessa edes myydä.

Mut nykyinen lasti loppunee vuoden vaihteeseen mennessä, et kyl sit taas mennään Coca Colan voimin tovi. Viimeksi jo tulli pysäytti ni tuli vähä jännäkakkaa housuihin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sanon mielipiteeni vaikka ei ole mitään tietoa näistä asioista joten tarkastellaan siltä kantilta.

Eikö nuo valehtelut virkavallalle ole rikoksia? Ottaisiin poliisiin yhteyttä ja sopisin ajan tuon murtautumissyytteen vuoksi jotta se saataisiin selvitettyä. Kaipa sitä voi käydä tarkastelemassa heidän tutkimuksiaan kun kerran on jo ilmoitettu tutkittavalle syytteestä. (En tiedä onko tällainen lähestyminen edes mahdollista).
Pitäisi vaan pystyä todistamaan missä olit murron aikana ja kumota motiivi siitä että miksi murtautuisit exäsi kotiin ja tuhoaisit hänen tietokoneen. Varsinkin kun lapsesi on sinulle tärkeä niin miksi edes vaarantaisit osallisuuteesi lapsesi kasvatukseen.

Kun tuo syyte olisi hylätty pyrkisin tekemään selvityksen omasta taloudesta ja kuluista jolla pyrkisin todistamaan että omassa taloudessa ei ole mitään vikaa tai vaaraa, tai edes pyytäisit exän perustelut ja kumoaisit ne. Tähän päälle vielä jonkin sortin todistus mielenterveydestä sekä vaikka muiden kolmansien osapuolien henkilöiden kuva sinusta esim. työtoverit saattavat huomata asioita käytöksestäsi jotka saattavat olla sinua vastaan tai myötä. Varsinkin lastentarhan työntekijöiden kuva sinusta ilman että ottavat exäsi puheita huomioon olisi aika hyvä. Tässä tilanteessa olisi hyvä jos olisit keskustellut aikaisemmin tarhan työntekijöiden kanssa ennen tätä noitavainoa. Lapsen haastattelusta ei pakolla ole hyötyä sillä exäsi puheet saattavat takertua lapseesi. Mutta lapsesi kokemukset ja historian kertaus saattaa taas puoltaa sinua.

Historiaa voisi tarkastella myös sosiaalisen median kannalta jos vastaavaa löytyy, molemmin puolin. Jopa KonsoliFin-ketjut kuten tämä ovat mahdollisia todistusaineistoja omasta kyvystäsi huolehtia lapsesta ja suhteestasi exään. Varsinkin kun olet täällä jo aikaisemmin puhunut asiasta niin nämä vahvistukset lujittavat omaa tilannettasi exäsi väitteitä vastaan. Jäikös exäsi kiinni aikaisemmin joistakin valheistaan? Jos jäi niin nostaisin tämän myös esille.

Varmaan on vaikeaa olla yhteydessä exääsi mutta kun kerta hänellä on jo lakimies niin tiedustele asiaa häneltä mikäli mahdollista. Todisteiden piilottelu vastapuolelta ei varmaan ole sallittua Suomessa vai kuinka?

Pyrit olemaan mahdollisemman rauhallinen mikä on varmaan melko vaikeata tässä tilanteessa mutta nyt vain on pakko pysyä.
Kun tämä vaihe olisi (onnellisesti) ohi pyytäisit että saisitte exäsi kanssa "pari"terapiaa vaikka olette eronneet. Exälläsi on selvästi jotakin sinua vastaan mikä olisi hyvä saada pois alta ammattilaisen kanssa. Lakimiehien kanssa asian puimiminen saattaa olla jopa kalliimpaa ja haitallista kun ei lakimiehet ratkaise ihmissuhdeongelmia. Pistetään vaikka tuomarin määräys näistä istunnoista niin ei voisi exäsi noin vaan perua/vältellä asiaa.

Tässä näin lyhyesti omaa näkemystä ja ajattelua asiasta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo mulla on kuulustelu tuosta murrosta ensi viikolla ja keskiviikkona tapaaminen exän ja lakimiesten kanssa, ilmeisesti ensin yritetään sopua saada mikä sinänsä on hyvä ratkaisu. Lapsi on niin pieni ettei häntä voida kuulla (alle 3v). Totta kai tää on vaan mun versio tapahtuneista ja exän tarina olisi varmaan ihan erilainen. Tuosta murrosta en tiedä yhtään mitään, vain sen mitä poliisisedän kirjeessä kerrottiin. En tiedä ajankohtaa tai muuta, eiköhän se ensi viikolla kuulustelussa selviä ja ainakin sitä kysyn niin olisi helppo kertoa missä oon mahdollisesti ollut.

Rahatilanteesta en luonnollisesti ole exälle tilivelvollinen. Käyn normaalisti töissä ja oon parempi tuloinen ku ex joten luulis tuon jo sillä älyävän. Lääkärintodistuksia saan kyllä tarvittaessa eri tahoilta joissa oon käyny. Oon kesällä tehny masennustestinki ja siinä ei mitään hälyttävää ollu.

Oon ollu asiallinen ja aktiivinen eri tahoihin. Ehdotin sosiaalitoimen kanssa palaveria että sovitaan yhdessä pelisäännöt sovussa miten ollaan yhteydessä ja sovitaan raha-asiat. Ex perui tapaamisen päivää ennen, joten menin yksin ja juteltiin tilanteesta. Päiväkotiin oon myös ollut yhteydessä koska se on mun entinen työpaikka ja toki oon pyytänyt tarkkailemaan poikaa jos ero hänessä jotenkin hälyttävästi näkyy. Viimeksi olin yhteydessä kun tuli tämä "hätävarjelu lapsi pois isältä - juttu" ja sanoivat ettei heillä ole mitään moitittavaa kummastakaan. Antavat tarvittaessa lausunnon sosiaalitoimelle.

Kunnianloukkauksesta haluaisin tehdä ilmoituksen. Ex on kertonut mun masennusta ja itsetuhoisuutta totena mm. viranomaisille, sukulaisilleen, päiväkotiin ym. Uhkasi jopa soittavansa mun esimiehelle asiasta. Totta kai oon eron jälkeen ollu apea, oon hyödyntäny työterveyden palveluja ja työpsykologia jotta saisin ajatukseni oikein kasattua. En mä masentunut ole eikä mun toimintakyky ole mihinkään hävinnyt. Poikaa hoidan kunnialla ja hoitaisin enemmänkin jos saisin...

Oon kyllä huomannu että äiti on etusijalla, varsinki sossun kanssa. Ja tiiän että jos huoltajuudesta lähdetään käräjille niin äiti on sielläkin jostain ihmeen syystä etusijalla. En tietenkään luovuta vaan laitan exän rahoille ainakin vastinetta koko matkan ajalta. Toki toivon että sovittelun kautta saatas lapsen asiat hoidettua niinku tähänki asti. Kyllä se tästä. Kai.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Jos ja kun nämä sun exän rikosilmoitukset ja muut todetaan perättömiksi jo tahallaan tehdyiksi, niin eiköhän viranomaiset rupea olemaan sun puolella näissä huoltajuus asioissa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

No ei ainakaan tuossa sun elämäntilanteessa mitä tuossa ylempänä kuvailit, en haluais puuttua muitten elämään mutta oletko aivan varma että se lohtu löytyy siitä pullosta sekä siitä kun vetää pään niin täyteen että muistikuvia ei ole ja illan tapahtumat voidaankin sitten kerrata kehon vaurioiden ja ehkä kännykkäkameran kuvien avulla?

no siis se laivamatka oli enemmänkin kun jostain komediata kun jostain kauhuleffasta.

ja viinaa tuli tosiaan haettua virosta 1 eurolavan verran plus yksittäiset viinat jotka ostettiin laivalta. ja sen takia hain koska päättäjien ajatusmaailma alkoholin suhteen on sairasta ja halvemmaksi tulee hakee virosta.

edit:meijät toki tullissa tarkastettii mutta sillonkin vain huumeitten varalta,eikä edes viinan määrää ihmetelty.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo mulla on kuulustelu tuosta murrosta ensi viikolla

En oikeen muuhun osaa ottaa kantaa tuossa sun ongelmassa, mutta kannattaa muistaa, että suomessa sulla ei ole velvollisuutta todistaa syyttömyyttäsi vaan on poliisin/sun exän velvollisuus todistaa sun syyllisyytesi. Että senkin takia luulen, että tuo menee aika helpolla kumoon. Kannattaa kysyä, että koska olet "murtautunut". Ja sitten kun oot itse päässyt eroon tuosta epäilystä niin todennäköisesti poliisit nostaa syytteen sun exää vastaan perättömästä ilmoituksesta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En oikeen muuhun osaa ottaa kantaa tuossa sun ongelmassa, mutta kannattaa muistaa, että suomessa sulla ei ole velvollisuutta todistaa syyttömyyttäsi vaan on poliisin/sun exän velvollisuus todistaa sun syyllisyytesi. Että senkin takia luulen, että tuo menee aika helpolla kumoon. Kannattaa kysyä, että koska olet "murtautunut". Ja sitten kun oot itse päässyt eroon tuosta epäilystä niin todennäköisesti poliisit nostaa syytteen sun exää vastaan perättömästä ilmoituksesta.

Tämä on hyödyllinen neuvo. Saman antoi myös oikeusavustajani, joten näillä mennään. :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vuoden takainen häntäluun murtuma vaivannut. Nyt sain kuulla, että siellä on 2-3cm irtopala, eli leikkauksella häntäluu pois. Hirvittää, pelottaa, v•tuttaa.
 
Ylös Bottom