Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

tänään lähti tälläinen tilaukseen Gigantti - LG 42" LCD-TV (ei siis gigantista vaan otin ton vaa nopeeta esimerkiks)..onks kellään kokemuksia just tosta masiinasta, tai edes merkistä? 200 hz kone kuitenki, ei ainaka luulis lätkässä yms tulevan mitää varjohäntiä kiekon tai äijien perään :) toivottavasti on hintansa väärti..

lisäks vielä telkun ostamista suunnittelevilla niin gigantissa on tuo samsungin kutossarjan led-kone UE37B6050 hintaan 999..!! jos vaan 37 tuumanen riittää niin suosittelisin aika vahvasti tota..

Itsekkin olen LG 42SL8000 metsästänyt kun olen niin paljon positiivista lukenut. Varsinkin pelikäyttöön pitäisi soveltua erinomaisen hyvin todella pienen input laginsa takia.

Mistä muuten tilasit kyseisen laitteen, kun mitä itse olen katsellut niin ei tunnu saavan mistään?

Itsekkin olen LG 42SL8000 metsästänyt kun olen niin paljon positiivista lukenut. Varsinkin pelikäyttöön pitäisi soveltua erinomaisen hyvin todella pienen input laginsa takia.

Mistä muuten tilasit kyseisen laitteen, kun mitä itse olen katsellut niin ei tunnu saavan mistään?

sama täällä, viimisen reilun kuukauden olen tota kapistusta miettiny ykkösvaihtoehtona, ja oon koittanu ettiä sitä joka ikisestä liikkeestä minkä ohi oon kävelly..toissapäivänä tein pienen soittokierroksen eri firmojen välillä, ja kyselin saatavuuksia, ja sen jälkeen uusia tilauseriä kun joka ikisestä mestasta sanottiin ei-oota..giganttiin kyseisiä telkkuja on tulossa niinkin pian kuin 25.2.. :) ei iha jaksa venaa niin kauaa..sit soitin Jimm´s pc-storeen, ja sieltä sanottiin että kyseisiä telkkuja olis mahdollisesti tulossa joko viikolla 1. tai 2..eli siis tilaukseen lähti sieltä..tossa vielä linkki, ja suosittelen vahvasti kirjautumista sisään..! kestää about minuutin, ja tilaus on helpompaa ym..Jimm's - Your toaster will never be the same!

sama täällä, viimisen reilun kuukauden olen tota kapistusta miettiny ykkösvaihtoehtona, ja oon koittanu ettiä sitä joka ikisestä liikkeestä minkä ohi oon kävelly..toissapäivänä tein pienen soittokierroksen eri firmojen välillä, ja kyselin saatavuuksia, ja sen jälkeen uusia tilauseriä kun joka ikisestä mestasta sanottiin ei-oota..giganttiin kyseisiä telkkuja on tulossa niinkin pian kuin 25.2.. :) ei iha jaksa venaa niin kauaa..sit soitin Jimm´s pc-storeen, ja sieltä sanottiin että kyseisiä telkkuja olis mahdollisesti tulossa joko viikolla 1. tai 2..eli siis tilaukseen lähti sieltä..tossa vielä linkki, ja suosittelen vahvasti kirjautumista sisään..! kestää about minuutin, ja tilaus on helpompaa ym..Jimm's - Your toaster will never be the same!

Tuon paikan itsekkin löysin aikaisemmin ja hintakin olisi varsin edullinen. Itse kun pari päivää sitten tiedustelin saatavuutta sähköpostilla sain vain vastauksen "Valitettavasti tuotteen toimitusaika on täysin avoin.". Ei viitsisi turhaan laittaa tilausta menemään, jos voipi joutua kauankin odottelemaan :(

Pixmania.com tarjoaa edullisimman vaihtoehdon, mitä löysin nyt.
http://www.pixmania.com/fi/fi/2866014/avis/samsung/lcd-televisio-le40b530.html#consumer-advices

Olen tosin kuullut jotain juttua, että ei oikein sit mikään muu toimi kuin hinta tuolla. Toi on vaan 150-170euroa halvemmalla, mitä mikään muu kauppa myy (siis Rovaniemellä). Onks tän TV:n input lag sit jotain kauheata, kun tuosta oli nuristu? Juu game mode ja sillee, mutta silti.

[FF]Myytti;1015575 sanoi:
Pixmania.com tarjoaa edullisimman vaihtoehdon, mitä löysin nyt.
http://www.pixmania.com/fi/fi/2866014/avis/samsung/lcd-televisio-le40b530.html#consumer-advices

Olen tosin kuullut jotain juttua, että ei oikein sit mikään muu toimi kuin hinta tuolla. Toi on vaan 150-170euroa halvemmalla, mitä mikään muu kauppa myy (siis Rovaniemellä). Onks tän TV:n input lag sit jotain kauheata, kun tuosta oli nuristu? Juu game mode ja sillee, mutta silti.

tää viesti ei oo tarkotettu mitenkä provoks ketään kohtaan, otin vaan ton viestin tohon esimerkin takia..!

eli ei tolla hinnalla oo noissa pixmanian tuotteissa mitään tekemistä sen input lagin suhteen! se miks noi hinnat on niin paljon halvempia ku suomessa johtuu vaan ja ainoastaan siitä, ettei niis oo ollenkaan suomen kaapeliverkkoon tarkotettua viritintä..eli siis suomeks sanottuna jos on kaapelitalous (niinku alkaa suomessa oleen about jokapuolella, antennit vähenevissä määrin), nii ton telkun kylkeen pitää ostaa (hd)digiboksi jos haluaa kattoo telkkaria..muuten ei näy salkkarit eikä edes kauniit ja rohkeet..eikä siis mitää muutaka..ja jos lyö hd-telkkuun iha tollasen perus digiboksin kiinni nii jokainen pystynee kuvitteleen millanen kuva siinä on :S lisäks noissa on vielä se ihanuus et suomen samsung EI anna noihin telkkareihin minkäänlaista takuuta..! eli jos menee vituiks nii telkku pitää lähettää pixmanialle, muistaakseni ranskaan..ja ite en ainaka lähtis kokeileen et kuin kauan kestää saada telkku takasin..! ilkeimmät huhut on kertoillu et puolenvuoden odotusaika ei olis vielä mitään..ja kaikki tää siis ihan vaan sen takia ettei raaski laittaa sitä 100-200 euroo lisää euroja pöytään, jonka ansiosta sais suomalaisen tuotteen, suomalaisesta kaupasta, suomalaisella kielellä, suomalaisella takuulla jnejne..

mutta! jos jollakin telkun tarkotus on olla pelkästään peli/leffakäytössä, niin sit tietenkä ei oo väliä et mitä virittimiä noista saksan telkkareista löytyy, pleikka kolmonen ja muut pelikoneet toimii noiden kans iha normaalisti..

Onko niin, että V4000/4500 on parempi pelaamiseen verrattuna V5500 malliin? Tiedän nyt, että lähinnä toi vaikuttaa PC-pelaamiseen (en harrasta), mutta luulis huomaavan jo konsoleillakin huolimatta siitä, että on ohjaimia yms.

Input lagi juttu oli mielenkiintoinen:

Sony KDL-V4000 = 0-10m/s (very small )
Sony KDL-V5500 = 30-35m/s (average )

Onko näin, että syy input lagi -jutun puuttumiseen teknisistä tiedoista nykyisin on se, että vuonna 2008 tehtiin ne parhaimmat tv:t (LCD 40" ja tämä hintaluokka, mikä nykyisin vallitsee) jos input lagia katotaan. Tollainen input lagi hommeli väsääminen minimiin on syy miksi tv:t makso niin paljon silloin (toki silloin myös se oli uudempaa tekniikkaa). Nykyisin ne säästää paljon, kun eivät ilmoita input lagia ja heillä on varaa "jättää" siihen noinkin paljon sitä input lagia?

Verkkokauppa.comista olen ostamassa maanantaina tuon Sonyn KDL-40V5500, koska se näyttää parhaimmalta minun käyttöön, mutta tämä saattaa muuttua. Ja en ole tutustunut tohon Sonyn KDL-40V4000 malliin muuten. Jos toi vanhempi malli on parempi pelaamiseen niin, mistä löydän moisen?

Switcher@AVForums sanoi:
HDTVtest.co.uk does some fairly in depth reviews and gives precise specifications. I'm not sure how accurate they are though... Here's what they say are the input lags for the various models

KDL 4000 - no input lag (8ms response time)
Samsung F96 - benchmark they use - slightly more lag than KDL 4000 (10ms?)
KDL V4500 - 0 to 10ms in game mode vs F96
KDL 40W5500 - 17-33ms in game mode
KDL 37W5500 - 21ms in game mode

[FF]Myytti;1015648 sanoi:
Onko niin, että V4000/4500 on parempi pelaamiseen verrattuna V5500 malliin? Tiedän nyt, että lähinnä toi vaikuttaa PC-pelaamiseen (en harrasta), mutta luulis huomaavan jo konsoleillakin huolimatta siitä, että on ohjaimia yms.

Input lagi juttu oli mielenkiintoinen:

Sony KDL-V4000 = 0-10m/s (very small )
Sony KDL-V5500 = 30-35m/s (average )

Saiskos linkkiä tuohon V5500 sarjan input lagiin, kun en itse meinaa sitä millään löytää?

Tuosta 4000-sarjan tuotannosta sen verran, että et taida löytää kuin hyvällä tuurilla noita enää, valitettavasti.

Jep, en enää itsekään muista mistä löysin noi tulokset, mutta hdtvtest:ltä ne muistaakseni oli. DVDPlazaa ja AVForumsia käytin, että löysin noi tulokset. Mie haluan vanhemman Sonyn itelle (KDL-40V4000 tai KDL-40V4500). :P Varmaan maksaiskin vähemmän. Mukavasti pasahti Xbox 360 eilen. :D Noh Elite hommataan vanhan Premiumin tilalle. :)

Jahas, töllö tupsahti kotiin. Tuli pienoinen uudelleenjärjestelyrumba ennenkuin voi pistää testiin ja kokemuksia laittaa. Lisäksi korvaava ps3 on vielä matkalla Saksasta. Todennäköisesti pe tai ma tulee tänne asti. :)

TV:n input lagin huomaa ja jostain syystä, kun yritän kaverin Xbox 360:lla pelata niin peliasetukset (jotka olen vielä muokannut itse paremmiksi) eivät pysy vaan TV heittää tuohon "Omat asetukset"-modeen ja se on se "tehdasasetus"-hommeli vielä tälläkin hetkellä. Hmm... Ja siinä input-lagia pitäisi olla vielä enemmän, jos oikein olen ymmärtänyt. Input lagiin joka tapauksessa tottunee kuitenkin tässä, mutta ensikosketus ei vakuuttanut.

Ja TV:hen ja erityisesti tuohon 669e hintalätkään olen tyytyväinen.

Hoh! Hinta senkun tippuu! Päivän lukema on enää 1299,90 e. Tosin kun toissapäivänä tilauksia oli sisässä vain 1, nyt niitä näyttää olevan jo peräti 11, eli muillekin tuo hinta on tainnut maistua. :)

Itsekin laitoin tilauksen sisään tuossa viikko sitten, kun hinta tippui. Päivä pari sitten muuttui verkkokaupan sivuilla saatavuus tilaan "täysin avoin" ja nyt siellä lukee "loppu". Mitenköhän sisällä olevat tilaukset...?

Päivä pari sitten muuttui verkkokaupan sivuilla saatavuus tilaan "täysin avoin" ja nyt siellä lukee "loppu". Mitenköhän sisällä olevat tilaukset...?
Pyrkivät toimittamaan niin monelle kuin mahdollista, mutta jotkut saattavat jäädä nuolemaan näppejään.

Mutta meikun VALTAVA paketti saapui juuri. *paljon hymiötä*

Pitää vaan ensin heivata joulukuusi mäkeen ja muutenkin raivata tilaa olohuoneen uudelle kuninkaalle. Millään ei malta odottaa, että näkee tuon toimintakunnossa!

Update! Ilta ja tämä alkuyö on kulunut leikkiessä ja säätäessä. Otetaan ensin kuitenkin ne huonot uutiset; kaikissa neljässä nurkassa on pientä valovuotoa havaittavissa, mutta varsinaisia pilviä ei onneksi näy. Lisäksi tuo mustan taso kevyesti harmittaa, sillä se ei ole lähellekään niin hyvä kuin kuvittelin/toivoin. No, ehkä seuraavassa telkussa sitten (eli joskus vuosien päästä)...

Mutta noin muuten kuva on niin mahtava että voi pojat ja veljentyttäret! Ja säätövaraa eri inputien kanssa on niin paljon, ettei tiedä, mitenpäin olisi. Käytännössä tosin tullee tehtyä lähinnä telkkarikuvalle omat säätönsä, PS3/X360-pelailuun omansa, ja DVD/BD-pyörittelyyn - PS3:lla sekin - vielä yksi.

Digi-TV:n kuvaa tuli verrattua Procaster 6200C:n tuottamaan, 720p:ksi skaalattuun kuvaan, mutta oikeastaan mitään merkittävää eroa Poronkastroijan ja W5500:n sisäisen virittimen välillä en huomannut. Nelonen HD -kanavan kuvanlaatu oli ihan kiva yllätys. Toivottavasti kaapeliin tulee pian lisääkin ilmaisia HD-kanavia. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itsellä on tollanen BenQ 23,6 tuumanen Full HD tv. Huvin on toiminu vaikka ei mikään huippumerkki olekkaan.

Itse päädyin Z4500-sarjaan. Sain tonnilla (40") ja on ollut ihan hyvä. Alkuun mietin Z5500-sarjaa, mutta siinä oli todella suuri input lag, joten ostin Z4500:n.

Oon testannut Ps3:lla ja X360:lla.

Miten tuommoinen LG-42PQ2000 HD-Ready Plasma-TV sopii pelaamiseen PS3:lla, kun tuo on HD-Ready ja resoluutio vain 1024x768?
Vaikuttaako tuo resoluutio tai se, että tuon on HD-Ready, paljon Blu-Ray -elokuvien tai pelien kuvanlaatuun?

Tällähetkellä PS3 on HDMI:llä 1 vuoden vanhassa 37" Full-HD Sampassa.
Olisiko kuva mahdollisesti paljonkin surkeampi pelattaessa verrattuna tuohon em. telkkariin?

Miten tuommoinen LG-42PQ2000 HD-Ready Plasma-TV sopii pelaamiseen PS3:lla, kun tuo on HD-Ready ja resoluutio vain 1024x768?
Vaikuttaako tuo resoluutio tai se, että tuon on HD-Ready, paljon Blu-Ray -elokuvien tai pelien kuvanlaatuun?

Tällähetkellä PS3 on HDMI:llä 1 vuoden vanhassa 37" Full-HD Sampassa.
Olisiko kuva mahdollisesti paljonkin surkeampi pelattaessa verrattuna tuohon em. telkkariin?
Taitaapi olla FullHDssa parempi kuva

Miten tuommoinen HD-Ready TV sopii pelaamiseen PS3:lla, kun tuo on HD-Ready ja resoluutio vain 1024x768?

Ei ole mitään eroa.

FullHD:sta jauhaminen on pelkkää disinformaatiota ja kuluttajien sekoittamista, jopa suoranaista huijaamista. Xbox360 ja PS3 pelit vetelevät iloisesti jopa alle HDReady resoluution. Siinä sitä on nauramista kun Pikku-Pera hehkuttaa luokkakavereilleen FullHD:n ihanuutta :D. 720p on tämän pelisukupolven taikasana, jopa seuraavankin.

On vain kourallinen pelejä jotka pyörivät yli 720p, nekin yleisesti ottaen pikkupelejä tai isompia pelejä, mutta vaatimattomalla ulkoasulla jotta saadaan resoluutio korkeaksi (jonka takia hyöty=0).

Ei ole mitään eroa.
Kyllä se jonkin verran vaikuttaa, että vaakareso on "vain" 1024 (eli alle 720p-tilan 1280-vaakareson). Ylipäätään tuo 1024x768 on 4:3-suhteen tarkkuus, joten sen käyttö 16:9-suhteen televisiossa on minusta aina ollut aika omituista.

Toki kuvanlaatuun vaikuttavat sitten monet muutkin asiat, joten en missään nimessä sanoisi, etteikö eroa olisi. Itse en tässä tapauksessa tuollaiseen 1024x768-reson plasmaan missään nimessä vaihtaisi.

FullHD:sta jauhaminen on pelkkää disinformaatiota ja kuluttajien sekoittamista, jopa suoranaista huijaamista.

Ei nyt sentään. PS3 käytössä FullHD:llä on kiistämättömät etunsa mm. Blu-ray käytössä ja tietysti niiden pelien osalta jotka sitä tukevat. GT5 jo yksinään on riittävä syy ;) Lisäksi XMB on "natiivisti" 1080p joten sen käyttäminen on mukavampaa suuremmalla resoluutiolla. Sama tietysti jos katselee valokuvia PS3:n kautta.

Enemmän kuluttajia huijaavat pelien tekijät ja julkaisijat, jotka mainostavat aliresoluutioisia pelejään kummallakaan HD-tarkkuudella, ja toisaalta mitä ihmeellisimpien 720p resoluutioisten ruutujen myyjät, kuten vaikkapa tämä 1024x768 resoluutio.

Ylös Bottom