Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ekös uusimmat firmikset voi tulla pelilevyjen mukana?
Kyllä ja tuleekin. Puhdas offline-käyttö siis onnistuu, pl. Xbox Onen julkaisukonsoleilla, jotka on ilmeisen pakko käyttää kerran verkossa päivityksen lataamista varten. Sen jälkeen niilläkin voi operoida verkotta maailman tappiin asti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä täällä taas tehdään kärpäsestä härkänen...15min päivitykseen. So what?
Plesellä GT5 päivitys vei muutaman tunnin!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä täällä taas tehdään kärpäsestä härkänen...15min päivitykseen. So what?

Ei ole kukaan tehnyt. Rauha :D

Gamestopin 99er kamppiksesta sai kivasti varailtua next gen pelejä. Vanhoja pelejä pari + 10e ja 70e ovh peli varattu. "Säästöä"
:cool:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vitalla oli kyllä karmein päivitystapa ikinä, kun ekaa kertaa käynnistit niin kone pyysi psn tunnusta ja sitähän ei saa lisätä ellet lataa ohjelmistopäivitystä, ohjelmistopäivityksen lataamiseksi koneen pitää kuitenkin olla psn verkossa johon et sitä tiliä voi tehdä jollet ole päivittänyt konetta :banghead:
Kunhan nyt molemmat koneet antavat luoda tilit ennen päivitystä tai eivät vaadi psn/live tunnareita tuon päivityksen lataamista varten niin noi day one päivitykset ei täällä ole suurena ongelmana
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Netitön next-gen -konsoli on yhtä huvittaja juttu, kuin Google-tilitön Android-luuri. Only in Finland.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kunhan nyt molemmat koneet antavat luoda tilit ennen päivitystä tai eivät vaadi psn/live tunnareita tuon päivityksen lataamista varten niin noi day one päivitykset ei täällä ole suurena ongelmana
Vitan kohdalla tuo oli suhteellisen surkuhupaisa ongelma, joskin se oli hyvin helposti kierrettävissä; piti vaan kieltäytyä siitä PSN-tunnuksen käyttöönotosta, niin aloitusruljanssi jatkui normaalisti eteenpäin ja lopulta sen päivityksenkin pääsi lataamaan. Toivottavasti tuo sudenkuoppa on sittemmin valmistetuissa Vitoissa korjattu.

Noin muuten käyttöjärjestelmäpäivityksistä eivät ole vaatineet PSN/Live-tunnusta missään vaiheessa millään muulla konsolilla, eikä PS4/Xbox One tuone tähän mitään muutosta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei ole kukaan tehnyt. Rauha :D
No oli kyllä LBM:n viesti veetuiluin tuntuinen viesti. Ihan kuin PS4 ei saisi jotakin p-1 päivitystä.
Netitön next-gen -konsoli on yhtä huvittaja juttu, kuin Google-tilitön Android-luuri. Only in Finland.

Pistä vaikka privaa kun mahdollisesti poikkeaa aiheesta aika paljon mutta mitä Google-tilitön Android-luuri sitten kärsii? Satuin juuri hankkimaan Android-luurin mutta ei ole mitään aikomusta käyttää Googlen muita tuotteita kyseisessä puhelimessa tunnisteena tai muuhun toimintaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No oli kyllä LBM:n viesti veetuiluin tuntuinen viesti. Ihan kuin PS4 ei saisi jotakin p-1 päivitystä.

Suosittelen antamaan negatiivista palautetta Escapistin toimitukselle. Minä yksinkertaisesti laitoin vain lainaus laatikkoon sen, mitä tekstissä sanottiin.

PS3:n omistajana tuohon on onneksi ehtinyt tottua.

Totta. Ottaen huomioon, että PS4 julkaistava uusi Killzone on kooltaan 50 Gigaa(lyön vetoa, että 99% ihmisistä ostaa kyseisen pelin Blu-ray -versiona. Digitaalisen kopion lataamisessa saattaa kestää "muutama" tovi hyvilläkin yhteyksillä), voinee tulevaisuudessa pelipäivityksetkin muuttua järkälemäisemmiksi:
http://www.ign.com/articles/2013/09/30/sony-killzone-shadow-fall-is-50gb
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ottaen huomioon, että PS4 julkaistava uusi Killzone on kooltaan 50 Gigaa(lyön vetoa, että 99% ihmisistä ostaa kyseisen pelin Blu-ray -versiona. Digitaalisen kopion lataamisessa saattaa kestää "muutama" tovi hyvilläkin yhteyksillä), voinee tulevaisuudessa pelipäivityksetkin muuttua järkälemäisemmiksi:

Koko ei välttämättä ole ongelma, edes 50 Gb. Pelit voi todennäköisesti joskus ennakkoladata, auetakseen julkaisupäivänä. Pelaamaan pääsee kesken latauksen, hyvässä lykyssä voi vielä valita ladataanko alkuun online- vai offline-osio. Nopeudet kasvavat, ei kannata mitata huomista tämän päivän spekseillä. Nyt alla 50/10 Mbps ja tilausnapin päästä löytyisi jo 350 Mbps yhteys. Latauksen voi käynnistää kännykän PlayStation Appsilla vaikka reissun päältä jne. Eli keinoja häivyttää raja-aidat pelaajien ja digipelien väliltä kyllä löytyy.

Tästä 1,5 TB kovalevy PS4:lle: HGST Travelstar 5K1500 1.5 TB 5400 rpm 8 MB SATA 2.5" kovalevy. | SATA 2.5" | Kovalevyt | Verkkokauppa.com
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt alla 50/10 Mbps ja tilausnapin päästä löytyisi jo 350 Mbps yhteys.
Kai sä ymmärrät, että sulla sitten tilanne on aivan loistava, muilla taas ei välttämättä niinkään. Tänne ei ilmeisesti noita puhelinpiuhoja pitkin 10mb/s nopeempaa yhteyttä saa enkä usko että tulee muuttumaan ennenkuin Killzone julkaistaan. Eikä kyllä ole edes tunnin matka hesaan, eli en missään korvessakaan asu. Kai sä myös ymmärrät että noi 50gigan pelit ei ole mitään kaukaista tulevaisuutta, niinkuin nettiyhteyksien nopeutuminen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kai sä myös ymmärrät että noi 50gigan pelit ei ole mitään kaukaista tulevaisuutta, niinkuin nettiyhteyksien nopeutuminen.
Nisun mainitsemat keinot, eli ennakkolataus (esim. GTAV) ja/tai ladattavan pelidatan pilkkominen (esim. Uncharted 3) eivät ole edes tulevaisuutta, vaan jo nyt käytössä olevaa tekniikkaa. Todennäköisesti PS4:llä nuokin toimivat entistä saumattomammin.


Summa summarum: ei sitä koko 50 gigaa tarvitse ladata, jotta pääsee pelaamaan. Ja tuo Killzone lienee muutenkin taas aika äärimmäinen esimerkki, eli harva peli päätyy olemaan noin kookas nextgenissäkään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tänne ei ilmeisesti noita puhelinpiuhoja pitkin 10mb/s nopeempaa yhteyttä saa enkä usko että tulee muuttumaan ennenkuin Killzone julkaistaan.

Nettiyhteyden nopeudella ei välttämättä ole niinkään merkitystä jos muuten teknologialla voidaan tulla vastaan. Keinot mainittu aiemmassa viestissä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nisun mainitsemat keinot, eli ennakkolataus (esim. GTAV) ja/tai ladattavan pelidatan pilkkominen (esim. Uncharted 3) eivät ole edes tulevaisuutta, vaan jo nyt käytössä olevaa tekniikkaa. Todennäköisesti PS4:llä nuokin toimivat entistä saumattomammin.


Summa summarum: ei sitä koko 50 gigaa tarvitse ladata, jotta pääsee pelaamaan. Ja tuo Killzone lienee muutenkin taas aika äärimmäinen esimerkki, eli harva peli päätyy olemaan noin kookas nextgenissäkään.
Selvitimpä vaan, ettei kaikilla ole joku 350mb/s yhteys saatavilla, vaan joutuu tyytymään paljon hitaampiin yhteyksiin.
Vaikka peli jaettaisiin kahteen osaan ei se paljon lohduta. Esim. jouluna ei ole kiva kenellekään antaa mitään psn korttia, koska jos sieltä storesta jonkun pelin ostaa peliä pääsisi pelaamaan hyvällä tuurilla seuraavana päivänä. Levyversio on kaikintavoin houkuttelevampi, varsinkin jos ps storen ja marketplacen hintataso pysyy samalla tasolla.

E:Eiköhän sillä 35 kertaa nopeammalla netillä olisi aika paljonkin merkitystä... ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS3:n omistajana tuohon on onneksi ehtinyt tottua.
Touche. :D

Toivottavasti Sonyn seuraavan sukupolven konsolissa on vihdoinkin otettu päivitykset tosissaan, ettei pelkkien pelien päivittelyssä menettäisi järkeään. Myös turhat pelien asennuskuplat, voisivat olla jo historiaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

...ennakkolataus (esim. GTAV)...
Mä luulen että Sony mokas ton homman niin lahjakkaasti että ennakkolataukset on jäissä tai tulee olemaan pelikohtaista tai data pakataan 128 bittisellä salauksella.

Ja joo, jos pelien aloittaminen onnistuu kun eka mega on tullut, ei noissa isoissakaan peleissä ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma tulee olemaan Sonyn ja MS:n päässä, miten riittää kaista jakaa peliä. Jos digijakelu yleistyy ja vaikka puolet GTA6:sta olisi jo digijakeluna, 15 miljoonan avausmyynti josta vaikka puolet PS4:lle, se tarkoittaisi noin 4 miljoonaa kertaa ~50 gigaa. Mä veikkaan että digijakelun yleistyessä käyttöehtoihin tulee muutos (josta kieltäytymällä laite ei enää toimi verkkopalveluissa) joka antaa jakelijalle luvan käyttää asiakkaan linjaa torrent jakeluun.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vitan kohdalla tuo oli suhteellisen surkuhupaisa ongelma, joskin se oli hyvin helposti kierrettävissä; piti vaan kieltäytyä siitä PSN-tunnuksen käyttöönotosta, niin aloitusruljanssi jatkui normaalisti eteenpäin ja lopulta sen päivityksenkin pääsi lataamaan. Toivottavasti tuo sudenkuoppa on sittemmin valmistetuissa Vitoissa korjattu.

Noin muuten käyttöjärjestelmäpäivityksistä eivät ole vaatineet PSN/Live-tunnusta missään vaiheessa millään muulla konsolilla, eikä PS4/Xbox One tuone tähän mitään muutosta.

Juu vitalla toi vasta mullakin tuli eteen mutta silti oli tehty kyllä typerästi, onneksi sen kokeilu tilin sai vaihdettua omaan psn tiliin melko nopeasti.
Sillä vaan tähän ketjuun rähisin että kun vita on vaikuttanut samalla tapaa ps4:n miniversiolta kuin psp oli ps3:n miniversio, ei toki pelien grafiikoilla mitattuna vaan gui ulkonäön/toimintojen perusteella.
Jonka takia vaan tuli väkisin mieleen että mitä jos ps4 vaatii psn tunnusta vitan tapaan day one päivitykseen, mutta ei anna yhdistää psn networkkiin jollet lataa päivitystä jota et saa ellet ole psn verkkoon kirjautuneena...
Mutta ei auta kun odotella ja lukea kun 15.11 jenkit kirjoittelevat tuosta asiasta nettiin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä luulen että Sony mokas ton homman niin lahjakkaasti että ennakkolataukset on jäissä tai tulee olemaan pelikohtaista tai data pakataan 128 bittisellä salauksella.
Olen tainnut tämän jo kertaalleen jossain toisessa ketjussa selittääkin, mutta GTAV:n kohdalla kyse oli pohjimmiltaan siitä, että kaikki Store-lataukset ovat ihan tavallisia http-URLeja, joiden päässä odottaa .pkg-asennuspaketti. Periaatteessa sen voi rinnastaa salasanasuojattuun zip-pakettiin, jonka salasana sisältyy PS3:n firmwareen. Mutta PS3:n omien suojauksien murtumisen myötä myös epävirallisella ohjelmistoversiolla varustettu PS3 pystyy purkamaan myös kaikkein uusimpiakin .pkg-paketteja. Käytännössä GTAV:n asennuspaketti saatiin auki ja sen yksittäisiä tiedostoja päästiin tutkimaan, mutta itse peliä ei voinut pelata (koska varsinainen autentikointitiedosto tuli serveriltä vasta julkaisupäivänä).

PS4:n kohdalla tätä ongelmaa ei ole, koska jakelutapa on erittäin todennäköisesti muuttunut ja vaikkei olisikaan, ei vanhoilla PS3-salausavaimilla saa PS4-paketteja auki. Joten PS4:n kohdalla vastaavaa ennakkolatauspakettien luvatonta purkamista ei ole luvassa, ellei itse PS4:n salaukset ja turvamekanismit murru. Vaikka niin varmasti jossain vaiheessa käy, se voi viedä silti vuosia. (Verrokkina oleva ja myös Mark Cernyn suunnittelema Vita on kestänyt varsin hyvin jo pian pari vuotta. Toki sen PSP-hiekkalaatikossa ollaan mellastettu jo suunnilleen ensimmäisestä päivästä lähtien, mutta varsinaisia Vitan omia suojauksia ei ole onnistuttu ohittaa.)

Ja joo, jos pelien aloittaminen onnistuu kun eka mega on tullut, ei noissa isoissakaan peleissä ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma tulee olemaan Sonyn ja MS:n päässä, miten riittää kaista jakaa peliä.
Ei siihen ihan mega riitä, vaan todennäköisesti puhutaan retail-julkaisujen kohdalla silti useammasta gigatavusta. PSN-latauspelien kohdalla riittänee huomattavasti pienempikin määrä, muutamista kymmenistä megoista yli gigatavuun täysin pelistä riippuen.

Mä veikkaan että digijakelun yleistyessä käyttöehtoihin tulee muutos (josta kieltäytymällä laite ei enää toimi verkkopalveluissa) joka antaa jakelijalle luvan käyttää asiakkaan linjaa torrent jakeluun.
P2P-jakelutapaakin on käytetty (joskin erittäin harvoissa) PS3-peleissä jo vuosikaudet. Mieleen tulee ensimmäinen ainakin Metal Gear Online vuodelta 2008. Käytännössä pelilevyllä oli jonkinmoinen asennusohjelma, jonka jälkeen itse MGO-client ladattiin P2P-tekniikalla. Riippui sit paljolti tuuristakin, kuinka paljon muita jakajia sillä hetkellä sattui olemaan, ja kuinka nopeita yhteyksiä näillä oli. Toki Konamilla oli omatkin serverit sitä jakamassa, eli pelin kyllä sai, vaikkei kukaan tavallinen PS3-käyttäjä sitä sillä hetkellä jakanutkaan.

Sony on siis kokeillut erilaisia jakelutapoja jo erittäin hyvissä ajoin, ja varmastikin siellä on saatu hyvää kokemusta siitä, mikä toimii, mikä ei ja mitä on syytä vielä parantaa. Mutta jos on itsellä toivottoman hidas netti useiden (kymmenien) gigojen pelejä ajatellen, silloin digijakelusta ei ole varmastikaan innostunut. Onneksi on kuitenkin vaihtoehtoja.
 
Ylös Bottom