Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Noniin, ihan mielenkiintoinen päivityshän tämä oli. Tosin luultavasti nuo sosiaaliset sovellukset eivät minulla juuri käyttöä näe.

Zune Marketplace
on kyllä vakuuttava ja teknisesti erittäin kehittynyt systeemi. Myös Suomen puolelta löytyy tuo Party-ominaisuus, mutta sen toimivuus on vielä testaamatta.
Kun kukaan muu ei näköjään uskalla, pistän sitten itse eurot tiskiin ja tarkastan. Melkein kaikki kiinnostavammat leffat tuolta olenkin jo nähnyt, paitsi V For Vendettan. Taitaapi tänään siis Hugo Weawing vallata pelityshuoneen. :)
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Noniin, ihan mielenkiintoinen päivityshän tämä oli. Tosin luultavasti nuo sosiaaliset sovellukset eivät minulla juuri käyttöä näe.

Zune Marketplace
on kyllä vakuuttava ja teknisesti erittäin kehittynyt systeemi. Myös Suomen puolelta löytyy tuo Party-ominaisuus, mutta sen toimivuus on vielä testaamatta.
Kun kukaan muu ei näköjään uskalla, pistän sitten itse eurot tiskiin ja tarkastan. Melkein kaikki kiinnostavammat leffat tuolta olenkin jo nähnyt, paitsi V For Vendettan. Taitaapi tänään siis Hugo Weawing vallata pelityshuoneen. :)

Yritän testata myös =) Hommassa voi tosin mennä sata vuotta kun on 1meganen netti ja Harry Potter Azkabanin vanki vie 10,5gigaa. HOHOO :D Ehkä huomenna pääsee jopa katsomaan leffaa <3 En edes kuvitellut että voisin streamata, ennemmin lataan kovolle katsottavaksi ;)
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Joo itsellekin tuli tänään tämä. Mut mä jotenkin arvasin :( suomessa zunessa on eri valikoima leffoja. Kattelin just juutuubissa videoita joissa jotku katselee yön ritarii, watchmenii jne. siis toihan on ihan typerää touhua
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

suomessa zunessa on eri valikoima leffoja. Kattelin just juutuubissa videoita joissa jotku katselee yön ritarii, watchmenii jne. siis toihan on ihan typerää touhua
Siitä sopii "kiittää" tahoja, jotka omistavat leffan jakeluoikeudet. Globaalissa maailmassa edelleen toimii vuosikymmeniä vanha ajatusmalli, jossa jakelu- yms. oikeuksia jaetaan aluettain - tai pahimmillaan jopa maakohtaisesti.

Microsoft varmasti tekee parhaansa, että soppareista päästään yhteisymmärrykseen mahdollisimman nopeasti mahdollisimman monen tahon kanssa, mutta sitä odotellessa ei voi kuin kirota kaavoihin kangistuneita bisnestoimintamalleja.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tuohon Xbox 360:n Facebookiin kuuluu joitakin hauskoja ominaisuuksia. Sieltä voi kätevästi poimia Xbox Live -ystävistä ja Facebook-ystävistä ne, jotka käyttävät molempia palveluja. Facebookia ja etenkin Twitteriä haittaa tietenkin se, että linkkejä et voi klikkailla boksilla auki.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Zune Marketplace vaikuttaa kyllä todella näpäkältä konseptilta. Trailerit striimaavat nopeaan ja hinnat ovat mielestäni kohdallaan (melkoinen yllätys kun kyseessä on Microsoft). Leffojen striimauksesta ei tällä meikän 1 megaisella liittymällä haaveilla, mutta sehän ei haittaa kunhan suunnittelee leffaillan etukäteen ja lataa leffan kovalevylle odottamaan.

Mutta...

Valikoima on käsittämättömän surkeaa tuubaa tässä vaiheessa ja odotan kyllä lisää leffoja valikoimaan pikavauhtia tai muutoin homma kuivuu kasaan. Kun edes tekstityksiä ei tarjota, niin näin pienelle ja surkealle valikoimalle ei pitäisi olla mitään perusteita. Tietysti kaikki oikeushässäkät ja muut ovat hankalia, mutta asiakkaana minua EI KIINNOSTA. Se on Microsoftin tehtävä hoitaa ne sopparit kuntoon ja kunnon leffoja meille katsottavaksi.

Tekniikka ja konsepti kunnossa. Sisältö ei vielä tässä vaiheessa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Videot striimaavat tosiaan Zunesta hyvin nopeaan, tosin meikäläisen Wireless Adapter-systeemillä jymähtää video latausruutuun aina välillä minuutiksi tai pariksi. Ei juuri ärsytä, paitsi että pitäisi pulittaa tuosta uudesta palikasta sitten.
stammy sanoi:
Tietysti kaikki oikeushässäkät ja muut ovat hankalia, mutta asiakkaana minua EI KIINNOSTA. Se on Microsoftin tehtävä hoitaa ne sopparit kuntoon ja kunnon leffoja meille katsottavaksi.
Noh noh, hieman kärsivällisyyttä. Tällainen systeemi on kuitenkin Suomessa tietääkseni ainoa laatuaan, joten pieni suvaitsevaisuus olkoon paikallaan. Eihän tuo leffavalikoima mikään kummoinen ole, mutta ollaanhan nyt vielä sentään betassa! Parannusta tulee varmasti.

PS: Eikä tuosta tarvitse väkisin maksaa, kuten YLE:stä. ;)
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Mulla lukee Connect -sivulla statuksena participating vaikka pääsin sisään. Ainakin sähköpostiin tuli onnittelut. Nuohan muuten ilmotti, että jos ei oo viel saanu updatee ni sen saa viimeistää Tiistaina.:p

Ihmetyttää vaa, kun siellä lukee participating vaikka oon ines... :confused:
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Noh noh, hieman kärsivällisyyttä. Tällainen systeemi on kuitenkin Suomessa tietääkseni ainoa laatuaan, joten pieni suvaitsevaisuus olkoon paikallaan. Eihän tuo leffavalikoima mikään kummoinen ole, mutta ollaanhan nyt vielä sentään betassa! Parannusta tulee varmasti.
Se on hyvä, että optimistisuutta löytyy, mutta aiemmin on jo nähty, että olisi vain hyvä että ne palaset loksahtaisivat kerralla kohdalleen, eikä jäätäisi odottamaan aikaa parempaa. Sitä parempaa aikaa kun ei välttämättä tule, vaikka kuinka KonsoliFINissä ja Majorin blogissa meuhkattaisiin. Mieleen tulee ensimmäisenä esimerkkinä viime updaten hehkuteltu Games on Demand ja sen loistava hinnoittelu. Toivotaan ettei Zune Marketplacen sisältö ole seuraava vitsi, jota hekotellaan aina kalsarinousuhumalassa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Nonni aamulla tuli päivitys mullekkin. Hieman bugaileva tuo Zune kauppapaikka. Olisin ostannut ocean twelven, mutta sanoi aina ettei tila riitä, vaikka 7 gigaa oli ja video vei 5,1. Ennen kun käynnistää tuon Zunen, niin sieltä välilehdestä sain sen ladattua ja vielä halvemmalla. Zunessa leffa makso 410, tuolla välilehdessä 380.

Ihan mukavasti eri leffoja, harmillisesti melko vähän HD-laatuisia. Juuri selailun yhteydessä tuli uusi päivitys sinne zuneen. Näytti ainaki muutama uusi leffa tulleen eli kyllä ne sitä päivittelevät.

Facebook taas vaikutti ihan ok:lta. Kellään kaverilistallani ei vaan ollut kuvia facebookissa :(

Twitteriä en testannut, mutta eipä se paljoa kiinnostakkaa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tuo Facebook vaikuttaa erittäin hyvin rakennetulta ja oikeasti lisää jotain verrattuna siihen internetin Facebook-kokemukseen. Kavereiden kuvia saa todella kätsysti laitettua slideshowhun. Twitter taas tuntui liian hitaalta ja tökkivältä, jotta sitä useasti jaksaisi avata. Kumma kun Twitter tuntui jökkivän enemmän kuin Facebook vaikka internetissä homma on juuri toisinpäin; Facebook on ihmeen hidas järkäle ja Twitter taas pelkistetyn nopea ja kätsy.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Se on hyvä, että optimistisuutta löytyy, mutta aiemmin on jo nähty, että olisi vain hyvä että ne palaset loksahtaisivat kerralla kohdalleen, eikä jäätäisi odottamaan aikaa parempaa. Sitä parempaa aikaa kun ei välttämättä tule, vaikka kuinka KonsoliFINissä ja Majorin blogissa meuhkattaisiin. Mieleen tulee ensimmäisenä esimerkkinä viime updaten hehkuteltu Games on Demand ja sen loistava hinnoittelu. Toivotaan ettei Zune Marketplacen sisältö ole seuraava vitsi, jota hekotellaan aina kalsarinousuhumalassa.

On tietysti totta, että välittömästi "käyttökelpoinen" toiminto olisi aina parempi. Kuitenkin mielestäni Zune on aivan eri asemassa kuin Games on Demand, sillä ongelmahan oli siinä eri. Zunen hinnoittelu on jo valmiiksi kohdillaan, kun taas sisällössä on toistaiseksi todella paljon parannettavaa, kun taas GoD:in kohdalla asia oli päinvastoin. Ja kuten olemme nähneet, Games on Demandissa on hinnastaan huolimatta todella hyviä pelejä, ja lisää tulee.

Itse olen tosiaan hyvin optimistinen, näen tässä selkeästi leffojen vuokrauksien tulevaisuuden. Koittakaapa tekin kaikki välillä hukata se perussuomalainen pessimi, ja nauttia tällaisista ominaisuuksista. :)
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Itse olen tosiaan hyvin optimistinen, näen tässä selkeästi leffojen vuokrauksien tulevaisuuden. Koittakaapa tekin kaikki välillä hukata se perussuomalainen pessimi, ja nauttia tällaisista ominaisuuksista. :)
Vaikkei se tekstistä niin paistakaan, niin itse asiassa olen suht liekeissä Zune Marketplacesta vaikka Makuuni on 200m päässä. :p Mutta ei onnaa vielä tolla valikoimalla.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tuota noin, kuinkas kauan tässä pitää oikein odotella, että pääsee katsomaan? Valitsin varmuuden vuoksi (4M-netti) Lataa-toiminnon, ja tuo on nyt ladannut noin 10%. Latauksen yhteydessä sanottiin, että elokuvan pääsee katsomaan kun tietty määrä on latautunut, kuinka paljon tämä oikein on?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tuota noin, kuinkas kauan tässä pitää oikein odotella, että pääsee katsomaan? Valitsin varmuuden vuoksi (4M-netti) Lataa-toiminnon, ja tuo on nyt ladannut noin 10%. Latauksen yhteydessä sanottiin, että elokuvan pääsee katsomaan kun tietty määrä on latautunut, kuinka paljon tämä oikein on?

Sen saanee katsoa milloin itse haluaa. Se löytyy sieltä video kirjastostasi se tiedosto. Muista tosin että heti kun klikkaat play niin 24h siitä vuokrasi laukeaa. Muussa tapauksessa 14 päivää vuokran käyttö oikeus. Itse odotan että HD leffa on jossain 90% tienoilla että uskaltaa alkaa katsomaan ettei kesken leffan laatu yhtäkkiä nykähdä SD laadunkin alapuolelle. 1megan netillä ei kyllä eletä herroiksi :rolleyes:
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Ennen kun käynnistää tuon Zunen, niin sieltä välilehdestä sain sen ladattua ja vielä halvemmalla. Zunessa leffa makso 410, tuolla välilehdessä 380.

Eikös se ollut niin että 720p leffat on 380 ja 1080p on 410?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Sen saanee katsoa milloin itse haluaa. Se löytyy sieltä video kirjastostasi se tiedosto. Muista tosin että heti kun klikkaat play niin 24h siitä vuokrasi laukeaa. Muussa tapauksessa 14 päivää vuokran käyttö oikeus. Itse odotan että HD leffa on jossain 90% tienoilla että uskaltaa alkaa katsomaan ettei kesken leffan laatu yhtäkkiä nykähdä SD laadunkin alapuolelle. 1megan netillä ei kyllä eletä herroiksi :rolleyes:

Siis toimiikos sinulla tuolla tavalla? Ei ainakaan täällä päin, kun painan videokirjastosta tuota leffaa, tule vain sen profiilisivu jossa lukee ylhäällä "Ladataan" ja alhaalla palkissa prosenttimäärä. Painaa voin ainoastaan "Esikatsele"-toimintoa.

Perskule, eihän tämä nyt ihan ruusuilla tanssimista ollutkaan.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Testasinpa tuon party modenkin leffojen katselussa. Teatterimoodissa näkyy kaverit istumassa penkeillä ja niille saa ilveillä jotain. En kyllä tiedä miksi leffaa tuossa moodissa katsoisi, aika pieni tuo ruutu kuitenkin, ja harvoin sitä kavereiden kanssa tulee haastettua samalla. Mutta toki party modessakin voi katsoa koko ruudulla leffaa, eli eihän se ongelma ole. En vaan kauheasti näe käyttöä tuolle ominaisuudelle.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tuota noin, kuinkas kauan tässä pitää oikein odotella, että pääsee katsomaan? Valitsin varmuuden vuoksi (4M-netti) Lataa-toiminnon, ja tuo on nyt ladannut noin 10%. Latauksen yhteydessä sanottiin, että elokuvan pääsee katsomaan kun tietty määrä on latautunut, kuinka paljon tämä oikein on?

Eiköhän se laske sopivan aloitusajan latausnopeudesta ja elokuvan koosta. Jos vain 10% on ladattu, niin hyvin todennäköisesti tuolla yhteydellä saa odottaa vähintään yli puolivälin, että katsomaan pääsee. Muuten elokuvan joutuisi keskeyttämään latauksen loppuajaksi.

Omalla 2 megan ADSL:llä 10-gigaisen Full HD -elokuvan lataaminen vei noin 14 tuntia. Tarkoitus oli pitää leffailta, mutta jäi nyt sitten välistä. Onneksi aikaa katselun aloittamiseen on pari viikkoa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Joo, jaa... Aika turhia juttuja mulle noi mitä tossa nyt on testaillu. Twitteriä en käytä ja tuskin tulee "Naamaankaan" mentyä boksilla kun tietsikka on käden ulottuvilla. Kunhan kävin testaamassa vain huomatakseni, että kyllä siitä hieno xbox merkki ja teksti jäi kun statustani päivittelin :p
Leffojakaan tuskin tulee tuolta Zunesta vuokrailtua, kun en niitä ole mistään muualtakaan vuokrannut 10 vuoteen :)
Joten odototellaan seuraavaa päivitystä jos tulis jotain kivaa :)
 
Ylös Bottom