Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nykyään on onneksi myös tuo Youtube, josta ainaki itse katselen useitakin läpipeluu- videoita. Jos peli tuntuu ensimmäisen jakson jälkeen hyvältä niin ostan itselle. Näin kävi mm. Undertalen sekä aikoinaan Bioshock Infiniten kanssa :) eipä mene rahoja hukkaan. Toki Steamin alet aina pettävät ja tulee ostettua myös sellaista, josta ei loppupeleissä (heh) välttämättä tykkää niin paljoa.

joo youtube ja twich pn aika hyvä joo. koska isoimmatkin striimaajat pelaa edes vähän, paljon hypetettyjä pelejä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joka päivä ketuttaa kun lukee konsolifiniä. ENÄÄN-sana, ei se paljoa vaadi mutta ihmiset jotka tuota käyttää ja luulee että se on suomea ei voi tajuta sitä miten paljon se vituttaa. Ketä-sanan kun vielä sais kuka-sanan tilalle yleisemmäks niin varmaan pitäis lopettaa koko forumin käyttö. Pääsis minun typeristä kommenteista kaikki eroon kun en tulis tänne enääN.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joka päivä ketuttaa kun lukee konsolifiniä. ENÄÄN-sana, ei se paljoa vaadi mutta ihmiset jotka tuota käyttää ja luulee että se on suomea ei voi tajuta sitä miten paljon se vituttaa. Ketä-sanan kun vielä sais kuka-sanan tilalle yleisemmäks niin varmaan pitäis lopettaa koko forumin käyttö. Pääsis minun typeristä kommenteista kaikki eroon kun en tulis tänne enääN.

No jos hyvää kielioppia kaipaat niin varmasti siihenkin on omia paikkojansa :) en nyt usko, että kovin moni täältä hakee jotain euforiaa kirjotustyyleistä vaan ideanahan on keskustella peleistä/maailman menoista jne . Kunhan tekstistä selvää saa niin itselle ainakin on aivan sama, millä tavalla ihmiset täällä kirjoittelevat. Luulisi, ettei kirjoitusvirhe tai pari kenenkään elämää kaada.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä se väistämättä kertoo kirjoittajasta jotain, jos kirjoitusasu on aina huono. Itseäni murresanat eivät niin ärsytä ("ketä" on poikkeus), mutta jos välimerkit ja isot kirjaimet unohtuvat jatkuvasti ja kirjoitusvirheitä on paljon, vähenee myös itse sisällön uskottavuus samassa suhteessa. Tämä foorumi ei kuitenkaan ole mikään pikaviestichatti.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä se väistämättä kertoo kirjoittajasta jotain, jos kirjoitusasu on aina huono. Itseäni murresanat eivät niin ärsytä ("ketä" on poikkeus), mutta jos välimerkit ja isot kirjaimet unohtuvat jatkuvasti ja kirjoitusvirheitä on paljon, vähenee myös itse sisällön uskottavuus samassa suhteessa. Tämä foorumi ei kuitenkaan ole mikään pikaviestichatti.

Sitä en kiellä ollenkaan, mutta mielestäni on aika turhaa tarttua pieniin kirjoitusvirheisiin (enään jne). Jos teksti nyt on kuitenkin ihan lukukelpoista (eI sIis MiTäÄn tÄllAisTa tai sisällä huomattavan paljon kirjotusvirheitä) niin pitäisi myös tämäntyyppisellä foorumilla katsoa läpi sormien. Tuosta ketä sanasta en sano mitään, kuuluu mm. omaan murteeseeni ja puheessa sitä viljelen huomaamatta valitettavan paljon :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä se väistämättä kertoo kirjoittajasta jotain, jos kirjoitusasu on aina huono. Itseäni murresanat eivät niin ärsytä ("ketä" on poikkeus), mutta jos välimerkit ja isot kirjaimet unohtuvat jatkuvasti ja kirjoitusvirheitä on paljon, vähenee myös itse sisällön uskottavuus samassa suhteessa. Tämä foorumi ei kuitenkaan ole mikään pikaviestichatti.
Sekin vaan alkaa oleen väistämättä tulevaisuudessa ettei foorumeita nuoret ENÄÄN löydä ja käytä, aika monet entisajan aktiiviset foorumit on kutistunut melko pieneksi. Myös matkaviestimet on tuotu foorumikäyttön mm. Tapatalk joka tekee tästä melko pikaviestikokemuksen. Itsekin käytän foorumeita pääasiassa luurilla joka haluaa tuputtaa tota enää sanaa tonne väliin jostain syystä väkisin. Osa uusista käyttäjistä varmasti käyttää tällä menetelmällä foorumeita, ihan jo siitä syystä että tosi monet on ulkoasullisesti ja toiminnallisesti jämähtänyt 10-vuoden päähän nykyajasta. Mutta lopputiivistyksenä mitä haen, foorumit muuttuu enemmän siihen pikaviestinnän suuntaan. Siksi uskon että tällainen kuvaamasi toiminta yleistyy kokoajan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä mä käytän ketä ja enään sanoja ja käytän vastaisuudessakin. Ne kuuluu hyvinkin vahvasti omaan murteeseeni ja olen niistä ylpeä.

Tuo ei eroa yhtään mitenkään esim. Mie ja sie sanoista jotka minun korvissa ei ole suomea laisinkaan. :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä mä käytän ketä ja enään sanoja ja käytän vastaisuudessakin. Ne kuuluu hyvinkin vahvasti omaan murteeseeni ja olen niistä ylpeä.

Tuo ei eroa yhtään mitenkään esim. Mie ja sie sanoista jotka minun korvissa ei ole suomea laisinkaan. :)

Itsellä hämäläisenä on "kirjakieli" aika lähellä omaa murretta, joten nämä isommat väännökset ovat tarttuneet enemmän korvaan. Varsinkin Salo-Turku-Pori -akselin ketäilijät hajottivat ihan kunnolla armeija-aikoina. Ei sovi korvaan, ei sitten ollenkaan. :D Itämurteet sen sijaan ovat leppoisia ja vähemmän ärsyttäviä. Mutta eipä näin vanhempana enää satu mikään niin pahasti korvaan, kuin nuorena pikkukylän kasvattina.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pakko sanoa, että jos jonkun puhe(murre)/kirjoitustyyli ärsyttää niin pakko olla elämässä kaikki täydellisesti..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Juu siis ite olen Turun seudulta, äiti Raumalta ja meidän asuntovaunun kausipaikka on Porin vieressä ja kouluni kävin Loimaalla missä on osittain Tamperetta murteissa mukana. Eli todella "pahan" murteen keskuksessa pyörin.

Itämurteet tosiaan on leppoisia, se on totta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tähän sopii kuin nyrkki silmään eräs vanha vitsi.

Mikä on Suomen rumin koira?
Turun Murre

It is funny, because it is true.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Juu siis ite olen Turun seudulta, äiti Raumalta ja meidän asuntovaunun kausipaikka on Porin vieressä ja kouluni kävin Loimaalla missä on osittain Tamperetta murteissa mukana. Eli todella "pahan" murteen keskuksessa pyörin.

Itämurteet tosiaan on leppoisia, se on totta.
Jep, ite asunu Helsingissä, savossa, hämeessä ja nyt turussa. Omakin puhe on aika mielenkiintoinen sekoitus.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

sain unirytmin kuntoon kunnes sain tressata koiran terveysongelmia, nyt onneksi koira voi paremmin mutta unirytmi ihan päin helvettiä.

tossa kun tressas tota koiraa niin huomasin että ei edes erotressiahdistusmikälie ollut niin paha kun tosta koirasta tressaaminen. valvoin ennen sitä kun koiran lääkäri oli niin 3 päivää, oli pakko pyytää mutsi mukaa lääkäriin kun ei itse kehdannut mennä vihanneksena sinne :D .

toi tressauksen taso sai mut ajattelemaan tuota että taidan johonkin asioihin rakas....kiintyä liikaa?.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nyt kun ollut muutaman viikon koulutuksessa/telakalla niin on se jännä kun normaalisti nukkuu 5h yössä ja nyt kun on myöhäisempi aamu ja nukkus 7h niin on ihan pirusti väsyneempi :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tänään ei onnistunut mikään. Pelit meni päin persettä, kuulokemikki hajosi ja pistin 60 euroa vääränlaisiin uusiin...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kaverilistalainen veti käsittämättömät kilarit Awesomenautsissa.

Kesken pelin alkaa tippua viestejä, joiden perusteella joku sitä riepoo. Ei vaan saa sanottua, mikä on ongelma. Viestit oli alkuun tyyliä "what are you doing?". Pelaan kuten aina ennenkin, ja vieläpä voitetaan. Pelin jälkeen kysyn, mitä se tarkoitti. Vastaus on "this is a team play". Alan olla täysin hoomoilasena.

Myöhemmin se kutsuu uudestaan peliin ja vähän ajan päästä alkaa tulla viestejä lisää. Nyt sävy muuttuu. Ensin "help or get out". Kysyn uudelleen, mitä se oikein haluaa.

Tässä vaiheessa pikaisesti tiivistän, jos Awesomenauts ei ole tuttu. Kyseessä on sivusta kuvattu 3v3 -MOBA. Suosikkihahmoni on Yuri - lentävä apina, joka on hidas ja heikko lähitaistelussa, mutta voi pudotella miinoja ja tuhota creepejä helposti, koska voi lentää niiden yläpuolella ja grillata niitä 360 astetta kääntyvällä laserilla. Puolustava pelaaja, eikä ainakaan minun käsissäni taivu lähitaisteluun. Miinoilla voi kyllä tappaa varomattomia pelaajia. Ja niin minä sitä pelaankin: miinoja joka paikkaan, muuten pysytään taustalla ja tuhotaan creeppejä.

Matsi jatkuu ja oma k/d on aika lailla fifty-sixty. Jotenkin taistelun tiimellyksessä toinen löytää aikaa kirjoittaa PS3:lla "fuck off friend". Kehotan rauhoittumaan ja jätän pelin tältä illalta tähän.

Seuraavaksi kryptinen viesti, että jos ostat ne ja ne esineet "then you can help". Viestin alkuosa on aika kehnoa englantia, joten ei taaskaan selviä, mitä se oikein haluaa. Ja tottakai pommittaa kutsuilla liittyä peliin, tavalliseen tapaansa. Tähän facepalm.

Nyt lievästi sanottuna vituttaa. Kusipäitä on netti täynnä, mutta ennen tuon kanssa oli mukava pelata. Se lähetti kaveripyynnön ja se kutsui matseihin. Jos ei mitään kriittistä ole kesken, hyväksyn aina kaverilistalta tulleet kutsut. Ajattelin että siksihän ne siellä listalla on, että yhdessä pelataan.

Nyt mietin vaan, että mikä olisi se pienimmän riesan tie. Poisto, blokki, grief report vai mikä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kovasti tekisi mieli katsella PS3:n kautta Netflixiä ja GoTia, mutta "8002A548"... Langaton ei siis toimi ja jatkuvasti täytyy olla vaihtamassa reitittimen paikkaa kämpässä kun ei ole riittävän pitkää verkkojohtoa. :( Sama vika ollut jo puoli vuotta kun yrittää kirjautua langattomalla yhteydellä PSN:n.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu


Eipä niin, mutta sisustus menee pilalle jos joutuu vetämään näitä johtoja pitkin asuntoa ;)

Lähinnä ketuttaa että langattoman verkon varaan suunniteltu viihdekokonaisuus menee PSN:n takia pilalle.
 
Ylös Bottom