Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shocky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Tätä lukiessa ei kyllä löydy montakaan ohjainta jotka ois mennyt kunnolla rikki, suurin osa noista, randomit napinpainallukset, ja L3:n toimimattomuus kun tatti on ylhäällä olisi ihan korjattavissa kun itse avaa ohjaimen ja asettelee tatit keskelle ja lisää vähän teippiä sinne tiettyyn kohtaan. Kai se pitää tännekin laittaa tää video, on varmasti ollut aikasemminkin:
[video=youtube;7cnXHaHw1qA]https://www.youtube.com/watch?v=7cnXHaHw1qA[/video]

Kysymys kuuluukin miksi pitäisi alkaa itse korjaamaan takuussa olevaa ohjainta jonka pitäisi kestää normaalia pelikäyttöä?

Kysymys kuuluukin miksi pitäisi alkaa itse korjaamaan takuussa olevaa ohjainta jonka pitäisi kestää normaalia pelikäyttöä?
Ei tarviikkaan, mutta jos on takuu ja joutuu oottamaan viikkotolkulla niin ihan oma moka se vaan on...

Takuussa olevia ei tarvii odottaa jos on liikkeestä ostettu, pitäisi saada suoraan uusi.
Eipä kyllä toimi ihan näin. Myyjällä on oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista toiseen (huom. Toinen ei tarkoita välttämättä uutta vaan vastaavaa tuotetta. Toinen takuukorjattu tuote käy siis myös.) Myyjä ei tietenkään saa viivytellä korjauksen kanssa, mutta on hyvin tapaus- ja tuotekohtaista, että mikä on kohtuullinen korjausaika.

R2 ja L2 liipasimet on ihan paskat suoraan sanoen. Ostin Real Triggers liipaisin tuet ja erittäin loistavat on!

Ainakin Gigantissa lykkäsivät uuden ohjaimen suoraan käteen rikkinäisen tilalle, ei tarvinnut kun vain sanoa mikä vikana ja myyjä kävi hakemassa uuden ohjaimen hyllystä.

Minä olen ihan samaa mieltä näistä Sonyn ohjaimista kyllä tätä nykyä. Pari ensimmäistä ohjainta kesti todella rankassa käytössä n.2 vuotta kipales ja näissäkin lähinnä oli lopussa tatit niin loppu, että niissä ei juuri tuntoa ollut. Tänä vuonna mulla on menossa jo kolmas ohjain enkä edes pelaa enää niin paljon. Ensimmäisestä hajosi n. viikon jälkeen d-padin oikea nappi ja syötti Call of Dutyssa pointstreakit taivaalle aivan omaa tahtia. Toinen kesti 3kk ja lopulta siitä hajosi vasen tatti(L3 klik, ääriasento eteen päin). Nyt tämä kolmas on ollut jonkun 1.5kk mulla ja vasen tatti oireilee jo välillä samalla tavalla kuin tuo toinen. Lisäksi mulla on yksi sininen läpinäkyvä ohjain(Sonyn), jolla olen pelannut varmaan alle 5 tuntia ja siinäkin on se L3 nappi aivan hämärä ja ei siis pysty pelaamaan mitään missä pitäisi juosta käyttäen tuota nappia.

Kaikki olen onneksi takuuseen saanut mutta kyllähän tuo rassaa juosta liikkeessä ohjaimen kera ja vaatia taas uutta. :rolleyes:

Itsellä samoja vikoja ohjaimessa. Vasen tatti on aivan loppuun kulunut ja välillä tekee ihan omia juttuja, vaikka en edes painele sitä. Lisäksi jää välillä jumiin yläasentoon. Otin yhteyttä verkkokauppaan josta sen tilasin ja kyselin takuumahdollisuutta, niin pitäisi kuulemma lähettää sinne Tanskaan asti ohjain tarkastukseen, he maksavat postikulut kun vain skannaan kuitit.. Kauankohan tuollaisessa operaatiossa kestää?

Ne Sonyn alkuperäiset Sixaxis ohjaimet kesti kaikista eniten. Jotenkin tuntuu, että Sony laittanut näihin uusiin ohjaimiin jotain sekundamuovia ja 60e pitäisi maksaa uudesta ohjaimesta.. Yök!

EDIT: Pertsa69 vastasikin jo kysymykseeni ja tottakai sama kauppa josta tilasin... En taida jaksaa edes yrittää. Tästä lähin ostan kivijalkakaupasta ja käyn siellä sitten raivoamassa. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ne Sonyn alkuperäiset Sixaxis ohjaimet kesti kaikista eniten. Jotenkin tuntuu, että Sony laittanut näihin uusiin ohjaimiin jotain sekundamuovia ja 60e pitäisi maksaa uudesta ohjaimesta.. Yök!
Tuossa olet oikeassa. Tässä taannoin purin sixaxiksen sekä Dualshockin tattien vaihdon toivossa. Eihän nuo keskenään käyneet vaihtaa piirilevyyn, koska erilainen kiinnitys. Lisäksi huomasin, että julkaisupäivän sixaxiksessa oli jotain peltiä tai alumiinia tatin osissa kun taas dualshockissa kaikki oli muovia. :/

Jaa, itsellä on kyllä ihan päinvastaiset kokemukset sixaxis ohjaimista, muutamat meni tattien osalta rikki ps3:n julkaisun aikoihin. Sony taisi vielä parannella tattien kestävyyttä Dualshock 3:een.

Osaisko joku neuvoa? On tullut yleensä ladailtua ps3 ohjain läppärin usbilla kun se aina on tuossa olohuoneen pöydällä. Nyt tuon windows 8.1 päivityksen jälkeen ei suostu enää latautumaan. Olen koittanut katsoa asetuksista sun muista, mutta en saa vain toimimaan.

Osaisko joku neuvoa? On tullut yleensä ladailtua ps3 ohjain läppärin usbilla kun se aina on tuossa olohuoneen pöydällä. Nyt tuon windows 8.1 päivityksen jälkeen ei suostu enää latautumaan.

Tuo on Windows 8.1:n tunnettu ominaisuus, joka johtuu käyttiksen parannetuista virransäästöominaisuuksista. Microsoftilla on tarjota pari ehdotusta:
http://support.microsoft.com/kb/2900614

moro
omistan tommosen big ben langattoman ohjaimen ps3 joka toimii usb vastaan ottimella ja siinä ei ole paikkaa usb piuhalle eli se toimi pitkään moitteettomasti mutta sitten kokeilin käyttää sitä tietokoneessani koska siinä on myös sellainen toiminto ja se toimi koneessakin nyt kun yritin alkaa käyttämään sitä uudestaan ps3 niin se ei enää ota yhteyttä siihen usb tikkuun joka on pleikassa kiinni molemmissa vain vilkkuu valot mutta mitään ei tapahdu osaisiko joku viisas kertoa että miten sen saa toimimaan uudestaan (jos saa)
ps.kun kokeilin sitä uudestaan tietokoneessa sen jälkeen kun se ei toiminut ps ssä niin se ei toiminut koneessakaan
kiitos jo etukäteen

Onko kellään tullut vastaavaa ongelmaa vastaan ton Xeoxin kanssa? Eli rupes näyttää että akku on vähissä, laitoin johdolla normisti lataukseen ja yritin jatkaa pelaamista. Ohjain nakkas jotenkin kummasti jumiin, ettei enää yhdistä tohon vastaanottimeen ja ohjaimessa palaa vain kakkospaikalla valo. Ei sammu vaikka on ollut jo monta tuntia pleikkarikin pimeänä. Yritin yhdistää tietokoneeseenkin muttei ole elämää.

Saakohan tota resetoitua tms? Ideoita?

Onko kellään tullut vastaavaa ongelmaa vastaan ton Xeoxin kanssa? Eli rupes näyttää että akku on vähissä, laitoin johdolla normisti lataukseen ja yritin jatkaa pelaamista. Ohjain nakkas jotenkin kummasti jumiin, ettei enää yhdistä tohon vastaanottimeen ja ohjaimessa palaa vain kakkospaikalla valo. Ei sammu vaikka on ollut jo monta tuntia pleikkarikin pimeänä. Yritin yhdistää tietokoneeseenkin muttei ole elämää.

Saakohan tota resetoitua tms? Ideoita?

Vastaanotin on varmasti PS3 -asennossa? Eikä PC? Varsinaista reset painiketta tuossa ei taida olla(?), mutta jos taidot riittää niin kapula auki ja irrottaa akun. Tai sitten pitää kapulaa päällä niin kauan että se on ihan tyhjänä ja yrittää sitten uudelleen.

Vastaus: PS3-ohjaimen korjaaminen

Toivottavasti sulla ei oo menny liipasimen jousi rikki niinku mulla meni...Erittäin veemäistä korjata. Kuulakärkikynästä vaan jousi ja sitä taivuttelemaan :D

Katkesipas itseltäkin tuo triggerin jousi.
Sitten vain tutkailemaan mistä uutta tilalle, ebay näyttää myyvän 2$ hintaan suunnilleen, ei kuitenkaan ole motivaatiota odottaa viikkoja toimitusta.

Disketissä on metallisuoja joka palautuu jousen avulla. Taivuta metalli pois ja siinähän se jousi onkin tarjolla, sivuleikkurilla oikean pituiseksi ja homma valmista.
Vastaavia jousia olen nähnyt ympäriinsä, mutta ei äkkiseltään tule mieleen missä niitä käytetään. Löytyykö muita esimerkkejä mistä jousia saa kierrätettyä?

Moro! Voisko porukka auttaa et mikä mättää!

Pelasin tuossa äskettäin NHL13:ää kunnes kapula rupes reistailee, no lopetin pelin mutta sen jälkeen ohjain rupesin tekemään ihan omia koskematta siihen?! käynisteli pelejä yms?, kunnes sammutin konsolin, nyt kun olen laittanutsen takasin päälle, ohjaimesta ei toimi kuin PS nappula ja vasen tatti, mikään muu ei anna mitään tehdä, ei nuoli näppäimet ja x plus muut?!, menikö ohjain lopullisesti paskaks vai mikä on?, tullut aikoinaan pleikkarin mukana noin 2-3 vuotta sit...

Moro! Voisko porukka auttaa et mikä mättää!

Pelasin tuossa äskettäin NHL13:ää kunnes kapula rupes reistailee, no lopetin pelin mutta sen jälkeen ohjain rupesin tekemään ihan omia koskematta siihen?! käynisteli pelejä yms?, kunnes sammutin konsolin, nyt kun olen laittanutsen takasin päälle, ohjaimesta ei toimi kuin PS nappula ja vasen tatti, mikään muu ei anna mitään tehdä, ei nuoli näppäimet ja x plus muut?!, menikö ohjain lopullisesti paskaks vai mikä on?, tullut aikoinaan pleikkarin mukana noin 2-3 vuotta sit...

http://www.youtube.com/watch?v=zdhBl-cixDI

Kiitos vinkistä, sain kuitenkin vain toimimaan nuolinäppäimet... uuden kapulan ostoon siis..

Ylös Bottom