Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PlayStation 4

Noo, tässä toinen höpö höpö. Yhtä höpö höpöä on tehdä laite, joka toimii vain verkossa ollessaan. Edes Steam ei sitä tee. Kirjastoasi pääset pelaamaan offline-tilassakin. Kumpi sitten on kuluttaja ystävällisempää? Jaa-a? Se on kyllä, että osa Xboxonen kivalta kuullostavista ominaisuuksista tiputettiin kokonaan pois, kun laite ei enää 24h verkkoa vaatinut.
Mut, tässä oli offtopic ainakin omalta osaltani.

Eikös Steamiin pidä kirjautua ennen kuin voi vaihtaa Offline-modiin? Eli se ei ole vakiona kuten esim. Originissa on. Pelien ei tulisi olla palvelusidonnaisia ikinä. Nyt kun GFWL menee maihin niin näkee miten pelaajat kärsii asiasta. Taitaa esim. Gears Of War mennä pelikelvottomaksi vai kuinka?

Se mikä ihmetyttää että täysin vapaaehtoisesta palvelusta puhutaan siten että se olisi pakollista tai että se veisi pelaajalta jotakin. PS Now on niin erillinen PS4:seen nähden.
 
Vastaus: PlayStation 4

Se mikä ihmetyttää että täysin vapaaehtoisesta palvelusta puhutaan siten että se olisi pakollista tai että se veisi pelaajalta jotakin. PS Now on niin erillinen PS4:seen nähden.

Emme vielä pysty hahmottamaan minne kaikkialle pilvipalvelu tulee ulottamaan lonkeronsa. Se voi mennä syvälle käyttöliittymään takuumieheksi odotusaikojen minimoimisesta. Tavoitteena tuoda pilvi osaksi arjen konsolin käyttöä ja päästämään pelaaja välittömästi käsiksi haluaamaansa aineistoon. Nämä ominaisuudet tuskin kuitenkaan ovat osa PlayStation Now -palvelua.

ps4-1.jpg
 
Vastaus: PlayStation 4

Tavoitteena tuoda pilvi osaksi arjen konsolin käyttöä ja päästämään pelaaja välittömästi käsiksi haluaamaansa aineistoon. Nämä ominaisuudet tuskin ovat osa PlayStation Now -palvelua.

ps4-1.jpg

Ennenkuin hinnoittelusta puhutaan mitään niin vaikea arvioida todellista arjenhelpotusta. Jos demojen välitön toisto jää maksumuurin taakse hyöty siitä jää helposti hyödyntämättä, mikäli pilvi pelaaminen ei kiinnosta. Äärimmäisellä mielenkiinnolla odotan palvelun maksumalleja ja lopullista sisältöä. Onko tässä pelialan tulevaisuus?

Ja ikäviähän nämä 24/7 netit on, eikun...
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei kyllä nyt muistat väärin. Microsoftin tarkoitus oli vaatia aina yhteyttä verkkoon 24h sisällä tai pelaaminen yksinkertaisesti vain loppui siihen. Tulivat järkiinsä Sonyn ilmoittaessa ettei heiltä sellaista vaadita. Niin ja tietysti me pelaajat, jotka osasimme pitää ääntä oikeassa kohtaa niin foorumeilla kuin sosiaalisessa mediassa. Täysin järjetön hanke saatiin näin kaadettua.

Ihan muuten mielenkiinnosta kysyisin, että mikä on sun asenne tuohon PlayStation Now palveluun? Oletko jo aloittanut #NoDRM kampanjaa tuon osalta? Vai onko kaikki nyt muuttunut kun always online pakkoa esittää sinulle mieluisampi firma?
 
Vastaus: PlayStation 4

24/7-nettipakkoa ei ole konsolipuolella tainnut kukaan ajaa käyttöön, paitsi verkkopelien aikana :)

Yhteys verkkoon kerran 24h aikana on himpun joustavampi kuin 24/7. Olisi onnistunut varmaan mokkulan ja kännyn varassa oleviltakin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ihan muuten mielenkiinnosta kysyisin, että mikä on sun asenne tuohon PlayStation Now palveluun? Oletko jo aloittanut #NoDRM kampanjaa tuon osalta? Vai onko kaikki nyt muuttunut kun always online pakkoa esittää sinulle mieluisampi firma?

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin miten DRM liittyy tähän? Ja ehkä vähän väärä ketju tämän vääntämiseen...
 
Vastaus: PlayStation 4

24/7 nettipakko on aikalailla eri asia, kuin PS3 pelien tuonti Now palvelun avulla.
Ihan vaan pikku korjaus, Microsoftilla ei missään nimessä ollut mitään 24/7 nettipakkoa edes kaukaisissa ajatuksissa, mutta tämä Now on nimenomaan 24/7 nettipakko. Sulla tais mennä ajatukset solmuun tossa!?

Kaikki se mouhoominen sukellusveneistä, Afganistanin sotilaista ja lapin mökeistä on siis nyt ihan unohdettua ja jatkuva netin tarve (eikä ihan minkä tahansa netin vaan mieluiten valokaapeliyhteyden) ei olekaan enää sanelupolitiikkaa miten pelejä pitää pelata! Mulla ei siis ole sinällään mitään Playstation Now tai OnLive palveluja vastaan, olen esittänyt syyt miksi ne eivät mun mielestä toimi ja ole vaihtoehtona paikalliselle pelaamiselle ja raudan omistamiselle ja mä pystyn omalla valinnallani olemaan käyttämättä moisia palveluja. Mutta mua suuresti huvittaa se että tietyt tahot ovat niin tekopyhiä p*skoja että se mikä viime kesänä oli pahinta sitten keskitysleirien, on nyt "odotan mielenkiinnolla mihin tuo systeemi pystyy".

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin miten DRM liittyy tähän? Ja ehkä vähän väärä ketju tämän vääntämiseen...
Ymmärrätkö mitä termi DRM tarkoittaa? Playstation Now on sitä puhtainta DRM mitä vaan ikinä voi olla.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ihan vaan pikku korjaus, Microsoftilla ei missään nimessä ollut mitään 24/7 nettipakkoa edes kaukaisissa ajatuksissa, mutta tämä Now on nimenomaan 24/7 nettipakko. Sulla tais mennä ajatukset solmuun tossa!?

Kaikki se mouhoominen sukellusveneistä, Afganistanin sotilaista ja lapin mökeistä on siis nyt ihan unohdettua ja jatkuva netin tarve (eikä ihan minkä tahansa netin vaan mieluiten valokaapeliyhteyden) ei olekaan enää sanelupolitiikkaa miten pelejä pitää pelata! Mulla ei siis ole sinällään mitään Playstation Now tai OnLive palveluja vastaan, olen esittänyt syyt miksi ne eivät mun mielestä toimi ja ole vaihtoehtona paikalliselle pelaamiselle ja raudan omistamiselle ja mä pystyn omalla valinnallani olemaan käyttämättä moisia palveluja. Mutta mua suuresti huvittaa se että tietyt tahot ovat niin tekopyhiä p*skoja että se mikä viime kesänä oli pahinta sitten keskitysleirien, on nyt "odotan mielenkiinnolla mihin tuo systeemi pystyy".


Ymmärrätkö mitä termi DRM tarkoittaa? Playstation Now on sitä puhtainta DRM mitä vaan ikinä voi olla.

Tuo on aivan sama kun väittäisi Netflixistä tai Viaplaystä samaa...
Nyt vähän rauhaa sinnekkin!
8)
 
Vastaus: PlayStation 4

Tuo on aivan sama kun väittäisi Netflixistä tai Viaplaystä samaa...
Nyt vähän rauhaa sinnekkin!
8)
Heh, aika heikkoa selittelyä, tai sitten et vaan tajua pointtia. Mulla ei ole missään vaiheessa ollut mitään ongelmaa DRM:n kanssa, se nyt vain on elämän realiteetteja joiden kanssa on pakko elää. Eräille tahoille niiden totaalinen vastustaminen on ollut elämäntehtävä...mutta nyt on paljastunut että se koskikin vain yhtä yritystä.
Ihan rauhassa täällä ollaan, leveä hymy naamalla.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ihan vaan pikku korjaus, Microsoftilla ei missään nimessä ollut mitään 24/7 nettipakkoa edes kaukaisissa ajatuksissa, mutta tämä Now on nimenomaan 24/7 nettipakko. Sulla tais mennä ajatukset solmuun tossa!?

Vertaatko nyt ihan tosissasi next gen pelien pelaamista paikallisesti, netti tarkistuspakolla siihen, että pelataan kivikautisia pelejä netin yli kun rauta ei sitä suoraan tue. Sen jälkeen väität, että jos tuota ekaa vastaan on, täytyy olla tätä toistakin vastaan? Olet niin kaukana nyt tosielämästä, että parempi kun vain lopetat koko jauhamisen..
 
Vastaus: PlayStation 4

"DRM (lyhenne sanoista Digital Rights Management, suom. digitaalinen käyttöoikeuksien hallinta) on yleisnimi tekniikoille, joilla pyritään rajoittamaan sitä, mitä tietokoneen tai muun vastaanottimen käyttäjä pystyy DRM-suojatulle datalle tekemään saadessaan käsiinsä tällaista dataa. DRM-tekniikka saattaa asettaa rajoituksia esimerkiksi datan edelleenlähettämiselle, tallentamiselle ja kopioimiselle." -Wikipedia

Eli miten pilven kautta pelaaminen on mitenkään DRM:n liittyvää?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ihan muuten mielenkiinnosta kysyisin, että mikä on sun asenne tuohon PlayStation Now palveluun? Oletko jo aloittanut #NoDRM kampanjaa tuon osalta? Vai onko kaikki nyt muuttunut kun always online pakkoa esittää sinulle mieluisampi firma?
Ostin taannoin Bluray-soittimen, jolla voin katsella Netflixiä. Kuitenkin vaikka repäisen soittimesta verkkokaapelin kokonaan irti, voin katsella sillä BD-leffoja.

Minulla ei siis ole ongelmaa sen kanssa, että BD-soittimeni tukee myös Netflixiä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Vertaatko nyt ihan tosissasi next gen pelien pelaamista paikallisesti, netti tarkistuspakolla siihen, että pelataan kivikautisia pelejä netin yli kun rauta ei sitä suoraan tue. Sen jälkeen väität, että jos tuota ekaa vastaan on, täytyy olla tätä toistakin vastaan? Olet niin kaukana nyt tosielämästä, että parempi kun vain lopetat koko jauhamisen..
Kuinka vakavasti olet itseltäsi kysynyt kuinka mahdotonta taaksepäinyhteensopivuuden tuominen olisi ollut? Nämä samat insinöörit jotka väittävät raudan optimoimisella poistavan verkon viiveen eivät pysty 7 vuotta uudemmalla raudalla emuloimaan vanhaa rautaa, eikä sen cell-prossun tuotantohinta niin kallis enää ole että sen asettaminen samalle piirilevylle olisi ollut täysin mahdoton ajatus. Tietenkin jos lähtökohtaisesti henkilö ajattelee että yritys nimeltä Sony on maailman valo ja vain pelaajien asialla, voi helposti niellä minkä tahansa propagandan.
Taaksepäinyhteensopivuus tuodaan nyt always online -tekniikalla ja samat pelit myydään uudestaan. Aika hölmö saa olla jos ei näe että Sonyn intresseissä on ajaa pelaamisen siirtymistä kokonaan Playstation Now tyyliseksi. Ja se pointti tässä on että nämä/te samat tyypit jotka kesällä huusivat polla punaisena MS:n suuntaan herjoja, ovat nyt taputtamassa karvaisia käsiään että jee jee hienoa.


Eli miten pilven kautta pelaaminen on mitenkään DRM:n liittyvää?
Kysytkö nyt ihan tosissasi? :D
Et pysty pelaamaan peliä mitenkään muutoin kuin oikeuksien omistavan yrityksen palvelimella. Esimerkiksi Sim City teki tuota samaa, vaikka sait pelin ostettua fyysisesti, et voinut sitä pelata ilman yhteyttä pelin oikeuksien omistavaan serveriin (SC nyt vain esimerkkinä tästä, vaikka vastikään poistivatkin tuon serveripakon). Voidaan toki kysyä että onko todellakin PS3 pelien pelaaminen mahdotonta PS4:lla, vai onko emulointi hylätty sen tähden että halutaan myydä pelit toiseen kertaan ja samalla tuoda tiukempi piratismin esto, eli DRM tekniikka.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ulos haukkaamaan happea ja voit jatkaa avautumistasi tuossa toisessa ketjussa johon tämä vuodatuksesi pitkälti kuuluu...
 
Vastaus: PlayStation 4

Jep, raitista ilma tarvitaan jos väärään ketjuun tullaan riekkumaan näkemättä playstation nown ja xboxonen always online eroja. :D

Ja sivumennen, netflix tyyppinen palvelu nykysukupolven peleille olisi varsin yes mutta ei liene nykyisillä verkkotekniikoilla riittävän lagittomasti toteutettavissa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja sivumennen, netflix tyyppinen palvelu nykysukupolven peleille olisi varsin yes mutta ei liene nykyisillä verkkotekniikoilla riittävän lagittomasti toteutettavissa.

Varmasti on toteutettavissa, jos se on toteutettavissa edellisen polven peleillekkin.

Kyllä noissa Iplon jutuissa vahva pointti on. Kyllä minuakin hymyilyttää joidenkin nickkien linjattomuus.
 
Vastaus: PlayStation 4

Höpöhöpö. Nämä väitetyt ominaisuudet esitettiin jälkikäteen ainoina porkkanoina pelaajille. Sieltä tultiin karttakeppi kädessä ja Deal With It. Mikäli Microsoft olisi edennyt härkäpäisesti alkuperäisessä suunnitelmassaan, olisi tämä uusi sukupolvi jo taputeltu heidän osaltaan. Jenkkiyleisön reaktiot tuossa Sonyn pressissä kertovat oleellisen.

Tämä sukupolvi on taputeltu kuitenkin, joten MS:n oli ihan turha luopua DRM:stä joka olisi voinut oikeastaan pelastaa tuonkin koneen. Asia jonka MS:n olisi pitänyt tajuta ihan rautapuolen tasoituksen antamisesta lähtien. Vedetään ihan eri linjaa ja tarjotaan sitten ihan erilaista kokonaisuutta. Tosin olisi vaatinut vähän parempaa esiintuloa, suunnitelmaa ja etenkin sitä, että homma kerrotaan tyhmillekin yksinkertaisesti. Nythän NSA:n takia koko homma vaikutti taas yhdeltä "isoveli valvoo" kytkennältä ja kaikki foliohatut veti herneen nenäänsä ja alkoi se hirmuinen valitus.

Nythän koko konsolisukupolvi on vain rautapäivitys eikä mitään muuta. Kinect on osittain täysin turha, ylihinta sen takia ei ole perusteltua ja MS:n olisi sekin asia pitänyt tajuta. Hyvin yksinkertaisia mokia ja yhdistettynä kaikkeen siihen mitä tietoturvan ja yksityisyydensuojan suhteen oli ilmoilla niin eipä tuota enää pahempaan aikaa olisi voinut esitellä.

Ominaisuudet mitä MS esitteli "porkkanoina" olivat koko ajan siellä. Niitä vaan ei tajuttu tuoda heti esille ja etenkin siinä PR mokasi ja pahasti. Kaikki vedettiin valtavan paskamyrskyn jälkeen pimentoon ja emme koskaan saa tietää miten kaikki lopulta olisi toiminut. Enemmän se minua houkuttaa kuin nykyinen XBOne, siinä olisi sentään ollut jotain todella erilaista ja MS:n panikointi myyntimäärien alhaisuuteen olisi luultavasti avannut ihan uusia ovia tuon suhteen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Täällä on taas puurot ja vellit sen verran railakkaasti sekaisin, että täytyy se omakin lusikka sekaan sohaista.

PlayStation Now'n ja Xbox Onelle suunnitellun DRM-järjestelmän välillä on se ratkaiseva ero, että jälkimmäinen olisi koskettanut aivan kaikkia Xbox Onen käyttäjiä, eikä siinä ollut mitään valinnanvaraa. PlayStation Now ei ole kenellekään millään tapaa pakollinen palvelu, eikä sen käyttö tai käyttämättömyys vaikuta PS4:n muihin toimintoihin. Totta kai Now vaatii nettiyhteyden, kun sitä kautta jotain peliä tahtoo pelata. Striimipohjaista pelaamista kun on yksinkertaisesti mahdotonta tarjota ilman aktiivista verkkoyhteyttä. Sen lähin vastine on nimenomaan puhtaat verkkopelit tai videopalvelut, joissa ei ole minkäänlaista offline-tilaa.

PS3:n softapohjainen emulointi olisi ollut erittäin haastavaa ellei lähes mahdotonta johtuen niin tyystin erilaisesta prosessoriarkkitehtuurista. Rautapohjainen ratkaisun hintaa on tällaisena maallikkona arvailla, mutta jälleen kerran kun puhutaan kymmenien miljoonien laitteiden valmistusmääristä, muutaman kympinkin lisäkulu per laite on kokonaisuudessa aika iso läjä dollareita. Lisäksi ei niitä piirejä tuosta noin vaan lätkitä piirilevylle, vaan se olisi aiheuttanut omat lisäsuunnittelunsa jäähdytyksen sun muun suhteen.

Toinen tärkeä seikka on ymmärtää se, ettei Xbox Onelle kaavailtu DRM-järjestelmä itsessään ollut se vastustettava asia, vaan miten se olisi toteutettu ja mitä se olisi koskettanut. Kaikki konsolit sisältävät erilaisia DRM-tekniikoita erilaisille sisällöille, olipa sitten kyseessä fyysisen median aitoustarkistus (=käytännössä kaikki koskaan julkaistut konsolit), digitaaliset lisenssit (=jotakuinkin kaikki vuoden 2004 jälkeen julkaistut [käsi]konsolit) tai vaikkapa aktiivinen nettiyhteys (=esim. X360:n, PS4:n ja Xbox Onen latauspelit ei-primäärikonsolilla).

Xbox Onen kohdalla suurin ärsytystä aiheuttava tekijä tuntui liittyvän nimenomaan siihen, että toteutuessaan se olisi asettanut epämiellyttäviä rajoituksia pelien lainaamiselle ja käytettyjen pelien kaupalle. Nämä seikat tuntuivat olevan monelle ylitsepääsemätön paha, vaikka vastineeksi olisikin ollut tarjolla mm. itseänikin miellyttävä käytön helppous; fyysistä pelilevyä olisi tarvittu vain kerran, sen jälkeen olisi voinut pelata suoraan kiintolevyltä. Kerran vuorokaudessa tapahtuva nettitarkistuskaan ei olisi ollut minkäänlainen este tai edes hidaste suurimmalle osalle käyttäjiä. Se äänekäs vähemmistö kuitenkin piti sen verran kovaa mekkalaa, että Microsoft lopulta taipui muuttamaan DRM-käytäntöään ennen kaikkea fyysisten pelilevyjen suhteen. Ei DRM:ä siis missään nimessä poistettu, sitä vain muutettiin. Ja toisaalta ei PS4:kään mikään DRM-vapaa järjestelmä ole, se vaan toimii hyvin pitkälle samoilla periaatteilla (DRM-järjestelmillä) kuin PS3:kin, joten pelaajien ei sinällään ollut tarvetta muuttaa käyttäytymistään etenkään fyysisten pelijulkaisujen suhteen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Gaikaista ei maksettu satoja miljoonia sen takia että sen päätarkoitus on pelata vanhoja pelejä. Muutaman vuoden kuluttua sillä tullaan jakelemaan day-and-date PS4-pelejä ehkä jopa paremmilla grafiikoilla kuin itse PS4:lla. IMO palvelu alkaa näyttää järkevältä vasta kun H.264:sta 2x tehokkaampi H.265/vastaava kodekki otetaan käyttöön

Gaikai/Playstation Now ei ole taaksepäin yhteensopivuus. Naurattaa lukea näitä juttuja jossa haaveillaan PS3-levyn työntämisestä laitteeseen ja pelien striimaamisesta ilmaiseksi.

iplo sanoi:
Kuinka vakavasti olet itseltäsi kysynyt kuinka mahdotonta taaksepäinyhteensopivuuden tuominen olisi ollut? Nämä samat insinöörit jotka väittävät raudan optimoimisella poistavan verkon viiveen eivät pysty 7 vuotta uudemmalla raudalla emuloimaan vanhaa rautaa, eikä sen cell-prossun tuotantohinta niin kallis enää ole että sen asettaminen samalle piirilevylle olisi ollut täysin mahdoton ajatus. Tietenkin jos lähtökohtaisesti henkilö ajattelee että yritys nimeltä Sony on maailman valo ja vain pelaajien asialla, voi helposti niellä minkä tahansa propagandan.
Taaksepäinyhteensopivuus tuodaan nyt always online -tekniikalla ja samat pelit myydään uudestaan. Aika hölmö saa olla jos ei näe että Sonyn intresseissä on ajaa pelaamisen siirtymistä kokonaan Playstation Now tyyliseksi. Ja se pointti tässä on että nämä/te samat tyypit jotka kesällä huusivat polla punaisena MS:n suuntaan herjoja, ovat nyt taputtamassa karvaisia käsiään että jee jee hienoa.

Miksi Microsoft ei laittanut laatikkoonsa Xenonia ja taaksepäin yhteensopivuutta vaikka se olisi ollut vähintään yhtä helppoa kuin Sonylla tekstistäsi päätellen. Koska se on täysin turhaa rahan polttamista jokaisessa laatikossa. Taaksepäin yhteensopivuutta ei ollut tulossa oli streaming-palvelua tai ei.
 
Ylös Bottom