Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Kyllä, 1080p-versiona asti. Maksoi muistaakseni 490 MS-pinnaa se vuokraus.
Eli 80 pojoa normia kalliimpi? Noh, onhan kyseessä sen verran spektaakkelimainen pläjäys, että voin sen verran pulittaakin.

Pitäisi ehkä FilmiFINin puolelle pistää nämä hehkutukset, mutta kyseessä on kyllä ainakin allekirjoittaneelle tämän vuoden paras elokuva. Varsinkin Rorscachin tiukka monologi iski todella lujaa.

Arvostelijat tosin vihasivat elokuvaa urakalla.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Testasin tota Xbox-facebookia, aika kankea systeemi. Mut oli mulla kysymyskin, eli laitoin ruksin kohtaan että sallitaan mun gamertagin näyttäminen facebookissa. Missä siellä se näkyy? Vai näkyykö se jossain mun profiilissa/nimen vieressä vain kun olen kirjautunut boxilla naamakirjaan?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Vai näkyykö se jossain mun profiilissa/nimen vieressä vain kun olen kirjautunut boxilla naamakirjaan?
Ei taida näkyä Facebookin puolella missään, mutta kaverilistallasi olevat voivat oman boksinsa Facebook-sovelluksella löytää sinut jatkossa helpommin.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Ei taida näkyä Facebookin puolella missään, mutta kaverilistallasi olevat voivat oman boksinsa Facebook-sovelluksella löytää sinut jatkossa helpommin.

Jossain se näkyy kun saman tien tuli kaveripyyntö eräältä tyypiltä facebookissa, joka ei edes tiennyt että mulla on xbox. Se kertoi että se gamertag näkyi fb:ssä, mutta mulla ei ole hajuakaan missä siellä ja kaveriakaan en saanut enää kiinni.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Harmi kun leffavuokraamon sampleja ei anneta HD-matskuna ulos...
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Harmi kun leffavuokraamon sampleja ei anneta HD-matskuna ulos...
Kyllä annetaan, mutta se on kovin riippuvaista leffasta. Esim. Watchmenin previkkapätkä kipusi 1080p:ksi asti. Harmittavasti etukäteen ei mistään näe, millä laadulla previkka on.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Sellasta kysyisin,että tuleeko leffoihin suomi tekstejä,kun itsellänikään ei englannin ymmärtäminen aina ole kovin helppoa:D
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Sellasta kysyisin,että tuleeko leffoihin suomi tekstejä,kun itsellänikään ei englannin ymmärtäminen aina ole kovin helppoa:D
Ehkä mahdollisesti joskus, mutta mitään varmuutta asiasta ei ole. Eli aikataulua ei kannata edes arvailla.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Sellasta kysyisin,että tuleeko leffoihin suomi tekstejä,kun itsellänikään ei englannin ymmärtäminen aina ole kovin helppoa:D

Tuossa joku jo aiemmin linkitti uutiseen, jossa mainittiin, että tulossa on, mutta aikataulusta ei tietoa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tuskin leffapalvelu lyö itseään täällä pohjolassa kovin hyvin läpi ilman tekstitystä.
Vaikka itse en niin tekstejä kaipaakkaan, joskus suomennokset on aikas surkeita.
ja leffa valikoima olis aikas vanhaa tavaraa, tosin mukavaa kun oli muutama vanha helmi mukana.

Lopuksi vielä mulla tuli toi Elisan Viihde juttu kuun alussa käyttöön ja sen leffavuokraamo on vielä surkeempi, tekstit tosin kyllä on.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Vaikka itse en niin tekstejä kaipaakkaan, joskus suomennokset on aikas surkeita.
Elokuvan oikeuksien haltija omistaa oikeudet myös niihin tekstityksiin, joten Microsoft ottaa ne tekstit, mitä elokuvatalo antaa. Paitsi tietysti jos ei ota mitään.

Lopuksi vielä mulla tuli toi Elisan Viihde juttu kuun alussa käyttöön ja sen leffavuokraamo on vielä surkeempi, tekstit tosin kyllä on.
Elisa Viihteen videovuokraamohan oli viime viikkoon asti sama kuin SF Anytime, mutta nyt siellä on myös uudempia leffoja jopa HD-versioina. Ja kaikessa suomenkieliset tekstit.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Elisa Viihteen videovuokraamohan oli viime viikkoon asti sama kuin SF Anytime, mutta nyt siellä on myös uudempia leffoja jopa HD-versioina. Ja kaikessa suomenkieliset tekstit.

Kiitti vinkistä en oo pariin viikkoon käynyt siellä vuokraamon puolella, täytyypi tsekata tänään
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Mulla tuli Zunen Avatar trailerin kohdalla joku HDCP error, eikä kuva näkynyt ollenkaan. Watchmen 1080p traileri toimi moitteetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Mulla tuli Zunen Avatar trailerin kohdalla joku HDCP error, eikä kuva näkynyt ollenkaan. Watchmen 1080p traileri toimi moitteetta.
Onko boksi kenties kiinni analogisesti komponentilla tai VGA:lla, tai vaihtoehtoisesti DVI:llä monitorissa? Siinä missä tähän mennessä Blu-Ray -levyillä leffastudiot eivät ymmärtääkseni ole ottaneet tuota HDCP-pakotusta käyttöön on vähän kuulunut valitusta että nyt Xboxin leffakaupassa se on käytössä. Suomeksi se tarkoittaisi sitä, että täysilaatuisen HD-kuvan saa vain kun HDCP on tuettuna, eli ainoastaan Xboxin HDMI-lähdöstä, ja näyttölaitteenkin pitää tukea HDCP:tä, eli pitää olla joko HDMI tai vartavasten HDCP:tä tukeva DVI-D. Tämä tarkoittaa tietysti sitä, että leffakaupasta ei saa HD-kuvaa näkyville mitenkään jos on Xbox jossa ei ole HDMI:tä, tai jos käyttää vaikkapa monitoria joka ei tue HDCP:tä.

HDCP:n alkuperäinen idea on ollut, että täysilaatuinen digitaalinen kuva ei ole missään välissä laitteiden ulkopuolella kryptaamattomana, ettei sitä voisi helposti kopioida, ja vastaavasti se sitten näkyy vain näyttölaitteilla jotka myös tukevat HDCP:tä, ilman HDCP:tä sallitaan vain alhaisemmat resoluutiot, jopa niin että HDCP:tä tukemattomalle HD-näyttölaitteelle kuva skaalataan pienemmälle resoluutiolle. Systeemi on sisäänrakennettu sekä HD-DVD:hen että Blu-Rayhin alusta asti ja sen saa käyttöön levykohtaisesti, mutta studiot eivät ole ottaneet sitä laajemmin käyttöön koska erityisesti Yhdysvalloissa on paljon hieman vanhempia HD-televisioita joissa ei ole HD-kuvalle kuin analogiset komponenttiliittimet, HDCP kun on olemassa vain digitaaliselle signaalille.

Bonuksena HDCP tiettävästi huonontaa kuvaa joka tapauksessa, olen antanut itselleni kertoa, että HDCP:n vuoksi digitaalinenkin kuvasignaali on pakko kierrättää vähän matkaa analogisena HDCP-piiriä varten. Tämä selittäisi sen miksi eri laitteiden HDMI-lähdöistä voi tulla sama kuva eri laatuisena (ihmettelin joskus jossain laitevertailussa HDMI-laatuvertailua), kun logiikan mukaan samaa kuvaa näyttävän digitaalisen signaalin pitäisi olla identtistä jokaiselta laitteelta, koska bitti on bitti. Jos joku tietää asiasta paremmin niin kuulisin mielelläni vahvistuksen.

Tuo Avatar-pätkä menee normaalin vuokrausprosessin läpi, eli oletettavasti siinä on päällä samat suojaukset (tässä tapauksessa se HDCP) kuin normaaleissa vuokrapätkissä, ja trailereissa HDCP selvästikin ei ole päällä. Mikään ei tietysti tarkoita, että jokaisessa elokuvassa HDCP olisi, tässä voi olla erityisesti studiokohtaisia eroja, mutta tällaisten tilanteiden varalta olisi tietysti kiva jos siitä kerrottaisiin jossain.

Tästä järjettömyydestä ei sitten kannata syyttä Microsoftia, vaan elokuvastudioita, jotka ovat koko systeemin alunperin vaatineet oman sisältönsä suojaamiseksi.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Itselläni on 1024x768 plasma vga-piuhalla kiinni. Kyllä Avatarin kuva teräväpiirtoa selvästi oli, mutta täysistä resoista en pysty mitään sanomaan.

Kysymys: Kovalevylläni on vajaa 6 gigatavua tilaa, eli sinne ei mahdu kokonaisuudessaan hd-elokuvaa. Nettiyhteyteni, 10-megainen, kyllä antaa myöten suoratoistoa ajatellen. Voipiko leffan katsoa siis suoratoistona ilman että mitään tallennetaan kovalevylle?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Kyllä Avatarin kuva teräväpiirtoa selvästi oli, mutta täysistä resoista en pysty mitään sanomaan.
Olikohan Y-nappia painamalla saa näkyviin valikon, jonka viimeisenä (?) löytyy kohta Information tms. Sen kun pistää päälle, näkee ruudun oikeasta yläkulmasta, millä laadulla kuvaa boksille valuu.

Voipiko leffan katsoa siis suoratoistona ilman että mitään tallennetaan kovalevylle?
Maalaisjärjellä ajateltuna kyllä. Meikun boksin 120 gigan levystä on vapaana enää n. 3 gigaa, joten ongelmia tulee, jos suoratoistokin vaatii leffan koko pituuden verran tilaa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Olikohan Y-nappia painamalla saa näkyviin valikon, jonka viimeisenä (?) löytyy kohta Information tms. Sen kun pistää päälle, näkee ruudun oikeasta yläkulmasta, millä laadulla kuvaa boksille valuu.

Maalaisjärjellä ajateltuna kyllä. Meikun boksin 120 gigan levystä on vapaana enää n. 3 gigaa, joten ongelmia tulee, jos suoratoistokin vaatii leffan koko pituuden verran tilaa.

Kiitos tiedosta. Ekan kerran tuli käytettyä boksin videontoisto-ohjelmia. Ja samalla katsottua omalla näytöllä teräväpiirtoa muuallakin kuin peleissä.

Kun käynnistää esim. tuon Avatar-pätkän niin hienosti pikkuhiljaa alkaa kuva tarkentumaan, aluksi se on huonolaatuista mutta 10s päästä ja siitä eteenpäin jo täyttä laatua.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Olikohan kenelläkään aikaisemmin käytössä Netflixiä täällä Suomessa? Itse pistelin sen toimimaan netistä löytyneiden ohjeiden mukaan ja hyvin toimikin Xboxin kautta, mutta viimeisin päivitys mursi tuon.

Saiskohan sitä jotenkin uudestaan toimimaan vai pitääkö tyytyä tapittamaan leffoja PC:n ruudulta?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Onko boksi kenties kiinni analogisesti komponentilla tai VGA:lla, tai vaihtoehtoisesti DVI:llä monitorissa?

Boksi on HDMI johdolla kiinni televisiossa (Sony KDL W4500). Lisäksi boksin perässä on kiinni mukana tullut komponenttijohto, koska sen juuresta lähtee optinen piuha vahvistimeen. Komponentin piuhat eivät ole kiinni telkussa.
 
Ylös Bottom