Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Dark souls ja ps360/pc:n vakio resoluutio 1024x720 vs 1920x1080.
edit.

Ei ole mun tekemä gif, pelissä ei voi vaihtaa mitään asetuksia eli toi resoluutionkin muutos on tehty dsfix-modilla.

Mitä minä olin lukenut ja kuullut niin Dark Souls PC versio oli huonosti tehty.

Olisit nyt edes käyttänyt tätä lähteenäsi.
Dark Souls internal rendering resolution fix (DSfix) - NeoGAF
Jonkin verran tarkempi kuva ja erot huomaa selvemmin vain jos katsoo läheltä mitä harvemmin peleissä tulee tehtyä mutta ei mitään yö/päivä eroa todellakaan ole kyseessä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minulle tuo 720p uuden sukupolven konsoleilla on aikamoinen pettymys. Onhan Frostbite vaativa pelimoottori ja kuten mainittua moninpelissä pelaajia ja pelimaailman kohteita on todella paljon, jokainen aseista lähtevä projektiili pitää kai laskea erikseen kun mukana on bullet drop ja muut. Silti olisin ehkä mieluummin nähnyt 1080p/30fps ratkaisun. Katsotaan nyt sitten paljonko erilaisia efektejä ja yleistä grafiikan laatua on saatu lisättyä resoluution kustannuksella.

Tein joskus vertailuvideon BF3:n 720p grafiikoista PS3:n ja PC:n välillä. Tuostakin videosta kyllä huomaa että resoluutiota isommat erot ovat tekstuurien laadussa, anti-aliasoinnissa ja efekteissä. Tekstuurien resoluutiolla ei ole tekemistä itse kuvan resoluution kanssa. Moniin peleihin saa ladattua tekstuuripaketteja joissa näkee selvän eron jo samalla resoluutiolla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Miksei noihin uusiin konsoleihin ja niiden tehoja kaipaaviin peleihin saisi videoasetuksiin niitä samoja säätöjä kun PC:llä? 60fps > 1080p. Ei niitä nättejä maisemia bäfässä viikon tetsaamisen jälkeen kukaan kattele.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Totta. Jos pitää valita 720p@60fps vs. 1080p@30fps niin kyllä online präiskintään tuo 60fps. Yxärit sitte vaikka 1080p. Niitä ehtii katella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Miksei noihin uusiin konsoleihin ja niiden tehoja kaipaaviin peleihin saisi videoasetuksiin niitä samoja säätöjä kun PC:llä? 60fps > 1080p. Ei niitä nättejä maisemia bäfässä viikon tetsaamisen jälkeen kukaan kattele.
Koska ne halutaan pyörivän 1:1 kaikilla alustoilla.

Joissain peleissähän pieniä säätöruuveja on, mutta pääpiirteittäin pelintekijät haluavat tarjota kaikille yhteneväisen pelikokemuksen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Heitäppä nyt vähän enemmän tietoo että mikä peli ja mitkä asetukset. Kyseessä ei takuu varmasti ole pelkästään resoluution nostosta.

Mitä minä olin lukenut ja kuullut niin Dark Souls PC versio oli huonosti tehty.

Dark Soulsin PC-porttaus oli kyllä paska, mutta onneksi NeoGAFin käyttäjä Durante korjasi suurimman virheen pari tuntia julkaisun jälkeen ja julkaisi DSfixin jota tuossakin giffissä vertaillaan.

Dark Soulsin renderöintiresoluutio oli lukittu 720p:hen, eli vaikka asetuksista vaihtoi päälle 1080p niin peli renderöi silti 720p ja skaalasi sen sopivaksi 1080p-näyttöön. DSfixin ansiosta renderöintireson voi muuttaa haluamakseen, eli useimmiten siihen 1080p. DSfixillä voi säätää myös jotain muita asetuksia, mutta en nyt muista mitä, depth of fieldiä ainakin?

Tossa giffissä näkyvä ero on nimenomaan se, että tarkemmassa kuvassa peli on natiivisti 1080p kun taas paskassa kuvassa 720p. Eli siis kyseessä on nimenomaan resoluution nosto, sullakin kun taisi tietokone löytyä niin ostappa seuraavassa alessa Dark Souls ja testaa sitä ensin ilman DSfixiä ja sitten DSfixin kanssa, ero on aikalailla huomattava...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tossa giffissä näkyvä ero on nimenomaan se, että tarkemmassa kuvassa peli on natiivisti 1080p kun taas paskassa kuvassa 720p. Eli siis kyseessä on nimenomaan resoluution nosto, sullakin kun taisi tietokone löytyä niin ostappa seuraavassa alessa Dark Souls ja testaa sitä ensin ilman DSfixiä ja sitten DSfixin kanssa, ero on aikalailla huomattava...

Ota toki kantaa tuohon Neogaffin linkkiin missä ero on selvästi pienempi kuin tuossa giffissä. Kyseessä voi myös olla tekstuurin puute siinä huonommassa kuvassa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku tekisi vertailun omaa puolta suosien. Kyseessä voi myös olla tekstuurien vaihtokin.

Taitaa mennä pieni tovi ennen kuin joku kauppa täälläpäin tiputtaa kyseisen pelin hintaa n.20€. Fyysinen kopio minulle eikä mitään lisenssituotetta.
Täytyy myös toivoa että julkaistaan päivitys mikä sitten poistaa tuon GFWL vaatimuksen kun jos ei sitä poisteta ensi vuoden puolella niin itselle jäisi mahdollisesti täysin käyttökelvoton tuote koska palvelu meni maihin mistä peli ei nyt riippuvainen ole. Eläköön digitaallisuus!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Noh. Positiivisena puolena voidaan ajatella, että eipähän tarvitse hankkia uutta telkkaria näitä seuraavia konsoleita varten. Playstation 1 aikakauden lapsena olen sangen tyytyväinen tämän päivän graafiseen antiin ja toivoisinkin, että nyt keskityttäisiin johonkin muuhun, kuin silmäkarkkiin.

Jotain tämän sukupolven annista kertonee omalla kohdallani, etten tule kaipaamaan yhdenkään pelin uusintakierrosta siirtyessäni Playstation 4. Tarjonta on ollut viihdyttävää, muttei ikimuistoista. Watch Dogs:iinkin kosken vasta sitten, kun siitä on tullut PS4 -versio.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ota toki kantaa tuohon Neogaffin linkkiin missä ero on selvästi pienempi kuin tuossa giffissä. Kyseessä voi myös olla tekstuurin puute siinä huonommassa kuvassa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku tekisi vertailun omaa puolta suosien. Kyseessä voi myös olla tekstuurien vaihtokin.

Mitä ****** nyt oikeasti, miksi kukaan vaihtaisi tai poistaisi tekstuureja kun vertaa pelin PC-versiota keskenään modin kanssa ja ilman? Mikä siinä olisi pointti? Joku roti nyt... Eiköhän se isommalle vaikuttava ero johdu siitä että kyseessä on giffi, kun gafissa on png:tä.

Neogafin kuvissakin on ihan ilmiselvä ero, ja sen huomaa myös pelatessa. Mulla on kyseinen peli ja olen koittanut sitä ilman DSfixiä ja sen kanssa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä ****** nyt oikeasti, miksi kukaan vaihtaisi tai poistaisi tekstuureja kun vertaa pelin PC-versiota keskenään modin kanssa ja ilman? Mikä siinä olisi pointti? Joku roti nyt... Eiköhän se isommalle vaikuttava ero johdu siitä että kyseessä on giffi, kun gafissa on png:tä.

Neogafin kuvissakin on ihan ilmiselvä ero, ja sen huomaa myös pelatessa. Mulla on kyseinen peli ja olen koittanut sitä ilman DSfixiä ja sen kanssa.

Eli miksi käyttää kyseistä giffiä vertailussa jos sinä itsekin myönnät että ne png-kuvat on parempia vertailua varten. Eli eikös kyseessä sitten ole juuri sitä oman asian ajamista muiden yli mitä minä totesin ja sinä vähättelit.

En ole missään vaiheessa kieltänyt että eroa ei näkisi, mutta se että jotkut sanovat 720p resoluution olevan jotenkin pelaamista vaikeuttavaa ja visuaallista miellyttävyyttä huonontavaa mössöä laadultaan on höpöhöpö puhetta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuossa PC:n Dark Soulissa on kyse siita, etta internal framebufferi oli aina sen 1024x720 vaikka nostaisi resoa 1080p. Talloin se framebufferi skaalataan sinne 1080p resoon ja nain ollen tarkkuutta haviaa hitosti ja jotkut textuurit sumentuvat taysin. Se dsfixi korjasi juurikin tuon. Se nostaa sen internal framebufferin sinne 1080p ja talloin ei skaalausta tapahdu, kun resoluutio on 1080p.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuossa PC:n Dark Soulissa on kyse siita, etta internal framebufferi oli aina sen 1024x720 vaikka nostaisi resoa 1080p. Talloin se framebufferi skaalataan sinne 1080p resoon ja nain ollen tarkkuutta haviaa hitosti ja jotkut textuurit sumentuvat taysin. Se dsfixi korjasi juurikin tuon. Se nostaa sen internal framebufferin sinne 1080p ja talloin ei skaalausta tapahdu, kun resoluutio on 1080p.

Juu, niin se dsfix tekee. Kuuntelee DirectX-rajapinnan kutsuja ja sitten vaihtaa renderöintikutsun 720p:stä 1080p:hen.

Kyse oli kuitenkin siitä että vaikuttaako 720p vs 1080p pelaamiseen niin paljon mitä tuossa jotkut valittelivat kuinka huonoa onkaan kun peli pyörii 60 FPS/720p.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jep, pointti oli vaan, etta tuo PC:n Dark Soul ei ole hyva esimerkki vertailla 720p/1080p:n eroista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos pikselit on saatu laskettua, niin tässä uutta puheen aihetta. Eli tulossa Mikkisoftan vastaus Gaikaille?

Sources familiar with the meeting revealed to The Verge that Microsoft demonstrated Halo 4 running on a Windows Phone and PC, both streaming the game from the cloud. We're told that the concept service runs smoothly on both devices, and that Microsoft has managed to reduce the latency on a Lumia 520 to just 45ms.

Microsoft demonstrates Halo 4 streaming from the cloud to Windows and Windows Phones | The Verge
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Yllättävää että tästäkin saadaan varmaan väittelysota pystyyn, ensimmäinen vastaus ainakin meni heti sinne suuntaan. Ei vaan vahingossakaan puhuta aiheesta vaan lällätellään ja etsitään vikoja "vihollisleirin" viesteistä. Siksipä suosittelen että ei ole siellä kummassakaan poterossa niin ei kiristä vanne niin kovin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jep, ehkä se streemaus ei enää olekkaan niin meh mäsä poikien mielestä...
:eek:
Meh? Siis itse olen ollut jo pari(?) vuotta siinä uskossa, että Microsoftilta on ollut sata-varmasti tulossa striimauspalvelu. Monet huhuthan kertoivat Microsoftin kiinnostuksesta OnLiveä kohtaan. Lisäksi Microsoftin Brian Prince on jo pitkään puhunut pilvipelaamisen puolesta ja sen eduista. Pilvipelaaminen vahvistaisi samalla jo vuotaneen Xbox Tabletin käyttötarkoituksen.

Monet jopa odottivat "satasen halvempaa pelilaitetta", joka olisi ollut pelkkä pilvipelilaite.

En usko, että kukaan olettikaan, etteikö pilvipelaamista olisi sivuutettu (ellei kyseessä ollut todellakin joku todella fanaattinen xbotti).

Itse kirjoitin pikkuisesti aiheesta vuonna 2011.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jep, ehkä se streemaus ei enää olekkaan niin meh mäsä poikien mielestä...
:eek:

En vieläkään ole "mäsä poika" (kiitos vain "rakentavista" yksityisviesteistä niille jotka niitä ovat lähetelleet, niitä on ollut hupaisa lukea), mutta tämä todellakin on meh. Ei sillä ole väliä tekeekö sitä OnLive ja Gaikai vai MS ja Sony.
Asiasta oli juttua jo muutama sivu taaksepäin. Pelien demoamiseen varmasti aivan oiva kanava, ei varsinaiseen pelaamiseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pelien demoamiseen varmasti aivan oiva kanava, ei varsinaiseen pelaamiseen.

Itse taas näen tämän hienona tekniikkana. HC-pelaajille palvelua ei tietenkään ole ensisijaisesti suunnattu, mutta pelaajille, joilla on alatehoinen laite, tuo on oikein hieno tapa päästä pelaamaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Riippuu täysin toteutuksesta.

Vitalla olen remote playlla jonkun verran pelaillut, mutta ei se juhlaa ole, mm. ohjaimen erilaisuus sotkee, erityisesti puuttuvat takanapit. Säästäähän tuo myös kortin muistitilaa, kun remote play pelejä voi pelata ps3 kovolta. Joissain muissa sovelluksissa, esim. Vidzonessa se on suorastaan mainio.

Kun resoluutio kasvaa ps3->ps4, odotettavissa on että Vitalla remote play pelattavuus kärsii. Käytännössähän tuon käytännön toimivuuden näkee vasta sitten kun remote play pelejä pääsee kokeilemaan. Jos se toimii odotuksia paremmin niin se edesauttanee Vitan myyntiä.
 
Ylös Bottom