Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja quassimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

xiit = modattu ohjain

Ihan yhtä lailla Dual Shockinkin voi "modata" esim triggereillä. Tuossa Evossa ei kuitenkaan saavuteta jyrsijän tuomaa "etua" vaan tateilla pelataan kuten padillakin.

Älkäähän nyt käsittäkö väärin, en ole kummankaan puolella sen enempää kuin vastaankaan. Mulle on aivan sama millä kukakin pelaa, kunhan vain herättelin keskustelua/pahennusta :D

Kätevä fragissa tuo liikkeentunnistus. Saa ohjelmoitua minkä tahansa näppäimen niin, että vasenta ohjainta heilauttamalla heittää kranaatin, reloadaa, puukottaa, heittää kranaatin jne. Ja tuohon saa herkkyyden säädettyä asteikolla 1-4 sekä kaksi asetusta siihen miten pidät vasenta ohjainta (90 tai 45 astetta). Mukava ominaisuus kunhan tuohon motoriikkaan pääsee käsiksi.

Lista on helppo koota:

Unreal Tournament 3

Muistin juuri että Metal Gear Online tukee myös näppäin hiiri kombinaatioo :D

Itse ostin Frag FX myös jottai voisin boostaila omia FPS kokemuksia mutta toisin kävi. Kyllä se padi parempi on... Eipä se niin eeppinen ohjain ole mitä täällä luullaan. Pelit joissa itse käytän fragiä on Uncharted 1, Dead Space, MGS4, MGO(noissa peleissä Fragi toimii moitteettomasti) ja Killzonessa jos jaksan kaivaa Fragin laatikosta.
Sen mokkulan vois hommata että saa boxin ohjaimen plegeen.

Eikös se kuintenkin niin mene, että jos nuo hiirinäppiscompo-controllerit olisi oikeasti parempia kuin pädit niin niiden käyttämättäjättäminen olisi tyhmyyttä. Tiedä sitten ovatko... en testatakseni jaksa moista hommata. Kuitenkin, jos asia olisi selvä sen suhteen että nuo olisivat pädiä parempia niin joko ehdottomasti hommaisin sellaisen tai sitten B vaihtoehtona keksisin uuden lajin. Kuten vaikka sähköshokki-lumilautailu tai ohjauskyvyttömienautojen ralli, siis ihan vain epämukavuus syistä.

On tästä ikävä aihe saatu aikaan kun ei tätä voi mitenkään kontrolloida (kiellot, sopimukset ja seuranta kusee). Siirrymme siis hetkeäkään sitä harkitsematta vaiheeseen "noitavaino" ja roviot täytetään videoanalyysien ja huhujen perusteella. Niinhän se meni jo keskiajalla, että tuolloinkaan ei oltu asiasta varmoja. Meinaan siitä, että oliko niitä noitia nyt sitten olemassa.

Tulispa eyetoylle semmonen partyvideochat juttu, niin koko homma olis siinä. Sit vain pitäis päättää kummalla pelaa, tai siis keiden kanssa haluaa pelata. Itse edelleen valitsen sen pädin ja sillä sipuli.

Se mitä tulee herkkyyksiin, niin valmistajan kotisivuilta löytyy ohjeet säätöihin. Yleensä toimi niin, että pelistä sensitivity täysille ja hiirestä asteikolla 0-5. Mw2 hiiren sensitivityllä 4 toimii nätisti.

Minkä tekstin te heitterit haluatte peleihin muiden ohjaiden käyttäjille? "Noob Xiit"? :D

Lopettakaa jo se "faktojen" lateleminen mutu-tuntumalla. Rahat kouraan ja ohjain käteen, sitten vasta voitte tulla huutelemaan tuosta ohjaimesta. Muutoin ei voi, kuin nauraa näille spekuloinneille.

Itse olen kuitenkin kokeillut lähes joka härpäkettä ja vieläpä käyttänyt tovinkin, en tiedä tarkoititko mun spekulointeja mut...

En tiedä oletko tosissasi että käytät 4 senssiä hiirestä? Ja kymmpiä vielä pelsitä, ei hyvää päivää. Hiiri on niin paljon parempi ja bugittomampi kun hiirestä asetat senssin nollaan ja säädät vain pelisenssiä. Näin se on itseasiassa jokaisessa hirivärpäkkeessä mitä tähän asti tullut.

Itse olen ladellut faktoja niin pirusti mutta niitä ei ole pakko lukea. Fakta on että jos osaat pädillä pelaa niin se on parempi kuin Frägi vaikka olisit frägiä yhtä hyvä käyttämään. Ja kun aletaan puhumaan hyvistä pelaajista niin ei frägin tarkkuus ole mitään verrattuna pädiin, koska pädi liikkuu lagittomasti, pomppimatta, bugittamatta, leijumatta, sulavasti, tarkasti. Frägi ei ihan tohon kaikkeen pysty koska se on välitettavasti käännetty pädistä. Jos hiirivalmistajat eivät muuta tekniikkaansa niin esim. ylöspäin liikkuvuutta ei saada koskaan hyväksi sillä jokaisessa laitteessa on ollut sama ongelma, vedät ylös niin liikkuu sivulle myös.

En tiedä oletko tosissasi että käytät 4 senssiä hiirestä? Ja kymmpiä vielä pelsitä, ei hyvää päivää. Hiiri on niin paljon parempi ja bugittomampi kun hiirestä asetat senssin nollaan ja säädät vain pelisenssiä. Näin se on itseasiassa jokaisessa hirivärpäkkeessä mitä tähän asti tullut.
Kyllä ja toimii moitteettomasti, joten en lähde muuttamaan...

Dual SFX Frag Pro, Dual SFX Evolution, fragFX v2, Frevolution System, eyeFX 3D, motionFX, glideFX, edgeFX, dualFX - SplitFish AG

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joko olet yli huono pädi pelaaja, tai et osaa verrata esim. PC hiireen tai sitten puhumme jostain aivan eri laitteista. Niin mikä Frägi sinulla siis on?

Tai sitten sinä et tiedä mistään mitään, kunhan puhut :D

V2... Padia en tule käyttämään koska se on todella huono ohjain muotoilultaan, enkä sillä jaksa kauaa pelata, joten täytyy turvautua muihin ratkaisuihin. Tosihan on se, että joku työharjoittelija tuon ohjaimen on aikanaan piirtänyt pienessä sakepäissään.

Jos nyt suoraan sanotaan, niin onhan se dopingia käyttää jotain hiiriohjausta konsolin kanssa. Pelit luodaan konsolille pädiä ajatellen ja tällaiset lisähärpäke fragxiitit pilaavat pelin. Muutama vuosi sitten ps2:lla verkossa pelattaessa saattoi olla ylpeä siitä kuinka pystyi kovan harjoittelun tuloksena pelaamaan lähes yhtä hyvin padilla konsolilla kuin hiirellä tietokoneella. Nykyään voi näköjään olla vieläkin ylpeämpi hiiriä vastaan pelattaessa... :o

Jos nyt suoraan sanotaan, niin onhan se dopingia käyttää jotain hiiriohjausta konsolin kanssa. Pelit luodaan konsolille pädiä ajatellen ja tällaiset lisähärpäke fragxiitit pilaavat pelin. Muutama vuosi sitten ps2:lla verkossa pelattaessa saattoi olla ylpeä siitä kuinka pystyi kovan harjoittelun tuloksena pelaamaan lähes yhtä hyvin padilla konsolilla kuin hiirellä tietokoneella. Nykyään voi näköjään olla vieläkin ylpeämpi hiiriä vastaan pelattaessa... :o

IMO ne pilaisivat pelin silloin jos niistä saisi hyötyä pelissä (esim. sellaista mihin ei pädillä pysty, luckly it doesn't give it).

Beemer et varmaan tiedäkkään miltä näytät kun pelaat tuolla senssillä, ihan hirveän näköistä, mutta kukin tyylillään, hiirestä nolla ja toimii paljon paremmin (jos jaksat muutaman pelin ajan totutella hitaampaan, luultavasti et). Mutta turhaa tämä on jälleen omalta osalta, ei mittään järkee ostaa jos osaat pädillä pelaa. Jos et niin harjoittele äläkä tee kuten Beemer ja tule kertomaan laitteen hienoudesta vaikka ei se sitä lopulta ole.

Jos et niin harjoittele äläkä tee kuten Beemer ja tule kertomaan laitteen hienoudesta vaikka ei se sitä lopulta ole.

No minkäs takia sä aikoinaa sen sitten ostit? etkö ollutkaan tarpeeksi hyvä pelaaja, etkä jaksanut harjoitella?

IMO ne pilaisivat pelin silloin jos niistä saisi hyötyä pelissä (esim. sellaista mihin ei pädillä pysty, luckly it doesn't give it).

Beemer et varmaan tiedäkkään miltä näytät kun pelaat tuolla senssillä, ihan hirveän näköistä, mutta kukin tyylillään, hiirestä nolla ja toimii paljon paremmin (jos jaksat muutaman pelin ajan totutella hitaampaan, luultavasti et). Mutta turhaa tämä on jälleen omalta osalta, ei mittään järkee ostaa jos osaat pädillä pelaa. Jos et niin harjoittele äläkä tee kuten Beemer ja tule kertomaan laitteen hienoudesta vaikka ei se sitä lopulta ole.

Hahaha, onko se noin kova pala sulle olla väärässä? Oot sie kyllä hassu tuon "kyllä minä tiedän"-asentees kanssa.

Toisekseen ei mua kiinnosta pätkääkään miltä se sulle näyttää, jos homma rullaa nätisti nykyisellään.

Jos nyt suoraan sanotaan, niin onhan se dopingia käyttää jotain lcd-telkkaria konsolin kanssa. Pelit luodaan konsolille putkitelkkaria ajatellen ja tällaiset lisähärpäke taulutelkkarit pilaavat pelin. Muutama vuosi sitten ps2:lla verkossa pelattaessa saattoi olla ylpeä siitä kuinka pystyi kovan harjoittelun tuloksena pelaamaan lähes yhtä hyvin putkitöllöllä konsolilla kuin lcd-näytöllä tietokoneella. Nykyään voi näköjään olla vieläkin ylpeämpi lcd-telkkareita vastaan pelattaessa...

Vaadinkin että Sony julkaisee päivityksen jonka jälkeen jokaisen lcd-telkkarilla pelaavan nimen edessä näkyy pelaajalistoissa teksti "xiit".

Haluan nähdä henk. koht kun vedät. Lisääppä listoille tai jotain.

Lähinnä testimielessä hankin Timppa ja jotain lisäkiinnostusta hain, mutta eipä sekään oikein ole ja liian kauan yritin sen kanssa vääntää. Itse olen ihan tyytyväinen tasooni ja se nousi heti rutkasti takaisin kun vaihdoin takaisin pädiin, hiirellä pelaamisesta oppi hyvin jotain juttuja mitä pystyi hyvin hyödyntämään pädillä, paremmin.

Ja miksi sanot onko minulle kova pala olla väärässä, yritätkö jotenkin kaikin keinoin saada minut vakuuttuneeksi siitä, että se toimii hyvin (vieläpä sinun sensseilläsi). Mutta ehkä näemme vielä joku päivä.

Jos nyt suoraan sanotaan, niin onhan se dopingia käyttää jotain lcd-telkkaria konsolin kanssa. Pelit luodaan konsolille putkitelkkaria ajatellen ja tällaiset lisähärpäke taulutelkkarit pilaavat pelin.

Ööö... nyt joku taitaa olla pihalla, nämä uudet konsolit, boksi360 ja PS3 on luotu nimenomaan käytettäväksi taulutelkoilla, eikä putkitelkoilla, putkitelkoilla pelattaessa tekstuuritkin ovat aivan hirveitä verrattuna LCD, plasma ja LED-telkkoihin!
Joten kommenttisi oli aivan, noh, voinut jättää kirjoittamattakin... Enkä todellakaan ymmärrä miksi Fedu ja muut puolustaa kyseistä Frägiä, koska MISSÄÄN muissa kuin UT3:sessa EI ole hiiritukea, eli pelin sisällä ei ole valikkoa josta muokataan hiiren ja muun härpäkkeen toimintoja!
Toivottavasti jonain kauniina tai sitten sateisena päivänä tulee päivitys, että kaikki pelit tukisivat tota kombinaatiota jota jotkut täällä harrastavat ja nostavat virtuaalikikk*linsä uusiin sfääreihin! Ja samalla Hiiri-Ukot pelaisivat omilla servuillaan! :)

En minä sitä hirveästi jaksaisi puolustella, mutta helposti sellaisen kuvan viesteistäni saa, korjailen valheita mitä muut kertovat ettei tulisi vääriä mielikuvia ja esim. turhia ostoksia, mutta kukin päätelkööt mitä haluaa.

Ja täytyy nyt vielä jatkaa tuosta miksi minä sen ostin niin en minä sitä myöskään silloin hyväksi luonnehtinut kun itse sillä pelailin, pädiin paluun jälkeen se tuntuu vielä paljon huonommalta, kun huomaa kuinka hyvin pädi toimii siihen verrattuna. Moni muu olisi hyvin voinut esim. minun tilanteessa alkaa haukkumaan kaikkia hiiripleaajia hiirisinteiksi ja haukkua hiiripelaajia huijareiksi aina kuolemaan asti yms. Itse pyrin kertomaan ihan rehellisesti, mutta uskokoot ken tahtoo kuten olen sanonut, ei minulla mitään syytä ole valehdellakkaan tietääkseni.

Hiiri+näppis tuki peleihin voisi olla ihan mukava ajatellen esim. että sillä voisi haalia publapelaajia PC:ltä konsoleille. Itselle oikeastaan se ja sama. Ilmeisesti UT3:kaan hiiri ei toiminut ihan niin kuin piti.

Edit: Ja jatkan nyt vielä uudella viestillä kun pleikalla ei voinut enempää kirjoittaa. Eli pääpointtini on kuitenkin aina ollut ettei siitä saa mitään hyötyä ainakaan CoD:ssa ja muissakaan suosituissa FPS peleissä, tuskin muissakaan. Se ken ei pidä siitä, koska PS3 ei niitä tue, pitäkööt kantansa. Ne ketkä väittävät että siitä saa hyötyä ja pelaajat yrittävät voittaa kaikin mahdollisin keinoin sen avulla, pitäkööt turpansa kiinni IMO.

Lapsellisen paskan jauhamisen voisi mielestäni lopettaa laitteesta "onko se hyvä vai eikö se ole, sen on pakko olla koska s eon HIIRI" ja myös "testasin sitä eilen ekaa kertaa, sain 10x enemmän tappoja". Niimpä niin...

Itse ainakin haluan nähdä oikeasti ne kaverit, jotka pelaavat sillä tosi hyvin "muka". Itse tiedän yhä vain ehkä pari joilta se on ihan kohtuullisen hyvin sujunut, ei sen enempää.

Viimeksi muokannut moderaattori:

tulipahan mieleen... ajatellaan näinpäin. kun MW2 tuli, hankin uuden PC:n, jolla päätin kokeilla sit tota CoD4, kun ps3 puolella publataso romahti. aluksi pelit oli ihan hakusessa, kun hiirtä käyttänyt pariin vuoteen, vaan padia(pleikkarilla). ajattelin ettei tää homma näin yhtään pyöri... iskin koneeseen kiinni logitechin padin, ja sillä pelit alko sujumaankin jo paremmin. samalla servulla kun vielä pelas, ei voi väittää että vastustajat olisi vaihtunut paremmista huonompiin. aluksi olin tilastotaulukossa viimeisien joukossa, nyt olin melkeen joka kierroksella 1-2 paikoilla. pelistä ei tietääkseni(korjatkaa, jos väärässä) löydy tukea PAD-ohjaimille, joten silloin minäkin "xiittasin"? oonko mä nyt se "noita keskiajalla", kuten joku aikasemmin viittasi?

Ei noita Fragei kantsi enään ostaa, ei ainakaan v2. Sain tänään uude v2 ja se on siis niin surkee kapistus (mul on siis v2, mut sain toisen samanlaisen ja se on uusi versio siitä, tai en tiedä kuinka uus, kun ei ole tullu noita fragei katteltuun ekan jälkeen) Tässä "uudessa v2" on kauhee molo ohjain ja tähtäys kusee niin pahasti sil, et ei kyl kantsi ees harkita enään.

vai että dopingia... surkeempaa ohjainta saa hakea aika kauan, etenkin tuo v2 ku muita en oo kokeillu. kännissä kuseminen on tarkempaa ku tällä ohjaimella pelaaminen( siis niillä sensseillä millä hiirellä pitäis pelata)

Ylös Bottom