Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit
Konsoleiden prosessoriarkkitehtuuri on varsinkin Sonyn konsoleiden kohdalla vaihtunut melkeinpä jokaisessa sukupolvessa; PS1:ssä ja PS2:ssa oli MIPS-prosessori, PS3:n Cell ja (X360:n Xenon) oli Power-arkkitehtuuria ja PS4:ssä (ja Xbox Onessa) on PC-maailman perinteinen x86-arkkitehtuuri.
Inhoan autovertauksia, koska ne eivät varsinkaan tietokoneiden kanssa toimi, mutta karkeasti voisi sanoa, että yksi on ollut sähköauto, toisessa on ollut bensakone ja kolmannessa dieselmoottori. Tekevät samaa asiaa, mutta toimivat silti hyvin eri tavalla.
PC-koneiden prosessoriarkkitehtuuri ja käyttöjärjestelmät eivät ole oleellisesti muuttuneet pariin vuosikymmeneen. Siksi se onnistuu.Aika hyvinhän nuo vanhat GoG:n ja Steamin pelitkin pyörivät nykykoneilla...
Konsoleiden prosessoriarkkitehtuuri on varsinkin Sonyn konsoleiden kohdalla vaihtunut melkeinpä jokaisessa sukupolvessa; PS1:ssä ja PS2:ssa oli MIPS-prosessori, PS3:n Cell ja (X360:n Xenon) oli Power-arkkitehtuuria ja PS4:ssä (ja Xbox Onessa) on PC-maailman perinteinen x86-arkkitehtuuri.
Inhoan autovertauksia, koska ne eivät varsinkaan tietokoneiden kanssa toimi, mutta karkeasti voisi sanoa, että yksi on ollut sähköauto, toisessa on ollut bensakone ja kolmannessa dieselmoottori. Tekevät samaa asiaa, mutta toimivat silti hyvin eri tavalla.