Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Joku voi vielä oikaista tämän, mutta PS3 oli alkujaan samassa liemessä ja käsittääkseni sille oli todella vaikea indie-pelitalojen tehdä pelejä (kallista). Joka tapauksessa menneillä ei hirveästi ole väliä, kun nyt näyttää siltä, että PS4 tulee nauttimaan indie-peleistä huomattavasti laajemmassa mittakaavassa kuin uusi boksi.
Vastaan nyt vielä heikomman tiedon valossa, mutta korjatkoon ensimmäinen joka näistä oikeasti tietää. Olen siinä käsityksessä, että konsoleille esimerkiksi 45fps ei ole niin "smooth" kuin 30fps. Jotta parempi "smooth" taso saadaan täytyy se nostaa 60fps. Joku taika noissa luvuissa on, koska nopeasti etsittynä kaikki konsolipelit on joko 30 tai 60. Tuskin se ihan sattumaa on. Syitä en tosiaan osaa sanoa, valaiskoon joku joka tietää asiasta enemmän.Todennäköisesti en vain tiedä sellaisesta teknisestä rajoitteesta miksi 45fps pudotettaisiin 30:een, mutta en pysty näkemään syytä miksi 45 ei toimisi. 30/60 ei pysty selittämään televisioiden virkistystaajuudellakaan, toivottavasti joku teknoguru valaisee tästä asiasta.
Erilaisia ne on siten, ettei boksilla ole heittää vastaan mitään. Siellä ei ole 128 vs. 128 fps:ää eikä siellä ole Heavy Rainin tai Unchartedin kaltaisia pelejäkään yhtä laadukkaasti toteutettuna. Alan Waken ja Gears of Warit olen boksin puolelta pelaillut läpi, joista Alan Wake ylivoimaisesti paras boksin peli. Lähinnä omaa makuani, jota PS3 puolelta löytyy huomattavasti itselleni enemmän. Näin viime metreilläkin on tulossa vielä Last of Us ja Beyond Two Souls.Mä kattelin tossa pelihyllyäni, niin en löydä kovin merkittäviä eroja. 360:n yksinoikeudet ovat aavistuksen enemmän ampumispainotteisia. Voisitko kenties hieman avat millä tavalla ne ovat merkittävästi erilaisia niin ehkä minäkin näkisin valon?
Mä oon lukenu paljon porua siitä kuinka 360 ei ole indie-myönteinen. Kärkkäimpänä esimerkkinä se että pelien päivitykset maksavat, ja siitä huippuna se yksi tapaus jossa pelitalo kieltäytyi paikkaamasta pahaa bugia, koska olisi joutunut maksamaan Microsoftille kymmeniä tuhansia dollareita. Microsoft taisi vastata tuohon että päivitysmaksun perusteena on painostuskeino siihen että pelistudio testaisi pelinsä perusteellisemmin ennen julkaisua.
Jossain indie-dokumentissa tuskailtiin sillä että Microsoft antoi yhden julkaisuikkunan ja jos peli ei ole siihen valmis, ei peliä julkaistaisi ainakaan vuoteen. Isompi studio saa paljon vapaammin siirtää julkaisupäiväänsä.
Joku voi vielä oikaista tämän, mutta PS3 oli alkujaan samassa liemessä ja käsittääkseni sille oli todella vaikea indie-pelitalojen tehdä pelejä (kallista). Joka tapauksessa menneillä ei hirveästi ole väliä, kun nyt näyttää siltä, että PS4 tulee nauttimaan indie-peleistä huomattavasti laajemmassa mittakaavassa kuin uusi boksi.
Viimeksi muokannut moderaattori: