Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth vaatii näemmä nykyään ilmaisen (mutta lähes pakollisen) rekisteröinnin, joten ilman tunnusta Darksidersin Head2Head ei ole toistaiseksi luettavissa. Tunnuksen itselleni tuossa kuitenkin tekaisin, jotta saa edes lopputuloksen selville.
Conclusion: Overall, Darksiders was an enjoyable game, and if you like Hack ‘n Slash games, you can’t go wrong with this one. Having no load times to disturb you from a game is always appreciated. Vigil Games proves that it’s possible to keep the quality consistency between platforms, but it also proves there are still some hurdles to over come. While the graphics looked pixel for pixel between versions, the Playstation 3 version out performed the Xbox 360 version. The Playstation 3 version is our winner in this Head2Head.
X360-versioon on jo luvattu päivitys, jonka pitäisi noita repeilyjä paikata, mutta tällaisenaan PS3-versio vei voiton.

Update! Beyond3D:n foorumilta löytyi myös analyysia tuosta boksiversiosta.
Avg:35.759 Tear:52.683 Min-Max:16.5-60.0
Yli puolet frameista repeää! Aivan käsittämätöntä. Ei siis ihme, että peli kaipaa korjausta.

Update 2! Samaiselle foorumille on postattu myös PS3-version lukemat.
Avg:28.972 Tear:13.922% Min-Max:18.5-30.0
Huomionarvoista on, että Pleikkarilla ruudunpäivitysnopeus on "lukittu" 30 ruutukuvaan sekunnissa, ts. se ei ylitä sitä missään vaiheessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn mielenkiintoisten artikkeleiden sarja on jatkunut, ja tällä kertaa käsittelyssä on konsoleiden anti-aliasing-tekniikat. Havainnollistavien esimerkkien kautta valaistaan, kuinka PS3:n yhdeksi perisynniksi muodostunut nk. Quincunx-reunanpehmennys on tavallaan kiinni grafiikan yleisilmeestä. Eli siinä missä se tuhoaa tekstuurien yksityiskohdat Assassin's Creedissä, DiRT 2:ssa se on käytännössä lähes identtinen X360-version nelinkertaiseen MSAA-tekniikkaan verrattuna.

Yksi artikkelin sävähdyttävimpiä juttuja on kuitenkin DF:n itse koostamat videot Bad Company 2:sta ja Mirror's Edgestä. Kummassakaan pelissä ei PS3:lla ole anti-aliasointia, joten DF:n nerokkaat jannut loivat Intelin MLAA-koodin pohjalta what if -videot. Eli miltä nuo pelit mahtaisivat näyttää, jos niissä käytettäisiin samantapaista morfologista reunanpehmennystä kuin Saboteurissa. Lopputulos on vähän ristiriitainen, sillä paikoitellen efekti toimii todella hyvin, mutta toisissa kohdin se esim. tekee kuvan luonnottoman pehmeäksi. Kannattaa kuitenkin huomioida, että kyseessä on vain esimerkkikoodi. Todellisessa pelikehityksessä algoritmia todennäköisesti hiottaisiin huomioimaan tilanteet, jotka algoritmille tuottavat ongelmia.

Yhteenvetona voisi sanoa, että mitä pidemmälle tätä konsolisukupolvea on menty, sitä enemmän tarve räätälöidyille reunanpehmennysmetodeille on kasvamassa. GPU:n rajoitteita voi siis kiertää alistamalla vähintään osan kuvankäsittelystä laitteen pääprosessorille Toisaalta näytönohjaimen anti-aliasingiin tarkoitettuja "osia" voidaan käyttää muunkinlaisten graafisten efektien luomiseen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth ja Bayonettan US-myyntiversio. (Huom! Vain rekisteröityneille LoT-käyttäjille!) Tosin ei tässä vertailussa ole mitään uutta ja ihmeellistä. X360-versio sai ihan suvereenin voiton.
Conclusion: The winner of this game seems more than obvious. But then there wasn’t a surprise to this either. This is one of first games to be publicly criticized for its poor port while still in its demo. Sega publicly admitted that they passed the port off to another company. Sega SHOULD have stepped up and fixed the issues to make sure the port was identical. Instead they proved that not only were they not interested in spending extra money to ensure quality, but also that they’re quite fine with ripping off the public by charging the same amount for an inferior copy. But why lay blame solely to Sega. They published the poor port, but Sony should have stepped in for quality control. You can only blame the publishers for so long before you start wondering why a company would allow for a poor port to be on their console. It’s a simple concept know as quality control. In the end, Bayonetta wins on the Xbox 360 for this Head2Head more for Sega and Sony’s lack of quality control.
Reilusti karumman ruudunpäivityksen (Average FPS: 26,33 ja Percent of torn frames: 42,76 vs. Average FPS: 45,82 ja Percent of torn frames: 13,0) lisäksi latausajat ovat pahimmillaan yli kaksinkertaiset (48 s vs. 19 s).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oon pelannu ps3 versioo 6 chapteriin asti ja huvittaa oikeesti nää valituksekset eriversioiden välillä.Ärsyttää nää kärsimättömät jotka vaatii täydellisen porttauksen xbox versiosta, kun peli on täyttä rautaa myös pleikkarilla...muutama hitaampi lataustauko(jolloin saa katella Bayonettan persausta, ei haittaa pätkääkään) ja graffat on samaa tasoo kuin boksilla¨(todella pienia kirkkaus/terävyys tasoja huomioittamatta).Eikä välidemot oo hidastellu yhtään ....ellei oo joku saakelin hc graffa nörtti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth ja Army of Two: The 40th Day. Voittajasta ei ollut tässäkään epäselvyyttä. X360-version tekstuurit ovat selvästi yksityiskohtaisemmat, varjot paremmin toteutettu ja ruudunpäivitys himpun verran parempi. Pleikkarilla ei ollut minkäänlaista asennusta, mutta ehkä juuri sen vuoksi latausajat venyivätkin lähes tuplapitkiksi. Lisäksi PS3-versiossa tearingia oli miltei kolminkertaisesti.
Conclusion: Overall, Army of Two: The 40th Day is a good looking game and the Playstation 3 port, although not perfect, is still fun to play, too. The main deciding factor on this win came down to textures and performance, in which the clear winner was the Xbox 360. This game proves that even though a port isn’t exact, it’s not difficult to make a good game on the Playstation3. Please take note of that Sega. Army of Two: The 40th Day might not get as much hype as Bayonetta, but it looks to have enough mechanics and game-play to keep the consumer happy with either copy.
Eli Bayonetta-tasoisesta räpellyksestä ei ole sentään kyse, vaan kyllä PS3-versiokin edelleen ihan nautittava peli on.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Monesti en pahemmin edes näe eroja noissa vertailuissa, mutta kun kokeilin Bayonettan demoa molemmilla alustoilla niin valinta oli ilmiselvä. PS3:n usvaisuus (vaikka PS3 on TV:ssä HDMI:lla ja Xbox komponentilla) pisti heti silmään sekä huonompi frame rate. Jos ei boksia jo olisi niin se olisi kyllä mennyt hankintaan mikäli olisin jossain päässyt boksin demoa kokeilemaan. Sony möhli kyllä täydellisesti päästämällä tämän julkaisuun. Kai he luottavat siihen että suurimalla osalla PS3:n omistajista ei ole myös Xboxia..
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Sony möhli kyllä täydellisesti päästämällä tämän julkaisuun. Kai he luottavat siihen että suurimalla osalla PS3:n omistajista ei ole myös Xboxia..
s/Sony/Sega. Eli ei Sonylla ole pelin julkaisun kanssa juuri mitään tekemistä. Oli siis ihan Segan päätös julkaista tuollainen kökkökäännös.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

s/Sony/Sega. Eli ei Sonylla ole pelin julkaisun kanssa juuri mitään tekemistä. Oli siis ihan Segan päätös julkaista tuollainen kökkökäännös.
Mutta Sonyhän kuitenkin signeeraa pelin niin että se voi toimia muissakin kuin kehityslaitteissa? Eikö heillä ollut mitään laillista mahdollisuutta sanoa "sori pojat, tämä menee takaisin suunnittelupöydälle"?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eikö heillä ollut mitään laillista mahdollisuutta sanoa "sori pojat, tämä menee takaisin suunnittelupöydälle"?
Käytännössä vain siinä tapauksessa, että pelistä löytyy vakava bugi, joka esim. aiheuttaa tiedon menetystä. Noin muuten pallo on julkaisijoilla.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth ja Dark Void. Kenen rakettirepulla lennettiin paremmin?

Conclusion: Overall, Dark Void is an enjoyable game that literally takes off when Will is able to use the jetpack. Having played and analyzed both version of Dark Void, the Xbox 360 wins this Head2Head by out performing and having faster load times throughout. Even though the Playstation 3 version looked slightly better, the Xbox 360 version escapes the Dark Void as our winner of this week’s Head2Head.
PS3:lla grafiikka on hitusen parempaa, mutta repeilyä tapahtuu yli viisinkertaisesti (!) enemmän. Ongelma korostuu pelimoottorilla tehdyissä välianimaatioissa. Myöskään tässä pelissä ei ole Pleikkarilla asennusmahdollisuutta, joten latausajat ovat keskimäärin 7 sekuntia pidemmät kuin X360-versiossa. Ja se vanha tuttu mörkö eli anti-aliasointi puuttui PS3-versiosta kokonaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mutta Sonyhän kuitenkin signeeraa pelin niin että se voi toimia muissakin kuin kehityslaitteissa? Eikö heillä ollut mitään laillista mahdollisuutta sanoa "sori pojat, tämä menee takaisin suunnittelupöydälle"?

Niin, ei "Sony" noita pelejä tee/käännä, vaan joku pelinkehitysyhtiö. Sony julkaisee pelejä. Ja Bayonettan tapauksessa Sonylla ei ole paljon tekemistä pelin kanssa, koska sen julkaisi Sega.

Varmasti Sonylla on paljon sanottavaa niihin pelehin, jotka se julkaisee (Sonyn exclusive-pelit ovatkin olleet lähes poikkeuksetta hemmetin laadukkaita), mutta multiplatformit ovat vähän eri asia..

Eli syyllinen on varmaan Sega jos sellaista haetaan. Mutta toki voidaan kysyä, että miksi Platinum Games jätti PS3-porttauksen muille, eikä pitänyt laaduntarkkailua omissa näpeissään? Siihen on varmaan monta vastausta..
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin, ei "Sony" noita pelejä tee/käännä, vaan joku pelinkehitysyhtiö. Sony julkaisee pelejä. Ja Bayonettan tapauksessa Sonylla ei ole paljon tekemistä pelin kanssa, koska sen julkaisi Sega.

Tosin Bayonettan uusi PS3 patch on nimenomaan Sonyn tekemä. Melko noloa Segalle :rolleyes:
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Here you are, Eurogamerin Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round 24. Tällä kertaa paremmuudesta kilpaillaan seuraavilla pelitantereilla:
* Dante's Inferno
* Darksiders
* The Saboteur
* Army of Two: The 40th Day
* Dark Void
* James Cameron's Avatar: The Game
Erityismaininnan saa Dante's Inferno, joka on ehkä identtisin multiplattis ikinä. Supertasainen 60 fps kummallakin alustalla, ei lataustaukoja, ei asennuksia, eikä muutenkaan oikeastaan yhtään mitään, josta veljekset toisistaan erottaisi.
There is no difference we could pick out in terms of resolution, effect, anti-aliasing, texture filtering, alpha-buffers, normal maps. As far as we can tell, the two versions of the game are like for like. Even the most pedantic of nit-pickers will be unable to take issue.
Noin muuten vertailu ei tuottanut mitään yllätyksiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tosin Bayonettan uusi PS3 patch on nimenomaan Sonyn tekemä. Melko noloa Segalle :rolleyes:
Näkisin kyllä asian niin että on noloa Sonylle, sekä työlästä, että joutuvat itse puuttumaan näihin asioihin tekemällä esim. patcheja. Olisivat alkun alkaen kehittäneet jotain sellaista jolle pelintekijät osaavat tehdä hyvää jälkeä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry on analysoinut Final Fantasy XIII:a ja verrannut sitä aiemmin julkaistuun demoon. Ruudunpäivitystä on saatu onneksi parannettua, ja peli pyöriikin suhteellisen tasaisesti 30 ruutukuvaa sekunnissa. Vain tiukimmissa lähiotoksissa tulee kevyttä nytkähtelyä.
It's interesting to note that frame-rate is more sustained in the troublesome areas where multiple alpha transparencies are in play, making gameplay in the all-important battle sections smoother than in the demo. The retail version is closer to sustaining 30 frames-per-second for the most part, but you'll note that close-ups on maximum LOD renditions of the FFXIII characters still invoke something of a hit on the frame-rate.
Aina niin problemaattiset hiukset ovat muuten se keino, jolla FFXIII:ssäkin on helppo havaita siirtymä pelimoottorilla luodun ja esirendatun CGI:n välillä. Aidossa pelikuvassa Alpha to Coverageksi kutsuttu efekti näkyy yksittäisissä hiuksissa hailakkana "harsona".

Kolmisivuisen artikkelissa pureudutaan myös siihen, tuoko Blu-rayn mahdollistama lisätila oikeasti merkittävää eroa verrattuna X360-versioon. Selkeää vastausta ei pystytty vielä antamaan, koska käytössä oli vain PS3-versio. Mutta Darksidersin ja Tekken 6:n kohdalla tilanne oli periaatteessa sama, eli CGI-pätkät veivät Pleikkarilla n. 20 gigaa enemmän, mutta käytännön kuvanlaadussa ei juuri ollut eroja.

Ihan jutun lopussa FFXIII:n tuottaja sanoo, että PS3- ja X360-versiot pohjautuvat eri engineen. Tähän asti ollaan oltu siinä käsityksessä, että Crystal Tools (ent. White Engine) on hieno multiplattismoottori. Kunhan peli lopulta julkaistaan, voi edessä olla aika eeppisiä PS3 vs. X360 -vääntöjä.

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Taas yksi jännittävä Head2Head Lens of Truthilta. Eli nyt katsotaan, kenen Big Daddy on maailman paras isi, kun vertailussa on Bioshock 2.
Conclusion: The winner of this Head2Head goes to the Xbox 360. Although there was some frame tearing on the Xbox 360 during a few clips, the PlayStation 3’s slow load times and sub-par rendering of water effects and reflections were too important to be ignored. Either way, you won’t be disappointed. 2K Games is the right decision for an awesome sequel. BioShock 2 has the familiarity of the original BioShock, and plenty of excitement to keep you coming back for more.
Xbox 360 -versiolle voitto, kiitos nopeampien latausaikojen, parempien vesiefektien ja tarkempien tekstuurien. PS3-versiossa on taas se noin 4 gigan asennus, mutta silti se latailee keskimäärin jopa 14 sekkaa pidempään. Jotain hyvääkin Pleikkari-versiossa silti on. Siinä on tearingia nimittäin vain noin viidesosa boksipainokseen verrattuna. Tosin kun prosentit ovat 0,42 (PS3) ja 2,39 (X360), niin mistään merkittävästä ongelmasta ei voida puhua kummallakaan alustalla. Sen sijaan kumpaakin versiota kiusasi Unreal 3 -moottorin helmasynti, eli myöhässä latautuvat tekstuurit.

Lähde: Lens of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Xbox 360 -versiolle voitto, kiitos nopeampien latausaikojen, parempien vesiefektien ja tarkempien tekstuurien.

Joku saksalainen game*jotakin* (en millään muista mikä julkaisu oli kyseessä) oli tehnyt vertailun PS3, 360 ja PC versioiden välillä, ja päätynyt siihen, että PS3 oli paras. Joissain screen shoteissa ero PS3:n hyväksi oli huomattava, joissain taas 360:n hyväksi. PC näytti kaikissa screen shoteissa melko karulta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Joku saksalainen game*jotakin* (en millään muista mikä julkaisu oli kyseessä) oli tehnyt vertailun PS3, 360 ja PC versioiden välillä, ja päätynyt siihen, että PS3 oli paras.
Noh, viikon päästä tuo LoT:n vertailu avautunee myös rekisteröitymättömille käyttäjille. Kyllä noista vertailukuvista näkee jopa tällainen Pleikkari-ihminenkin, kuinka vesiefektit ovat PS3:lla selvästi karummat ja kynttilöiden liekit muistuttavat Pleikalla enemmän Lego-palikoita kuin liekkejä.

Tosin liikkeessä erot tietysti tasoittuvat aika paljon, kuten HD-vertailuvideosta voi itse todeta.

Update! IGN Insiderit voivat nyt lukea IGN:n vertailun, joka päätyi ihan samaan lopputulokseen Lens of Truthin kanssa.
Overall
It's the same content across each version of the game. If you've got the option, I'd suggest picking up the PC version simply because it's 10 bucks cheaper. The PC version also looks the best. However, one thing you're probably aware of is that BioShock doesn't exactly require pinpoint shooting for success. In that sense, the game doesn't lose any of its playability on consoles with auto-aim enabled, and the best console version is the Xbox 360 because it has better visuals than the PlayStation 3 version.

1. PC / Xbox 360
2. PlayStation 3

Lähde: IGN
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Bioshock 2 tuntuu inspiroivan monia tahoja vertailuun. Löysikö Digital Foundry mitään uutta sanottavaa aiheesta? Alkuun näyttää, että pelit ovat melko pitkälti identtisiä, ja PS3-versiokin on aidosti 720p - toisin kuin ensimmäinen Bioshock.
Texture quality, texture filtering and lighting are all even between PS3 and Xbox 360. There's a somewhat pronounced gamma difference between the two console games, but while it looks like the 360 version has the deeper, richer palette it comes at the expense of some black crush. Resolution is native 720p, with what seems to be an extremely subtle edge blur of some description in effect on both console versions.
Erot repeilyssä ja ruudunpäivitysnopeudessa selittyvät sillä, että v-sync hoidetaan konsoleilla hieman eri tapaan.
The Microsoft console turns off v-sync and goes all out to render as many frames as possible. The result is virtually ever-present tearing: a mammoth 61 per cent of the console's 60Hz output consists of torn frames in these tests, and controller response varies dramatically depending on frame-rate.

PlayStation 3 is very bizarre indeed. For the most part it is still v-synced (a virtually unnoticeable 0.1 per cent of torn frames here, all of them lurking near the bottom of the screen, almost impossible to see), but the massive variation in the frame-rate introduces some horrible judder and a quite off-putting variance in controller response.
Entä muuttuiko vertailun lopputulos millään tapaan? No ei.
In terms of purchasing decisions for those who own both HD consoles, it's fairly self-evident that the Xbox 360 version of BioShock 2 is the one to have: graphics are undoubtedly superior with four times the resolution on transparencies, the frame-rate is undoubtedly smoother, there's no HDD-sapping mandatory installation and control varies from slightly crisper to considerably more responsive, depending on the status of the PS3's frame-rate at any given point.

This is not to say that the PS3 version of the game shouldn't be considered if you don't own an Xbox 360. The quality of the conversion is measurably better than the original BioShock, and while frame-rate drops can be irritating - coming when you really need the visual and controller feedback the most - it's still eminently playable and enjoyable.
Saapa nähdä, päädynkö ostamaan tämänkin pelin lopulta kummallakin alustalle, kun en osaa päättää, kummalla haluaisin Raptureen palata. :)

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oho, alatkos Tontsa kuitenkin lämpeämään Boxille? Itse kuvittelin, että tällaisessa tilanteessa valinta olisi ehdottomasti PS3. :confused:
On mulla useampiakin multiplattareita ostettuna molemmille alustoille; Bioshock, Braid, Fallout 3, Orange Box, Pure... Se on vaan se jokin sisäinen teknofiili, joka ei osaa päättää, ja päätyy lopulta ostamaan pelin kahteen kertaan.

Kyse on kuitenki aina ollut oikeastaan siitä, onko versioilla oikeasti selviä (teknisiä) eroja. Vaikka esim. ekan Bioshockin PS3-versiota parjataan, ja sen pitäisi teknisesti olla selvästi heikompi, omissa hyppysissä erot olivat käytännössä olemattomat. Tämän Bioshock 2:n kohdalla erojen pitäisi periaatteessa olla jopa vielä pienemmät kuin edellisessä PS3-käännöksessä, mutta silti tässä mietityttää jostain kumman syystä.

Joissain tapauksissa sitten (esim. Devil May Cry 4) valinnan on ratkaissut se, ettei Dante saa PS3:lla kerättyä Trophyja. Siitä syystä hankin DMC4:n vain X360-versiona. Ja esim. Orange Boxin pelannen läpi boksilla juuri tuon Trophy-puutteen vuoksi.
 
Ylös Bottom