Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ketutuskeskustelussa alkoi mennä sen verran offtopickiksi, että päätin perustaa uuden keskusteluketjun, jossa on tarkoitus keskustella sivistyneesti omista/muiden uskonnoista sekä ateismista
Jotta mahdollinen keskustelu saataisiin aikaiseksi. Heitän pari kysymystä kansalle.
Lisäksi haluan, että ketjuun kommentoivat osaisivat selittää, että miksi juuri niin tai näin itse ajattelee. Mielipiteesi on turha, jos et osaa perustella sitä. Perustele!
1. Uskotko, että jokin/jotkin korkeammat älykkäät (tai no edes ajattelevat) voimat loivat tämän maailmankaikkeuden?
2. Uskotko, että juuri sinulla on jokin tarkoitus tässä elämässä?
2.1 Mikäli uskot, että juuri sinulla on tässä elämässä jokin tarkoitus, niin uskotko myös että kaikella on tarkoitus?
3. Mikäli uskot johonkin uskontoon, niin noudatatko uskontosi sääntöjä/lakeja?
Näillä lähdetään. Katsotaan tuleeko tästä fiksua keskustelua vai armotonta riehumista suuntaan jos toiseen.
Peace!![]()
1. Kyllä. PS3 loi kaiken.
2. Kyllä. Elämän tarkoitus on ylistää iänkaikkista PS3:sta.
2.1 Sama kuin äsken.
3. Noudatan uskoni lakeja armottomasti.
Jos et jostain syystä ymmärtänyt tätä, olin sarkastinen!
Siis oikeasti, miksi jonkun pitää aina liittää uskonto peleihin? Eikö missään voi olla rauhassa ilman, että joku tulee tuputtamaan jotakin uskontoa? Ja itse olen ateisti.
En nyt viitsi lähteä enempään puimaan asiaa "Uskonnolliset sodat", mutta sanottakoon, että monessa kohdassa on opetukset menneet pieleen, jos lähes jokainen uskonto opettaa moraalisia sääntöjä ja lähimmäisen kunnioitusta ja siltikin tästä huolimatta uskonto on varmasti yksi suurimmista, jos ei suurin, syy syrjintään.
Ei ole, koska uskonnon tärkein tunnusmerkki on sen tekemä jako "pyhään" ja "maalliseen". Ateismilla ei ole mitään tällaista jakoa, vaan se on ainoastaan jumaluskon puuttumista. Jos ateismi on uskonto, niin sitten myös se on uskonto ettei usko Joulupukkiin, koska kummallakin uskonpuutteella on yhtä paljon merkitystä muun elämänkatsomuksen kannalta.Ateismihan on sinänäsä uskonto myös
Voiko työttömyyttä sanoa myös joksikin työalaksi?Ateismihan on sinänäsä uskonto myös
Siis oikeasti, miksi ateistin pitää heti nousta takajaloilleen jos joku täällä haluaa puhua uskonnosta? Onhan täällä "muu keskustelu" alueella aiheita kahvinjuonnista lävistyksiin, idea lienee juurikin puhua elämän muista osa-alueista? Ei kaikkea ole varmaan pakko lukea jos ei nappaa?
Jos joku haluaa puhua uskonnosta, niin menkööt kirkkoon.
Jos joku haluaa puhua uskonnosta, niin menkööt kirkkoon.
Ei välttämättä. Buddhalaisuus alkuperäisessä muodossaan ei usko yliluonnollisiin henkiin vaan ainoastaan sielunvaellukseen. Elämä on kärsimystä, ja vapautuakseen kärsimyksestä täytyy luopua kaikesta. Näin saavuttaa nirvanan.Uskonnoissa uskotaan johonkin olentoon/henkeen joka on kaiken tämän takana.
Ei välttämättä. Buddhalaisuus alkuperäisessä muodossaan ei usko yliluonnollisiin henkiin vaan ainoastaan sielunvaellukseen. Elämä on kärsimystä, ja vapautuakseen kärsimyksestä täytyy luopua kaikesta. Näin saavuttaa nirvanan.