Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Microsoft is rumored to be working on a new online cloud-based game streaming service that is aiming to bring high end Xbox games to devices with low hardware specs. The service was reportedly demoed today at Microsoft's headquarters during a internal company meeting to some employees.
The demo was seen by programmer Rafael Rivera, who attended the meeting and posted word of the presentation on his Twitter account. He stated that Halo 4 was being streamed on multiple devices at the meeting, including one running on Windows Phone. He added that the amount of latency from the cloud service has been reduced to around 45ms.
Lähtökohtahan oli se, että Sony huomasi kuinka merkittävä asia on laadukas nettipalvelu (Live vs PSN), mutta sen toteuttaminen on kallista ja siksi siitä laskuttaminen niiltä jotka sitä tarvitsevat/käyttävät, on järkevämpää kuin rahoittaa se niidenkin rahoilla jotka eivät palvelua tarvitse (siirtää kustannukset laitteen ostohintaan). Ongelmana oli että PS3 moninpelaaminen oli pitkään ollut maksutonta, miten saada asiakaskunta maksamaan siitä minkä ovat tottuneet saada ilmaiseksi...antamalla ilmaisia pelejä. Ilmaisten pelien antaminen lienee melko kallista Sonylle, vasta sitten kun pelien antaminen lopetetaan, voi Sony ohjata PS+ rahat itse nettipalvelun ylläpitämiseen. Mikä sitten on se aika jolloin ilmaiset pelit voi poistaa/vähentää ilman että asiakaskunta suuttuu? Itse veikkaan että noin vuosi PS4 julkaisusta.Yrittääköhän Sony panostaa ilmaiseen lisäsisältöön moninpelipuolella PS+ pakollisuuden vuoksi moninpeleissä? Moninpelin siirtymistä PS+-palvelun taaksehan perusteltiin paremmilla palveluilla ja vastaavilla. Ylettyykö nämä rahat sitten Sonyn omille studioille lisäsisällön tuottamista varten ilmaiseksi mikä näkyy KZ:SFsin yhteydessä vai onko kyseessä vain GG:n tapa houkutella pelaajia pysymään heidän pelissään ja muutenkin ostamaan kyseinen peli.
Olisiko kyseessä hyvän PR:n lisäksi myös hyvä bisnesmalli? Riippuuhan se toki siitä miten asiakaskunta asian ottaa eli kasvaako PS+:n käyttäjäkunta tarpeeksi jotta kyseistä bisnesmallia voidaan soveltaa sen sijaan että vetäydytään vanhaan malliin eli rahat pois kaikista taskuista ja lompakoista.
Näkyykö miten PS+:n pakollisuus peleissä muuta kuin palvelimissa?
Olikos tästä jo jotakin juttua täällä?
Report: Microsoft making game cloud streaming service - Neowin
Mitä nyt yritysmaailmasta ymmärrän niin tuskimpa se kamera maksaa mikkisoftalle tuota 100e. Jos kuluttaja hinta on 100e, maahantuojan hinta on varmaan noin 50-70e välillä, joten kamera maksaa mikkisoftalle 20-30e. Eli jos X1 myytäisiin ilman kameraa hinta tippuisi varmaan sen 20-50e. Nämä ovat omia veikkauksia eikä varmaa tietoa. Oletuksena se, että mikkisofta ei myy tuotetta tappiolla ja haluaa tuotteesta voittoa.Tottakai kamera on ero, mutta maksetaanko siitä satasta on se miljoonan talan kysymys.
Mitä nyt yritysmaailmasta ymmärrän niin tuskimpa se kamera maksaa mikkisoftalle tuota 100e. Jos kuluttaja hinta on 100e, maahantuojan hinta on varmaan noin 50-70e välillä, joten kamera maksaa mikkisoftalle 20-30e. Eli jos X1 myytäisiin ilman kameraa hinta tippuisi varmaan sen 20-50e. Nämä ovat omia veikkauksia eikä varmaa tietoa. Oletuksena se, että mikkisofta ei myy tuotetta tappiolla ja haluaa tuotteesta voittoa.
Jos täällä on joku elektroniikka kaupan myyjä paikalla niin henkilö voisi kertoa mitä tuo kinect maksaa kaupalle.
Uutta Kinectiä ei myydä erikseen, joten sen jälleenmyyntihintaa ei ole tiedossa. Laitteessa on kuitenkin sisällä FullHD RGB-kamera, kaksi IR-kameraa, 8 mikrofonia, ja omaa elektroniikkaa. Huhut ja sisäpiirin lähteet ovat sanoneet Kinectin aiheuttavan jopa puolet Xbox Onen valmistuskustannuksista.
No siis sehän on ollut jo jokusen vuoden pinnalla, että Microsoft tekisi pelien striimauspalvelua, eli ei tuo striimausidea tullut kummaltakaan konsolivalmistajalta. Itse uskon, että konsolivalmistajat seuraavat analyytikoidensa näkemyksiä ja en varmaan kauhean väärässä ole, mikäli konsolivalmistajilla olisi käytössä analyytikkoja, jotka tarjoavat palveluitaan molemmille konsolivalmistajille.Tää alkaa oleen jo humoristista kuinka MS ja Sony kopioi toisiltaan kaiken. Eroavaisuudet rupee oleen melko harvassa. Toisessa on Skype ja toisessa Playroom, veikkauksia otetaan vastaan koska näistäkin tulee julkistukset.
Mutta, sama se kai on älypuhelimissa, kaikki puhelimet ovat kuin samalta tuotantolinjalta pudonneita, ennen pakkaamista vaan liimataan eri firmojen tarrat. Joskus oli aika jolloin puhelimen pystyi tunnistamaan jo ulkomuodosta.
En myöskään usko, etteikö konsolibisneksessä olisi pienen pientä kartelliakin mukana, jolloin molemmat konsolivalmistajat sopivat tietyn reunaehdoin konsoliensa rajat, jotta pelitalojen olisi helpompi toteuttaa multiplattapelit ja siinä samalla molemmat konsolivalmistajat voisivat suht' rauhallisin mielin säästää raudan hinnassa.
Huhut ja sisäpiirin lähteet ovat sanoneet Kinectin aiheuttavan jopa puolet Xbox Onen valmistuskustannuksista.