Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Puhu vain omasta puolestasi. Jos revitään 400e rautaa softatuki keskusteluun, niin siinä vaiheessa hyppy tapahtui. Jatkoin siitä..
Haetko tässä nyt sitä, että MS saa pienemmällä sijoituksella enemmän tyytyväisiä asiakkaita? Paremmin vastinetta rahalle? Eli enemmän resursseja jää muualle? Alunperin joku oli huolissaan, ettei MS:llä jää enää resursseja yksinoikeuksiin, kun ne hukataan taaksepäin yhteensopivuuteen. Pitäisikö meidän nyt siis olla isommin huolissamme Sonystä? Herrajuma soittakaa joku Nousiainen ja Kyrö paikalle!

Ei ole ensimmäinen kerta kun hyppäät asiasta moottorisahaan ja alat jänkäämään siitä, vaikka alunperin keskusteltiin aivan eri aiheesta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Haetko tässä nyt sitä, että MS saa pienemmällä sijoituksella enemmän tyytyväisiä asiakkaita? Paremmin vastinetta rahalle? Eli enemmän resursseja jää muualle? Alunperin joku oli huolissaan, ettei MS:llä jää enää resursseja yksinoikeuksiin, kun ne hukataan taaksepäin yhteensopivuuteen. Pitäisikö meidän nyt siis olla isommin huolissamme Sonystä? Herrajuma soittakaa joku Nousiainen ja Kyrö paikalle!

Ei ole ensimmäinen kerta kun hyppäät asiasta moottorisahaan ja alat jänkäämään siitä, vaikka alunperin keskusteltiin aivan eri aiheesta.

Siis sinä otat koko rauta keskustelun alunperin esiin ja sit sanot et minä hyppään toiseen aiheeseen? Anteeksi mitä??? Pitäisikö uhriutumisen lomassa hiukan avata omia silmiä ensin, ennen kuin sanoo yhtään mitään..

Sonyllä eri osasto tekee psvr:ää, kuin softaa, todennäköisesti vielä eri osasto itse pleikkaa.
Huomattavan todennäköistä on kuitenkin, että softapuoli hoitaa softapuolen, esim mikkisoftilla, joten se on jostain pois.
Olen sanonut vain, että toivottavasti eivät käytä paljoa resursseja/rahaa tuohon, koska käyttö on marginaalista. Olen myös sanonut, että tuo on oikeinkin hyvä ominaisuus tietylle porukalle. Esim itselleni olisi jos boxin ostaisin. Mutta tällä hetkellä, kun MS:llä ei ole kunnon uutta pelattavaa ollut tarjota, ollaan tykitetty tuota ominaisuutta kuin se olisi jotenkin suuri ja mahtava mullistus ja sillä peitelty omia puutteita pelitarjonnassa. Se ei ole hyvä suunta ja uskon sen myös kääntyvän E3:ssa paljon parempaan suuntaan.
Uskon nimittäin, että pelejä on säästelty Scorpion vuoksi ja tarkoituksella menty nyt hiljaiseloa, vaikka se ei juuri tässä hetkessä paljoa auta.
 
Jotenkin turhapäiväistä väittelyä täällä. Mikkisoftin kannatti nyt tehdä taaksepäinyhteensopivuus koska xbox 360 oli menestys ja alkoi olla ilmiselvää että moni harkitsi siirtymistä pleikkarileiriin. Tällä yritettiin saada xbxo360 ostaneita pysymään xbox leirissä.

Ihan samalla logiikalla wiiU oli taaksepäin yhteensopiva, koska Wii oli jättisucce ja switchin ei tarvinnut olla, koska WiiU epäonnistui.

Mikään ei puhu nähdäkseni sen puolesta että taaksepäin yhteensopivuus olisi jotenkin laajemmin merkittävä tekijä. Tuskin siitä silti isompaa haittaakaan on koska useimmissa viimeaikaisissa konsoleissa on jonkinmoinen sellainen. Helpottanee motivaatiota vaihtaa uuteen sukupolveen. Tunnetuinpana poikkeuksena nyt switch ja ps4.

Tosin Ps4:sen kohdalla kokeiltiin kokonaan uutta psnow lähestymistä, mutta se floppasi pahasti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

...pelitarjonnan suhteen One ei ole järin houkutteleva vaihtoehto ensimmäiseksi konsoliksi
Tulen tähän väliin huutelemaan kun tähän oli pakko tarttua. Omasta mielestä Xbox One S on erittäin hyvä ja houkutteleva vaihtoehto ensimmäiseksi konsoliksi. Kilpailukykyinen hinta (229€ taitaa olla jotku bundlet pienemmällä kovolla) sekä Xbox Game Pass ja/tai EA Access ovat mielestäni erittäin loistavia palveluita nimenomaan sen ensimmäisen konsolin hankinnan kylkeen. Jatkakaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Tulen tähän väliin huutelemaan kun tähän oli pakko tarttua. Omasta mielestä Xbox One S on erittäin hyvä ja houkutteleva vaihtoehto ensimmäiseksi konsoliksi. Kilpailukykyinen hinta (229€ taitaa olla jotku bundlet pienemmällä kovolla) sekä Xbox Game Pass ja/tai EA Access ovat mielestäni erittäin loistavia palveluita nimenomaan sen ensimmäisen konsolin hankinnan kylkeen. Jatkakaa.

Ps4:sta saa parhaillaankin noin 200e, +200e:llä sitten peliä jo mukaan. Monipuolisempi tarjonta, joten siinä mielessä tuon sanoin. Boxin edut on juuri vanhemmissa peleissä jos niitä haluaa ja leffakäytössä.

Kuten myös sanoin itsekin, niin juuri taaksepäinyhteensopivuudet ja "pelien netflix" tyyppiset palvelisi esimerkiksi minua ihan hyvin. Itsellä vain on ollut se tilanne, että kun niitä MS:n yksinoikeuksia on niin vähän, niin en juuri noista ominaisuuksista/palveluista sitten kuitenkaan hyötyisi, vaikka ne itsessään on idealtaan jne varsin hyviä. EA Access on yksi selkeä valtti se on totta. Ja tottahan boxi monellekin on houkutteleva vaihtoehto, ei niitä muuten myytäisi. Todella iso osa on myös kaveripiiri nettipelien ja pelien lainausten vuoksi. Monesti mentävä sinne alustalle missä kaverit on.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ok, väännetään rautalankaa. Nostin tuon PSVR-taaksepäin yhteensopivuus esimerkin esille vain siksi, koska nisupullamaisilla argumenteilla voisi väittää VR:rän olevan enemmän kuin täysin turha. Käyttömäärät suhteessa selvästi pienemmät kuin taaksepäin yhteensopivuudella. Sanomattakin selvää, että nämä väitteet ovat täysin typeriä. Ajattelin, että esimerkki hieman lähempää omaa leiriä avaisi hieman silmiä ja pysäyttäisi hetkeksi ajattelemaan. Näin ei selvästikkään käynyt, sokea konsolisoturi ei pysähdy edes seinään.


Sonyllä eri osasto tekee psvr:ää, kuin softaa, todennäköisesti vielä eri osasto itse pleikkaa.
Huomattavan todennäköistä on kuitenkin, että softapuoli hoitaa softapuolen, esim mikkisoftilla, joten se on jostain pois.
.
Vaikken mikään ruudinkeksijä olekkaan niin voisin olettaa, että PSVR vaatii myös softaa. PSVR:lle tehdyt pelit vaatii softaa.Ja nyt puhutaan kuitenkin edelleen samasta talosta, kun tarpeeksi ylös mennään niin huomataan, että samaa laaria ammennetaan. Jos sinä pysähtyisit miettimään näitä resurssi puheitasi hetkeksi, niin nehän saavat Sonyn toiminnan näyttämään vielä typerämmältä, vähemmän enemmällä? Ja tämä henkilöltä, jota PSVR kiinnostaa kovasti, ja pitää sitä pelkästään positiivisena asiana. Pelkästään merkittävän pelattavan vähyys on pitänyt pois ostolaidalta.

Taaksepäin yhteensopivuuden tuottaminen on kuitenkin melko kevyttä ja vähän resursseja syövää hommaa. Ennenkaikkea se on asiakaspalvelua, jolla on hyvin huono kate, mutta se tehdään siitä huolimatta, koska asiakasta arvostetaan. Ja MS:sältä ei varmasti koodinpyörittäjät lopu kesken. Väitettä, että se olisi syy, tai edes osatekijä yksinoikeuksien määrään on hyvin vaikea niellä. Vaikuttaa aikamoiselta olkinukelta.

Pitäisikö uhriutumisen lomassa hiukan avata omia silmiä ensin, ennen kuin sanoo yhtään mitään..

Nämä henkilökohtaiset hyökkäykset ovat mauttomia, eivätkä vie keskustelua ainakaan eteenpäin.
 
Ok, väännetään rautalankaa. Nostin tuon PSVR-taaksepäin yhteensopivuus esimerkin esille vain siksi, koska nisupullamaisilla argumenteilla voisi väittää VR:rän olevan enemmän kuin täysin turha. Käyttömäärät suhteessa selvästi pienemmät kuin taaksepäin yhteensopivuudella. Sanomattakin selvää, että nämä väitteet ovat täysin typeriä. Ajattelin, että esimerkki hieman lähempää omaa leiriä avaisi hieman silmiä ja pysäyttäisi hetkeksi ajattelemaan. Näin ei selvästikkään käynyt, sokea konsolisoturi ei pysähdy edes seinään.

On hiukan eri asia puhua taaksepäin yhteensopivuudesta turhana, kuin täysin uudesta tulevaisuuden tekniikasta.

Kyllä itse pidän paljon järkevämpänä panoksena aikanaan Kinectiä, kuin taaksepäin yhteensopivuudesta, vaikka puhutaan aivan eri resursseista ja rahamäärästä, vaikka tiedetään miten kinectin kävi. Ilman tuota ei voi koskaan tekniikka kehittyä. Vanhaan jämähtäminen ei koskaan ole ollut positiivista.

BC ominaisuus itsessään on ok, mutta kun nykyisin tuntuu että sitä vain hehkutetaan MS:llä ja unohdetaan ettei sen koneen tarkoitus ole pääpiirteissään se, vaan viedä pelaamista juuri eteenpäin. Silloin on on jossain menty mönkään, jos ei näin monessa vuodessa saada omaa pelitarjontaa kuntoon ja joudutaan markkinoinnissa käyttämään noin paljon "vanhaa". Tuossa määrin koko ominaisuus on turha, kun tiedetään todelliset käyttäjämäärät.




Vaikken mikään ruudinkeksijä olekkaan niin voisin olettaa, että PSVR vaatii myös softaa. PSVR:lle tehdyt pelit vaatii softaa.Ja nyt puhutaan kuitenkin edelleen samasta talosta, kun tarpeeksi ylös mennään niin huomataan, että samaa laaria ammennetaan. Jos sinä pysähtyisit miettimään näitä resurssi puheitasi hetkeksi, niin nehän saavat Sonyn toiminnan näyttämään vielä typerämmältä, vähemmän enemmällä? Ja tämä henkilöltä, jota PSVR kiinnostaa kovasti, ja pitää sitä pelkästään positiivisena asiana. Pelkästään merkittävän pelattavan vähyys on pitänyt pois ostolaidalta.
Pelien softa nyt tulee pelistudiolta. Psvr toki itsessään vaatii softaa, mutta kuten jo aiemmin sanoin psvr vie kuitenkin pelialaa eteenpäin. Pelkällä taaksepäin yhteensopivuudella ei. Ei mulla esim psvr:ää ole, mutta kun katsoo esim tän päivän huvipuistoja. Selailin juuri hiljattain Euroopan huvipuistoja ihan muista syistä, niin todella moneen oli tullut VR vuoristorata. He menevät eteenpäin ja kehittävät alaa. Matkapuhelimien mukana entistä enemmän VR:ää jne. Eli VR on kuitenkin jotain uutta ja pinnalla olevaa. Psvr käsittääkseni myynyt yksin lähes sen mitä kilpailijat yhteensä, joten rahallisestikin lienee ihan hyvä bisnes. Etenkin kun ajatellaan pitkällä tähtäimellä.

BC ominaisuuden vertaaminen PSVR:ään on vain niin järkyttävän isossa mittakaavassa eri asia, että tuo on aika tarpeeton vertaus ylipäätään. Psvr on täysin oma maailmansa pelimaailman sisällä, toisin kuin vanhan konsolin pelien pelaaminen uudemmalla konsolilla. Kun tuota itse ominaisuutta suurempi ongelma on juuri se, että MS yrittää peitellä sen avulla markkinoinnissa heidän puutteitaan, ei ongelma ole itse ominaisuus joka on oikeinkin hyvä tietylle asiakasryhmille.


Taaksepäin yhteensopivuuden tuottaminen on kuitenkin melko kevyttä ja vähän resursseja syövää hommaa. Ennenkaikkea se on asiakaspalvelua, jolla on hyvin huono kate, mutta se tehdään siitä huolimatta, koska asiakasta arvostetaan. Ja MS:sältä ei varmasti koodinpyörittäjät lopu kesken. Väitettä, että se olisi syy, tai edes osatekijä yksinoikeuksien määrään on hyvin vaikea niellä. Vaikuttaa aikamoiselta olkinukelta.

Ilmeisesti esim ps3 pelien tukeminen ps4:lle olisi aivan kaikkea muuta kuin kevyttä hommaa. Eli ei se noin mustavalkoista ole. Ja Onen kohdalla on aika turha sanoa että MS jotenkin asiakasta arvostaa. Kyllä se todistettiin silloin julkaisun yhteydessä, joka käytännöss sysäsi nykysukupolven tähän jamaan missä se nyt on. Ensin haistatetaan kunnolla ja sit paikkaillaan tuollaisella lopulta. Kyllä itse ottaisin sen silkkana v*ttuiluna, jos tuollaista lausetta oikeasti joku markkinointi ihminen käyttäisi. "Koska arvostamme asiakasta"..

Enkä minä ole sanonut, ett se olisi syy. Olen sanonut, että toivottavasti eivät käytä paljoa resursseja. Ongelma nimenomaan onkin jossain muualla miksi niitä pelejä ei tule ja sen jälkeen toisella osastolla (markkinointi) on ongelma, että millä se peitetään, josta seurauksena kyseisen ominaisuuden rummuttaminen, kuten sillä saisi konsolista houkuttelevan ostoksen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ilmeisesti esim ps3 pelien tukeminen ps4:lle olisi aivan kaikkea muuta kuin kevyttä hommaa. Eli ei se noin mustavalkoista ole. Ja Onen kohdalla on aika turha sanoa että MS jotenkin asiakasta arvostaa.

Työlästä vai taloudellisesti kannattamatonta? Taaksepäin yhteensopivuus kertoo pohjimmiltaan juuri siitä, asiakkaan arvostuksesta. Taloudellista hyötyä ei juurikaan ole, mutta aina ei mennä talous edellä.


BC ominaisuus itsessään on ok, mutta kun nykyisin tuntuu että sitä vain hehkutetaan MS:llä ja unohdetaan ettei sen koneen tarkoitus ole pääpiirteissään se, vaan viedä pelaamista juuri eteenpäin. Silloin on on jossain menty mönkään, jos ei näin monessa vuodessa saada omaa pelitarjontaa kuntoon ja joudutaan markkinoinnissa käyttämään noin paljon "vanhaa". Tuossa määrin koko ominaisuus on turha, kun tiedetään todelliset käyttäjämäärät.

Tässä rakennellaan taas olkinukkeja. BC on ollut hyvin pienessä roolissa, esimerkiksi messuilla (E3). Se on alkupala ei pääruoka. Tuo pelitarjonnan vähyyskin on hyvin pitkälle oma mielikuvasi. Pelattavaa kyllä löytyy jos vähän malttaa avartaa näkemystään. Aiemmissa viesteissäsi tuli hyvin esiin, että Boksin pelitarjonta ei ole tuttua edes päällisin puolin.

Boldattu väite on edelleenkin aivopieru. Kuten jo sanottua olisi todella typerää ja ajattelematonta väittää PSVR:rää turhaksi, käytön määrän perusteella. Sama koskee takaisinpäin yhteensopivuutta.

Pointti olikin kokoajan se, että vaikka ei katsota määriä edes, niin ei mitään kovin erikoista ja uutta ole tullut juurikaan. Kyllä yksinoikeuksia täytyisi tulle 2-3 vuodessa, jotka on sen tason nimikkeitä että oikeasti voidaan puhua isosta pelistä.
Naama peruslukemilla väität näin? Tämä on juuri sitä olkinuken rakentelua.

BC ominaisuuden vertaaminen PSVR:ään on vain niin järkyttävän isossa mittakaavassa eri asia, että tuo on aika tarpeeton vertaus ylipäätään. Psvr on täysin oma maailmansa pelimaailman sisällä, toisin kuin vanhan konsolin pelien pelaaminen uudemmalla konsolilla. Kun tuota itse ominaisuutta suurempi ongelma on juuri se, että MS yrittää peitellä sen avulla markkinoinnissa heidän puutteitaan, ei ongelma ole itse ominaisuus joka on oikeinkin hyvä tietylle asiakasryhmille.

Pointti suhahtaa sinulta edelleen täysin ohi. PSVR:rää ja BC:tä ei vertailtu. Vaan todettiin, että "nisupullamaisella" argumentoinnilla, sitä (PSVR) voidaan pitää täysin turhana. Ja minusta tälläinen toiminta on todella typerää.

Enkä minä ole sanonut, ett se olisi syy. Olen sanonut, että toivottavasti eivät käytä paljoa resursseja. Ongelma nimenomaan onkin jossain muualla miksi niitä pelejä ei tule ja sen jälkeen toisella osastolla (markkinointi) on ongelma, että millä se peitetään, josta seurauksena kyseisen ominaisuuden rummuttaminen, kuten sillä saisi konsolista houkuttelevan ostoksen.

Tässä on ollut kokoajan kyse siitä, että mikkisofti käyttää resurssejaan tuomaan jotain vanhaa tarjolle, se on pois joltain uudelta. Jos aletaan uhriutumisen jälkeen sitten väkisin tuollaisia vertauksia tekemään, niin kyllä se on hyvä vasta-argumentti.
 
Työlästä vai taloudellisesti kannattamatonta? Taaksepäin yhteensopivuus kertoo pohjimmiltaan juuri siitä, asiakkaan arvostuksesta. Taloudellista hyötyä ei juurikaan ole, mutta aina ei mennä talous edellä.
No jos yksittäisen pelin saamisessa PS4:lla pyörimään menee useampi kuukausi, niin ei se ole kenenkään edun mukaista..




Tässä rakennellaan taas olkinukkeja. BC on ollut hyvin pienessä roolissa, esimerkiksi messuilla (E3). Se on alkupala ei pääruoka. Tuo pelitarjonnan vähyyskin on hyvin pitkälle oma mielikuvasi. Pelattavaa kyllä löytyy jos vähän malttaa avartaa näkemystään. Aiemmissa viesteissäsi tuli hyvin esiin, että Boksin pelitarjonta ei ole tuttua edes päällisin puolin..
E3:sta en tiedä kun en ole tämän vuoden E3:sta, enkä viimevuoden nähnyt. Mutta tässä kun Sony puski peli pelin perään yksinoikeutta pihalle, niin samaan aikaan näkyi vain kun hehkutettiin esim RDR:n pelaamista.

Omassa viestissäni sanoin, että ne pelit mitkä:
1: myy konsoleita
2: rummutetaan markkinoinnissa
3: kilpailevan konsolin pelaajat/uudet pelaajat tietää jo nimeltä
4: nostettaisi kunnon keskustelua edes pelaajien kesken

Kerro toki vastaava nippu pelejä Boxilta, jos niitä kerran niin paljon on? Tässä vain tulee rajana se, että vaikka mitä sieltä poimit, niin boxin yksinoikeudet on yhteensä sen verran, kuin toiselta pystyy vähänkään tunnetumpia poimimaan, jolloin pointti ei muutu yhtään mihinkään.

Boldattu väite on edelleenkin aivopieru. Kuten jo sanottua olisi todella typerää ja ajattelematonta väittää PSVR:rää turhaksi, käytön määrän perusteella. Sama koskee takaisinpäin yhteensopivuutta..
Tässä juuri on se ongelma. Boldaat sieltä täältä yhden lauseen edes haluamatta ymmärtää sen taustalla olevaa asiaa...

Koko kappaleellinen tekstiä MS:n markkinoinnista jonka loppuun sanon että tuohon suhteutettuna se on turha, kun katsotaan pelaajamääriä. En sano ominaisuutta turhaksi, vaan MS:n taktiikkaan nähden turha panostus.

Toisaalta PSVR:n kohdalla kun puhutaan siitä, että PSVR on vallannut markkinat, niin ollaan todellisessa menestyksessä, joka heijastuu tulevien versioiden kohdalla vankkana asiakaspohjana. PSVR:ää tosiaan myyty käsittääkseni about sen verran kuin kilpailijoita yhteensä, tai ainakin se siivu on todella iso. Joten siinä on edelleen täysin eri asiasta kyse ja huomattavasti onnistuneempi asia ollut, vaikka otetaan taloudelliset asiat huomioon.


Naama peruslukemilla väität näin? Tämä on juuri sitä olkinuken rakentelua..

No kerro sitten mitkä ne on? Luettelin muutaman ja sanoin, että yhteensä ehkä 5 oikeasti isoa nimikettä, luettele nyt vaikka 2013-2017 väliltä 15 oikeasti kovan luokan peliä Onelle, jota ei millään muulla alustalla pelata? Ja siis kuten PS:n puolella otin, yksi pelisarja on yksi nimike, eli esim Halo on yksi niistä viidestätoista ja Forza toinen.



Pointti suhahtaa sinulta edelleen täysin ohi. PSVR:rää ja BC:tä ei vertailtu. Vaan todettiin, että "nisupullamaisella" argumentoinnilla, sitä (PSVR) voidaan pitää täysin turhana. Ja minusta tälläinen toiminta on todella typerää.

Ja tuo "nisupullamainen argumentointi" lähti sen vuoksi käsistä kun siitä uhriuduttiin tahallisesti, eikä ymmärtetty yhtään sitä pointtia siinä. Suurimmalle osalle käyttäjistä tuo on turha, eikä siihen kannattaisi ihmeemmin markkinointia käyttää. Tietylle porukalle se on ihan ok lisä, mutta ei se ole ikinä ollut mitenkään ominaisuuslistan top 10:ssä, sen myös kertoo käyttäjämäärät.

Loppuun olit myös hienosti lainaillut yksittäisiä viestejä välistä, huomioimatta aikaisempia viestejä, jolloin pääset jälleen tahallisesti ymmärtämään asian toisinpäin kuin se on. Sen vuoksi tämä vääntö menee aikalailla tarpeettomaksi, kun boxin väki väkisin uhriutuu ja yrittää kääntää ihmisten sanomiset boxia vastaan, vaikka kokoajan yritetty sanoa että on ihan hyvä että Boxilla kyseinen ominaisuus on, mutta todella harva sitä käyttää ja siitä ei kannata mekkalaa pitää, varsinkaan markkinoinnissa.

Jo ennen tuota minkä lainasit olin sanonut, että toivottavasti eivät käytä paljoa resursseja siihen ja tuossa yhteydessä tarkoitin juuri sitä, että MS:n tilanteessa kannattaisi käyttää nekin resurssit johonkin muuhun, koska se on jostain joka tapauksessa pois. Se BC ominaisuus ei itsessään ole syy pelien vähyyteen, vaan ongelma on muualla kuten sanoin. Mutta siellä muualla olisi nuo resurssit voitu käyttää uuden luomiseen myös.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

No jos yksittäisen pelin saamisessa PS4:lla pyörimään menee useampi kuukausi, niin ei se ole kenenkään edun mukaista..

Lähde tähän? Vaikka eipä sillä väliä ole. MS palvelee asiakasta, Sony ei. Iso emulointi operaatio siellä tehtiin aikanaan. Originaali xbox -> x360 kanssakin.


Omassa viestissäni sanoin, että ne pelit mitkä:
1: myy konsoleita
2: rummutetaan markkinoinnissa
3: kilpailevan konsolin pelaajat/uudet pelaajat tietää jo nimeltä
4: nostettaisi kunnon keskustelua edes pelaajien kesken

Kerro toki vastaava nippu pelejä Boxilta, jos niitä kerran niin paljon on? Tässä vain tulee rajana se, että vaikka mitä sieltä poimit, niin boxin yksinoikeudet on yhteensä sen verran, kuin toiselta pystyy vähänkään tunnetumpia poimimaan, jolloin pointti ei muutu yhtään mihinkään.

Jätin tämän listasi tarkoituksella ilman sen kummempia huomioita. Sille kelpasi monenlainen kura ja tulevat pelit, joiden laadusta ei kukaan tiedä mitään. Oli siinä hyviäkin pelejä, mutta kaiken kaikkiaan todella sekava lista, josta en saanut otetta.

E:Boldattua asiaa voit kääntää miten haluat, mutta ei se pökäle kullaksi muutu
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja tuo "nisupullamainen argumentointi" lähti sen vuoksi käsistä kun siitä uhriuduttiin tahallisesti, eikä ymmärtetty yhtään sitä pointtia siinä. Suurimmalle osalle käyttäjistä tuo on turha, eikä siihen kannattaisi ihmeemmin markkinointia käyttää. Tietylle porukalle se on ihan ok lisä, mutta ei se ole ikinä ollut mitenkään ominaisuuslistan top 10:ssä, sen myös kertoo käyttäjämäärät.

Ja tämäkin vielä, mitä oikein tarkoitat uhriutumisella? Missä tämä mielestäsi näkyy? Suosittelisin sinulle kelaamaan keskustelua sivun tai pari takaisinpäin ja lukemaan ajatuksella läpi.

Suurimmalle osalle turha! Melkein 50 % käyttää taaksepäin yhteensopivuutta.

Aikanaan taaksepäin yhteensopivuus oli aivan toivelistojen kärjessä, myös PS 4:llä.

http://gamingbolt.com/top-10-most-w...station-4-and-their-likelihood-of-happening/3
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Lähde tähän? Vaikka eipä sillä väliä ole. MS palvelee asiakasta, Sony ei. Iso emulointi operaatio siellä tehtiin aikanaan. Originaali xbox -> x360 kanssakin.




Jätin tämän listasi tarkoituksella ilman sen kummempia huomioita. Sille kelpasi monenlainen kura ja tulevat pelit, joiden laadusta ei kukaan tiedä mitään. Oli siinä hyviäkin pelejä, mutta kaiken kaikkiaan todella sekava lista, josta en saanut otetta.

E:Boldattua asiaa voit kääntää miten haluat, mutta ei se pökäle kullaksi muutu

Lähdettä ei ole muuta, kuin se että kyseessä täysin eri arkkitehtuuri ja on alusta asti ollut tiedossa se, että PS3 on ollut äärimmäisen vaikea alusta ohjelmoida aina, joka oli sen pullonkaula. Ja PS4 taas lähempänä Pc:tä. Ja se mitä tässä ketjussa sanottiin jonkun pelin osalta esimerkkinä. Varmasti löytyisi, kun googlella etsisi, mutta en ala siihen, kun sillä ei ole mitään merkitystä täss yhteydessä.

Eli et lukenut koko listaa. Siellä oli metacriticin mukaan huonoja pelejä, esim knack. Tämä kuitenkin on suhteellisen laajasti tunnettu peli, joka herätti jo ennakkoon hypettä, joka toki osoittautui moninpaikoin turhaksi, mutta perheen pienemmille se on ollut varsin hyvä peli, heille se toki oli tarkoitettukin. Muutoin siellä ei kyllä mitään varsinaista kuraa ollut, eikä se tee pelistä kuraa että juuri sinä et niistä pidä. Siinä listassa oli ihmisten mielestä todella kovan luokan pelejä, joita en itse ostaisi edes alennuksessa. Ja kun listassa ei ollut kyse siitä, että pelit olisi jotain 10/10 pelejä, vaan kun Boxilta puuttuu ylipäätään tunnettavuus sieltä lisäksi.

Eli et edes halua ymmärtää boldaamaasi kohtaa, jotta voit itkeä miten joku muka haukkuu boxia, vaikka siitä ei ollut kyse..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Lähdettä ei ole muuta, kuin se että kyseessä täysin eri arkkitehtuuri ja on alusta asti ollut tiedossa se, että PS3 on ollut äärimmäisen vaikea alusta ohjelmoida aina, joka oli sen pullonkaula. Ja PS4 taas lähempänä Pc:tä.

Eli et edes halua ymmärtää boldaamaasi kohtaa, jotta voit itkeä miten joku muka haukkuu boxia, vaikka siitä ei ollut kyse..

Eli taas rakentelet omia olkinukkejasi.

Alkavatko muutenkin argumentit loppua, kun joudut laittamaan sanoja suuhuni?

Taaksepäin yhteensopivuus ja PSVR ovat aivan jokatapauksessa pelaajille hyviä asioita. Ja kuten monesti todistettu täysin turha on niistä hyvin kaukana.
 
Suurimmalle osalle turha! Melkein 50 % käyttää taaksepäin yhteensopivuutta.

Taaksepäin yhteensopivuus. Paljon esillä, jota kukaan ei kuitenkaan käytä.
ksCOosA.jpg

Lähde: https://arstechnica.com/gaming/2017...games-are-less-than-2-of-xbox-one-usage-time/

Ja silti jopa 50% käyttäjistä oli hyödyntänyt sitä jo viime vuoden loppuun mennessä. Joku voisi jopa sanoa, että hyvä kun löytyy...

"Oli käyttänyt" / "käyttää"

Siinä on aika iso ero. 50% on voinut testata kerran vaikka minuutin palvelua ja prosentti olisi 50%, tai 50% voi käyttää jatkuvasti. Siinä on aivan älyttömän iso ero.

Nisun kaaviosta näkee sen, että jos käyttäjä pelaa esim 3h viikossa (hyvin satunnainen käyttäjä) tarkoittaa se sitä, että pelaa vanhoja pelejä noin 3min, kuukaudessa alle vartin.
Jos pelaa 40h viikossa, se on noin 40min vanhoja ja 2,5h kuussa.

Eli puhutaan niin pienestä ajankäytöstä, että vaikka koko ominaisuus poistettaisiin, siitä sitä käyttävät muutamat nostaisi metakan, loput ei edes huomaisi tai unohtaisi viikossa.
Ominaisuus on edelleen ihan kiva osastoa, jotkut sitä käyttää, mutta pääsääntöisesti todella todella vähän, eikä sen varaan kannattaisi juuri markkinointia käyttää. Keneltäkään se ei ole pois jos se siellä on, mutta ei se niin iso juttu ole.

Aina porukka sitä haluaa ja valittaa jos sitä ei ole, ne firmat jotka sen käyttöön ottaa, joutuvat toteamaan ettei sit kuitenkaan porukka sitä käytä.

Ja tästä pääsemme jälleen alkuun, sillä nuo luvut kertoo sen, että kun kärjistetään, kun tälläisellä foorumilla kaikki tekee joka asiassa, niin tuo Nisun alkuperäinen "täysin turha" pitää aikalailla paikkaansa kun puhutaan isosta kuvasta. Ei se silti tarkoita etteikö se tietyille pelaajille olisi hyvä/tarpeellinen, koska kommentti oli kärjistetty.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit


Ja nyt tyhmensit taas keskustelun sille tasolle, että tuon kaiken voisi sanoa PSVR:rän käyttömääristä. Se ei silti edelleenkään, kuten aiemmin todistettu, tee palvelusta tai tuotteesta turhaa. Ajatus nyt mukana, hyvä palstaveli.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja nyt tyhmensit taas keskustelun sille tasolle, että tuon kaiken voisi sanoa PSVR:rän käyttömääristä. Se ei silti edelleenkään, kuten aiemmin todistettu, tee palvelusta tai tuotteesta turhaa. Ajatus nyt mukana, hyvä palstaveli.

Ja jälleen jätit kokonaisen lauseen lukematta viestistä, joten varmaan aika turha jatkaa. Ymmärrät kaiken kokoajan tarkoituksenmukaisesti väärin, sekä jätät tarkoituksella lukematta kokonaisia osioita, tai irrotat ne täysin asiayhteydestä. Yrität myös väkisin kääntää kaikki viestit negatiiviseksi MS:ää kohtaan, vaikka ne ei ole sellaisiksi tarkoitettu.

Mutta ihan miten vain. Jatkakaa, mulla ei ole boxia vastaan mitään ja käyttäisin kyseistä ominaisuutta itsekin kuten olen useampaan kertaan sanonut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja jälleen jätit kokonaisen lauseen lukematta viestistä, joten varmaan aika turha jatkaa.

Heh, minkä lauseen? Ja kuten varmaan huomasit puhuin yhtälailla PSVR:rästä kuin BC:stä. Tämä ei ole minulle samanlainen konsolisota asia kuin sinulle. Hyviä ominaisuuksia arvostetaan alustasta riippumatta. Karvat nousevat pystyyn, kun joku konsolisoturi lyttää pelkästään hyvän asian vain siksi, että se ei ole omalla koneella. Esimerkkejä näistä kavereista sinun ei tarvitse hakea mahdottoman kaukaa (tätä ketjua kauempaa).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Heh, minkä lauseen? Ja kuten varmaan huomasit puhuin yhtälailla PSVR:rästä kuin BC:stä. Tämä ei ole minulle samanlainen konsolisota asia kuin sinulle. Hyviä ominaisuuksia arvostetaan alustasta riippumatta. Karvat nousevat pystyyn, kun joku konsolisoturi lyttää pelkästään hyvän asian vain siksi, että se ei ole omalla koneella. Esimerkkejä näistä kavereista sinun ei tarvitse hakea mahdottoman kaukaa (tätä ketjua kauempaa).

Ei tämä ole mikään konsolisota asia. Olen pelejä verrannut vain siksi, että mietin asiaa siltä kantilta, kun joku ostaa uutta konetta, tai on sellainen jolla on jo Pc tai PS4 ja miettii rinnalle jotain. Silloin One ei monessa mielessä ole houkutteleva. Jos taas nauttii myös leffoista niin sehän on heti jo erittäin houkutteleva.

Minäkö en kyseistä ominaisuutta arvosta silloin jos sitä itsekin käyttäisin kyseisellä konsolilla? En minä ole sanonut ettenkö sitä arvostaisi. Ei ole siitä ollut missään välissä kyse..

Mun mielestä on vain valitettavaa, että Onen myynnit on mitä on ja vääntö saadaan noin marginaali asiasta. Kaikkien etu se olisi, että One kilpailisi rinta rinnan PS4:n kanssa. Tässä mielessä on erittäin valitettavaa, ettei Nintendokaan enää lähtenyt taistelemaan, koska kilpailu on vain hyvä. Vaikka itse idealtaan Switch oli näin pelaajana hyvä veto, mutta ei kahden ison kilpailua kampittamaan. Eikä todellakaan ole kenenkään etu, että PS4 menee menojaan ja asian olisi syytä tasoittua tulevissa konsoleissa. Monopoli on aina hanurista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Yksi seikka on pistänyt silmään eri pelimedioissa sekä toimittajien kertoessa omasta pelaamisesta jo puolentoistavuoden aikana. Todella harva pelitoimittaja edes käynnistelee Xbox Onea tai pelaa sillä pelejä, Xboxin omiakin pelejä ovat siirtyneet pelamaan PC:llä. Sitä ennen Xbox One pyöri kuitenkin ihan tasavertaisesti PS4:n kanssa toimittajien sekä pelaajien puheissa. Scorpio korjaa varmasti tämän seikan sekä tuleva mahdollinen hyvä pelitarjonta, myös parantaa tilannetta sekä nostaa myös Xbox One osakkeita pelimediassa, striimeissä sekä myös tietenkin pelaajien keskuudessa. Sitä peli-alakin kaipaa, Microsoftin pienen hiljaiselon jälkeen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Yksi seikka on pistänyt silmään eri pelimedioissa sekä toimittajien kertoessa omasta pelaamisesta jo puolentoistavuoden aikana. Todella harva pelitoimittaja edes käynnistelee Xbox Onea tai pelaa sillä pelejä, Xboxin omiakin pelejä ovat siirtyneet pelamaan PC:llä. Sitä ennen Xbox One pyöri kuitenkin ihan tasavertaisesti PS4:n kanssa toimittajien sekä pelaajien puheissa. Scorpio korjaa varmasti tämän seikan sekä tuleva mahdollinen hyvä pelitarjonta, myös parantaa tilannetta sekä nostaa myös Xbox One osakkeita pelimediassa, striimeissä sekä myös tietenkin pelaajien keskuudessa. Sitä peli-alakin kaipaa, Microsoftin pienen hiljaiselon jälkeen.

Tässä on ennenkaikkea kyse tosiaan siitä, että arvostelukappale toimitetaan sille laitteelle, millä se toimii* parhaiten. Tämä laite ei ole Xone. Scorpio pylläyttää tämän taas aivan päälaelleen.

*Lue; näyttää parhaalta
 
Ylös Bottom