Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos olen ymmärtänyt oikein FPS pyritään saamaan konsoleille joko 30 tai 60. Eli jos boksi pystyisi pyörittämään peliä 45fps se tiputettaisiin ja lukittaisiin 30. Saa korjata jos olen ymmärtänyt väärin.
Todennäköisesti en vain tiedä sellaisesta teknisestä rajoitteesta miksi 45fps pudotettaisiin 30:een, mutta en pysty näkemään syytä miksi 45 ei toimisi. 30/60 ei pysty selittämään televisioiden virkistystaajuudellakaan, toivottavasti joku teknoguru valaisee tästä asiasta.

Ja mitä pelivalikoimaan tulee niin uskon. Jo tällä hetkellä xbox360 ja PS3 pelivalikoima on merkittävästi erilainen. Yksinoikeuspelit on se, minkä takia PS3 pelailen. Se onko tällä merkitystä CoD jonneille, niin sitä en tiedä.
Mä kattelin tossa pelihyllyäni, niin en löydä kovin merkittäviä eroja. 360:n yksinoikeudet ovat aavistuksen enemmän ampumispainotteisia. Voisitko kenties hieman avat millä tavalla ne ovat merkittävästi erilaisia niin ehkä minäkin näkisin valon?

Eli siis perustelet sillä, että Playstation 3 menestyi laajan käyttäjäkunnansa takia sitä, että Xbox One tulee nyt jyräämään PS4?
Ei, vastasin vaan siihen kun ihmettelit miksei 360:n vuoden etumatka riittänyt murskavoittoon.

Ilmeisesti näin ei kuitenkaan aina ole ollut. Xbox360 oli alkuaikoinaan huomattavasti indie ystävällisempi mitä PS3. Nyt osat ovat vaihtuneet.
Mä oon lukenu paljon porua siitä kuinka 360 ei ole indie-myönteinen. Kärkkäimpänä esimerkkinä se että pelien päivitykset maksavat, ja siitä huippuna se yksi tapaus jossa pelitalo kieltäytyi paikkaamasta pahaa bugia, koska olisi joutunut maksamaan Microsoftille kymmeniä tuhansia dollareita. Microsoft taisi vastata tuohon että päivitysmaksun perusteena on painostuskeino siihen että pelistudio testaisi pelinsä perusteellisemmin ennen julkaisua.
Jossain indie-dokumentissa tuskailtiin sillä että Microsoft antoi yhden julkaisuikkunan ja jos peli ei ole siihen valmis, ei peliä julkaistaisi ainakaan vuoteen. Isompi studio saa paljon vapaammin siirtää julkaisupäiväänsä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Et löytänytkään, mutta voisin hieman selventää mitä olemme oikeasti vahvistaneet, koska käytettyihin peleihin liittyen on ollut jonkin verran hämmennystä. Vaikka useista mahdollisista skenaarioista on ollut keskustelua, olemme vahvistaneet vain että Xbox One on suunniteltu siten, että pelaajat voivat käydä kauppaa ja myydä pelejä vähittäiskaupassa. Tämän lisäksi emme ole vahvistaneet mitään muuta skenaariota.

ps. Mitäs mieltä täällä ollaan uudesta ohjaimesta ja sen parannuksista? Microsoftin tavoitteena on ollut kehittää paras mahdollinen peliohjain.

Ohjain näyttää hyvältä ja tunnetusti 360:n ohjain on kuningas nyky konsoli sukupolvessa ja näyttää siltä, että titteli pysyy hallussa myös tulevalla konsoli sukupolvella. Se vaan on täydellinen, mutta samaa ei voi sanoa tulevasta Xbox One:sta nimittäin rehellisesti sanottuna en ole rumempaa konsolia nähnyt eikä nimikään nyt ole kyllä sieltä parhaimmasta päästä. Ja Sony taas osaa tuon muotoilun niin sieltä tulee varmasti paljon paremman näköinen konsoli julki E3:lla. Itsehän olen jos fanipoika nimitystä haluaa käyttää niin Microsoft fanboy en omista yhtäkään Sonyn konsolia tällä hetkellä olen myynyt ne pois koska ne vaan eivät ole olleet se mun juttu, mutta nyt on käymässä toisin, Microsoft on menettämässä asiakkaan. Ja sitä edes auttaa tälläiset ratkaisut kuin Kinect on oltava pakolla kiinni tai muuten konsoli ei toimi ym. jutut mitä tässä nyt on ilmi tullut.

[video=youtube;lKm94T0jfzQ]http://www.youtube.com/watch?v=lKm94T0jfzQ[/video]

Tuossa kyseisessä videossa kaveri kyllä kiteyttää hyvin myös niitä omia tuntoja mitä Xbox One:n julkistus on saanut allekirjoittaneessa aikaan. Tällä hetkellä kiinnostus koko laitetta kohtaa on täysi nolla itselläni ja pettymys on aika kova.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Todennäköisesti en vain tiedä sellaisesta teknisestä rajoitteesta miksi 45fps pudotettaisiin 30:een, mutta en pysty näkemään syytä miksi 45 ei toimisi. 30/60 ei pysty selittämään televisioiden virkistystaajuudellakaan, toivottavasti joku teknoguru valaisee tästä asiasta.
Vastaan nyt vielä heikomman tiedon valossa, mutta korjatkoon ensimmäinen joka näistä oikeasti tietää. Olen siinä käsityksessä, että konsoleille esimerkiksi 45fps ei ole niin "smooth" kuin 30fps. Jotta parempi "smooth" taso saadaan täytyy se nostaa 60fps. Joku taika noissa luvuissa on, koska nopeasti etsittynä kaikki konsolipelit on joko 30 tai 60. Tuskin se ihan sattumaa on. Syitä en tosiaan osaa sanoa, valaiskoon joku joka tietää asiasta enemmän.

Mä kattelin tossa pelihyllyäni, niin en löydä kovin merkittäviä eroja. 360:n yksinoikeudet ovat aavistuksen enemmän ampumispainotteisia. Voisitko kenties hieman avat millä tavalla ne ovat merkittävästi erilaisia niin ehkä minäkin näkisin valon?
Erilaisia ne on siten, ettei boksilla ole heittää vastaan mitään. Siellä ei ole 128 vs. 128 fps:ää eikä siellä ole Heavy Rainin tai Unchartedin kaltaisia pelejäkään yhtä laadukkaasti toteutettuna. Alan Waken ja Gears of Warit olen boksin puolelta pelaillut läpi, joista Alan Wake ylivoimaisesti paras boksin peli. Lähinnä omaa makuani, jota PS3 puolelta löytyy huomattavasti itselleni enemmän. Näin viime metreilläkin on tulossa vielä Last of Us ja Beyond Two Souls.

Mä oon lukenu paljon porua siitä kuinka 360 ei ole indie-myönteinen. Kärkkäimpänä esimerkkinä se että pelien päivitykset maksavat, ja siitä huippuna se yksi tapaus jossa pelitalo kieltäytyi paikkaamasta pahaa bugia, koska olisi joutunut maksamaan Microsoftille kymmeniä tuhansia dollareita. Microsoft taisi vastata tuohon että päivitysmaksun perusteena on painostuskeino siihen että pelistudio testaisi pelinsä perusteellisemmin ennen julkaisua.
Jossain indie-dokumentissa tuskailtiin sillä että Microsoft antoi yhden julkaisuikkunan ja jos peli ei ole siihen valmis, ei peliä julkaistaisi ainakaan vuoteen. Isompi studio saa paljon vapaammin siirtää julkaisupäiväänsä.

Joku voi vielä oikaista tämän, mutta PS3 oli alkujaan samassa liemessä ja käsittääkseni sille oli todella vaikea indie-pelitalojen tehdä pelejä (kallista). Joka tapauksessa menneillä ei hirveästi ole väliä, kun nyt näyttää siltä, että PS4 tulee nauttimaan indie-peleistä huomattavasti laajemmassa mittakaavassa kuin uusi boksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Erilaisia ne on siten, ettei boksilla ole heittää vastaan mitään. Siellä ei ole 128 vs. 128 fps:ää eikä siellä ole Heavy Rainin tai Unchartedin kaltaisia pelejäkään yhtä laadukkaasti toteutettuna. Alan Waken ja Gears of Warit olen boksin puolelta pelaillut läpi, joista Alan Wake ylivoimaisesti paras boksin peli. Lähinnä omaa makuani, jota PS3 puolelta löytyy huomattavasti itselleni enemmän. Näin viime metreilläkin on tulossa vielä Last of Us ja Beyond Two Souls.
Kokeile tossa Zodin postaamalla videollakin mainittu Lost Odyssey! Hiukan samaa henkeä kuin Unchartedissa. Voisit ehkä pitää Fablestakin.
Et ole Haloa pelannut? Pelaa ny vaikka ees sivistyksen vuoksi! Mutta jos Gears ei iskeny ni sit kyllä putoo aika moni hyvä peli pois suosittelulistalta.
Pari peliä mitä en muistanu ja mitkä kyllä tukee sun sanomaa että pelivalikoima on erilainen, on mm pelit: LittleBigPlanet, Rachet & Clank, Heavy Rain (QTE vai interaktiivinen elokuva, en tiedä mut ei osu mun kiinnostualueelle). Noille ei taida löytyä boxin puolelta mitään vastinetta. Mutta unohtui noi kun ei kiinnosta sitten pätkääkään, ja kaikkia olen kokeillut. LittleBigPlanetin taisin ottaa ilmaispelinä lahjuksena PSN:n alhaalla olemisesta pitkän pätkän ja tosissaan yritin etsiä sitä miksi siitä monet pitävät, mutta...se vaan tuntu Mario-tyyppiseltä peliltä jossa on tasoeditori. En kuitenkaan ole vielä vakuuttunut pelivalikoimien olevan täysin erilaisia. PS3:lta ei tule mieleen avoimen maailman pelejä kuten Saints Row tai Crackdownit, mutta muutoin aika samoja genrejä niistä löytyy. Vaikuttaako pienet genre-eroavaisuudet sitten myynteihin? Multiplatterit kuitenkin noita tasoittaa aika paljon, että molemmilta löytyy kaikkea.

Tulevassa sukupolvessa yksi potentiaalinen iso erottaja saattaisi olla free to play pelit, mutta toistaiseksi molemmat ovat ottavansa niitäkin avosylin vastaan.

Toi video oli muuten oikein viihdyttävä! Ei tykänny urheilusta yhtään :)
Ja siitä tuli mieleen, miksi Liven kanavat ei oikeesti näy Suomessa? ESPN, NFL ja MTV...ei noille oikein ole suuria ristiriitoja täällä jo näkyvän kanssa, eli että jokin kanava olisi ostanu maaoikeudet NFL:ään tai NBA:han. Killi ehkä voisi vastata tähän?!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Te kun nyt jaksatte siitä koirasta puhua,niin eiköhän se sama moppe ole tatuointeineen ja arpineen jokaisen alustan versioissa. :rolleyes:
Viimiset pari sivua ette ole saanu mitään järkevää kirjotettua,pelkkää vääntöä eläköityvästä sukupolvesta. Muutama hassu lause on tainnu jopa koskea tulevia masiinoita...

Mitä hemmetin väliä sillä on kumpi tulevan sukupolven voittaa? Eiköhän se ole tärkeämpää,että saadaan pari hyvää pelikonetta hyvine ja huonoine puolineen.

Anteeksi offtopikki.


Mitäs mieltä täällä ollaan uudesta ohjaimesta ja sen parannuksista? Microsoftin tavoitteena on ollut kehittää paras mahdollinen peliohjain.

Ohjain vaikuttaa ihan hyvältä,ei siis liikaa muutoksia vanhaan.
Vähän vaan ihmetyttää jossain mainittu liipasimien "rumble",mitä sillä loppu pelissä tehdään? Antaako se jotain palautetta esim autopelissä kun jarruttaa?
Äläkä sano että pitää venaa E3,ennen kun tuosta voi mitään kertoa. :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ohjain vaikuttaa ihan hyvältä,ei siis liikaa muutoksia vanhaan.
Vähän vaan ihmetyttää jossain mainittu liipasimien "rumble",mitä sillä loppu pelissä tehdään? Antaako se jotain palautetta esim autopelissä kun jarruttaa?
Äläkä sano että pitää venaa E3,ennen kun tuosta voi mitään kertoa. :D

Tuossa pelaaja hd videossa sanottiin että se olisi force feedback liipaisimet jotka toisivat vastusta ja toiset lähteet sanoo että ne vain tärisee. Force feedback kuulostaa hienolta, mutta pelkkä tärinä ei. Kyllä se tietysti esim ajopeleissä tuo sitä immersiota vaikka voimakkaassa jarrutuksessa tai auton käynnistyksessä tai what ever.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vaikka useista mahdollisista skenaarioista on ollut keskustelua, olemme vahvistaneet vain että Xbox One on suunniteltu siten, että pelaajat voivat käydä kauppaa ja myydä pelejä vähittäiskaupassa. Tämän lisäksi emme ole vahvistaneet mitään muuta skenaariota.

Tämä on juuri sitä, miksi Microsoftia vihataan. Se sanelee omat yksipuoliset ehtonsa kentällä, joka perinteisesti on ollut villi ja vapaa. Vapauksia jatkuvasti suitsitaan ja pian huomataan ettei liikkumavaraa ole. Tälläinen politiikka synnyttää väistämättä vastareaktion.

Näytä liitetiedosto 11058 Näytä liitetiedosto 11059 Näytä liitetiedosto 11060 Näytä liitetiedosto 11061

Linkit täysikokoisiin kuviin:

http://s24.postimg.org/qiin98m78/poster_1.jpg
http://s23.postimg.org/4v3c9nhi2/mlk_x1.jpg
http://i.imgur.com/1wIrChc.jpg
http://s14.postimg.org/izgkz2ojl/FOR_SALES.jpg

Lähde: ~ GAMERS FIGHT BACK! ~ Posters KIT ready to print to inform sheeples about the X1 - NeoGAF
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin tavoitteena on ollut kehittää paras mahdollinen peliohjain.

Tällä hetkellä paras mahdollinen peliohjain on Wiikake + Nuntsa. Microsoftin Äks-Yks-pädi ja Kinect ovat hankala, kahtiajakoinen yhdistelmä, jotka tarjoavat valinnan vanhentuneen ohjaustavan ja liian vähän kontrollia tarjoavan uuden ohjaustavan välillä. Paras ratkaisu on siinä välillä: liike- ja osoitustunnistuksen sisältävä ratkaisu, joka sisältää myös suoran vuorovaikutuskeinon eli napit, ilman jatkuvia kamerakalibrointeja.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ensinnäkin, sinä et ole vielä tuonut mitään pöytään, miksi tämä uusi boksi olisi niin ratkaisevasti enemmän "mediaseksikäs" kuin PS4, että voimme unohtaa kaikki pelit ja rautapuolen asiat (joilla ei siis sinun maailmassa ole mitään merkitystä.

Mutta sinä lyöt tässä pöytään oman faktasi missä oletat että pelitilanne olisi PS 4:llä merkittävästi parempi. Xonen julkistuksen tärkeintä antia olivat luvut 15 ja 8, ensimmäisen vuoden aikana. Nämä ovat aivan hullut lukemat, Sonyn pitää paiskia paljon hommia että pääsee ylpeilemään samanlaisilla luvuilla. Mikäli Sony näihin yltää, hyvä, pelaajathan siinä voittavat. Mutta jos nyt kiireisimmätkin malttaisivat edes odottaa edes E3:n yli ennen kuin naulailevat toisen pelipuolta toista paremmaksi. Tulee muuten aika syvät poterot.

Sony on kuitenkin tämän sukupolven suurin häviäjä. Asia voisi olla täysin erilainen ilman vuoden etumatkaa. Pitää muistaa että monet ostavat laitteen y2 vain koska omistivat laitteen y1. Uuden asiakkaan käännytys on aina vaikeampaa kuin vanhan säilyttäminen. Sonyn dominanssi markkinoilla mureni täysin tämän sukupolven aikana.

Omaan pelimakuun Sonyn pitää lyödä hyvin vahva pelikattaus E3:lla, että sillä päästään edes Halon ja Fablen rinnalle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U:n myynnit hyppäsivät kertaheitolla ylöspäin Amazonin myyntitilastoissa "Xbonen" julkistuksen jälkeen:

The Xbox One’s disappointing reveal has shot up sales of the Wii U on Amazon.com. The system was at #390 before the conference, but now has shot up to #40 due to Microsoft’s glorified TV box.

This momentum should carry Nintendo right into the summer as they have big plans for the Wii U at E3 and this fall.

Amazon UK: Wii U Sales Rank Jumps 875% Following Microsoft’s Xbox One Reveal ***Update*** | PLAYERESSENCE

Nintendolife-sivusto tiivistää asian vähän kärkevämmin:

For some, the idea of buying a giant Betamax-styled brick that blocks used games and requires the Kinect camera to function was a big turn-off — even if it does make changing the TV channel a fraction of a second quicker. Even dog-based shooters failed to win the crowds over, and to top it all off there is no backwards compatibility whatsoever either.

Nintendo might well have been feeling a little nervous before the Xbox announcement, but it would seem that consumers are voting with their feet and suddenly buying the Wii U in droves if Amazon UK’s movers and shakers list is a reliable barometer.

Tuosta nyt ei voi johtaa suurempaa trendiä, mutta ilmeisesti jotkut pelaajat ovat jo alkaneet äänestää lompakollaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Varmasti jotkut reagoivat lompakoillaan, mutta laitteen julkaisuun on aikaa ja mieli ehtii muuttua ainakin joillain moneen kertaan. E3:n jälkeen helpottuu monen elämä - ainakin pelaamispäätöksien suhteen.

Mitä MS:n ilmoittamaan lukemaan 15 tulee, niin onhan tuo kova lukema. Jos valtaosa on muuta kuin Kinectiä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niissä perheissä joissa naiset pääsevät osallisiksi ostopäätöksistä, saattaa tanssipelien saatavuus vaikuttaa ostopäätökseen.

Kuten täällä, Xone tulee tähän talouteen rouvan päätöksestä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuten täällä, Xone tulee tähän talouteen rouvan päätöksestä.

Vaihtoehtoisesti voidaan sanoa saman Singstarista. Vanha pelisarja, mutta tässä perheessä rouvaa kiinnostaa laulaminen huomattavasti tanssimista enemmän. Varsinkin kun tanssiessa sekä kirjahylly että sohva tulee eteen. Loppujen lopuksi tulee kyllä itse päätettyä mitä talossa pelataan, koska yhden hupipelin takia en viitsi pilata omaa harrastusta. Siksipä tästäkin asunnosta löytyi pitkää Lips.

Lipsiä ei silti kannata tarjota Singstarin korvikkeeksi. MS kuoppasi senkin pelisarjan heti alkumetreillä meidän eurooppalaisten iloksi. Uusien biisien tulo loppui kuin seinään, ja biisikaupoissa on aivan valtava ero. Siinä taas yksi esimerkki, miksi Microsoftia ei voisi vähempää kiinnostaa Euroopan markkinat. Singstar kun on täälläpäin niin suosittu, ja Lipsillä olisi oikeasti voinut pärjätä kilpailussa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U:n myynnit hyppäsivät kertaheitolla ylöspäin Amazonin myyntitilastoissa "Xbonen" julkistuksen jälkeen:


Tuosta nyt ei voi johtaa suurempaa trendiä, mutta ilmeisesti jotkut pelaajat ovat jo alkaneet äänestää lompakollaan.

Tuossa taannoin ounastelin, että kilpailjoiden konsolien julkaisu saattaa hyvinkin jopa boostaa Wii U:n myyntejä. Näyttäisi siltä, että tämä toteutuu ainakin jossain määrin jo huomattavasti aikaisemmin, mitä osasin ennustaa. Tämä asettelu saattaa eskaloitua ensi jouluna, jos Nintendo hoitaa pakettinsa kasaan, eli system sellerit ulos ja konsolin hinta, sekä markkinointi kohdalleen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vastaan nyt vielä heikomman tiedon valossa, mutta korjatkoon ensimmäinen joka näistä oikeasti tietää. Olen siinä käsityksessä, että konsoleille esimerkiksi 45fps ei ole niin "smooth" kuin 30fps. Jotta parempi "smooth" taso saadaan täytyy se nostaa 60fps. Joku taika noissa luvuissa on, koska nopeasti etsittynä kaikki konsolipelit on joko 30 tai 60. Tuskin se ihan sattumaa on. Syitä en tosiaan osaa sanoa, valaiskoon joku joka tietää asiasta enemmän.
Käsittääkseni televisiot eivät tue jokaista taajutta ja se vakio taitaa olla 60Hz . Kun peli on 30fps niin televisio näyttää saman kuvan kaksi kertaa. 45 kuvaa sekunnissa taas ei käänny 60fps ilman laadun laskemista.
Tääkään ei ole todellakaan varmaa tietoa, mutta näin olen asian ymmärtänyt.
 
Ylös Bottom