Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth ja Army of Two: The 40th Day. Voittajasta ei ollut tässäkään epäselvyyttä. X360-version tekstuurit ovat selvästi yksityiskohtaisemmat, varjot paremmin toteutettu ja ruudunpäivitys himpun verran parempi. Pleikkarilla ei ollut minkäänlaista asennusta, mutta ehkä juuri sen vuoksi latausajat venyivätkin lähes tuplapitkiksi. Lisäksi PS3-versiossa tearingia oli miltei kolminkertaisesti.
Conclusion: Overall, Army of Two: The 40th Day is a good looking game and the Playstation 3 port, although not perfect, is still fun to play, too. The main deciding factor on this win came down to textures and performance, in which the clear winner was the Xbox 360. This game proves that even though a port isn’t exact, it’s not difficult to make a good game on the Playstation3. Please take note of that Sega. Army of Two: The 40th Day might not get as much hype as Bayonetta, but it looks to have enough mechanics and game-play to keep the consumer happy with either copy.
Eli Bayonetta-tasoisesta räpellyksestä ei ole sentään kyse, vaan kyllä PS3-versiokin edelleen ihan nautittava peli on.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Monesti en pahemmin edes näe eroja noissa vertailuissa, mutta kun kokeilin Bayonettan demoa molemmilla alustoilla niin valinta oli ilmiselvä. PS3:n usvaisuus (vaikka PS3 on TV:ssä HDMI:lla ja Xbox komponentilla) pisti heti silmään sekä huonompi frame rate. Jos ei boksia jo olisi niin se olisi kyllä mennyt hankintaan mikäli olisin jossain päässyt boksin demoa kokeilemaan. Sony möhli kyllä täydellisesti päästämällä tämän julkaisuun. Kai he luottavat siihen että suurimalla osalla PS3:n omistajista ei ole myös Xboxia..
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Sony möhli kyllä täydellisesti päästämällä tämän julkaisuun. Kai he luottavat siihen että suurimalla osalla PS3:n omistajista ei ole myös Xboxia..
s/Sony/Sega. Eli ei Sonylla ole pelin julkaisun kanssa juuri mitään tekemistä. Oli siis ihan Segan päätös julkaista tuollainen kökkökäännös.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

s/Sony/Sega. Eli ei Sonylla ole pelin julkaisun kanssa juuri mitään tekemistä. Oli siis ihan Segan päätös julkaista tuollainen kökkökäännös.
Mutta Sonyhän kuitenkin signeeraa pelin niin että se voi toimia muissakin kuin kehityslaitteissa? Eikö heillä ollut mitään laillista mahdollisuutta sanoa "sori pojat, tämä menee takaisin suunnittelupöydälle"?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eikö heillä ollut mitään laillista mahdollisuutta sanoa "sori pojat, tämä menee takaisin suunnittelupöydälle"?
Käytännössä vain siinä tapauksessa, että pelistä löytyy vakava bugi, joka esim. aiheuttaa tiedon menetystä. Noin muuten pallo on julkaisijoilla.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth ja Dark Void. Kenen rakettirepulla lennettiin paremmin?

Conclusion: Overall, Dark Void is an enjoyable game that literally takes off when Will is able to use the jetpack. Having played and analyzed both version of Dark Void, the Xbox 360 wins this Head2Head by out performing and having faster load times throughout. Even though the Playstation 3 version looked slightly better, the Xbox 360 version escapes the Dark Void as our winner of this week’s Head2Head.
PS3:lla grafiikka on hitusen parempaa, mutta repeilyä tapahtuu yli viisinkertaisesti (!) enemmän. Ongelma korostuu pelimoottorilla tehdyissä välianimaatioissa. Myöskään tässä pelissä ei ole Pleikkarilla asennusmahdollisuutta, joten latausajat ovat keskimäärin 7 sekuntia pidemmät kuin X360-versiossa. Ja se vanha tuttu mörkö eli anti-aliasointi puuttui PS3-versiosta kokonaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mutta Sonyhän kuitenkin signeeraa pelin niin että se voi toimia muissakin kuin kehityslaitteissa? Eikö heillä ollut mitään laillista mahdollisuutta sanoa "sori pojat, tämä menee takaisin suunnittelupöydälle"?

Niin, ei "Sony" noita pelejä tee/käännä, vaan joku pelinkehitysyhtiö. Sony julkaisee pelejä. Ja Bayonettan tapauksessa Sonylla ei ole paljon tekemistä pelin kanssa, koska sen julkaisi Sega.

Varmasti Sonylla on paljon sanottavaa niihin pelehin, jotka se julkaisee (Sonyn exclusive-pelit ovatkin olleet lähes poikkeuksetta hemmetin laadukkaita), mutta multiplatformit ovat vähän eri asia..

Eli syyllinen on varmaan Sega jos sellaista haetaan. Mutta toki voidaan kysyä, että miksi Platinum Games jätti PS3-porttauksen muille, eikä pitänyt laaduntarkkailua omissa näpeissään? Siihen on varmaan monta vastausta..
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin, ei "Sony" noita pelejä tee/käännä, vaan joku pelinkehitysyhtiö. Sony julkaisee pelejä. Ja Bayonettan tapauksessa Sonylla ei ole paljon tekemistä pelin kanssa, koska sen julkaisi Sega.

Tosin Bayonettan uusi PS3 patch on nimenomaan Sonyn tekemä. Melko noloa Segalle :rolleyes:
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Here you are, Eurogamerin Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round 24. Tällä kertaa paremmuudesta kilpaillaan seuraavilla pelitantereilla:
* Dante's Inferno
* Darksiders
* The Saboteur
* Army of Two: The 40th Day
* Dark Void
* James Cameron's Avatar: The Game
Erityismaininnan saa Dante's Inferno, joka on ehkä identtisin multiplattis ikinä. Supertasainen 60 fps kummallakin alustalla, ei lataustaukoja, ei asennuksia, eikä muutenkaan oikeastaan yhtään mitään, josta veljekset toisistaan erottaisi.
There is no difference we could pick out in terms of resolution, effect, anti-aliasing, texture filtering, alpha-buffers, normal maps. As far as we can tell, the two versions of the game are like for like. Even the most pedantic of nit-pickers will be unable to take issue.
Noin muuten vertailu ei tuottanut mitään yllätyksiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tosin Bayonettan uusi PS3 patch on nimenomaan Sonyn tekemä. Melko noloa Segalle :rolleyes:
Näkisin kyllä asian niin että on noloa Sonylle, sekä työlästä, että joutuvat itse puuttumaan näihin asioihin tekemällä esim. patcheja. Olisivat alkun alkaen kehittäneet jotain sellaista jolle pelintekijät osaavat tehdä hyvää jälkeä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry on analysoinut Final Fantasy XIII:a ja verrannut sitä aiemmin julkaistuun demoon. Ruudunpäivitystä on saatu onneksi parannettua, ja peli pyöriikin suhteellisen tasaisesti 30 ruutukuvaa sekunnissa. Vain tiukimmissa lähiotoksissa tulee kevyttä nytkähtelyä.
It's interesting to note that frame-rate is more sustained in the troublesome areas where multiple alpha transparencies are in play, making gameplay in the all-important battle sections smoother than in the demo. The retail version is closer to sustaining 30 frames-per-second for the most part, but you'll note that close-ups on maximum LOD renditions of the FFXIII characters still invoke something of a hit on the frame-rate.
Aina niin problemaattiset hiukset ovat muuten se keino, jolla FFXIII:ssäkin on helppo havaita siirtymä pelimoottorilla luodun ja esirendatun CGI:n välillä. Aidossa pelikuvassa Alpha to Coverageksi kutsuttu efekti näkyy yksittäisissä hiuksissa hailakkana "harsona".

Kolmisivuisen artikkelissa pureudutaan myös siihen, tuoko Blu-rayn mahdollistama lisätila oikeasti merkittävää eroa verrattuna X360-versioon. Selkeää vastausta ei pystytty vielä antamaan, koska käytössä oli vain PS3-versio. Mutta Darksidersin ja Tekken 6:n kohdalla tilanne oli periaatteessa sama, eli CGI-pätkät veivät Pleikkarilla n. 20 gigaa enemmän, mutta käytännön kuvanlaadussa ei juuri ollut eroja.

Ihan jutun lopussa FFXIII:n tuottaja sanoo, että PS3- ja X360-versiot pohjautuvat eri engineen. Tähän asti ollaan oltu siinä käsityksessä, että Crystal Tools (ent. White Engine) on hieno multiplattismoottori. Kunhan peli lopulta julkaistaan, voi edessä olla aika eeppisiä PS3 vs. X360 -vääntöjä.

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Taas yksi jännittävä Head2Head Lens of Truthilta. Eli nyt katsotaan, kenen Big Daddy on maailman paras isi, kun vertailussa on Bioshock 2.
Conclusion: The winner of this Head2Head goes to the Xbox 360. Although there was some frame tearing on the Xbox 360 during a few clips, the PlayStation 3’s slow load times and sub-par rendering of water effects and reflections were too important to be ignored. Either way, you won’t be disappointed. 2K Games is the right decision for an awesome sequel. BioShock 2 has the familiarity of the original BioShock, and plenty of excitement to keep you coming back for more.
Xbox 360 -versiolle voitto, kiitos nopeampien latausaikojen, parempien vesiefektien ja tarkempien tekstuurien. PS3-versiossa on taas se noin 4 gigan asennus, mutta silti se latailee keskimäärin jopa 14 sekkaa pidempään. Jotain hyvääkin Pleikkari-versiossa silti on. Siinä on tearingia nimittäin vain noin viidesosa boksipainokseen verrattuna. Tosin kun prosentit ovat 0,42 (PS3) ja 2,39 (X360), niin mistään merkittävästä ongelmasta ei voida puhua kummallakaan alustalla. Sen sijaan kumpaakin versiota kiusasi Unreal 3 -moottorin helmasynti, eli myöhässä latautuvat tekstuurit.

Lähde: Lens of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Xbox 360 -versiolle voitto, kiitos nopeampien latausaikojen, parempien vesiefektien ja tarkempien tekstuurien.

Joku saksalainen game*jotakin* (en millään muista mikä julkaisu oli kyseessä) oli tehnyt vertailun PS3, 360 ja PC versioiden välillä, ja päätynyt siihen, että PS3 oli paras. Joissain screen shoteissa ero PS3:n hyväksi oli huomattava, joissain taas 360:n hyväksi. PC näytti kaikissa screen shoteissa melko karulta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Joku saksalainen game*jotakin* (en millään muista mikä julkaisu oli kyseessä) oli tehnyt vertailun PS3, 360 ja PC versioiden välillä, ja päätynyt siihen, että PS3 oli paras.
Noh, viikon päästä tuo LoT:n vertailu avautunee myös rekisteröitymättömille käyttäjille. Kyllä noista vertailukuvista näkee jopa tällainen Pleikkari-ihminenkin, kuinka vesiefektit ovat PS3:lla selvästi karummat ja kynttilöiden liekit muistuttavat Pleikalla enemmän Lego-palikoita kuin liekkejä.

Tosin liikkeessä erot tietysti tasoittuvat aika paljon, kuten HD-vertailuvideosta voi itse todeta.

Update! IGN Insiderit voivat nyt lukea IGN:n vertailun, joka päätyi ihan samaan lopputulokseen Lens of Truthin kanssa.
Overall
It's the same content across each version of the game. If you've got the option, I'd suggest picking up the PC version simply because it's 10 bucks cheaper. The PC version also looks the best. However, one thing you're probably aware of is that BioShock doesn't exactly require pinpoint shooting for success. In that sense, the game doesn't lose any of its playability on consoles with auto-aim enabled, and the best console version is the Xbox 360 because it has better visuals than the PlayStation 3 version.

1. PC / Xbox 360
2. PlayStation 3

Lähde: IGN
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Bioshock 2 tuntuu inspiroivan monia tahoja vertailuun. Löysikö Digital Foundry mitään uutta sanottavaa aiheesta? Alkuun näyttää, että pelit ovat melko pitkälti identtisiä, ja PS3-versiokin on aidosti 720p - toisin kuin ensimmäinen Bioshock.
Texture quality, texture filtering and lighting are all even between PS3 and Xbox 360. There's a somewhat pronounced gamma difference between the two console games, but while it looks like the 360 version has the deeper, richer palette it comes at the expense of some black crush. Resolution is native 720p, with what seems to be an extremely subtle edge blur of some description in effect on both console versions.
Erot repeilyssä ja ruudunpäivitysnopeudessa selittyvät sillä, että v-sync hoidetaan konsoleilla hieman eri tapaan.
The Microsoft console turns off v-sync and goes all out to render as many frames as possible. The result is virtually ever-present tearing: a mammoth 61 per cent of the console's 60Hz output consists of torn frames in these tests, and controller response varies dramatically depending on frame-rate.

PlayStation 3 is very bizarre indeed. For the most part it is still v-synced (a virtually unnoticeable 0.1 per cent of torn frames here, all of them lurking near the bottom of the screen, almost impossible to see), but the massive variation in the frame-rate introduces some horrible judder and a quite off-putting variance in controller response.
Entä muuttuiko vertailun lopputulos millään tapaan? No ei.
In terms of purchasing decisions for those who own both HD consoles, it's fairly self-evident that the Xbox 360 version of BioShock 2 is the one to have: graphics are undoubtedly superior with four times the resolution on transparencies, the frame-rate is undoubtedly smoother, there's no HDD-sapping mandatory installation and control varies from slightly crisper to considerably more responsive, depending on the status of the PS3's frame-rate at any given point.

This is not to say that the PS3 version of the game shouldn't be considered if you don't own an Xbox 360. The quality of the conversion is measurably better than the original BioShock, and while frame-rate drops can be irritating - coming when you really need the visual and controller feedback the most - it's still eminently playable and enjoyable.
Saapa nähdä, päädynkö ostamaan tämänkin pelin lopulta kummallakin alustalle, kun en osaa päättää, kummalla haluaisin Raptureen palata. :)

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Saapa nähdä, päädynkö ostamaan tämänkin pelin lopulta kummallakin alustalle, kun en osaa päättää, kummalla haluaisin Raptureen palata. :)
Oho, alatkos Tontsa kuitenkin lämpeämään Boxille? Itse kuvittelin, että tällaisessa tilanteessa valinta olisi ehdottomasti PS3 (erot kuitenkin ihan siedettäviä). :confused:

No mutta ihmekös tuo, kun on laatupelejä kuten Mass Effect, joissa kelpaa Makoilla päivät pitkät. ;)

/ot
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oho, alatkos Tontsa kuitenkin lämpeämään Boxille? Itse kuvittelin, että tällaisessa tilanteessa valinta olisi ehdottomasti PS3. :confused:
On mulla useampiakin multiplattareita ostettuna molemmille alustoille; Bioshock, Braid, Fallout 3, Orange Box, Pure... Se on vaan se jokin sisäinen teknofiili, joka ei osaa päättää, ja päätyy lopulta ostamaan pelin kahteen kertaan.

Kyse on kuitenki aina ollut oikeastaan siitä, onko versioilla oikeasti selviä (teknisiä) eroja. Vaikka esim. ekan Bioshockin PS3-versiota parjataan, ja sen pitäisi teknisesti olla selvästi heikompi, omissa hyppysissä erot olivat käytännössä olemattomat. Tämän Bioshock 2:n kohdalla erojen pitäisi periaatteessa olla jopa vielä pienemmät kuin edellisessä PS3-käännöksessä, mutta silti tässä mietityttää jostain kumman syystä.

Joissain tapauksissa sitten (esim. Devil May Cry 4) valinnan on ratkaissut se, ettei Dante saa PS3:lla kerättyä Trophyja. Siitä syystä hankin DMC4:n vain X360-versiona. Ja esim. Orange Boxin pelannen läpi boksilla juuri tuon Trophy-puutteen vuoksi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Joissain tapauksissa sitten (esim. Devil May Cry 4) valinnan on ratkaissut se, ettei Dante saa PS3:lla kerättyä Trophyja. Siitä syystä hankin DMC4:n vain X360-versiona. Ja esim. Orange Boxin pelannen läpi boksilla juuri tuon Trophy-puutteen vuoksi.
Eli siis insinöörin laskelmointi ottaa välillä niskalenkin aatteesta. :)

Itse peliin:
Mielestäni tämä on taas hyvä esimerkki siitä, miten vaikeita UE3-porttaukset voivat PS3:lle olla. Bioshock kuitenkin normaalia monimutkaisempana ja laajempana pelinä aiheutti varmasti vaikeuksia, pääalustan ollessa Xbox 360. Tästä syystä olen mutristellut huhuille Mass Effect-sarjan PS3-porttauksista.

Batman: Arkham Asylumhan oli varsinainen onnistuja UE3:n käytössä PS3:lla, mutta peli kehitettinkin ensisijaisesti PS3:lle. Tätä vasten kiertänyt fraasi "PS3:lle kannattaa kehittää, koska sitten se toimii jokaisella alustalla" ei välttämättä ole epätosi.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eli siis insinöörin laskelmointi ottaa välillä niskalenkin aatteesta. :)
Se yhdistettynä keräilijäluonteeseen. Esim. tuon Puren ehdin hommata X360:lle ensin, koska siinä vaiheessa Pleikkari-versiosta puuttui Trophy-tuki. Päivityksen myötä täytyi sitten kuitenkin hommata Pure myös PS3:lle (ja sillä olen peliä myös pelannutkin toisen painoksen ollessa edelleen muoveissaan). Toisaalta Orankilaatikko tuli ostettua Pleikalle siinä vaiheessa, kun Trophyt olivat vain etäisiä huhuja vailla mitään konkretiaa. Enkä silloin osannut kuvitellakaan, kuinka koukuttavasta jutusta lopulta olikaan kyse.

Mielestäni tämä on taas hyvä esimerkki siitä, miten vaikeita UE3-porttaukset voivat PS3:lle olla. Bioshock kuitenkin normaalia monimutkaisempana ja laajempana pelinä aiheutti varmasti vaikeuksia, pääalustan ollessa Xbox 360.
En tässä tapauksessa syyttäisi suoranaisesti moottoria, saatikka pelin laajuutta. Kaikista noista artikkeleista käy varsin hyvin ilmi, että PS3-version suurin ongelma on nuo läpinäkyvyyttä vaativat efektit. X360:n 10 megan EDRAM auttaa niissä varsin paljon, mutta PS3:lla asia on ratkaistu yksinkertaisesti pudottamalla resoluutiota neljäsosaan (!), ja se ei voi olla näkymättä lopputuloksessa. Ja koska Bioshockissa vesi on jokseenkin oleellinen elementti, tulee noita lätäköitä sun muita vastaan.
The big visual differentiator between the two games comes down to the handling of transparent "alpha" textures. These eat up bandwidth and fill-rate on the consoles, and as regular Digital Foundry readers will know, the 10MB dedicated RAM attached directly to the Xbox 360's Xenos GPU can give the Microsoft console a very real advantage here.

A very common solution on PS3 is to reduce the resolution of these textures: Killzone 2 for example scales them up from a quarter-resolution buffer, but adds multi-sampling anti-aliasing to smooth off the edges. For effects that are on-screen for a split second (for example, explosions) it's very hard for the human eye to notice much difference: it's a massive bandwidth-saver, with little impact on overall image quality.

BioShock 2 employs the same trick with its transparencies (without the MSAA). A massive amount of the game's alpha textures are rendered with a quarter-resolution buffer, which is fine, except for one problem: these aren't on-screen for a split second, they are there a lot of the time. All of the water, particles and fire effects in BioShock 2 are rendered in this way, meaning that depending on the scene, some or even all of the screen is being generated at quarter-HD resolutions.
Tosin tämäkin on sellainen juttu, että pitäisi päästä omalta sohvalta vertailemaan. Still-kuvissa ero voi vaikuttaa silmiinpistävältä, mutta varsinaisen toiminnan keskellä asiaan ei välttämättä edes kiinnitä huomiota.
 
Ylös Bottom