Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360 @ 5.11.2009]

Loistava arvostelu. GT ei petä. Tuo 9.1 oli odotettavissa, mutta nyt on jotenkin helpottunut olo. GT antoi muistaakseni myös Oblivionille 9.1, joten tämä oli loistava uutinen. En tosin voi kieltää, ettenkö olisi odottanut DA:n saavan parempia arvosanoja kuin Oblivionin; nyt voin kuitenkin rauhassa odottaa perjantaihin asti jolloin pääsen pelin noutamaan.

E: Tuossa vertailtiin vielä kaikkia kolmea alustaa. Mitä nopeasti tuosta osasi sanoa, niin eipä noilla konsoliversioissa nuo grafiikat näyttäneet mitenkään eroavilta.

Hyvä Juhokarin laittaa arvosana spolertageihin, kun sinä seuraavassa viestissä kerrot sen :D.

On kyllä äärimmäisen positiivista, että näinkin hyviä numeroita sadellut. Gamespotin user score tällä hetkellä 8.4, 111 äänellä. Toisaalta yllättävän alhainen, mutta joukkoon mahtuu varmasti sellaisia jotka odottivat eri peliä kuin saivat.

Gametrailersin arvostelussa moitittiin hieman ettei konsoleissa voi vapaasti liikutella kameraa. Mielestäni tuo on äärimmäisen positiivinen asia KotORin kameraan tottuneena. NWN 2ssa häiritsi suunnattomasti että, kameraa kykeni liikuttamaan sinne tänne varsinkin kun seinien toisella puolella näkyi pelkkää mustaa.

Mielenkiintoinen origins video, kertoo vähän miten eri originsseilla pelaaminen vaikuttaa pelikokemukseen. Uskoakseni ei hirveitä spoilereita ole.

Soundtrack näyttää äärimmäisen lupaavalta, tässä yksi esimerkki.

This is, what it means to be a Grey Warden...

Hyvä Juhokarin laittaa arvosana spolertageihin, kun sinä seuraavassa viestissä kerrot sen :D

Eipä tässä ketään ole erityisesti näitä arvosanoja koittanut piilotella. Ihan sen vuoksi en tagannut koko viestiäni spoileriksi.

Eipä tässä ketään ole erityisesti näitä arvosanoja koittanut piilotella. Ihan sen vuoksi en tagannut koko viestiäni spoileriksi.

Joo ei mitään, jotenkin vain kieroutuneessa mielessäni näin sen hauskana asiana. En tiedä, ehkä olen väsynyt.

Mielestäni tuon spoileritagin käyttäminen näihin arvosanoihin on ehkä lievää väärinkäyttöä, vaikka toki onkin ehkä hieman jännittävämpää klikata tuo tagi auki, jotta näkee sen arvosanan. Spoileriksi arvosanan kertomista ei kai kuitenkaan lasketa, vai?

Ja olipahan kyllä mahtavan näköistä toiminta tuossa GT:n arvostelussa. Eikä nuo konsoliversiot näyttäneet kyllä nekään yhtään hassummilta, omaan silmääni erinomaista työtä, varmaa Bioware laatua. Ääninäyttely vaikutti olevan tutun laadukasta ja musiikin eeppisyyskin oli hyvin hallussa. Alkua jonkun suuremman, kuten tuossakin arvostelussa sanottiin.

Jeaps. Jotenkin näistä kaikista arvosteluista teki positiivisemman vaikutuksen tuo Gamereactorin arvostelu. Vaikka itse arvostelu ei ollut mitenkään äärimmäisen yksityiskohtainen tai rakentava, kuten esim. Gametrailersin, niin se että antoivat arvosanaksi 10 (olisin odottanut muiden arvostelujen perusteella 8-9) tarkoittaa kyllä Gamereactorilla jotakin astetta onnistuneempaa. Ja tuosta reactorin arvostelijasta paistoi jotenkin esteettömästi läpi se, että jantteri kuuluu Old School roolipelien ystäviin ja ymmärsi hyvin BioWaren pelillisen toteutuksen.

Kiitokset Gamereactorille, nyt saan levollisin mielin suunnistaa kohti perjantaita Baldur's Gate II:sen voimin.

E: Googlettelin aihetta Dragon Age ja päädyin vahingossa sivulle jossa on maininta Dragon Age 2:sesta. Ei varmaankaan kovin luotettava lähde mutta linkitetäänpä nyt kuitenkin: http://www.n4g.com/pc/News-390633.aspx

Over at the Mass Effect forums, writer Patrick Weekes has, in one fell swoop, announced that the writers are not only working on promised DLC for Mass Effect 2 but that some writers have now begun work on Dragon Age 2.

Mielestäni tuon spoileritagin käyttäminen näihin arvosanoihin on ehkä lievää väärinkäyttöä, vaikka toki onkin ehkä hieman jännittävämpää klikata tuo tagi auki, jotta näkee sen arvosanan. Spoileriksi arvosanan kertomista ei kai kuitenkaan lasketa, vai?

Minä olen arvosanan spoilertageilua käyttänyt koska olen siihen tänne tultaessa törmännyt ja ajatellut, että se on foorumin käytäntö.

Gamereactorin ensimmäisestä kappaleesta jotenkin vielä odotus nousi vielä lisää.

"Fereldenin fantasiavaltakunta on nauttinut rauhasta pitkään. Vuosituhansia sitten rappioituneista velhoista syntyneet pahan voimat lyötiin takaisin, mutta vain Harmaiden Vartijoiden urheuden ja uhrautumisen ansiosta. Aikaa on kulunut, Vartijoiden rivit ovat harventuneet ja vapaat kansat unohtaneet. Niinpä, kun uusi pimeys nostaa päätään, Vartijoiden varoitukset jäävät kuulematta. Parhaat nousevat uhkaa vastaan kaunisteltujen sankaritarujen kiilto silmässä ja pahimmat näkevät sodassa tilaisuuden petolliseen voitontavoitteluun. Kukaan ei usko sitä, minkä Vartijat tietävät - että rajaseuduilla liikehtiviä pimeyden voimia oikeasti ohjaa uusi arkkidemoni."

Kuulostaa vaan niin eeppiseltä.

Arvostelujen perusteella odotan tältä peliltä todella paljon.

Käytännössä ainoat asiat mitä olen huomannut arvosteltavan ovat grafiikka, pelimaailman "kliseisyys" ja vaikeusaste.

No, grafiikka ei kiinnosta kunhan pyörii, rakastan noita kliseitä ja kova vaikeusaste on vaan plussaa.

Tämän pelin ydin minulle on kuitenkin pelimaailma, tarinankehitys ja dialogi. Toki taistelutkin kiinnostavat, mutta vain tarinaa eteenpäin vievänä osana.

No, grafiikka ei kiinnosta kunhan pyörii, rakastan noita kliseitä ja kova vaikeusaste on vaan plussaa.

Tämän pelin ydin minulle on kuitenkin pelimaailma, tarinankehitys ja dialogi. Toki taistelutkin kiinnostavat, mutta vain tarinaa eteenpäin vievänä osana.

Täysin samaa mieltä. Ei kukaan (ainakaan minä) jaksaisi pelata peliä jossa loistavat taistelut, mutta tarina ja pelimaailma hirveää sontaa.

Magnificent

IGN julkaisi myös arvostelunsa. Ohessa luonnollisesti myös videoarvostelu. (Tuo pelin arvostelija oli pelannut 150 tuntia DA:ta, ja halusi pelata vieläkin lisää).

Brittien IGN veti kuitenkin pisimmän korren: 9.2

Itselleni näillä arvosanoilla ei olisi kuitenkaan ollut sen suurempaa merkitystä. Pelin olisin kuitenkin käynyt hakemassa Gamestopista. Ja on se niin nähty, ettei edes luotettavimpien lähteiden arvosteluihin voin luottaa täysin. Mielipiteitä kun on moneen junaan. Joka tapauksessa, itse olen aina tiennyt, että tulen rakastamaan tätä peliä.

Mietin tässä sitäkin, että BioWarelta odotetaan niin vakuuttavaa jälkeä, että pienetkin pettymykset saattavat vaikuttaa kriitikoiden arvosanoihin ja arvosteluihin suuresti. Eli vaikutus on täysin päinvastainen kuin peleissä, joilta ei odoteta yhtään mitään. Joku peli saattaa yllättää todella positiivisesti ja sen vuoksi arvostelija saattaa miettiä pelin arvosanaa eri skaalassa.

Noh, BioWaren omaa syytähän nämä ennakkodotukset ovat :D Mitäs tekevät niin hyviä pelejä.

Peli vaikuttaa erinomaiselta, varsinkin hieman aikuisempaan makuun juoni. The Witcher oli juuri sen takia todella kova peli joka jäi suhteellisen vähälle huomiolle. Mutta Bioware teki jälleen hienoa työtä ja tuo brutaali ote taistelussa että veri lentää kaaressa on hieno plussa, ei sitä aina jaksa scifistelyä vaan fantasiaa vähän väliin :D Baldur's Gate fani kun ollaan. Tätä odottaessa.

Nyt alkaa mennä jo teinihypen puolelle, mutta neuvokaas miestä mäessä. :D
Collectors edition on tilattu cdonista sikahintaan, ja kokemuksien perusteella heillä saattaa toimitukset viivästyä.

Mietinkin että pitäisikö käydä gamestopista vielä tänään ennakkovaraamassa ja huomenna heti aamusta kärppänä paikalle jos saisi CE-version. Ongelma vaan on jos käykin niin huonosti, että CE:tä ei heiltä saa, niin voiko 2 peliä+1 tarjouksen siirtää johonkin toiseen peliin vai onko sitten otettava se normiversio?

Fiilistely on jo aloitettu Throne of Bhaalin kanssa...

Mietinkin että pitäisikö käydä gamestopista vielä tänään ennakkovaraamassa ja huomenna heti aamusta kärppänä paikalle jos saisi CE-version.

Muistaakseni Gamestopissa on sanottu, ettei peliä kannata ennakkovarata viimeisenä päivänä. Tai ainakaan se ei ole suotavaa. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että varauksia saattaa olla jo niin paljon että pelit saattaisivat loppua tms.

Itse en ole mikään paras neuvomaan tässä tilanteessa, mutta täältä saatat saada kysymyksiisi vastauksia.

Meikäläinenkin fiilistelly viimepäivät Shadows of Amnin parissa :p

Mietinkin että pitäisikö käydä gamestopista vielä tänään ennakkovaraamassa ja huomenna heti aamusta kärppänä paikalle jos saisi CE-version.
Turun Stoppiin soittelin ja he eivät saa luultavasti CE:tä ollenkaan. Muissa Stopeissa saattaa tietty olla eri meininki, sillä kukin Stoppi saa CE:tä normiversion ennakkotilausmäärän mukaisessa suhteessa. Turun tilanne antaa kuitenkin osviittaa siitä, ettei noita CE:tä ole hirveästi jaossa missään.

Soittelin kans Turun Tilttiin, ei heilläkään ollut sitä CE-versiota vielä saatavilla. Toivoivat että se tulis huomiseks mut saas nähä.

Kohtuu kenkkumaista et ne tekee tota collectoria niin nihkeesti ettei missään oo myydä sitä. Noh ei itteäni niin haittaa saanko jonkun kangaspalan vai en, jos siel ei oo huomenna CE:tä niin vaihdan sen normiversioon. Haittaa yhtään jos jotkut muutamat esineet jää saamatta

Kohtuu kenkkumaista et ne tekee tota collectoria niin nihkeesti ettei missään oo myydä sitä.

Vaikka itsekin toivoisin saavani Collector's Editionin, niin kyllähän tuo on parempi noin, että painos on oikeasti hieman harvinaisempi, jotta tuo erikoispainos pääsee oikeuksiinsa. Rajoitettu saatavuus, jotta tuote oikeasti tuntuisi harvinaisuudelta. Nykyäänhän nämä "Limited Editionit" ja kaikennäköiset keräilyversiot ovat ihan bulkkikamaa, jota löytyy vielä kuukausienkin päästä kauppojen hyllyiltä.

Kohtuu kenkkumaista et ne tekee tota collectoria niin nihkeesti ettei missään oo myydä sitä. Noh ei itteäni niin haittaa saanko jonkun kangaspalan vai en, jos siel ei oo huomenna CE:tä niin vaihdan sen normiversioon. Haittaa yhtään jos jotkut muutamat esineet jää saamatta
Onpahan kyseessä kerrankin vähän harvinaisempi Collectors Edition eikä sellainen joka löytyy jokaiselta kadun tallaajalta. Sitten JOS sellaisen saa käsiinsä voi sillä vapaasti rehvastella ja käpertää sen tyynyn alle turvallisin mielin. Itse sijoitan rahastoni tuohon perus lootaan koska en voi sietää tuota kerääjä version hirveää kantta, perus lootassa sentään on todella käheä kansi - kuka väittää vasten saa tuta sauvaani! Jotenkin sitä ei enään edes välitä näistä spessu hyper laitoksista, kyllähän se niin on että pelilevy ja sen sisältö on se tärkein ja kirkkain tähti taivaalla.

Itse olin jo vähällä välttää koko pelin sen aivan hirveän mainoskampanjan takia: Emo metallia, hyytävää asennetta ja paljon mättöpättöä punaisella maalilla... Kyseessä on kuitenkin Biowaren uusin tekele eikä Teräsbetoni The Videogame! Onneksi kampanja antoi kuitenkin aivan väärän kuvan pelistä - kiitos paljolti tämän ketjun asiapitoisuuden ja hehkuvien arvostelujen luotan saavani taas laatua sijoittaessani Biowareen.

Loppuun lisättäköön vielä Teamxboxin arvostelu. Yksi niistä suuri numeroisimmista.

Itse olin jo vähällä välttää koko pelin sen aivan hirveän mainoskampanjan takia: Emo metallia, hyytävää asennetta ja paljon mättöpättöä punaisella maalilla... Kyseessä on kuitenkin Biowaren uusin tekele eikä Teräsbetoni The Videogame! Onneksi kampanja antoi kuitenkin aivan väärän kuvan pelistä - kiitos paljolti tämän ketjun asiapitoisuuden ja hehkuvien arvostelujen luotan saavani taas laatua sijoittaessani Biowareen.
No vähän olikin sellainen fiilis, että jokin lenkki tästä hypeketjusta puuttuu. Siinä se selvitys sitten tulikin. Damn you Marilyn Manson!

Teräsbetonista puheenollen, itse olen nyt terästänyt (köh heh) itseäni pelin fiiliksiin kuuntelemalla Manowarin ylvästä soturimetallia. Toimii. :p

Joo, tää oli sellanen teinihypetysviesti. En keksi mitään asiallista tähän. Otan partyyn varmaan morriganin, lilianan ja sitten koiran, shalen tai jonkun äijän. En oo viel päättäny.

Soittelin kans Turun Tilttiin, ei heilläkään ollut sitä CE-versiota vielä saatavilla. Toivoivat että se tulis huomiseks mut saas nähä.

Tiltin verkkokaupasta ainakin olivat tänään laittaneet itselleni CE-version postiin. Ja mukava yllätys oli huomata että olivat laittaneet vielä sähköpostiin jotain preorder-juttua mistä en ollut edes tietoinen. :D

Ja ei sitten ole harmainta aavistustakaan mihin tunkea nuo koodit. Näyttäisivät olevan liian lyhyet redeem code-osioon. Jes.

Joo, tää oli sellanen teinihypetysviesti. En keksi mitään asiallista tähän. Otan partyyn varmaan morriganin, lilianan ja sitten koiran, shalen tai jonkun äijän. En oo viel päättäny.

Näin lähellä julkaisua se on jo hyväksyttävää :p
Olen saanut pidettyä itseni niin hyvin pimennossa (seurannut pelkästään tätä ketjua ja linkkejäkin aukonut melko varovaisesti), että ko nimet eivät sano yhtään mitään ja koirastakin tulee mieleen pelkästään se mainoksestakin tuttu Jeppe, joka saa viikonloppuna käydä hakemassa urheilujuomaa kun itse olen jämähtänyt pelin ääreen. :D

OT:na päätin, että käyn koittamassa tänään vielä GS:ssä varaamista ja huomenna aamusta hakemaan riippumatta siitä kumpaa versiota saa. Eipähän ainakaan käy niin, että cdonin ryssiessä menisi viikonloppu + lomapäivät hukkaan.

Ylös Bottom