Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sony vai samsung???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wild Child
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wild Child

New Member
Oon tässä hankkimassa LCD-telkkaria pääosin pelaamista varten. Tarkotus ois liittää siihen PS3 ja myöhemmin ehkä XBOX 360.

Oon tässä viikon ajan ottanu selvää LCD-telkkareitten perusasioista ja mulla on tässä kaks vaihtoehtoo joko Sonyn KDL-40W4000 tai Samsungin LE40A656

SONY

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=32887

SAMSUNG

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10215

Eli kertokaa mulle kumpi näistä soveltuu paremmin pelaamiseen ja miksi.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Vastaus: Sony vai samsung???

Oon tässä hankkimassa LCD-telkkaria pääosin pelaamista varten. Tarkotus ois liittää siihen PS3 ja myöhemmin ehkä XBOX 360.

Oon tässä viikon ajan ottanu selvää LCD-telkkareitten perusasioista ja mulla on tässä kaks vaihtoehtoo joko Sonyn KDL-40W4000 tai Samsungin LE40A656

SONY

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=32887

SAMSUNG

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10215

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Taitaa lähinnä olla kyse makuasiasta, itse valitsisin Sonyn vaikka näyttäisi että tuossa Samsungissa on parempi kontrasti. Kumpikin käy varmasti mainiosti pelaamiseen. :)

Taitaa lähinnä olla kyse makuasiasta, itse valitsisin Sonyn vaikka näyttäisi että tuossa Samsungissa on parempi kontrasti.

Niissä on täsmälleen sama kontrasti. Noihin valmistajien antamiin dynaaminen kontrasti -lukuihin ei kannata kauheasti luottaa. Ja kannattaa käydä vertailemassa kaupassa. Jos tykkäät tuosta Samsungin heijastavapintaisesta ruudusta, ota se. Jos et, ota Sony.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Juuri tuli tänään tuo 40w4000 postissa. Voin suositella sitä ainakin lämpimästi.:)

Niissä on täsmälleen sama kontrasti. Noihin valmistajien antamiin dynaaminen kontrasti -lukuihin ei kannata kauheasti luottaa. Ja kannattaa käydä vertailemassa kaupassa. Jos tykkäät tuosta Samsungin heijastavapintaisesta ruudusta, ota se. Jos et, ota Sony.

Joo, tuo valmistajan ilmoittama dynaaminen kontrasti höpötys on kyllä välillä kusetusta, anteeksi väärentäminen. :D Itse pidän henkkoht enemmän sonysta, mitä olen vertaillut kaupassa kuvanlaatua (siis ylipäätään, näiden mallien eroja tuskin). :)

Kyllä vähän siltä näyttää että Sony saattasin ostaa. Pitää tietenki käydä vielä kaupassa vertailee ja kattelemassa tarkemmin.

Tietääkö kukaan muuten että onko tosta 100hz prosessoinista kauheesti hyötyä??? Oon kuullu että se ois vähän turhake ja jopa joittenki silmissä kuva näyttäs huonolta ku se on päällä. Mutta pelaamisessa siitä on kuulemma joittenki mielestä hyötyä...

Tietääkö kukaan muuten että onko tosta 100hz prosessoinista kauheesti hyötyä??? Oon kuullu että se ois vähän turhake ja jopa joittenki silmissä kuva näyttäs huonolta ku se on päällä. Mutta pelaamisessa siitä on kuulemma joittenki mielestä hyötyä...

100Hz on oikein hyvä lisä - jos se on laadukkaasti toteutettu. Tuossa Samsungissa kuva menee sen kanssa "videomaiseksi" ja useimpien silmä ei tuosta tykkää. Eli Samsungissa siitä on hyötyä käytännössä vain peleissä. Sonyn vasteaika on niin pieni muutenkin, että tuo 100Hz ei ole pakollinen. Molemmat soveltuvat erinomaisesti pelaamiseen.

PS. Sonylta tulee syksyllä/talvella päivitetty versio tuosta W-sarjalaisesta. Tuosta päivitetystä versiosta löytyy tuo Sonyn mallikkaasti tuoteutettu Motion Flow -systeemi.

Lue myös televisioiden vertailut tuolta: http://www.hdtvtest.co.uk/.

moi
Mitä on tullut lehdistä seurattua tv testejä niin itsellä vahva kutina siitä että LCD puolella nimenomaan SONY on kärkimerkki. Muutamaa Sonya olen myös päässyt katselemaan ja hienolta näyttää. Plasmapuolella laittaisin rahat Panasoniciin

Mitenkäs tuo 100hz vaikuttaa? Parantaako kuvan terävyyttä liikkeessä vai olenko käsittänyt ihan väärin?

---

Ite olin jo kallistunut tuon sampan puoleen lähinnä kun pääsin näkemään rinnakkain sonyä ja samppaa ku molemmissa pyöri blu-raylta cars. Sampassa oli paaaljon rauhallisempi se kuva. Ei nykinyt tuon 100Hz:n tekniikan ansiosta. Kerrassaan magee.

Tuon sadan hertsin tekniikan ansiosta sampan kuvan liikeresoluutio on tuplata, melkein kolminkertainen sonyyn verrattuna!

Valinta siis vaikuttaa selvältä!
(Seuraavaki tulee se Mutta(tm))

Mutta.

Kävi ilmi, että sampasta löytyy sellainen ikävä ominaisuus kuin input lag... Kuten nimikin sanoo niin kuva tulee sellaiset 30ms-60ms jäljessä.
Leffassa tämä ei haittaa mutta koitappa pelata nopeatempoista FPS:ää verkossa.
No more head shots for you pal! :mad:

Sonyssä tuota lagia ei ole käytännösä ollenkaan. Ollan suunilleen samoissa kuin vanhoilal hyvilä putkitelsuilla. Tekniikka kehittyy :D

Oikeasti hyvä paikka näiden asioiden tutkailuun on sellainen hörhöfoorumi kuin dvdplaza. Sinne->

Mitenkäs tuo 100hz vaikuttaa? Parantaako kuvan terävyyttä liikkeessä vai olenko käsittänyt ihan väärin?

Saa kuvasta sulavamman, jos toisto on toteutettu hyvin (kun telsun prosessori keksii uusia freimejä) ja lisää kuvaan liikeresoluutiota, jonka voinee kääntää terävyydeksi tässä tapauksessa.

Ite olin jo kallistunut tuon sampan puoleen lähinnä kun pääsin näkemään rinnakkain sonyä ja samppaa ku molemmissa pyöri blu-raylta cars. Sampassa oli paaaljon rauhallisempi se kuva. Ei nykinyt tuon 100Hz:n tekniikan ansiosta. Kerrassaan magee.

Tuon sadan hertsin tekniikan ansiosta sampan kuvan liikeresoluutio on tuplata, melkein kolminkertainen sonyyn verrattuna!

Mutta.

Kävi ilmi, että sampasta löytyy sellainen ikävä ominaisuus kuin input lag... Kuten nimikin sanoo niin kuva tulee sellaiset 30ms-60ms jäljessä.

Sonyssä tuota lagia ei ole käytännösä ollenkaan. Ollan suunilleen samoissa kuin vanhoilal hyvilä putkitelsuilla. Tekniikka kehittyy :D

Oikeasti hyvä paikka näiden asioiden tutkailuun on sellainen hörhöfoorumi kuin dvdplaza. Sinne->

Miten sitte tän Samsungin LE40A656A1kanssa (LE40A656 päivitetty versio ilmeisesti) että onko siinä tota input lagitusta...

jep sampan puoleen itekki taipuisin. Noistahan löytyy erillinen pelitoiminto (game mode tjn.) joka vielä pelatessa parantaa siis kuvaa, joka on samsungin mukaan microsoftin kanssa yhteistyössä kehitetty :) . Ja eiks toi kontrasti meinaa et mitä isompi se on niin sitä syvemmät värit elikkä musta on mustempaaja valkonen valkoisempaa?

Mut joo eiköhän kummatki oo ihan hyviä myllyjä ja loppupeleissä se on ihan itestä kiinni kumman kuva miellyttää pelatessa. Omast mielest vielä, että pelatessa sampan kuva parempi mutta töllöö katellessa sonyn.

Muista toki ottaa myös huomioon pieneltä tuntuva, mutta silti aika merkittävä tekijä: kaukosäädin. Itse pidän henkilökohtaisesti pidemmässä käytössä Sonyn kaukosäätimestä, siinä ei ole "turhia" näppäimiä, ja niiden sijoittelu on looginen. Sen sijaan Samsungin vastaavan kanssa ei käyttö ole yhtä sujuvaa. Lisäksi kannattaa miettiä huoneen valaistusta, esim. pääseekö aurinko paistamaan sivuviistosta, jolloin Samsungin kirkas pinta voi heijastaa ikävästi. Pieniä juttuja, mutta alkavat ärsyttää pidemmän päälle.

Miten sitte tän Samsungin LE40A656A1kanssa (LE40A656 päivitetty versio ilmeisesti) että onko siinä tota input lagitusta...

Ei nillä väliä ole. Helpompi puhua sampan 6-sarjasta. Niissä on kaikissa samat ominaisuudet.
Sampan F96:ssa on lagia sen 30ms, kutossarjalaisissa 60 ja sonyssä lähemmäs nolla.
Sampassa saa pudotettua tuota lagia F96:n tasolle käyttämällä komponenttia tai vga:ta mutta eihän siinä taas ole sitten mitään järkeä...

jep sampan puoleen itekki taipuisin. Noistahan löytyy erillinen pelitoiminto (game mode tjn.) joka vielä pelatessa parantaa siis kuvaa, joka on samsungin mukaan microsoftin kanssa yhteistyössä kehitetty :)

No ei. Siinä sampassa on tuo kyseinen moodi MUTTA sepäs onkin sellainen, että kaikki kuvasäädöt on lukittu! Eli pashaa esisäädettyä kuvaa sillä kyllä saa ja pahan mielen. Älä usko mainoksia.

Mut joo eiköhän kummatki oo ihan hyviä myllyjä ja loppupeleissä se on ihan itestä kiinni kumman kuva miellyttää pelatessa. Omast mielest vielä, että pelatessa sampan kuva parempi mutta töllöö katellessa sonyn.

No ei. Samppa EHKÄ on kivempi leffakäytössä ja varmasti parempi jos kattelee skaalaamatonta digikuraa tai dvd:tä. Ja ehkä teräväpiirtomatskukin menee jos tuo 100Hz on päällä ja low asetuksilla. Joidenkin silmään kys. moodi näyttää "videomaiselta" ja ei siten olekkaan käyttökelpoinen.
Sonyllä pystyt yleensäkin pelaamaan. Meinaan kun sitä lagia ei tule inputista. Tietysti jos rauhallisia pelejä pelaa missä ei reaktiot merkkaa mittään niin ehkä sitten... FPS:ät lienee parempi unohtaa.

Muista toki ottaa myös huomioon pieneltä tuntuva, mutta silti aika merkittävä tekijä: kaukosäädin. Itse pidän henkilökohtaisesti pidemmässä käytössä Sonyn kaukosäätimestä, siinä ei ole "turhia" näppäimiä, ja niiden sijoittelu on looginen. Sen sijaan Samsungin vastaavan kanssa ei käyttö ole yhtä sujuvaa.

Toisaalta sampassa on valistut nappulat, sonyssä ei ja toisaalta aika moni hankkii näinä päivinä yleiskaukosäätimen kaikille vempaimille :)

Mutta.

ei kait se 100hz vaikuta mitenkään tohon blu-rayn kuvan nykivyyteen/nykimättömyyteen? ainakin kaikkien blu-ray leffojen kuva päivittyy "vain" 24 kertaa/sec, joten ainakin joissain sonyn telkuissa on juurikin sitä varten se 24p toiminto, eli kuva päivittyy juurikin optimaalisesti elokuvan kanssa eikä nykimistä ole toisin kuin telkuissa joissa kyseistä ominaisuutta ei oo...

ja tuohon "input-lagiin" sen verran että sitä on kaikissa taulutelkkareissa jos kuvaa syötetään esim scartin tai muun analogisen liitännän kautta. Jos taas vaikka pleikka on liitetty HDMI:llä niin sitä "input-lagia" ei ole ollenkaan... että en usko että se on pelkästään tuon samsungin vika ja sekin ongelma katoaa kun käyttää HDMI liitäntää

Ylös Bottom